Reakcia na: PIT #1974:
A prečo stále vychádzame z toho, že vozidlo sa musí držať svojej linky? Vozidlo sa predsa vôbec svojej linky držať nemusí. Prečo vo väčšej miere nevyužiť, že väčšina liniek trávi prestávky na spoločných zastávkach (Parkovisko Mičinská, Rooseveltova nemocnica, Železničná stanica)? Ak sólo vozidlo absolvuje "kolečko" na linke + zákonnú prestávku práve za 50 minút a my nechceme mrhať desiatimi minútami, aby sme dosiahli presný interval, prečo ho púšťať na tú istú linku? Prečo nemôže vyraziť po päťdesiatich minútach niekam inam a ďalší spoj linky by vykonalo iné vozidlo?Najefektívnejšie využívanie vozidiel... Hmmmm... Stále si myslím, že radšej interval polhodinový aj za cenu dvojminútového prestoja ako interval 28 minút. To, že BBDS rieši prestávky vyplývajúce zo ZP lokálnym predĺžením intervalu z 30 na 40 min. je spôsob riešenia problému podľa BBDS. Uisťujem Ťa, že naši prešovskí vodiči tiež čerpú prestávky, ale CP je spracovaný tak, že vo väčšine prípadov cestujúci - laik nemá šancu zistiť, kedy tá prestávka je, pretože nemá žiaden vplyv na CP.
Petik
PID trochu poznam:), kazdy den ho vyuzivam:)
Co sa tyka integrovania liniek v BB.
Suhlasim s niektorymi autobusovymi linkami (Kraliky, Kordiky, Riecka, Prsany, letisko).
Pri integrovani vo vacsom by som mal trochu strach,
aby sa straty z primestkej dopravy nepreniesli do MHD a tym aby sa neodrazili na urovni MHD.
Pokial by sme isli do Zvolena, bolo by asi nevyhnutne zaintegrovat aj zvolensku MHD.
Ono to nevyzera zle, ale co by to ludom prinieslo? Obavam sa, ze pri sucasnom tarifnom systeme nic. Zakladna vyhoda integrovaneho systemu je podla mna v tom, ze sa mozem zadarmo vozit hocicim co pride na zastavku a nepotrebujem spekulovat, kam sa az odveziem MHD, aby som mimo mesto cestoval lacnejsie. Ale ak tie listky predava vodic a elektricenky neexistuju, tak potom rozdiel medzi MHD a "obycajnou" linkou prakticky neexistuje uz dnes.
Co by sa v sucasnosti mohlo spravit je zavedenie cipovych kariet aj na primestkych linkach (plus zachovanie zlacneneho prestupu na MHD alebo naopak). Plus mozno pridanie par zastavok v meste. To by sa uz blizilo integracii, ale zostali by samostatne systemy s jasnymi trzbami aj nakladmi.
Integrovanie vlakov by myslim nemalo velky prinos vzhladom na nevyuzitelnost zeleznice pre vnutromestsku prepravu a vyssie uvedene problemy BBystrice.
Inak prisiel som na to, ako technicky zabezpecit zlacneny prestup aj pre obycajnych smrtelnikov ako ja, co nevlastnia cipovu kartu. Treba namontovat do tych obrovskych aparatov na vydavanie listkov citacku ciarovych kodov (ta nemoze stat viac nez 2000Sk). Na listku by to vytlacilo ciarovy kod s zakodovanym udajom o platnosti listka. Takto by bolo doveryhodne skontrolovane, ci je listok este platny (resp. ci je este narok na zlavu).
To som zvedavy na tu elektrifikaciu BB-ZV. Osobne by mi ale vacsiu radost spravilo, keby to elektrifikovali az po Martin. Do tych kopcov by elektrina nebola odveci.