Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #1807:
Tieto veci sú už plne v kompetencii mestského zastupiteľstva. Ja by som sa ako Bystričan asi svojich poslancov pýtal, ako je možné, že v Žiline je MHD taká a u nás taká a že prečo je to tak. Som zvedavý, čo by mi odvetili.

Re #1808 Kami: Máš pravdu, ale možno by nebolo od veci, keby sa aj na okrajových vetvách L51 a 34 utvorili pravidelné odstupy medzi spojmi. Napríklad taká L34 už na Tajovského smerom do mesta po zložení všetkých vetiev vyzerá skutočne lepšie, ale 18 min. interval v sedle sa mi nepáči. To je taký problém predĺžiť ho na 20 min.?

S tankovaním si ma dorazil. To akože aby sa vedelo, ktorý vodič koľko spotreboval, tak sa chodí tankovať aj pred striedaním? Odpadám 🙂
Podme k samotnej MHD. Na intervaly si si zobral zly priklad. L51 musis pozerat od Stupov. Potom vyzera o nieco lepsie. Dolezitejsia je L34. Zo stanice ma presny interval pre spicku, sedlo aj vikend. Pravidelne sa strieda Skubin, Podlavice, Mlynska. Tlacim na delitelnost v slabych casoch. Spicka je ina, tam treba ist na hranicu moznosti aj za cenu "skaredeho" intervalu. Dalej preklady. Podarilo sa zosuladit 20+22+23 v spicke a 24+25 cez vikend (sedlo uz bolo).

ad tankovanie: kedze sa zosobnuje spotreba, musi kazdy tankovat, aj po rannej smene. Inak stacilo vecer.

O kvazi bezplatnom cestovani sa tu uz diskutovalo, maly vycuc z nej sa dostal aj na BBDS.
Vladimír: ja musím súhlasiť s tým, čo si napísal. Ale dovolím si oponovať v jednej veci - kým v Žiline Slota má síce záujem na vlastnom prospechu, ale okrem toho mu leží na srdci aj osud jeho mesta, no v BB už mnohí iste trpko oľutovali, koho si zvolili (vinu na tom má ale aj ľavica - keďže neboli schopní sa zhodnúť na 1 silnom protikandidátovi).
Vladimir: dufam, ze tu diskusiu nezabijem rozsiahlou odpovedou.

Budem respektovat tvoje priania.
Osvetlenie a udrzbu chodnikov robi mesto za vlastne, podla toho aj ta sluzba vyzera. Na upravu prostredia sa nastastie kladie coraz vacsi doraz (este to celkom nevidno).

Na smeti je v BB pausal, hoci nepokryva naklady, zvysovat sa bude len mierne. Inak je to v BA. Tam OLO v zastupeni mesta vybera poplatok za kazdy odvoz. Mesto urcilo mnozstvo kontajnerov a frekveniu odvozu na urcity pocet osob. V Petrzalke to napokon prekracuje maximum 1200 Sk/osoba/rok.

Mesto do MHD BB a.s. vlozilo majetok v hodnote 41 mil Sk. Sucasne aktiva budu niekde okolo 100 mil Sk. Vtedajsia hodnota zavodu MHD bola v stovkach milionov, teraz netusim.
Po precitani zapisnic z rokovania MZ si nerobim ziadne iluzie o meste BB ako vlastnikovi MHD.
Bystrickej diskusii prajem v roku 2004 plno zaujímavého diskutovania, vždy nové témy a ešte širšiu účasť diskutujúcich. Verím, že k tomu prispeli a moje posledné príspevky a že vyvolajú vlnu odoziev 🙂
PF 2004!
Reakcia na: Kami #1797:
Rozsiahlejšie prechody medzi linkami predsa nie sú prekážkou intervalovej dopravy.
Tomu s tým tankovaním po každej zmene nerozumiem. Kedy inokedy by sa malo tankovať ako po službe?

Re #1799 Majkl: Samozrejme, že to bola chyba. A vinu na tom má i BBDS, ale predovšetkým mesto, že niečo také dovolilo. V meste nad 80 000 obyv. je nástup prednými dverami šialenstvo.
Kami: Ja nehovorím, že som nevidel pár prípadov, kedy sa doprava na nejakej linke spravidelnila, ale vo všeobecnosti stále platí, že intervalová doprava v BB veľmi nie je. Alebo áno?
L51 z Malachova v PD: 4.47, 5.10, 5.55, 6.15, 6.42, 7.03, 7.25, 9.00, 11.05, 12.35, 13.05, 13.48, 14.57, 15.18, 15.40, 16.05, 16.50, 17.45, 19.00, 20.15, 21.15
L34 z Mlynskej v PD: ...12.03, 13.15, 14.35, 15.27, 16.19, 17.01, 18.28...
a ďalšie.

