Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #1876:
vlastna blbost. Pouzil som zlavnenu preukazku na obciansky listok a nesedeli mi ich cisla (rodne cislo vs. nejake kmenove). Zaplatil som na mieste. Ironiou je, ze som siel do skoly. Presne okolnosti si nepamatam, ale take nejake dovody boli.

PIT: prave preto je kontrola. Aby si vodici neprevazali znamych. O dalsich moznostiach zneuzitia tu pisat nebudem, vodic nema cas a chut vsetko kontrolovat. Napriek tomu ulovky maju aj vodici, to mi ver.

6 vs 7: je problem to zosuladit pri rozdielnom intervale a trase. Zrejme poznas definiciu vykonu vo verejnom zaujme a krytie straty z tohto vykonu. Som rad, ze ten interval je delitelny.

prekryvanie: nikto mi neveril. Totiz je obmedzeny pocet miest na poznamky, takze teoreticky by sa prekryvat nemali. Ale prekryvaju sa. Je aspon oznacenie dna na prvom mieste (x, c, w, a)? Nemam si to ako pozriet.
Reakcia na: Kami #1870:


ešte som zabudol na prekrývanie poznámok:
ja som to preberal už v roku 2001 po zavedení nového formátu CP pri osobnom stretnutí s vtedajším dopravným námestníkom. Nestalo sa takisto nič, z mojich poznámok doplnili akurát platnosť CP a názov dopravcu, ktoré tam takisto chýbali.
A Ty si dostal aj nejakú odpoveď od BBDS alebo EMtestu?
Reakcia na: Kami #1870:

ad 56: netvrdil som, že by chodila plná, len by som bol nerád, keby to v MHD došlo do stavu, ako je napr. u prímestskej linky 601408, ktorá pri víkendovej jazde do Pohronského Bukovca urobí namiesto 26 km za 45 min. zachádzkou do Podkoníc, Moštenice a Hiadeľa prejde až 53 km a trvá to 1,5 hodiny (nehovoriac o tom, že by sa tým mala zvýšiť aj tarifná vzdialenosť a cestovné)

ad 1 vs 6: ešte k tej L7 - keďže L6 má v sedle, ako aj cez víkend, interval 30 min (pričom chcem pripomenúť, že v roku 1995 chodilo v niektorú víkendovú hodinu na Tulskú a Moskovskú spolu dokonca 5 SPOJOV a minimálne 3 po zrátaní L6 a 7), je viac ako vhodné, aby interval medzi týmito linkami zosúladený bol, nakoľko obe pokrývajú predovšetkým oblasť ulíc Tulská, Moskovská a Internátna a 0,5 hodiny ako interval pre pomerne veľké územie je skutočne chabé z hľadiska časovej dostupnosti (teraz neberiem ohľad na využitie kapacity vozidiel v dôsledku ďalších faktorov)

ad 99: nemyslím si, že by HM mal nejaký vplyv na cestu do Tesca a opakujem, že je nezmysel nastupovať len prednými dverami, ak to nevyžadujú žiadne podmienky pre tarifné vybavenie; pochopiť sa dá akurát tak preukázanie sa pokladničným dokladom pri spiatočnej ceste

čo sa týka revízorov, môžeš veriť tak mne, ako aj vladimírovi (príspevok 1872), že v Žiline to myslia vážne a rovnako sa snažia pokuty aj vymôcť; máš pravdu, že po zavedení čipových kariet ešte revízori boli, ale info o tom, že už nie sú som dostal niekedy vo februári 2003;
a ak myslíš ako kontrolu vodiča, je to absolútne nevhodné riešenie, pretože ten by sa nemal venovať ani len predávaniu lístkov a nieto ešte tomuto a druhá vec je, že revízor by mohol súčasne kontrolovať aj samotného vodiča, ktorý v súčasnosti môže bez lístka pustitť do vozidla každého známeho a nikto mu nič nemôže; takisto nikto nekotroluje, či si cestujúci skutočne oprávnene zakúpil zľavnený CL a či necestuje do II. tarif. pásma bez zakúpenia príslušného CL
Reakcia na: Kami #1875:
Ako sa Ti podarilo v BB platiť pokutu? Čo si zabudol pri vodičovi priznať nadrozmernú batožinu? 🙂
Reakcia na: Vladimír #1873:
za mojich ciest do ZI som zazil fakt len tu jednu kontrolu. Lenze okrem minuleho roku som vzdy cestoval za nejakym ucelom.

V BB som viacerych revizorov poznal z videnia. S dalsim som sa zoznamil cez Vianoce. Ten spominal ze raz cez vikend kontroloval a vyhodil z busu jedneho cloveka 4 x zasebou !!! Cize kontrola bola. Ja sam som pre vlastnu blbost a nepozornost platil raz platil pokutu.

