Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #2107:
Zlé na súbehu je to, že jediná fončordská linka, ktorá pri pomerne slušnom intervale mierila kamsi inam ako na Nám. slobody a stanicu by bola nahradená tuctovou linkou na stanicu. Je to posledná "normálna" linka sídlisko - centrum - sídlisko.
Vladimir: vdaka za info. Takze trat na Pieninsku by stala radovo 100 mil. Sk. Plus dalsie vydavky.

Co je zle na subehu? Aspon bude sanca na zosuladenie liniek. Akurat ze 4 bude mat interval ako teraz 7. 20/30/60
Reakcia na: Kami #2101:
To, čo ušetríš na súbehu L51 a 53 vydáš na trolejbus kopírujúci trasu ďalších dvoch TR liniek.
L53 pre Mládežnícku nehrá takmer žiadnu rolu. Atraktívnejšia je tu L24 - s tou predsa trolejbusová trať neurobí nič, prípadne sa táto linka zruší a obyvatelia Fončordy i Sásovej budú len a len škodovať.

Re #2105 Kami: Poslednou rekonštrukciou bola obnova trate na Levočskej ulici. Trať bola kompletne znesená, všetky stožiare vymenené, zavesené nové dvojstopé vedenie, nové napájanie + kompletná reko križovatky typu "T" Levočská - Clementisova - Obrancov mieru (všetky výhybky a kríže Elektroline) + čiastočná reko križovatky typu "+" Levočská - Sabinovská - Hlavná - Duklianska (všetky rozjazdové výhybky Elektroline) + celková obnova kríženia trolejbus /vlak (kríž Elektroline). Podľa podnikového časopisu DPMP sa preinvestovalo na tejto stavbe 22,8 mil. Sk. Dĺžka rekonštruovaného úseku je cca 900 m.
Pardon, Pieninska len 5 km.

Vladimir: u vas robite kompletne vymeny pri rekonstrukcii trati. Co to stoji?
Petik: Zvolenska cesta by nebola zla. Zobral som si mapu a pocital.
Mladeznicka - 1 km, napojenie na Polnu 500 m
Tesco - 1 km
Zvolenska - 3 km
Rakytovce - 3 km
Pieninska - 7 km, plus Tatranska 2 km

PIT: systemova zmena by musela zacat takto:
1. privatizacia BBDS
2. oddelenie MHD
3. priame zainteresovanie samospravy
Bod 3 nie je zavisly od predchadzajucich. Da sa to realizovat majetkovo, alebo zmluvne. Potom sa da uvazovat o Sasovej, nastupovani vsetkymi dverami a podobne.
Tak ja miesto Mladeznickej navrhujem zatrolejoval usek Sladkovicova-Zvolenska cesta/TESCO-ZVT.
Moj stary scenar:
V urovni zastavok (Tesco a ZVT) by som vybudoval pesie lavky; tie by sa zisli uz dnes, dost ludi tam prebieha cez dialnicu. Linku 55 by som skratil do trasy Hronsek-Vlkanova-Badin-Rakytovce-Vozovna (-Ilias; vybrane spoje). Samozrejme zabezpeceny prestup na L2. L55 by bola cela v 1. pasme.
V spicke by po Zvolenskej ceste (na druhej strane dialnice) jazdili linky 52, 90, 93.
Usporili by sa tak 4 autobusy (3xL55, 1xL99)
L8 by jazdila po trase ZVT-Stanica (samozrejme:) ).
Intervaly L2,L8: 20/30/40 (v preklade 10/15/20)
Reakcia na: Kami #2101:

Ja sa momentálne snažím hovoriť o systémových riešeniach a nie o splnení cieľa, aby po každej ulici na Fončorde mohol prejsť 1 trolejbus za hodinu.
Najprv zrujnovať celú kvalitu MHD, stratiť obrovské množstvo cestujúcich a tým aj tržieb a ako náhradu k potom takéto riešenia. Ja takýmto postojom jednoducho nerozumiem. Momentálne nie sú schopní vhodne zosúladiť intervaly ani len L1 a 6 cez víkend a čo mám očakávať zavedením novej trolejbusovej linky na Mládežnícku, keď už v súčasnosti je L53 vyťažená v úseku Nám. slobody - Mládežnícka len v čase prepravnej špičky? To nech radšej potiahnu vedenie smerom na Rakytovce.
PIT: ano SOM PRESVEDCENY, ze tato stavba nie je mrhanim penazi. Dokonca ich moze v konecnom dosledku usetrit. Ina investicia by zakladala naroky na financie aj do buducnosti.

