#1965 Majkl:
Samozrejme, že je to neprípustné. Ale pre BBDS vôbec nie je problémom, že na zastávke často nevisí PLATNÝ CP alebo tam vôbec nevisí CP určitej linky. O tom, či sa v ňom dá ešte aj niečo prečítať radšej pomlčím. A keď som videl, ako zamestnanci BBDS pristupujú k výmenám CP, ako aj ku všetkým činnostiam, možno len horko zaplakať.
Ešte raz Ti chcem pripomenúť, že od 7.1. došlo k zmene odchodu spoja L2 zo žel. stanice 5:44x na nový odchod 5:37x.
#1955 Papyr:
Tvoje zamyslenie je pravdivé a logické i keď s výpočtom to nie je až také jednoduché.
#1958 Kami:
Nie celkom som porozumel Tvojmu výpočtu. A takisto nesúhlasím s názorom spred niekoľkých dní (už neviem kto to napísal) o nutnosti zaokrúhlovať intervaly spôsobom 00 20 40. Tak sa mi zdá, že si niečo také využil aj Ty. Prečo by interval nemohol byť 18 min. a na hodine sa ušetrí 6 min. a pod. V súčasnosti by trolejbusové linky boli zvládali obežný čas 52 (možno deliť 26, 13, 6/7, pri troch vozidlách v obehu 00 17 34 52) alebo 56 min (28, 14, 7; 00 18 37 56). Ale teraz vlastne spoje redukujeme, takže 60 min. obežný čas. (pozn. - L6 mala kedysi v špičke 50 min.)
Kami, ak by si mal záujem, vo februári 2001 som robil prieskum priemernej doby nástupu a tarifného vybavenia cestujúcich do vozidiel MHD na zastávkach Strieborné nám. (L24, 25 v smere Sásová), Nám. slobody (L2, 34 v smere Kremnička/Podlavice) a pre porovnanie to isté pri nástupe všetkými dverami v podmienkach DPMŽ na zastávke Hurbanova (pri Tescu) pre L1, 4 v smere Vlčince. Následne som robil porovnanie, čo by sa stalo s dobou jazdy niekoľkých spojov L4 DPMŽ, keby nástup trval tak dlho, ako v BB.
A ešte k Tvojmu príspevku #1953. Šetrenie je "krásna" vec, ale jednoducho aj to má určitý "strop", nad ktorý sa šetriť nedá, samozrejme za predpokladu, že chceme, aby MHD bola schopná aspoň na minimálnej ešte únosnej úrovni zabezpečovať svoje funkcie.
Z viacerých príspevkov mi je zrejmé, že budem musieť v najbližšej dobe uviesť aj niekoľko viet, týkajúcich sa kvality MHD, pretože je množstvo kvalitatívnych ukazovateľov, ktoré je len ťažko možné finančne vyčísliť a ktoré sa pri šetriacich opatreniach nikdy nedávajú na opačnú stranu k číselne vyjadrenej prípadnej úspore.
Samozrejme, že je to neprípustné. Ale pre BBDS vôbec nie je problémom, že na zastávke často nevisí PLATNÝ CP alebo tam vôbec nevisí CP určitej linky. O tom, či sa v ňom dá ešte aj niečo prečítať radšej pomlčím. A keď som videl, ako zamestnanci BBDS pristupujú k výmenám CP, ako aj ku všetkým činnostiam, možno len horko zaplakať.
Ešte raz Ti chcem pripomenúť, že od 7.1. došlo k zmene odchodu spoja L2 zo žel. stanice 5:44x na nový odchod 5:37x.
#1955 Papyr:
Tvoje zamyslenie je pravdivé a logické i keď s výpočtom to nie je až také jednoduché.
#1958 Kami:
Nie celkom som porozumel Tvojmu výpočtu. A takisto nesúhlasím s názorom spred niekoľkých dní (už neviem kto to napísal) o nutnosti zaokrúhlovať intervaly spôsobom 00 20 40. Tak sa mi zdá, že si niečo také využil aj Ty. Prečo by interval nemohol byť 18 min. a na hodine sa ušetrí 6 min. a pod. V súčasnosti by trolejbusové linky boli zvládali obežný čas 52 (možno deliť 26, 13, 6/7, pri troch vozidlách v obehu 00 17 34 52) alebo 56 min (28, 14, 7; 00 18 37 56). Ale teraz vlastne spoje redukujeme, takže 60 min. obežný čas. (pozn. - L6 mala kedysi v špičke 50 min.)