Naopak. V BA, ZI, ale aj v Brne ci Viedni sa mi podarili aj cierne jazdy. Okrem BA a Viedne (uz davno) neumyselne.
Tým som chcel povedať, že pokiaľ je pravda, že v BB veľmi revízori nechodili, tak nemožno plakať nad nízkymi tržbami.
Reakcia na: Kami #1872:
Moja osobná skúsenosť je taká, že kntrolovanie v Žiline namá obdobu v žiadnom inom slovenskom meste. Ešte sa mi nikdy v živote nestalo, aby som navštívil Žilinu a nestretol revízora. Môj doterajší rekord je byť kontrolovaný 3x v priebehu asi ôsmich hodín. Možno budeš namietať, že človek ako ja si kúpi 24h CL a vozí sa po celej sieti, takže revízora musí stretnúť. Nie je to celkom tak, do štatistiky som zahrnul aj podstatne kratšie návštevy tohto mesta. Prvý raz som sa so žilinskou MHD zoznámil tak, že som si kúpil dva CL do 5 zastávok. Vykonal sa teda iba dve jazdy trolejbusom - v tom druhom ma už kontrolovali 🙂

Napokon, predsa jedna výnimka potvrdzujúca pravidlo - začiatkom júla 2003 som navštívil ZA asi tak na 3 hodiny a vtedy jediný raz ma nikto nekontroloval.
Reakcia na: Kami #1849:
podrobne som si pozrel zmenene linky.
L30 je cez vikend akurat na jeden voz. Ma co robit od rana do vecera.
L33: klasicky spickovy voz, nesedi mi tam len spoj 12:48/13:05, neviem kto ho robi.

ad revizori #1859 : to ze MHD nema internych kontrolorov este neznamena, ze je kontrola vylucena. Ja som v Ziline zazil len jedinu kontrolu, aj to sme sli v prazdnom trolejbuse do vozovne. My dvaja, 2 revizorky a vodic. V BB som ich zazil dost, aj po zavedeni cipovych kariet.
Toto je naozaj vydieranie obcana hodne vypalovacov z prostredia mafie. Zamestnany clovek teraz ma naozaj na vyber - prejst z Podlavic peso na druhy koniec mesta (a tak denne stratit 3 hodiny casu), alebo ist vlastnym autom (a to by uz nebyt poplatkov za parkovanie pred sidlom zamestnavatela! bolo pomaly lacnejsie) alebo nakoniec podlahnut "podnikavemu" navrhu a nakoniec i realizacii riesenia uspor v MHD a riesit cestu do prace cez MHD. Ale ma to jeden hacik - pri obmedzenom mnozstve spojov si dotycny musi vytipovat resp. vyskusat, na ktory spoj ma pravdepodobnost nastupit, dalej musi cakat na uskalia nastupovania prednymi dvermi - hlavne pred fakultou, co byva 5 i viac minut. Nasledne nato si dalsich 5 minut vytrpiet na krizovatke v parku, dalsie 2-3 minuty na Hustaku. Ak nie je nahodou zapcha popri Hrone, musi vydrzat este par minut na krizovatke pred VUB. K tomu teraz pribudlo dalsie cakanie - pri prestupe na trolejbus, ktory tesne pred prichodom 34 k malej stanici tuto zastavku prave opustil a dalsie 3 pridu naraz za 10 minut.
Takze, obcania z Podlavic - na Mestsky urad, na polikliniku alebo k banke - len trpezlivost, mafia to tu zariadila vsetko pre Vase dobro. A do prace - dnes kto chce pracovat, do prace musi. A s tym rata i Vasa MHD. A nech sa nevyhovara na mestsky urad - ak nema peniaze, nech odstavi dopravne prostriedky a vydiera tych, co su za to kompetentni a nie nas!!!
Reakcia na: Katarina Cizmarova #1858:
keby skutocne cast cestujucich presla na trolejbusy, bol by to pozitivny vysledok. Lenze kym je rozdiel v jazdnej dobe 5 minut ...

Re #1857 PIT:
ad 56: videl si vikendovu 56? vsak aj Vario tam ide prazdne, rovnako na L33. Je NEZMYSEL aby jazdil navyse jeden autobus s dvoma vodicmi.

ad 99: tu je panom HM Tesco. Jedine, co neovplyvni je poriadne vykurenie. Ten voz sa takmer nezastavi a pri tej lietacke sa motor poriadne nezohreje.

ad 1 vs 6: suhlasim, len 7 a 6 uz nemusia byt previazane.

ad prekryvanie poznamok: hovoril som to aj na BBDS, aj v EMteste ...
Reakcia na: Majkl #1866:
vsak to priznaj. Ja som dal navrh, ty si ho odklepol a dal prikaz vedeniu ... 😉

Re #1863 Vladimir: uspora na vozidlach je iluzorna. Jednoducho CP je postaveny tak, ako keby sa nastupovalo vsetkymi. Aj to je sposob ako sa setri.

