Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Papyr: a myslíš, že frekvencia blikania sa dá na Emteste nastaviť? 🙂
Reakcia na: Vladimír #963:
Vzorkovacia frekvencia ludskeho oka je priblizne 10 Hz. Za sekundu oko naskenuje a do mozgu odosle priemerne 10 obrazkov. Ale aby bol pohyb napriklad na filmovom platne plynuly, pouziva sa 32 obrazkov za sekundu. Lenze perifernym videnim clovek rozozna aj napr. blikanie monitoru pocitaca, ktory myslim vzorkuje 50x za sekundu. Takze displej by mal svietit bud plynule, alebo aspon blikat s dostatocnou frekvenciou (viac ako 50 Hz).
Nechutne blikaju aj odchody vlakov na bystrickom nadrazi. Myslim ze to je este horsie ako Emtest.
Neni mozne to nejak nastavit, neviete?
Reakcia na: Kami #961:
Žiaľ, oko priemerného Prešovčana ju zachytí 😉
Kami: niektoré foťáky majú uzávierku napr. 1/125 s. Vtedy to fotke nevadí, ale napr. ak ho cvakneš na 1/250 alebo 1/500 s, tak už transparent na fotke nevyjde.
nfc: prekryvanie sa tyka liniek 54 a 55. Hlavne 54 ma same 2-miestne poznamky, takze ak sa nakopia vedla seba vznika chaos.

Pri casovych pasmach som mal na mysli chronometraze. Uvediem priklad z linky 31 z minuleho roka (odvtedy sa deformacie napravili).
V 'x' trvala cesta 18 min, pri 'xP' (po parkovisko) 20 min a v 'a' dokonca 21 min.
Co ma zaujima, je ci:
- je mozne aby pre 'x' bola jazdna doba v case 4:30 az 6:00 a 20:00 az 23:00 napr. 15 min
- v case 6:01 az 8:00 a 12:30 az 17:00 napr. 20 min
- inak 18 min a cez vikend napr. 17 min.

Takze pre linku by sa nastavili jednotlive trasy, casove pasma a vzdialenosti medzi zastavkami v jednotlivych casovych pasmach.
Neviem aky je vztah medzi ciselnym kodom (napr. 51/1021 ci 51/6021) a prislusnou poznamkou 10:21 xS, ci 10:21 a.

Vladimir: je tam obnovovacia frekvencia, teoreticky by si ju ani nemal okom zachytit, ale (hlavne Majklov) fotak ma problem.
nfc: Tak dnes sa nám v Prešove odprezentoval EMtest svojimi displejmi na vozidle Karosa B741 #319 v rámci skúšobnej prevádzky, počas ktorej v uliciach mesta jazdia aj autobusy skúšobne vybevené LED tabuľami R&G Mielec.
Keďže ide o prezentáciu firmy, predpokladám, že ste nám namontovali to najlepšie, čo máte. Musím uznať, že ma milo prekvapili rozmery tabule a veľkosť, hrúbka a tvar fontu. Teda po estetickej stránke je to celkom pekné - až na zadný displej, ktorého font je strašne kostrbatý a pôsobí ako päsť na oko.
Ak sa mám pozastaviť nad negatívami, nemôžem nespomenúť obmedzenú čitateľnosť z diaľky a z boku. Tiež ma zarazila chyba, ktorá na mňa pôsobí ako nejaká nerovnomernosť v žiarení diód, alebo čo... Skrátka, pri pohľade na displej sa text trasie, "behajú po ňom čiary" (ako keby pravidelné oslabenie diód v jednom riadku) - jeden známy - vodič, sa vyjadril, že "text pláva". Nuž, neviem...
To bolo len letmé oboznámenie sa, uvidíme čo prinesie samotná prevádzka. Osobne sa pôjdem do vozidla presvedčiť o spolupráci tabúľ EMtest s palubnými počítačmi R&G Mielec, ktorá je jednou z podmienok súťaže DPMP, pokiaľ viem.
Po prvom dni sa mi zatiaľ vidia poľské displeje lepšie viditeľné do diaľky a text sa netrasie.
Toľko moje objektívne zhodnotenie.
Obidva fonty vo výveskách je možné nastaviť. O tom prekrývaní sa poinformujem u ľudí v SAD.
Napr. pre BBDS sme presne robili jeden formát /výveska/ pretože mali tak vyrobené info stojany na zastávkach. Ale aj tak je možné zmeniť rozmery vývesky v programe. Toto si ale edituje každý dopravca samostatne.

Máme v tar. systéme aj možnosť nastaviť iné ceny v špičke. Je možnosť nastaviť dve špičky cez deň plus nočné /ako je v BB/, resp. tri špičky cez deň.

Ohľadne informačných tabulí, vieme o našich chybách a snažíme sa ich v čo najskoršom termíne vyriešiť.

