Reakcia na: PIT #1969:
Nesúhlasím! Možno to Ty nazveš dogmatizmom, ale ja nepopustím zo svojho presvedčenia, že interval na linke MUSÍ byť deliteľom alebo násobkom čísla 60, inými slovami, odchody zo zastávky musia byť každú hodinu rovnaké. Intervaly ako 13, 14, 17, 18, 23 min. a im podobné neznášam a sú nezmyslom. Cestujúci vždy radšej príjme interval 30 min. ako interval 26 min. a pod.Prečo? Ja tvrdím, že kvalita MHD spočíva v rôznych ohľadoch, napr. čistota vozidiel, cenová dostupnosť, cestovná rýchlosť, počet spojov, distribučné miesta, správanie personálu atď., atď., atď. a okrem iného aj v pravidelnej doprave!
PRAVIDELNÝ, ĽAHKO ZAPAMÄTATEĽNÝ INTERVAL JE TIEŽ SLUŽBOU CESTUJÚCEJ VEREJNOSTI!
A za týmto si stojím.
Ukážka na zamyslenie:
Banská Bystrica - odchody zo Sásovej, z Hlbokej ul. L30+31 v PD
5.19, 5.51, 6.35, 7.11, 7.51, 9.50, 11.10, 12.30, 14.40, 15.25, 16.15, 17.05, 18.20, 19.40, 20.50h
spolu: 15 spojov
Prešov - odchody z Rúrok L11
5.25, 6.25, 7.25, 8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.25, 13.25, 14.25, 15.25, 16.25, 17.45, 18.45, 19.45, 20.45h
spolu: 16 spojov
Upozorňujem, že som zámerne vybral počtom obyvateľov podobné oblasti.
Pýtam sa, kto skôr siahne po využití MHD? Bystrický Sásovčan alebo prešovský Rúrčan? Ja tvrdím, že prešovský Rúrčan.
Kami
2 ma 14 zastavok, jazdnu dobu 20 min.
- 3 min na kazdej zastavke => 46 min (10 + 12*3) => obrat 120 min pre interval 15 min, 110 pre 10 min
- 30s na zastavke => 16 min (10 + 12*0,5) => obrat 60/50 min
- k predchadzajucej moznosti pridam 10 min, co je doba zaplnenia klbaku => 26 min => stiha CP na ukor oddychu, t.j. obrat 60/50 min
realna uspora ziadna
linka 22 ma 11 zastavok, jazdna doba 18 min, nocne chrono 10 min.
- po 3 min => 37 min (10 + 9*3) => obrat 90 min
- po 30 s => 14 min => obrat 45/40 min pre interval 15/10 min
- realne 24 min, teda na ukor oddychu.
usporil sa 1 voz.
Zaver: setrenim sa neda argumentovat, najma ked by sa cela uspora rozpustila vo zvysenych vykonoch.
Plati zaklinadlo 20 milionov Sk.