Skrátene: pre zvýšenie dynamiky a flexibility je nutný nástup všetkými dverami; ďalej je samozrejme nutná zmena tarify na časovú prestupnú s doplnkovým predajom u vodiča. Však to dobre vieš - funguje to všade okrem BB. Nakoniec perfektná prepravná kontrola.
Nemám už čas, takže nerozpisujem ďalej.
Toto ma na tych ZSSK najviac stve. Donekonecna opisovanie cestovneho poriadku z roku 1995-6 s kozmetickymi zmenami. Vlastne jedina vyznamna zmena bola vymazanie tabuliek trati so zastavenou dopravou...:(
Pre vlcaka je podstatne toto (v uvedenom poradi)
1. prestupna tarifa
2. nastup na vsetky dvere
3. frekvencia spojov+presnost
4. stav vozidiel
5. druh vozidla
Práve o tom som im minulý týždeň písal znova. Priame vlaky (medzi regiónmi i medzištátne - však chceme podporovať cestovný ruch a turista sem nemá ani len šancu prísť a nie ešte aby bol spokojný s ďalšími službami), priame vozne, predĺženie trás, aby každý vlak bolo možné viac využívať na dlhšej trase. A nie prestupovať po pár km.
Lenže ZSSK je asi takisto zástanca podniku - prežívača a nie podniku, ktorý sa chce rozvíjať a skvalitňovať.
V medzištátnej preprave by mohli byť schopný zabezpečiť aspoň po jednom priamom vlaku z BB do Maďarska, Poľska, Rakúska (predĺžiť trasu 1 ER vlaku Wien - BA - BB) a 2 do ČR. Chce to len trochu fantázie a pri tvorbe nového GVD konečne tvoriť od nuly nanovo a nie o 5 min. posúvať stále tie isté vlaky.
Nejak som nezvladol odoslat prispevok, takze 2. pokus:
Co podla Vas viac odradza od MHD? Nastup prednymi dvermi alebo hlupy neprestupny tarif? Myslim ze tarif.
Co by ste spravili s MHD Vy, aby bola kvalitna podla vasich kriterii a nestratila cestujucich? Nastup vsetkymi dvermi by celkom urcite nestacil.
BTW Pamatate, ako zaviedli predaj listkov vyhradne u vodica? Oznam znel asi takto: "V ramci zlepsovania sluzieb sa zavadza od 1.6 doplnkovy predaj cestovnych listkov u vodica."
V zapati stiahli listky zo stankov aj automatov.
S = Samoobsluzny predaj. Pouzivalo sa to v 70. rokoch, ked sa prechadzalo z predaja vo vozidlach (sprievodcovia) na predpredaj mimo vozidla (stanky, automaty). Vozidla bez sprievodcu boli oznacene S.
A najvačšia sranda jše na tom, že obzvlášť zavrhnutiahodné sú pseudoprípoje od vlakov "vyššej kvality". Lenže skús pred modrou gumou (a ešte špeciálne slovenskou) spomenúť niečo také ako takt, pravidelnosť, prípoj... To bude revu... Zlatý DPB:-(.
I.
Mne ako Prešovčanovi presadanie na rýchliky v Kysaku vôbec nevadí za predpokladu, že sú zladené prípoje. Ale keď sa vezieš celou Českou a Slovenskou republikou domov, po mnohohodinovej ceste vystúpiš v Kysaku asi 15 km od domova a zistíš, že najbližší osobák do Prešova "naväzuje" po troch hodinách, skús zostať verným zákazníkom ZSSK
Preto ja ani netúžim po rýchlikoch na trati HE - PO - BB - BA. Mne by celkom stačilo keby v nejakom takte, trbárs 4 hodiny, jazdili nejaké diesel súpravy na trase HE - PO - BB - ZV. Poznám plno ľudí, ktorí bývajú v Prešove a študujú v Bystrici. Čím myslíš, že dochádzajú?
Skúsim nahovoriť toho kamaráta, aby si všimol aj toto fórum a prípadne nejaké veci okolo toho jeho návrhu objasnil.
BTW nebolo to tak davno, ked BB mala spojenie 3x denne do Prahy (Odra, Detvan, nocne priame vozne ex-Hron), 2x denne do Budapesti (BEM, Urpin) a len 1x do BA (Horehronec).
ZSSK je zjavne zasadny odporca priamych spojeni. Pri vlakoch su prestupy narozdiel od MHD dost odradzajuce, navyse je tu konkurencia priamych autobusov.