A ak už intervalová doprava, zabudol som jedno základné pravidlo --> interval MUSÍ byť deliteľom alebo násobkom čísla 60!
O čare pravidelného intervalu som už dávno písal. Mnoho pracovníkov v doprave to tak nevníma, ale pravidelný a ľahko zapamätateľný interval je tiež služnou! Ak sa obyvateľ nejakej koncovej oblasti naučí, že autobus ide do mesta každú hodinu o celá h 20 minút (...10.20, 11.20, 12.20, 13.20, 14.20...), tak bude tým autobusom aj jazdiť a svoje životné návyky prispôsobí tomuto času. Neskôr už bude vnímať celkom podvedome a samočinne sa vždy z domu vypraví na zastávku o štvrť a pod. Ale keď má každú hodinu iné odchody, tak sa na to vykašle a vytiahne auto z garáže.
Čo sa týka časových lístkov, výpočty ekonómov, koľko jázd je tým zaplatené a koľko grátis, neobstoja. MHD NIE JE A NESMIE BYŤ ZDROJOM PODNIKANIA! MHD nemá byť zisková. MHD je mestská služba obyvateľom a návštevníkom mesta.
- Mesto zabezpečuje odvoz smetí --> Platia ibyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení extra za každé vynesenie odpadkov do kontajnera? Samozrejme jednorazovo vopred.
- Mesto zabezpečuje verejné osvetlenie --> Platia obyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení extra za každé opustenie domácnosti v čase zníženenej viditeľnosti? Samozrejme jednorazovo vopred.
- Mesto zabezpečuje zjazdnosť ciest a údržbu chodníkov --> Platia obyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení pri každom použití cesty, či chodníka? Samozrejme jednorazovo vopred.
Viete si predstaviť život v meste bez odvozu odpadu? Bez verejného osvetlenia? Bez údržby ciest a chodníkov? Viete si predstaviť za každé jedno použitie týchto samozrejmých služieb? Asi nie...

A či nie je mestská hromadná doprava takou istou neodmysliteľnou a pre život mesta nevyhnutnou službou ako predošlé služby? Či sú používatelia MHD nejakí povaľači, ktorí sa nevedia prepraviť nejako slušne a vlastným spôsobom a sú na ťarchu mesta? Veď MHD nie je nejaká saláma, na ktorú buď mám alebo nemám chuť! Je to určitý štandard v balíku služieb, ktorý zabezpečuje mesto pre svoj riadny chod!
A teraz sa pýtam - prečo PRÁVE MHD má byť tá, kde vyslovene budeme drať peniaze z ľudí, ktorí si dovolia obťažovať mesto jej použitím?
Veď je to absurdné! Mesto mi zabezpečí, že v noci bude svietiť lampa. Ale v záujme mesta ktovieako nie je, aby ja som tu svietiacu lampu využil. Technické služby mesta mi v zime odhrnú sneh z chodníka. Ale primátor a poslanci budú rovnako dobre spať, ak sa ja ako obyvateľ mesta rozhodnem neísť týmto chodníkom a tým odhrnutie snehu neoceniť. Ale je jedno, či si sadnem do autobusu alebo auta? Nie je!!! Rozdiel medzi osvetlením a verejnou dopravou je ten, že na rozdiel od osvetlenia je V ZÁUJME MESTA, aby obyvatelia túto službu prednostne využívali a nezaťažovali okolie exhalátmi, neterorizovali centrum zaparkovanými autami atď. Tak PREČO práve táto služba má byť spoplatňovaná za každé jedno je použitie. Veď mi to pripadá doslova ako pokuta (!) za to, že obťažujem mesto svojou prepravnou potebou. A zrejme to tak vnímajú aj Bystričania, ak, pokiaľ možno, uprednostnia každý iný duh prepravy pred MHD.
Mestská doprava by teda podobne ako iné mestské služby mala byť spoplatnená jednorazovým mesačným poplatkom, kde si užívateľ predplatí službu bez ohľadu na skutočné využívanie služby. Už to, že si obyvateľ môže na rozdiel od iných mestských služieb, či ju bude platiť alebo nie, je svojim spôsobom zvláštne. Ja som v tomto asi radikál, ale som presvedčený, že mestská doprava by sa mala spoplatniť všeobecne pre každého. Inými slovami, každý obyvateľ mesta by zaplatil v balíku všetkých možných poplatkov aj čiastku za používanie MHD.

