Reakcia na: Petik #1961:
S Tvojou odpoveďou na príspevok 1954 študentovi, ako aj jemu predchádzajúcim príspevkom, žiaľ nemožno súhlasiť. MHD má, ako ktorákoľvek iná služba, uspokojovať určitú potrebu obyvateľstva. To znamená, že sa nemajú v drtivej väčšine prípadov neustále prispôsobovať cestujúci, ale naopak doprava sa musí flexibilne a čo najracionálnejšie prispôsobovať okamžitým potrebám. Nebudem to ďalej rozoberať a odporúčam Ti prečítať si moje príspevky 1857 a 1942 (časť odpovede na príspevok 1916).
-Pri súčasnom spôsobe tarifného vybavovania cestujúcich i samotnej filozofii tarify nie je možné len tak prestupovať, takže je logické vyžadovať, aby sa cestujúci po nástupe do vozidla MHD aj niekam dopravil. Ale to je téma na dlhšiu rozpravu.
-Nočné spoje: pamätám sa aj na prípady, kedy som v spoji L10 o 23:45 zo Strieborného nám. stál ledva na plošine pri vodičovi... Samozrejme, že netvrdím, že takáto situácia je vždy a na každom spoji, hlavne pri spomínaných 26 Sk, ktoré by pri súčasnej tarife BBDS v prímestskej doprave postačilo na jazdu do vzdialenosti 18-20 km.
Kami
2 ma 14 zastavok, jazdnu dobu 20 min.
- 3 min na kazdej zastavke => 46 min (10 + 12*3) => obrat 120 min pre interval 15 min, 110 pre 10 min
- 30s na zastavke => 16 min (10 + 12*0,5) => obrat 60/50 min
- k predchadzajucej moznosti pridam 10 min, co je doba zaplnenia klbaku => 26 min => stiha CP na ukor oddychu, t.j. obrat 60/50 min
realna uspora ziadna
linka 22 ma 11 zastavok, jazdna doba 18 min, nocne chrono 10 min.
- po 3 min => 37 min (10 + 9*3) => obrat 90 min
- po 30 s => 14 min => obrat 45/40 min pre interval 15/10 min
- realne 24 min, teda na ukor oddychu.
usporil sa 1 voz.
Zaver: setrenim sa neda argumentovat, najma ked by sa cela uspora rozpustila vo zvysenych vykonoch.
Plati zaklinadlo 20 milionov Sk.