Kami, ak by si mal záujem, vo februári 2001 som robil prieskum priemernej doby nástupu a tarifného vybavenia cestujúcich do vozidiel MHD na zastávkach Strieborné nám. (L24, 25 v smere Sásová), Nám. slobody (L2, 34 v smere Kremnička/Podlavice) a pre porovnanie to isté pri nástupe všetkými dverami v podmienkach DPMŽ na zastávke Hurbanova (pri Tescu) pre L1, 4 v smere Vlčince. Následne som robil porovnanie, čo by sa stalo s dobou jazdy niekoľkých spojov L4 DPMŽ, keby nástup trval tak dlho, ako v BB.
A ešte k Tvojmu príspevku #1953. Šetrenie je "krásna" vec, ale jednoducho aj to má určitý "strop", nad ktorý sa šetriť nedá, samozrejme za predpokladu, že chceme, aby MHD bola schopná aspoň na minimálnej ešte únosnej úrovni zabezpečovať svoje funkcie.
Z viacerých príspevkov mi je zrejmé, že budem musieť v najbližšej dobe uviesť aj niekoľko viet, týkajúcich sa kvality MHD, pretože je množstvo kvalitatívnych ukazovateľov, ktoré je len ťažko možné finančne vyčísliť a ktoré sa pri šetriacich opatreniach nikdy nedávajú na opačnú stranu k číselne vyjadrenej prípadnej úspore.
Petik
Treba si uvedomit, ze vsetky trolejbusove linky chodia rovnakou trasou na stanicu a v koncovom useku potom logicky vozia vzduch. S tymto sa momentalne neda zial nic spravit. Ale naco tam preboha pchat este autobusovu linku.
Pritom vacsina stazovatelov (studenti) mozu vyuzit linku 1. Ja tu nekategorizujem ludi preto ze su studenti atd, ale preto, ze tato skupina ludi ma vacsinou rovnaky ciel, a to zastavky SOUS a fakulta, ktore su kusok od seba a teda mozno pouzit linku 1. Takisto argument "pridem v nedelu Horehroncom ovesany taskami"... tymto ludom treba povedat, ze Horehronec stoji aj na malej stanici. Znevyhodneny su len ti, co chodia z Brezna osobakmi.
Myslim ze by sme sa mohli zhodnut na jednej zakladnej veci: Je pre teba problem prestupovat, ked odhliadneme od platenia?
Ja si myslim ze to problem nie je.
Pre mna urcite a dovolim si povedat, ze ak to pre niekoho problem je tak je lenivy (s vynimkou 80rocnych babiek).
A od toho by som odvijal takuto uvahu:
Predpoklad1: cielom CSAD je usetrit km.
Predpoklad2: cielom CSAD nie je zarobit na prestupoch (v pripade linky 34) ale ani znizenie trzieb.
Ak je to tak, potom skratenie linky 34 bolo racionalne - menej spojov ale relativne nahusto odvezie rovnake mnozstvo ludi pri rozumnej obsadenosti.
Zaroven by sme ale mali umoznit cestujucim z linky 34, aby sa dostali za rovnake peniaze do toho isteho ciela ako predtym. Preto by bolo spravne, ak by prestup (do 40 min) na trolejbus v useku Hustak-Stanica bol zadarmo, v opacnom smere prestup na linku 34 na zastavkach Narodny Dom a Hustak.
Myslim ze takato zmena tarifu by nemala robit problem.
Dalej by bolo dobre zosuladit odchody tak, aby hlavne v sedle nebolo treba cakat na prestupe dlhsie ako 3 minuty.
Este si dovolim podotknut, ze optimalne linkove vedenie nie je take, ze sa kazdy dostane tam kde potrebuje bez prestupu, ale ze sa tam dostane co najrychlejsie a najcastejsie.
Nocne linky: piatok/sobota vecer je asi vynimka:) Dopyt je taky velky, ze by to mohlo este zdraziet:)