Ako Majkl napisal, setri sa vsade. Poznam aj pohlad z druhej strany, skutocne nesedia na volnych peniazoch aby ich rozdavali. Keby som prisiel na SAD s navrhom s dosahom povedzme 5 mil. Sk, tak riskujem aj let cez zatvorene okno.
Reakcia na: cestujuci #1867:
Dôvodom je časť odpovede z príspevku #1866 ... SAD BB takéto info iMHD.sk neposkytuje a iMHD.sk nie je prevádzkovateľom prepravných služieb a preto nemôže (teda aspoň nie priamo) zlepšovať služby SAD BB.
Preco nie su tu od 7.1.2004 uz zverejnene CP kde boli zmeny od 7.1.04? - to tiez patri k "zlepseniu sluzieb?"
Reakcia na: DonManuel #1861:
my sme ju nezmenili, iMHD sú nezávislé stránky o MHD v BB...

Inak, toto je ďalší dôkaz pštrosej politiky BBDS - veď oni ani nemajú zverejnený mail, kde by sa mohli cestujúci sťažovať, podávať návrhy, atď.
Reakcia na: Vladimír #1863:
Máš pravdu, medzi Fončordou a Sásovou sa hodne cestuje - linkou 24, dokonca v určitých hodinách býva nabitá na prasknutie. Cez víkend je podľa mňa podstatne vyťaženejšia ako trolejbusové linky 1 a 6 (od Úsvitu). Prečo? Lebo do Sásovej je to peši predsalen ďaleko a tak je táto jazda hodná ceny jednorazového lístka...
Linka 34 tu skutočne rozprúdila širokú debatu - môj názor sa v podstate zhoduje s niektorými inými, už predým vyslovenými. Hlavným problémom je podľa mňa tiež neexistencia "mesačných" lístkov. Za predpokladu ich znovuzavedenia a primerane hustých intervalov (resp. nadväznosti spojov cez víkend) by nová trasa linky 34 nebola problémom. Viem o čom hovorím, som Bratislavčan a prestupy medzi linkami sú pre mňa dennou a bezproblémovou záležitosťou pri cestovaní MHD.

Môj názor dokonca je, že v BB je ešte viacero liniek, ktoré idú zbytočne súbežne (napr. L55/L2), ale nie je možné tieto zmeny realizovať bez toho, aby sa cestujúci zasa riadne naštavali, a dákych 5% nepresedlalo na autá - a to práve kvôli neexistencii mesačníkov.

Na obhajobu zmeny trasy L34 musím povedať asi toľko, že súčasná finančná situácia v BBDS je tak žalostná, že kompetentní sú nútení uchyľovať sa k takýmto krokom, ak sa nechcú dostať na konci roka do červených čísel.
Mesto na čele s Králikom na MHD fakt kašle a je to pre nich len povinná záťaž, nemajú záujem na dobrom fungovaní, a nedajbože rozvoji MHD.

Asi by niektorým (hlavne predstaviteľom mesta) nezaškodilo zopakovať si priam učebnicovú definíciu MHD, ktorú napísal Vladimír hore v príspevku #1802

PIT: som úprimne prekvapený - a potešený, že sa v BB našiel ešte niekto, kto sa zaujíma o problematiku MHD (a najmä do takej hĺbky). Vďaka za pripomienky i pochvalu.

#1857 PIT vieš koľko krát som ja už na toto (vylepovanie CP, grafika CP, prehľadnosť CP) kompetentých upozorňoval? Už som stratil všetku chuť niečo zlepšovať. Je to hrach o stenu... Dôvod? Na takéto "banálne" problémy v BBDS nezostáva čas ani peniaze...

Nevylepil si ty náhodou CP liniek 24 a 53 na zastávke Okružná?
Ja som to sem písal už dávnejšie, znova a znova a opäť raz sa musím postaviť za nástup a výstup cestujúcich VŠETKÝMI dverami. Akéže úspory? Akýže nárast tržieb. Som Prešovčan, žijem v Prešove a nikdy sme nad nástupom prednými dverami neuvažovali. To, čo sa získa na tržbách, stráca sa na zbytočnom pre´dlžovaní jazdných dôb medzi zastávkami, v konečnom dôsledku tak treba:
- viac vozidiel na linku
- viac vodičov
- viac vozidiel v evidenčnom stave
- viac údržbárov vozidiel
- viac peňazí na údržbu vozidiel
A samozrejme klesá tým konkurencieschopnosť MHD voči IAD a znechucuje to ľudí.

