Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #2343:
Ved by nebol zas az taky problem do novovyrobenych 840 dat ine sedadla, pripadne aj treti-strvrty vlozeny vozen, pripadne inak usporiadat vnutorny priestor - a tych prvych 6 nech si jazdi niekde na lokalke 🙂
Vladimir: a prestupy medzi vlakmi su dalsim padnym dovodom na zahustenie dopravy (okrem argumentu, ze zeleznica ma vysoke fixne naklady). Pretoze ak vlaky jazdia kazdu hodinu a v spicke kazdu polhodinu, je tym vylucena moznost, ze budes niekde dve hodiny cakat na pripoj... Dobre to pochopili Deutsche Bahn, a zaviedli asi na 95% tratiach taktovu dopravu v hodinovych (2 hod.) intervaloch.
Reakcia na: Vladimír #2345:
Presne tak. Kysak je podobná zvrhlosť ako v Čechách Městečko u Nádraží (Česká Třebová) - keby nebolo železnice, tak nikto ani netuší, kde sa taká vec nachádza.
I.
Reakcia na: Papyr #2342:
Sorry, ale nevidím ani pol dôvodu na zachádzanie takéhoto vlaku do Kysaku. Kto ide od Prešova, môže prestúpiť v Prešove, kto od Košíc, môže prestúpiť v Margecanoch. Na týhto ťahoch je celkom slušná doprava s Os.
Reakcia na: Papyr #2342:
Veď keď to Shadow navrhoval, tiež hovoril o komplet diesel trakcii.

Re #2343 PIT: Tak je. V 840-tke som sa viezol a musím priznať, že na diaľkové trasy je nevhodná. Bol som ale milo prekvapený zrýchlením a samotnou rýchlosťou.
Reakcia na: Papyr #2342:

Máš pravdu, že 840 sú relatívne rýchle a dynamické, čo by urýchlilo jazdu na spomínanej trase (pri jazde z Margecian do Prešova sa Kysak obchádza zo sverozápadu, takže preprah nie je potrebný z dôvodu zmeny smeru). Má to však háčik - týchto jednotiek je 6 a sú vyrobené pre prímestskú a regionálnu dopravu. Na diaľkové trasy, ako je táto, či trasy, na ktorých sú 840 nasadené dnes (Skalité - Čadca - Žilina - Zvolen/Zvolen - Košice - Humenné), sú tieto súpravy nevhodné a nechápem, prečo ich tam ZSSK dala (asi sa chceli predviesť na čo najväčšej časti Slovanska, že "modernizujú" vozňový park. V porovnaní s klasickými kupé-vozňami tam je výrazne menej miesta na nohy sediacich cestujúcich, takže pri plnom obsadení miest je to ako sedieť v konzerve so sardinkami, pričom v jednej jednotke je 94 miest na sedenie + 16 sklápacích. Sklápacie sedadlá sú zjavným znakom, že tieto súpravy nie sú určené na to, aby sa nimi viezlo viac ako na 50 km. Skôr mi pripomínajú súpravy metra pre mestskú dopravu, ako vozne vlaku diaľkového charakteru.
Reakcia na: Vladimír #2314:
Ked si nadhodil taktovu dopravu na ramene Presov-Banska Bystrica, tak ma napadlo, ze idealnym vozidlom na toto rameno by bola 840 (potkan) v dvoj- az trojhodinovom intervale. Dokaze jazdit rychlo, v Margecanoch a Kysaku nema problem so zmenou smeru jazdy (ak by Kysak dokonca neobchadzala) a keby jazdila cely usek (Stakcin/Medzilaborce)-Humenne-Presov-Margecany-Cervena Skala-Banska Bystrica-Zvolen-(Sahy), tak dokonca drvivu vacsinu absolvuje po neelektrifikovanej trati, takze nie su potrebne preprahy.

Prestup z pripojnych Os, Zr a R vlakov by sa dal realizovat v Humennom, Strazskom, Presove, (mozno v Kysaku), Margecanoch, Banskej Bystrici a Zvolene.

Akurat by to chcelo mat tych nasich "vykladnych skrini", 840-tok, o nieco viac, ako sucasne styri kusy, ci kolko ich je.
Reakcia na: Papyr #2325:
Poopravím. Písmeno "S" sa používalo ešte pred zavedením automatov a stánkového predaja. S písmenom "S" sa viaže doba zhruba v sedemdesiatych rokoch, kedy sa postupne upúšťalo od sprievodcov a lístky sa predávavali stále VO VOZIDLE. Vo vozidle bola inštalovaná taká mašinka - cestujúci vhodil príslušný obnos a odtrhol si lístok. Keď sa v závere 70. rokov zaviedol predaj lístkov mimo vozidlo, na vozidlách už písmená "S" neboli.
Dôvod prečo sa upúšťalo od sprievodcov pre dnešnú dobu už znie priam neuveriteľne. Neustále vzrastajúce výkony MHD žiadali neustále viac vozidiel a to chcelo viac sprievodcov. A tých sprievodcov jednoducho nebolo - každý mal prácu a jednotlivé DP už jednoducho nemali koho zamestnať ako sprievodcov. Preto prišla myšlienka samoobslužného predaja. Bol to akýsi medzičlánok na ceste k predpredaju mimo vozidlo.

