Reakcia na: PIT #1877:
Obávam sa, že v rámci racionalizácie aj prešovská MHD v ostatných rokoch siahla vo včerných hodinách a cez víkendy pri doprave do orkajových štvrtí mesta, resp. blízkych obcí po zachádzaní vozidiel jednej linky na trasu inej linky (napr. tak, že jedno vozidlo obsluhuje dve blízke koncové obce alebo odbočí z trasy a obslúži inú oblasť. S tým sa asi nedá nič robiť, ak je raz cestujúcich málo. Tu sa držím toho, že radšej pravidelný interval a slušná frekvencia spojov so zachádzkou ako doprava bez zachádzky a s horšou frekvenciou spojov. Samozrejme rozdiel 26 km vs. 51 km je extrém, a toto je už ozaj silné kafe.Re #1879 Kami: Spárvne, vodič nemá čas ani chuť toto všetko kontrolovať. To znamená, že by to ani nemal kontrolovať. Ak má podozrenie, môže zasiahnuť aj vodič, ale určite nemá byť poverený kontrolou tarifného vybavenia cestujúcich.
Prekrývanie: keby CP v BB bol organizovaný štandarne do sĺpcov podľa druhu prevádzkového dňa (pracovný deň - deň školského vyučovania, pracovný deň - deň školských prázdnin, sobota - nedeľa - sviatok), skrátka tak ako na iMHD alebo ktoromkoľvek meste na Slovensku s vlastným DP, hneď by bolo o pár zbytočných poznámok menej (X, c, w, a, +)
PIT
ad 56: netvrdil som, že by chodila plná, len by som bol nerád, keby to v MHD došlo do stavu, ako je napr. u prímestskej linky 601408, ktorá pri víkendovej jazde do Pohronského Bukovca urobí namiesto 26 km za 45 min. zachádzkou do Podkoníc, Moštenice a Hiadeľa prejde až 53 km a trvá to 1,5 hodiny (nehovoriac o tom, že by sa tým mala zvýšiť aj tarifná vzdialenosť a cestovné)
ad 1 vs 6: ešte k tej L7 - keďže L6 má v sedle, ako aj cez víkend, interval 30 min (pričom chcem pripomenúť, že v roku 1995 chodilo v niektorú víkendovú hodinu na Tulskú a Moskovskú spolu dokonca 5 SPOJOV a minimálne 3 po zrátaní L6 a 7), je viac ako vhodné, aby interval medzi týmito linkami zosúladený bol, nakoľko obe pokrývajú predovšetkým oblasť ulíc Tulská, Moskovská a Internátna a 0,5 hodiny ako interval pre pomerne veľké územie je skutočne chabé z hľadiska časovej dostupnosti (teraz neberiem ohľad na využitie kapacity vozidiel v dôsledku ďalších faktorov)
ad 99: nemyslím si, že by HM mal nejaký vplyv na cestu do Tesca a opakujem, že je nezmysel nastupovať len prednými dverami, ak to nevyžadujú žiadne podmienky pre tarifné vybavenie; pochopiť sa dá akurát tak preukázanie sa pokladničným dokladom pri spiatočnej ceste
čo sa týka revízorov, môžeš veriť tak mne, ako aj vladimírovi (príspevok 1872), že v Žiline to myslia vážne a rovnako sa snažia pokuty aj vymôcť; máš pravdu, že po zavedení čipových kariet ešte revízori boli, ale info o tom, že už nie sú som dostal niekedy vo februári 2003;
a ak myslíš ako kontrolu vodiča, je to absolútne nevhodné riešenie, pretože ten by sa nemal venovať ani len predávaniu lístkov a nieto ešte tomuto a druhá vec je, že revízor by mohol súčasne kontrolovať aj samotného vodiča, ktorý v súčasnosti môže bez lístka pustitť do vozidla každého známeho a nikto mu nič nemôže; takisto nikto nekotroluje, či si cestujúci skutočne oprávnene zakúpil zľavnený CL a či necestuje do II. tarif. pásma bez zakúpenia príslušného CL