Reakcia na: PIT #1969:
Nesúhlasím! Možno to Ty nazveš dogmatizmom, ale ja nepopustím zo svojho presvedčenia, že interval na linke MUSÍ byť deliteľom alebo násobkom čísla 60, inými slovami, odchody zo zastávky musia byť každú hodinu rovnaké. Intervaly ako 13, 14, 17, 18, 23 min. a im podobné neznášam a sú nezmyslom. Cestujúci vždy radšej príjme interval 30 min. ako interval 26 min. a pod.Prečo? Ja tvrdím, že kvalita MHD spočíva v rôznych ohľadoch, napr. čistota vozidiel, cenová dostupnosť, cestovná rýchlosť, počet spojov, distribučné miesta, správanie personálu atď., atď., atď. a okrem iného aj v pravidelnej doprave!
PRAVIDELNÝ, ĽAHKO ZAPAMÄTATEĽNÝ INTERVAL JE TIEŽ SLUŽBOU CESTUJÚCEJ VEREJNOSTI!
A za týmto si stojím.
Ukážka na zamyslenie:
Banská Bystrica - odchody zo Sásovej, z Hlbokej ul. L30+31 v PD
5.19, 5.51, 6.35, 7.11, 7.51, 9.50, 11.10, 12.30, 14.40, 15.25, 16.15, 17.05, 18.20, 19.40, 20.50h
spolu: 15 spojov
Prešov - odchody z Rúrok L11
5.25, 6.25, 7.25, 8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.25, 13.25, 14.25, 15.25, 16.25, 17.45, 18.45, 19.45, 20.45h
spolu: 16 spojov
Upozorňujem, že som zámerne vybral počtom obyvateľov podobné oblasti.
Pýtam sa, kto skôr siahne po využití MHD? Bystrický Sásovčan alebo prešovský Rúrčan? Ja tvrdím, že prešovský Rúrčan.
Petik
Treba si uvedomit, ze vsetky trolejbusove linky chodia rovnakou trasou na stanicu a v koncovom useku potom logicky vozia vzduch. S tymto sa momentalne neda zial nic spravit. Ale naco tam preboha pchat este autobusovu linku.
Pritom vacsina stazovatelov (studenti) mozu vyuzit linku 1. Ja tu nekategorizujem ludi preto ze su studenti atd, ale preto, ze tato skupina ludi ma vacsinou rovnaky ciel, a to zastavky SOUS a fakulta, ktore su kusok od seba a teda mozno pouzit linku 1. Takisto argument "pridem v nedelu Horehroncom ovesany taskami"... tymto ludom treba povedat, ze Horehronec stoji aj na malej stanici. Znevyhodneny su len ti, co chodia z Brezna osobakmi.
Myslim ze by sme sa mohli zhodnut na jednej zakladnej veci: Je pre teba problem prestupovat, ked odhliadneme od platenia?
Ja si myslim ze to problem nie je.
Pre mna urcite a dovolim si povedat, ze ak to pre niekoho problem je tak je lenivy (s vynimkou 80rocnych babiek).
A od toho by som odvijal takuto uvahu:
Predpoklad1: cielom CSAD je usetrit km.
Predpoklad2: cielom CSAD nie je zarobit na prestupoch (v pripade linky 34) ale ani znizenie trzieb.
Ak je to tak, potom skratenie linky 34 bolo racionalne - menej spojov ale relativne nahusto odvezie rovnake mnozstvo ludi pri rozumnej obsadenosti.
Zaroven by sme ale mali umoznit cestujucim z linky 34, aby sa dostali za rovnake peniaze do toho isteho ciela ako predtym. Preto by bolo spravne, ak by prestup (do 40 min) na trolejbus v useku Hustak-Stanica bol zadarmo, v opacnom smere prestup na linku 34 na zastavkach Narodny Dom a Hustak.
Myslim ze takato zmena tarifu by nemala robit problem.
Dalej by bolo dobre zosuladit odchody tak, aby hlavne v sedle nebolo treba cakat na prestupe dlhsie ako 3 minuty.
Este si dovolim podotknut, ze optimalne linkove vedenie nie je take, ze sa kazdy dostane tam kde potrebuje bez prestupu, ale ze sa tam dostane co najrychlejsie a najcastejsie.
Nocne linky: piatok/sobota vecer je asi vynimka:) Dopyt je taky velky, ze by to mohlo este zdraziet:)