Re #2326 Petik: Podľa toho, v akej rovine sa neprestupnosti bavíme. Ak by existovali predplatné lístky, tak väčšine cestujúcich je šum a fuk, že jednorazové lístky sú neprestupné.
Podľa mňa sa tie nedostatky spolu kĺbia. Poviem to takto: MHD zažila obrovskú facku v podobe nástupu prednými dverami a zrušenie predplatných lístkov bolo posledným klincom do rakvy.

Re #2328 Petik: Áno, vystihol si to. Ja nadávam, že nemám kvalitný prípoj od rýchlika z Kysaku do Prešova. Ale je tu kategória cestujúcich (BJ a pod.), ktorých v Prešove čaká ďalší prestup a často tiež bez prípoja.

Re #2337 Majkl: A aby nedošlo k nedorozumeniu, doplním Ťa: intervalová doprava s takými intervalmi, ktoré sú násobkom alebo deliteľom čísla 60. Ako jedinú výnimku som ochotný v určitých prípadoch uznať 8 min. interval.
Reakcia na: Kami #2339:
Keby som sa mal rozhodovat, ci dam 6 Sk za auto alebo 8 Sk za autobus, tak jasne, ze idem autobusom. Ale teraz je to rozhodovanie 6 Sk versus 26 Sk (pri ceste tam a spat). Ale aj tie by som mozno dal, keby som mal istotu, ze ak sa napriklad pocas pracovneho dna na Tajovskeho ulici ukaze, ze hned musim ist napriklad do Sasovej, tak sa tam aj rychle s jednym prestupom (ale nie za 52 korun tam a spat) dostanem.
Vlado: ja som tiez mal robotu 2 km od domu. Ale autom som chodil minimalne. Hlavne autobusom (este platili casove listky ;-P), v noci skor peso. Aspon som sa vyvetral po dlhej ceste autom. Aj po zavedeni BCK mi auto nevychadzalo lepsie. Sice benzin stal len 6 Sk (2 x 3 Sk v meste), jazdit na studenom motore ... To radsej dam 8 Sk a nestaram sa.

PIT: uz som docital diplomovku. Pri srdci ma nepichalo, hoci autor v zavere vari z vody. S niecim suhlasim, ine by som posudil inak.
Reakcia na: Majkl #2336:
Lebo sú to tupé modré železničiarske gumy. Inak sa odpovedať nedá. Prečo posunuli Strelu o 1,5 hodiny doľava a zrušili Comenia? Terza nemôžem chodiť vlakom z Prahy ani do BA ani do Budapešti, hoci by som chcel.
I.
Reakcia na: Papyr #2329:
k tej frekvencii by som akurát dodal: pravidelná frekvencia (intervalová doprava = menej liniek a kratšie pravidelné intervaly).
Reakcia na: Petik #2320:
Mňa by skôr zaujímalo, prečo bol rozdelený rýchlik "Slovan" na dve časti: Praha - BA a BA - Lokosháza... nechápem, lebo je to tá istá súprava.
Reakcia na: Petik #2326:
ja navrhujem oboje - nástup všetkými dverami aj znovuzavedenie mesačných lístkov.
Reakcia na: Petik #2330:
SK,CZ... IBA SK.
Reakcia na: Papyr #2325:
Dakujem za informacie.
Reakcia na: Petik #2326:

Skrátene: pre zvýšenie dynamiky a flexibility je nutný nástup všetkými dverami; ďalej je samozrejme nutná zmena tarify na časovú prestupnú s doplnkovým predajom u vodiča. Však to dobre vieš - funguje to všade okrem BB. Nakoniec perfektná prepravná kontrola.
Nemám už čas, takže nerozpisujem ďalej.
Reakcia na: PIT #2327:
Toto ma na tych ZSSK najviac stve. Donekonecna opisovanie cestovneho poriadku z roku 1995-6 s kozmetickymi zmenami. Vlastne jedina vyznamna zmena bola vymazanie tabuliek trati so zastavenou dopravou...:(
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2324:
Hele Tycoone, cez telefon urcite nie, ale ak chces cez mail, tak peter.k77@seznam.cz
Reakcia na: Petik #2326:
Pre vlcaka je podstatne toto (v uvedenom poradi)
1. prestupna tarifa
2. nastup na vsetky dvere
3. frekvencia spojov+presnost
4. stav vozidiel
5. druh vozidla

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.