Iba zlucenim liniek 51 a 53 sa usetria 2 solo autobusy. Ich cena zhruba zodpoveda cene stavby. Trolejbusov je dost, mozeme ich vidlami prehadzovat. 🙂

Kvoli Sasovej by sa okram trate muselo investovat aj do meniarne a novych vozov.
Reakcia na: Kami #2098:

Si SKUTOČNE presvedčený, že je NUTNOU PRIORITOU sa zaoberať takouto stavbou a mrhať peniazmi, energiou i časom, aby si nahradil L53, ktorá ide ledva raz za hodinu (okrem špičkových hodín), trolejbusovou "novou L4", pričom by i tak išla v súbehu s L6 a od Úsvitu aj s L1? To radšej minúť peniaze do nového systému tarifného vybavovania cestujúcich a znova začať nastupovať ako ľudia a nie ako husi 🙂
Reakcia na: Danny #2091:
Možno som krutý a bez fantázie, ale na Mládežnícku si tipnem L4: Žel. stanica - Nám. slobody - Štadlerovo nábr. - Okružná - Mládežnícka a späť. Čo iné? 🙂

Re #2094 PIT: Veru, len a len súhlasím. Trolejbus na Mládežnícku je nezmysel, vyplytvanie finančných prostriedkov!
PIT: vobec Mladeznicku nevnimam ako zbytocnu. Predpokladam, ze to maju premyslene.
Ja uvazujem takto. 53 sa chcu z tadial zbavit. Nahradila by ju spominana 4. Do Nemiec by sa presmerovala 51. Jej chod by sa spravidelnil. Vznikla by tak zaujimava situacia, ked jedna linka by sla cez 3 pasma. Sasovu kludne obsluzi 31, len by musela ist po Rudlovskej.
EU peniaze si musi vybavit samosprava. Ide o drahy, takze v tomto pripade VUC. Kralik je neschopny take daco vybavit.

ad EMtest: funguje nezavisle na vozidle. Zaznamenava len tarifne a ekonomicke udaje. BB nepouziva palubaky.
Reakcia na: Petik #2096:

Vzhľadom na to, ako to obyčajne skončí, by došlo k tomu, že sa bude neustále v novinách, televízii a na ďalších fórach rozprávať o tom, aká fantastická vec sa vedeniu mesta a BBDS podarilo a vôbec sa nebudú zamýšľať nad reálnymi názormi, že je to hlúposť.
Reakcia na: PIT #2094:
To linkove vedenie po zatrolejovani Mladeznickej si neviem celkom dobre predstavit. (L4 Mladeznicka-Stanica:) ) Ale mozno by tym aspon vznikol tak neznesitelny stav v linkovom vedeni, ze by bol velky tlak aj na zatrolejovanie Sasovej.
Reakcia na: Majkl #2090:

Majkl tak, to by si sa čudoval. V BB 4 min. skorší odchod nie je vôbec problémom. Napr. niekoľko rokov som pravidelne využíval posledný spoj L6 s odchodom z Nám. slobody o 22:30. Keďže v BBDS existuje viacero "expertov" (jeden býva u nás aj vo vedľajšom vchode a kedysi nemal problém ísť skôr aj o 7 min.), v tomto čase nebol problém, keď Ti ten trolejbus odišiel 22:25 už z Nám. slobody, nehovoriac o tom, že vtedy bol plánovaný odchod ešte len zo žel. stanice.
Nehovorím, že to takto funguje úplne globálne a u všetkých vodičov, to by bol nezmysel, ale v žiadnom prípade o takéto prípady nie je núdza (hlavne ak je ešte aj CP je postavený v mnohých úsekoch nesprávne).