Ohľadne Exportu/Importu: umožňujeme napr. export/import do systémov firiem FS software/txt format/, EMline/dli/, ISI BUS /cis/ a export do html formátu /využíva napr. SAD BBDS/. Je možné ďalej aj export/import z iných programov ale nechcem sa tu teraz rozpisovať.
Re #952 Kami:
Reakcia na: Andy #957:

Teda nieco ako Windows?
Reakcia na: Kami #956:
Nas EMTest je potrebne vzdy ked zacne blbnut transparent restartovat. Je to parkrat za den...
Niekedy staci len poklepat 🙂

Nedavno na jednom trolejbuse nesli transparenty. Cestujuci na to upozornil, vodic sa pozrel, nieco poskusal (mozno az restart) a par minutach bolo vsetko OK a slo sa dalej 🙂
Andy: v BA máme 2. generáciu transparentov Emtest. A ak mám byť úprimný, som rád, že sa na ďalšie vozidlo Emtesty už nedostali...
Reakcia na: Vladimír #953:
Ktora generacia EMTest je v Bratislave? Bocny a vnutorny transparent na 6283 je funkcny asi kazdy druhy tyzden, neexistuje tam letny cas(!), zadny transparent malicky, ze na nom skoro nic nevidno, hlasenie zastavok je riadene asi od teploty, pocasia a toho kto ma meniny, a citacky kariet v predajniach mi ani za svet nechcu zobrazit udaje. To bude skor chyba tych sprostych bezkontaktnych kariet, lebo aj revizorom to vobec nereaguje..
Reakcia na: nfc #951:
Veď ja sa nehnevám... Pri najbližšej návšteve BB sa pozriem, či už konečne tabule na najnovších vozidlách aj svietia a potom sa vyjadrím. Lebo z tabúľ tretej generácie, ktoré skrátka nefungovali som pri poslednej návšteve BB nemal nič.
Tak isto sa opäť skúsim porozhliadnuť, či nejaké vozidlo, do ktorého bolo hlásenie inštalované aj momentálne hlási. Lebo pri poslednej návšteve som bol vodičom trolejbusu poučený, že momentálne hlási LEN JEDNO vozidlo MHD, nakoľko v ostatných to bolo pre totálne blbnutie zrušené.
Po návšteve BB sa vyjadrím.

P.S. Počul som, že v Martine majú EMtsťácke čítačky kariet "schopnosť" podľa "vlastného uváženia" niektorým cestujúcim pri čítaní karty vynulovať kredit a ten následne previesť na kartu nasledujúceho platiaceho cestujúceho. S pochopením cestujúcich sa to nestretlo. 😉
P.S.2: Dnes som sa dozvedel takú vec, že vraj v prešovskom DP už funguje LEN JEDNA revízorská čítačka kariet (v používaní od augusta 2002). Smutné.
Reakcia na: nfc #950:
vyvesky maju v dolnom riadku cas v minutach, v hornom je poznamka v mensom fonte. Pismena v poznamke su zoradene podla abecedy a zvyknu sa tiez prekryvat. Takze sa mozu vyskytovat haluze ako (vymyslam si) aHvKHswx bez medzery. Dlho mi trvalo kym som sa to naucil "citat".

V BB su zastavky ako Namestie Slobody kde je mnozstvo liniek, takze sa aj v terajsom formate vyvesiek ledva zmestia. Toho sa tiez niektori obavaju ak by sa oddelilo CP cez tyzden, vikend a prazdniny na jednom CP. Inak v principe nie su proti vyzoru CP ako je na iMHD. Cize otazka znie, ci existuje (alebo sa da urobit) takata vyveska aby sa zaroven zachovala rozumna velkost a citatelnost CP.

To rozlisovanie casovych pasiem je mozne (alebo dokonca sa pouziva) ? Cize ine chronometraze v rannej spicke, v sedle, poobednej spicke, vecer a cez vikend ?

K tranparentom. Predne a bocne su uz pomerne dobre citatne spredu (len ten font ...), akurat velkost pisma je asi nastavena aj pri autobusoch na polovicny transparent ako maju trolejbusy (1524). To je vec nastavenia. Ale zadny transparent s cislom je citatelny tak ako 1. generacia - male cislo vzhladom na vonkajsiu velkost transparentu.

Nevyznam sa v optike, ale nedali by sa LEDky prekryt nejakym transparentnym materialom, ktory by ostre bodove svetlo LEDky rozptylil a tym dosiahol citatelnost ako DOT ?