Neviem aky zmysel malo napriklad rozdelenie Odry v Ziline (hoci tie vlaky teraz prilis nenavazuju), preco nejde az do BB/ZV napriklad Becva a Vsacan. Miesto slavnych 840-tiek. Rovnako tak rychliky z BA do KE cez ZV by sa mohli v ZV rozdelit - napr. po elektrifikacii prve 3 vagony a lokomotiva do BB (BR), dalsie do KE (alebo aspon LC).
Samozrejme, že čas jazdy by bolo potrebné skrátiť výrazne - takže vo ZV na prepriahanie 10 min, v Margecanoch bez + obmedzenie státia prípadne pri dostatočnom obsadení vlaku ho viesť ako Ex bez zastávok.
Píšeš, že počet priamych spojení by mohlo byť aj viac ako jedno (aj to len zatiaľ o ňom hovoríme). Škoda, že realita je taká, že Nitra má s BA v podstate jedno priame spojenie (Zr 1732 Zobor), BB dve (Ex 530 Hron a R 810 Horehronec) a Prešov 1 nedeľné (R 1504 Šarišan a ten cez letné prázdniny nechodí). Paradoxné je, že vo firemnej filozofii ZSSK www.slovakrail.sk sa píše "Už niekoľko rokov trvajúci pokles cestujúcich vo vlakoch je pre Železničnú spoločnosť výzvou, aby sa zamerala na zvyšovanie kvality cestovania a služieb v osobnej doprave. Aj preto chceme v diaľkovej osobnej doprave naďalej skvalitňovať spojenie krajských miest s hlavným mestom SR, spojiť Viedeň s Košicami a skvalitniť dopravu na ďalších medzinárodných trasách." Samozrejme, že realita je presne opačná a v odpovedi, ktorú som dostal koncom roka 2003, keď som chcel, aby vlaky na BA nevychádzali zo ZV, ale z BB, som sa dočítal, že medzi BB a ZV jazdí veľa vlakov a cestujúci si tak môže vybrať prípoj. Cestujúci sa vykašle, čakať, dlhšie cestovať, prestupovať, zaplatiť viac a radšej si vyberie jeden z 29 autobusových spojov premávajúcich z BB do BA v bežný prac, deň i keď to bude podstatne nepohodlnejšie.
Skutočnosť, že by niekto mohol chcieť zo severovýchodného Slovenska cestovať aj inam ako do Košíc, či do BA cez Žilinu je pre ZSSK irelevantná. Však za Slovensko sa žiaľ stále považuje len Bratislavský kraj + Považie napriek tomu, že Divízia osobnej prepravy sídli v Košiciach.
Čo sa týka peronizácie stanice Prešov, neviem ako vyzerá Tebou spomínaný Kysak, ale nepredpokladám, že by krajskému mestu Prešovu neurobili normálne klasické nástupištia, ako sú napr. u nás v BB. Takže vám držím palce, aby sa tento projekt realizoval rovnako ako naša elektrifikácia. A verme, že snáď od 12. 12. 2004 bude existovať priamy vlak od vás cez nás až do BA.
No, ešte som nevidel vozidlo, ktoré by ihneď po naštartovaní malo v mestskej prevádzke spotrebu 4,8 l/100 km. Taktiež som ešte nevidel vozidlo, ktoré by malo fixné náklady (pneumatiky, olej, servisné prehliadky) 0,05 SKK/km. No ale to je jedno, nechajme tak, viem ako si to myslel:-).
I.
Pocitajme spolu: spotreba 4.8 l nafty na 100 km. Pri cene 30.80 Sk za liter to je 147,84 SKK na 100 km, teda asi 2,95 SKK na 2 km. Pritom ide o necele 2 km, teda spolu s amortizaciou to takmer presne na tie 3 SKK vyjde.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petik
BTW nebolo to tak davno, ked BB mala spojenie 3x denne do Prahy (Odra, Detvan, nocne priame vozne ex-Hron), 2x denne do Budapesti (BEM, Urpin) a len 1x do BA (Horehronec).
ZSSK je zjavne zasadny odporca priamych spojeni. Pri vlakoch su prestupy narozdiel od MHD dost odradzajuce, navyse je tu konkurencia priamych autobusov.
Neviem aky zmysel malo napriklad rozdelenie Odry v Ziline (hoci tie vlaky teraz prilis nenavazuju), preco nejde az do BB/ZV napriklad Becva a Vsacan. Miesto slavnych 840-tiek. Rovnako tak rychliky z BA do KE cez ZV by sa mohli v ZV rozdelit - napr. po elektrifikacii prve 3 vagony a lokomotiva do BB (BR), dalsie do KE (alebo aspon LC).