Tieto zariadenia majú obrovské množstvo funkcií. Nepochybujem, že by Emtest neumožňoval skoro rovnaké množstvo informácií, ako v DPMŽ využívaný systém Municom. Ten je schopný evidovať napr. zastavenie a pohyb vozidla, otvorenie a zatvorenie dverí, rýchlosť, prejdenú vzdialenosť, hmotnosť cestujúcich, spotrebu PHM, počet označených CL, časy odchodov z príslušnej zastávky (pričom vodiči odchody aj kontrolujú a v prípade, že spoj nadbieha, na určitých zastávkach počká a pokračuje načas), hlásenie zastávok vo vnútri i mimo vozidla a neviem čo všetko ešte. Mám k tomu doma celý zoznam. Je to zase len o ľuďoch, či sú schopní a ochotní plne využívať techniku, ktorú majú k dispozícii.

L56 Partizánska cesta - Majer
5: 12xP 18aNS 37x 56aQ
6: 12xP 37x
7: 17cP 17x 21aQ 42x
8: 17x 21aQ
9: 51xQ
10: 26aQ
11: 16xQ 51aQ
12: 26xQ
13: 16aNS 29x
14: 05cP 12w 41aQ 48x
15: 31xP 52x
16: 11aQ 31x
17: 01xQ 16aQ 42x
18: 11xQ
19: 16xQ 26aQ
20: 41xQ
21: 21aQ 56x
22: 15aNS
Q - išiel cez Senicu, P - po Uhlisko, parkovisko, NS - po Nám. slobody

L56 Nám. slobody - Môlča
zmena len 13: 32cQŠ 32wŠ 39c (32cQŠ ide o 13:30cQŠ z Uhliska, parkoviska)
Reakcia na: Danny #2091:

Ad1: Trolejbusy na Mládežnícku a Oružnú? Neviem si predstaviť novovzniknutú kombináciu liniek, ktoré by sem chodili + na Tulskú a Internátnu - hlavne v časti Mládežnícka.
Cez Okružnú by akurát tak mohla chodiť L6 priamo z Kyjevského nám., ako kedysi chodili autobusy L21,41,43,44, ale aj to len v smere centrum -Sásová, keďže na prepojovacej komunikácii je možná len jednosmerná premávka.
Ďalšia možnosť - viesť nejakú linku z Poľnej cez Mládežnícku by bolo takisto nevhodné. Tak ako píšeš, chodí tam len L53 (aj to len v 😵 a kvôli tomu stavať vedenie?!
Inak by sa táto oblasť stala najhustejšie zatrolejovanou oblasťou na planéte (ak sa do úvahy nezoberú odstavné plochy vo vozovniach).
Takto na prvý pohľad mi to vychádza ako úplne zbytočne vyhodené investície do drobnej úpravy, kde to pravdepodobne prinieslo viac nezmyslov ako osohu. Rovnakým nezmyslom by bolo vsúčasnosti, ako aj blízkej budúcnosti, stavať troleje na Partizánskej ceste. Jednoducho je potrebné sa okamžite začať venovať rozšírenia trolejov do Sásovej, pretože táto stavba by ako jediná mohla napomôcť racionálnemu využívaniu či už trolejbusovej dopravy, ako aj MHD ako celku.
TEMA ANKETOWA: Radšej sa ani nepokúšajte nad tým uvažovať, lebo túto hlúposť začne naozaj nejaký slaboduchý človek rozvíjať do skutočnosti, namiesto skutočne potrebných investícií!