!
Nenapádajte moju poslednú výzvu tým, že čo s obyvateľmi do BB dochádzajúcimi a pod., myšlienka je v štádiu zrodu. Ak by sa jej niekto chytil, isto by vedel doriešiť aj ostatné veci.
!
Nechoďte na mňa s takými vecami, že BBDS nepodlieha mestu a podobné nezmysly. Primátor a poslanci sú platení za to, že už dávno mali doriešiť otázku financovania a prevádzkovania mestskej hromadnej dopravy cestou MESTA, najlepšie nejakým mestským podnikom, či podielom mesta v samotnej BBDS a pod. Keď to dokázal Slota, musí to vedieť aj Králik!
Reakcia na: Papyr #1796:
Kedysi boli aj vo Viedni v Shopping City Sud nápisy v slovenčine a ruštine ("Krádež bude ohlásená na polícii") --- ale teraz som videl už len v ruštine a polštine. 🙂 Žeby Slováci už nekradli?
Reakcia na: Vladimír #1794:
v tomto sa viac-menej zhodneme. Ide však o to, že BBDS (ako aj Kami napísal) určite nebude ochotná zaviesť späť mesačné lístky. Tým by totiž potvrdili, že spravili chybu.

Pomohlo by aj nastupovanie všetkými dvermi, ale to som už v ríši sci-fi 🙂
Joj, zabudol som na casove listky. V strednodobom vyhlade som optimistickejsi, inak som skeptik a realista. Casove listky su povazovane za menej spravodlive. Zaplatis si 2 jazdy denne do prace a potom jazdis zadarmo. Takze su 2. otazky:
1. budu stacit sucasne vykony ak sa nezmenia trzby?
2. zvysia sa trzby na pokrytie vykonov?
Papyr: to nas poznaju uz aj v Nemecku? 🙂

Vladimir: intervaly su, iste rezervy sa najdu, ale dost liniek funguje intervalovo. To a tankovanie po kazdej smene sposibilo rozsiahlejsie prechody medzi linkami.

Inak, pocul som dvoch vodicov nadavat, ze stale platia letne normy spotreby nafty. To sa neda dodrzat a mnohi na to doplatia.
Reakcia na: Ty #1769:
Sice uplne off-topic, ale slovenske napisy som videl v Madarsku i v Nemecku. V Madarsku v blizkosti slov. stat. hranic v Hidasnemeti a Satoraljaujhely mali nazvy obchodov jeden cas aj v slovencine,aby nalakali zakaznikov. V Nemecku som zase videl slovenske napisy Nekradnite.
Reakcia na: Vladimír #1794:
!

(posledná veta mi v ušiach znela ako vyzývacia, zvolacia, tak mi tam chýbal ten výkričník) :o)
Reakcia na: Kami #1793:
A ja som zase neštudovaný konzervatívec a praktik. Netreba vymýšľať žiadne zmätky s lacnejšími CL v sedle a pod. Obnoviť predplatné lístky, zaviesť intervalovú dopravu a vypukne zázrak.
My studovani ekonomovia (t.j. teoretici) vieme nieco o cenach. Chcelo by to odvahu zo strany BBDS a cenove zvyhodnenie slabsich casov by mozno zvysilo trzby pri rovnakych vykonoch. Akurat na Sasovskych linkach by opat museli jazdit klbaky.

Vianocny darcek cestujucim pokracuje. Citybus z 26c je na turne po 2. pasmovych linkach. Dnes na 53.
Reakcia na: Vladimír #1788:
Tým som aj mierne narážal na to, že zrušenie mesačných lístkov bol chybný krok, pretože teraz ľudia jazdia MHD len v "nutných" prípadoch (do roboty - z roboty). Výsledkom sú v špičke prepchaté vozidlá a mimo špičky (najmä cez víkendy) takmer prázdne.
Jednoznacna je len linka 2 (15Tr/M) a zaloha (14Tr - 1005).
Inak sa to miesa. Dnes na L7 boli 2x14Tr (1003, 1004) a 15Tr (1513). Staci pozriet vypravicky co som sem dal par krat.

btw: 868 na L55! 23.12. klasicky na 26.
Kde jazdia 14 Tr?
Su vsetky spoje na jednotlivych tr.linkach robene rovnakym typom vozidla?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.