Bystrica celkom zaspala dobu, vydala sa doslova dostou do priepasti. Budovať systém založený na zaplatení za každé použitie vozidla MHD bez možnosti neúčtovať prestupy, bez možnosti službu si predplatiť je šialenstvo! Zažil som veľmi príjemné podniky SAD, kde mi nástup prednými dverami nevadí. V živote by som sa nezasadzoval za nástup všetkými dverami v Levoči či Komárne. Ale BB je osemdesiattisícové mesto, kde takto spomaľovať dopravu jednoducho nejde.

Ešte raz, problémom nie je presmerovanie L34, problémom je nemožnosť pokračovať v jazde po prestupe bez zaplatenia ďalšieho cestovného.

---

BB je pritom také pekné mesto! Viem, si tu predstaviť takú skvelú MHD! Už dávno mali trolejbusy získať protipól na opačnom konci mesta v podobe trolejizácie trasy na Sásovú. Kapacitné trasy po trolejom predsa vychádzajú lacnejšie. Okrem toho by zanikli zbytočne 2x prechádzané úseky trasy v oblasti Nám. slobody a žel. stanicou. Z pohľadu cestujúcich by mohla konečne zaniknúť nezmyselná a umelo vybudovaná konečná Parkovisko Mičinská a trolejbusom by sa dalo dostať z jednej strany mesta na druhú.
Nech mi nikto netvrdí, že ľudia medzi sídliskami necestujú. Bystricu síce nepoznám z každodennej prraxe, ale analogicky z Prešova, ktorý je porovnateľný k BB môžem predpokladať, že sa denne kvantum ľudí presúva zo Sásovej na Fončordu a opačne.
Kto vyťahuje finančné problémy, nech sa pozrie do iných miest. Ak dokázali trolejbusy budovať v Žiline, dalo sa to aj v Bystrici. Čože? Že v Žiline majú mestský DP, ktorý je dotovaný aj štátom podstatne viac ako BBDS? A čo bránilo MsÚ BB zriadiť v roku 1993, keď tak spravil Slota, bystrický DP? Kde bola Žilina v roku 1993 a kde bola Bystrica? A kde sú obe mestá dnes? Realita je desivá.
Až ma to všetko znechutilo...
Prestupy: nie je spravne odsudzovat prestupy. Pokial by mali byt linky odvsadial vsade, tak tam bude polhodinovy interval, co je dobre na prd makovy. Chyba je v neprestupnosti tarifu. Radsej by mali Podlavicania zorganizovat peticiu za prestupny tarif (aspon pre linku 34).
Vynikajuci system MHD je napriklad v Prahe. Napriek tomu je clovek vacsinou nuteny cestovat systemom autobus - metro - autobus. Nikomu to vsak nevadi, pretoze za prestup sa neplati a autobusy nadvazuju na metro, takze hlavne vecer a cez vikendy je zarucene, ze ked vystupite z metra, na bus skoro vobec necakate.

Mimochodom, argument "priame spojenie na stanicu" je mierne demagogicky, lebo vsetky vlaky (s vynimkou Ex) stoja aj na malej stanici.

Ked som bol v BB, potreboval som zistit odchody L3 smer Radvan. Boll som na 3 zastavkach (Nove Kaliste?, Kyjevske nam., Moskovska) a na ziadnej neboli odchody citatelne.

Konecna na Uhlisku vs na Nadrazi (AS):
Myslim ze na nadrazi nie je dost miesta, aby sa tam tocila este aj MHD. Hoci by tam mohli (aspon smer Uhlisko) zriadit zastavku. Kolko miesta je na stanici (ZS)? Nemohlo by sa nieco tocit aj tam? Tam maju vodici aspon kde curat.
Na kyho boha ste zmenili trasu linky 34? Hoveda sproste co to vymysleli,clovek teraz cestuje po uplne zbytocnej trase a ked sa xce dostat smerom k VUB tak musi prestupovat a platit ako debil. Hnusaci hlupi len zarabate na ludoch a pritom to nema absolutne ziadne logicke vysvetlenie, vacsina ludi je proti tomu, nieze by ste vysli v ustrety ludom,ale xcete naplnit iba vase kasy. Na keru rit sa musim teraz drbat na uhlisko ked xcem nastupit na 34orku?
Nic nezarobia,somari! Iba co komplikuju ludom zivot. Studenti budu chodit z najblizsej zastavky 34ky na zel.stanicu pesi,lebo aj im uz lezu na nervy ceny listkov a prestupov. Cele BBDS je banda dementov a idiotov ktori v jednom kuse robia nevysvetlitelne kraviny. neviem ci sa tam tak nudia,ale ocividne su tupi ako slak! Keby som vedel ktory ***o schvalil tu zmenu 34ky s radostou by som mu jednu vrazil!! 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.