Ad2: Keď včera mohli v správach ukazovať, že sa nájde z fondov EÚ získať 30 mil. na vybudovanie vodovodu do rómskej osady (pričom v každej takejto osade je aspoň 75% čiernych stavieb a v podstate by mali byť odstránené), nemyslím si, že tak ušľachtilý cieľ, ako rozvoj EKOLOGICKÉHO systému VEREJNEJ HROMADNEJ OSOBNEJ DOPRAVY, by v radoch EÚ nenašiel podporu. Však MHD v ponímaní, ako tomu u nás bolo v minulosti, nám celý západný svet len závidel.
Danny:
ad1: toto je fakt realne. Zalezi len od Kralika. Myslim, ze zmena sa dotkne oboch liniek.

ad3: v solo vozoch je dost zalozakov, na rozdiel od klbakov. Vyradenie zvysnych Ikacov (6) zavisi od bodu 1.
Majkl: EMtest to umoznuje, problem je v ludoch. Nema to kto pravidelne kontrolovat. Ale na podnet nie je problem. Kazdy spoj.
Na starosti to maju rovnaki ludia co tvorbu CP a milion inych veci. Plus je nejaka kontrola v terene. Cize hrozba nad vodicmi visi.

Peter: nik netvrdi ze bystrica je najhorsia. Lenze ma potencial byt najlepsia, takze naroky mame vacsie. Ani nehovoriac o vozoch. Tam je kvalita aj priamo meratelna. Mne vychadza priemerny vek autobusov 8 rokov odhadom. Rad by som poznal aj oficialne cisla.
Trolejbusy na Mladeznickej a Okruznej!

Caute pani (a uz aj damy 🙂 Mam pre vas par postrehov :
1. V sucasnom cisle BB Zurnalu z 15.1. riaditel SAD Korniet (clanok v suvislosti so zdrazovanim cestovneho /ozaj okrajovo spomenul linku 34-ze je zmenena pre vystavbu Kauflandu (viac to nerozvijal)) spomenul zatrolejovanie Okruznej a Mladeznickej v buducom roku. Tak sa nechajme prekvapit, ci si nerobil z nas zas raz dobry den. Tak ako v pol. 90-tych rokoch, ked uz uz bola na spadnutie vystavba trolejov:
-po Partizansku, Cementaren
-Rakytovce (dokonca som tie jeho recicky o realnom budovani trolejov mal nahrate z reg. TV VENI VIDI -myslim, ze aj vtedy sa nieco spominalo s Mladeznickou)
Som strasne zvedavy ak to aj nahodol postavia, co, zrusia linku 24?! ci co, ved tam chodi uz len 53-ka a s tou moc nenacaruju.
TEMA ANKETOWA: Napiste mili diviaci 🙂 co tam potom bude chodit, som zvedavy na vase typy.

2. By sa fakt mohli trochu viac posnazil a ziskat tak na troleje v Sasovej penizky z fondou EU, sa mi nechce verit, ze by nejaky fond na to nepasoval.

3. To ma dojalo, ked som videl min. tyzden v spicke na sasovskych linkach 24 a 25- 2 male Karosy!
Ikarusy stale ficia, (niekedy chodia na linkach 24,25 az 3 Ikarusy) dnes som sa v modrom BCA 26-02 viezol, no hroza. Nielenze bol vodic daky divny. Nestal ani s preplnenym busom v spicke z mesta o 15:15 v Karlove (bol asi vestica Teodora, ze to tak spravne tipol 🙂. No opatovne som si bleskurychle spomenul preco som tie autobusy nenavidel! A prave mi napadlo, ze sa zastrajali-ako mi jeden vodic vtedy hovoril, ze do konca min. roka Ikarusy koncia!!!

4. (trochu mimo temy): Oddnes tie svinky telekomunisticke zablokovali pristup na net cez normalne, nie 5miestne tel. cisla a teda „akciu“ po 3. min. NEPLATITE pre surfistov SKONCILI 😞 Bodaj by ich niekto vypalil !!!
Re PIT: som prekvapený, že sa také niečo (skorší odchod) sa môže stávať častejšie. BBDS by predsa mala pravidelne vyhodnocovať presnosť odchodov jednotlivých spojov (ak to vôbec Emtest umožňuje).
Myslim si ze naša B.Bystrická doprava neni najhorsia aj ked sa tu obcas viskitne nijaki s prepacenim starsi autobus.Vodici su vatsinov ochotni ale najdu sa aj neochotni.To je pochopitelne.OSPRAVEDLNUJEM SA ZA PRIPADNE CHYBI.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.