Toto je naozaj vydieranie obcana hodne vypalovacov z prostredia mafie. Zamestnany clovek teraz ma naozaj na vyber - prejst z Podlavic peso na druhy koniec mesta (a tak denne stratit 3 hodiny casu), alebo ist vlastnym autom (a to by uz nebyt poplatkov za parkovanie pred sidlom zamestnavatela! bolo pomaly lacnejsie) alebo nakoniec podlahnut "podnikavemu" navrhu a nakoniec i realizacii riesenia uspor v MHD a riesit cestu do prace cez MHD. Ale ma to jeden hacik - pri obmedzenom mnozstve spojov si dotycny musi vytipovat resp. vyskusat, na ktory spoj ma pravdepodobnost nastupit, dalej musi cakat na uskalia nastupovania prednymi dvermi - hlavne pred fakultou, co byva 5 i viac minut. Nasledne nato si dalsich 5 minut vytrpiet na krizovatke v parku, dalsie 2-3 minuty na Hustaku. Ak nie je nahodou zapcha popri Hrone, musi vydrzat este par minut na krizovatke pred VUB. K tomu teraz pribudlo dalsie cakanie - pri prestupe na trolejbus, ktory tesne pred prichodom 34 k malej stanici tuto zastavku prave opustil a dalsie 3 pridu naraz za 10 minut.
Takze, obcania z Podlavic - na Mestsky urad, na polikliniku alebo k banke - len trpezlivost, mafia to tu zariadila vsetko pre Vase dobro. A do prace - dnes kto chce pracovat, do prace musi. A s tym rata i Vasa MHD. A nech sa nevyhovara na mestsky urad - ak nema peniaze, nech odstavi dopravne prostriedky a vydiera tych, co su za to kompetentni a nie nas!!!
Takze, obcania z Podlavic - na Mestsky urad, na polikliniku alebo k banke - len trpezlivost, mafia to tu zariadila vsetko pre Vase dobro. A do prace - dnes kto chce pracovat, do prace musi. A s tym rata i Vasa MHD. A nech sa nevyhovara na mestsky urad - ak nema peniaze, nech odstavi dopravne prostriedky a vydiera tych, co su za to kompetentni a nie nas!!!
PIT
Nastupovanie prednými dverami v podmienkach MHD sídelného útvaru nadregionálneho významu s 82 tis. obyvateľmi je absolútne nevhodný krok. 5 rokov som študoval v Žiline (najporovnateľnejšie mesto s BB) a doteraz sú schopní udržať kvalitnú a flexibilnú MHD s nástupom cestujúcich všetkými dverami. Pri spracovávaní mojej diplomovky som sa viackrát stretol aj s riaditeľom DPMŽ Ing. Popluhárom a napriek tomu, že je strojár, dokáže podstatne viac, ako BBDS.
Uznávam, že v 1993 bola SAD BB v porovnaní s DPMŽ a DPMP, s dotáciami neporovnateľne nižšie, ale skúste si spomenúť, ako bola v akomkoľvek čase v BB zabezpečená prepravná kontrola. Revízora bolo možné stretnúť raz za 3 roky, pričom v Žiline sa mi stalo aj to, že revízor ma v priebehu jedného týždňa stretol aj 3 razy. BBDS podľa mojich info v súčasnosti nemá ANI JEDNÉHO PRACOVNÍKA PREPRAVNEJ KONTROLY.
Spomínal si zvýšenie príjmov pri prechode na nastupovanie len prednými dverami. Máš síce pravdu, ale na druhej strane je výrazne nepomerný odliv cestujúcich (150 tis. za minulý rok) a výrazné znižovanie kvality dopravy (kvalite dopravy budem venovať niekedy inokedy).
Ale jednoducho je to tak - trhové hospodárstvo po slovensky - čím menší dopyt, tým vyššia cena!!!
Znova len zopakujem, MHD je služba vo VEREJNOM ZÁUJME a z toho vyplývajú aj ďalšie ekonomické ukazovatele.