rada by som pripomenula, že zmeny trasy do Podlavíc asi pripravoval človek, ktorý žije na Ukrajine a nedošlo mu, že odrezal od centra niekoľko tisíc obyvteľov, ktorí dochádzajú do práce a do škôl do centra mesta. Na Uhlisku, kde má spoj 34 východziu stanicu sa akutár muchy obracajú. Za vysoké cestovné si zaslúžime aspoň sa dostať tam, kam potrebujeme. Možno Ukrajincovi ďalšie poznatky ozrejmí pripravovaná petícia obyvateľov Podlavíc...
Papyr
Takze, ako vyliecit MHD BB v 10 jednoduchych bodoch:
1) (najtazsi bod, pripadne mozno vypustit
2) zriadit mestsky dopravny podnik formou a.s. alebo s.r.o. vo vlastnictve mesta a BBDS konecne poslat tam, kde patri, teda na medzimestske a medzistatne linky. (poznamka pre Kamiho: oprav si Sci-fi, po madarsky by sa to malo volat "Besztercebányai közlekedési vállalat"
3) zaviest nastup na vsetky dvere a frekventovanu revizorsku kontrolu.
4) dlhodobe cestovne listky obmedzit JEDINE CASOM (den, tyzden, mesiac, stvrtrok, rok) a nie poctom jazd.
5) kratkodobe cestovne listky predavat v lacnejsej variante platnej pre jednu jazdu a drahsej pre casove obdobie (polhodina, hodina), alebo vytvorit tzv. prestupny listok, platny na dve po sebe nasledujuce jazdy, v cene 1,5-nasobku zakladneho listka, oznacitelny z oboch koncov listka. (Nutny predpoklad: elektronicke oznacovace.) Alebo vytvorit iny, user-friendlier system odbavovania cestujucich, pretoze dnes platba za vozenie sa BB MHD je pomsta na cestujucich.
6) vytvorit lahko zapamatatelne intervaly na vacsine liniek. Linky, ktore maju chronometraz taku, ze to nevychadza, pospajat s inymi linkami alebo urobit system prejazdov. Zakonne prestavky zapracovat do systemu tak, aby si to cestujuci ani nevsimol.
7) v dlhodobom horizonte sa snazit dobudovat trolejbusove vedenie do Sasovej, pokial mozno po dvoch vetvach - sucasnej linke 25 a sucasnej linke 22, s kratkym spojovacim usekom okolo Fortnicky, nasledne zaviest trolejbusove linky z jedneho konca mesta na druhy bez prestupu, minimalizovat subehy s dieselbusmi a radikalne zmenit vedenie dieselbusovych liniek
9) trolejbusy vypravovat viacmenej rovnomerne po cely den, autobusy najma v spickach pracovneho dna (samozrejme, netyka sa oblasti, kam nevedu troleje
10) (nepovinny bod) vytvorit organ zastresujuci lokalnych dopravcov, ktory by spadal povedzme pod OkU alebo KU BB a urcoval by, kto, kam a kedy bude jazdit (=prazsky ROPID). Tym polozit zaklad pre integrovanu dopravu v okoli BB.
Alebo sa vykaslat na mojich desat bodov a MHD zverit nejakej firme, ktora v tom ma skusenosti, a nie debilnej a diletantskej BBDS.