Nejedna sa len o komunikaciu s BUSE, ale inymi systemami vseobecne (s uctovnictvom, SW na grafikony, palubakom vozidla, ...) proste export a import udajov.
Milý Vladimír nehnevaj sa na mňa ale si ako pokazený gramofón. Takže ak dovolíš rád sa Ti to opäť pokúsim vysvetliť.
Čo sa týka čitateľnosti z boku máš pravdu. Teraz sme na ťahu my, aby sme našli riešenie na odstránenie tohto problému. Ohľadom typu a charakteru písma eštš raz: ,,Sú to bitové mapy, t.j. v akom fonte, hrúbke a type písma si naedituje dopravca ciele je len na ňom. Fyzicky oddelené riadky sú len na tabuliach I.typu. Boli to naše prvé tabule ,už ich nevyrábame. Hlásenie nie je žiaden experiment ale malo by byť funkčné. Skonzultujem si to s kompetentnými ľuďmi v BB.
Ohľadom ,,hrôzostrašného dizajnu CP,,. Si si naozaj istý o čom hovoríš? Ak sa to týka vývesiek, umožňujeme v SW Winado vybrať si zo štyroch formátov + v každom z nich je možné editovať veci ako spôsob zobrazenia zastávok, smery atď. je to veľa a nechcem sa tu rozpisovať. Doteraz ešte od nás nikto nechcel zmenu, ale sme schopný urobiť aj iný typ. Ak niečo vymyslíš a príde s tým náš zákazník radi to urobíme.
Ohľadom SW časti programu CP rád si s tebou o tom pokecám, ale myslím, že si to ešte ani nevidel.
Zdravím ťa.
Re #947 Vladimír:
Ohľadne HW, najnovšie verzie HW sú inštalované v KDS Košice. Myslím, že vyzerajú a hlavne fungujú bez problémov/ak to môžem tak povedať/. Ohľadne tabúľ som už napísal v predchádzajúcom príspevku, ale naše tabuľe sú plne grafické t.j. je to ako bitová mapa. Pri nich je možné vybrať si font a takisto aj veľkosť písma. Môžem tam zadefinovať resp. v bitovom editore nastaviť čo chceš a potom zobraziť na tabuli. Ohľadom hlásenia som veľmi pekvapený, že nefunguje, pretože by to malo byť OK /z našej strany/.
Ohľadne spolupráce s BUSE to už bohužiaľ nie je v mojej kompetencii ale možné je všetko.
Ohľadne otázok okolo CP máš na mysli vývesky?Môžeš to bližšie popísať, rád Ti odpoviem.
Re #943 Kami:
Predtým ako sme sa rozhodovali, ktorou cestou pôjdeme tak sme skúšali aj terčíkové tabule, ale potom sme to zavrhli, pretože vychádzali nerentabilné. Skôr si myslím, že musíme a aj urobíme zmeny ohľadne našich ledkových tabuľ. Mám na mysli čitateľnosť zboku atď. Mimochodom aj Buse začali s výrobou len ledkových tabúľ.
Re #942 Majkl:
mam tu fotky zo Ziliny.

Uz je oficialne zname, kolko autobusov sa ma nakupovat. Su vyhlasene verejne sutaze:
BBDS - 1 x 952 a 1 x 961
MHD BB - 2 x 952 a 3 x 961
Nespomina sa priamo Karosa, ale nik iny na nasom trhu nie je s vhodnymi vozidlami.

DPMZ uz nakupili asi 6 x 952 za 34 mil Sk.

Ako je to s integrovanou dopravou? V BB sa plati za kazdu jazdu. Ak by sla subezne mestska aj primestska doprava (miesto terajsieho 2. pasma) - napr. smer Badin, ci Molca a cestujuci by mohli vyuzit oba vozidla, v niektorych pripadoch by mali platit viac ako je maximalna cena. Primestska doprava ma cenu za km a vnutri mesta (minimalna vzialenost) je tarifa nizsia asi o 1 Sk. Pred zdrazenim to bolo asi 7 Sk, teraz myslim 8 Sk pre 1-4 km.
Vsak dopravu zabezpecuje jeden podnik, vsade su cipove karty, takze by nebol problem s platenim v druhom systeme. Ide len o tu tarifu.
Reakcia na: Laco #946:
No, ja som človek ako každý iný, tiež mám niekedy lepšiu, inokedy horšiu náladu... A uznávam, že obvinenie, že EMtest zvádza dopravné podniky k nástupu cestujúcich prednými dverami si nemôžem dovoliť. Uznávam prešľap a beriem vetu späť ako nedokázateľnú.
Naďalej sa však môžeme baviť o kvalite výrobkov tejto firmy. Displeje, ktoré sú z boku a z diaľky zle čitateľné, písmo je nevzhľadné - kostrbaté, nie sú schopné písať veľké písmená s diakritikou, majú dva fyzicky oddelené riadky, čo znemožňuje vypisovanie textu cez celú výšku displeja, na nových autobusoch nefungujú vôbec, hlásenie zastávok, ktoré je stále viac experimentom, ako reálnou súčasťou systému, dizajnom hrôzostrašné cestovné poriadky vytvorené pomocou softwaru tejto firmy... to všetko hovorí svoje.
Ja som otvorený človek, rád tieto veci znovu prediskutujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.