Reakcia na: Majkl #1807:
Tieto veci sú už plne v kompetencii mestského zastupiteľstva. Ja by som sa ako Bystričan asi svojich poslancov pýtal, ako je možné, že v Žiline je MHD taká a u nás taká a že prečo je to tak. Som zvedavý, čo by mi odvetili.Re #1808 Kami: Máš pravdu, ale možno by nebolo od veci, keby sa aj na okrajových vetvách L51 a 34 utvorili pravidelné odstupy medzi spojmi. Napríklad taká L34 už na Tajovského smerom do mesta po zložení všetkých vetiev vyzerá skutočne lepšie, ale 18 min. interval v sedle sa mi nepáči. To je taký problém predĺžiť ho na 20 min.?
S tankovaním si ma dorazil. To akože aby sa vedelo, ktorý vodič koľko spotreboval, tak sa chodí tankovať aj pred striedaním? Odpadám

Vladimír
- Mesto zabezpečuje odvoz smetí --> Platia ibyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení extra za každé vynesenie odpadkov do kontajnera? Samozrejme jednorazovo vopred.
- Mesto zabezpečuje verejné osvetlenie --> Platia obyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení extra za každé opustenie domácnosti v čase zníženenej viditeľnosti? Samozrejme jednorazovo vopred.
- Mesto zabezpečuje zjazdnosť ciest a údržbu chodníkov --> Platia obyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení pri každom použití cesty, či chodníka? Samozrejme jednorazovo vopred.
Viete si predstaviť život v meste bez odvozu odpadu? Bez verejného osvetlenia? Bez údržby ciest a chodníkov? Viete si predstaviť za každé jedno použitie týchto samozrejmých služieb? Asi nie...
A či nie je mestská hromadná doprava takou istou neodmysliteľnou a pre život mesta nevyhnutnou službou ako predošlé služby? Či sú používatelia MHD nejakí povaľači, ktorí sa nevedia prepraviť nejako slušne a vlastným spôsobom a sú na ťarchu mesta? Veď MHD nie je nejaká saláma, na ktorú buď mám alebo nemám chuť! Je to určitý štandard v balíku služieb, ktorý zabezpečuje mesto pre svoj riadny chod!
A teraz sa pýtam - prečo PRÁVE MHD má byť tá, kde vyslovene budeme drať peniaze z ľudí, ktorí si dovolia obťažovať mesto jej použitím?
Veď je to absurdné! Mesto mi zabezpečí, že v noci bude svietiť lampa. Ale v záujme mesta ktovieako nie je, aby ja som tu svietiacu lampu využil. Technické služby mesta mi v zime odhrnú sneh z chodníka. Ale primátor a poslanci budú rovnako dobre spať, ak sa ja ako obyvateľ mesta rozhodnem neísť týmto chodníkom a tým odhrnutie snehu neoceniť. Ale je jedno, či si sadnem do autobusu alebo auta? Nie je!!! Rozdiel medzi osvetlením a verejnou dopravou je ten, že na rozdiel od osvetlenia je V ZÁUJME MESTA, aby obyvatelia túto službu prednostne využívali a nezaťažovali okolie exhalátmi, neterorizovali centrum zaparkovanými autami atď. Tak PREČO práve táto služba má byť spoplatňovaná za každé jedno je použitie. Veď mi to pripadá doslova ako pokuta (!) za to, že obťažujem mesto svojou prepravnou potebou. A zrejme to tak vnímajú aj Bystričania, ak, pokiaľ možno, uprednostnia každý iný duh prepravy pred MHD.
Mestská doprava by teda podobne ako iné mestské služby mala byť spoplatnená jednorazovým mesačným poplatkom, kde si užívateľ predplatí službu bez ohľadu na skutočné využívanie služby. Už to, že si obyvateľ môže na rozdiel od iných mestských služieb, či ju bude platiť alebo nie, je svojim spôsobom zvláštne. Ja som v tomto asi radikál, ale som presvedčený, že mestská doprava by sa mala spoplatniť všeobecne pre každého. Inými slovami, každý obyvateľ mesta by zaplatil v balíku všetkých možných poplatkov aj čiastku za používanie MHD.
!
Nenapádajte moju poslednú výzvu tým, že čo s obyvateľmi do BB dochádzajúcimi a pod., myšlienka je v štádiu zrodu. Ak by sa jej niekto chytil, isto by vedel doriešiť aj ostatné veci.
!
Nechoďte na mňa s takými vecami, že BBDS nepodlieha mestu a podobné nezmysly. Primátor a poslanci sú platení za to, že už dávno mali doriešiť otázku financovania a prevádzkovania mestskej hromadnej dopravy cestou MESTA, najlepšie nejakým mestským podnikom, či podielom mesta v samotnej BBDS a pod. Keď to dokázal Slota, musí to vedieť aj Králik!