Ako to vyzerá s obnovou CP citybusových liniek? A vinník je, predpokladám, stále "neznámy".
Neviem, či ste zachytili, ale primátor sa vyjadril, že chce defintívne vyriešiť situáciu v MHD. Povedal, že by bolo najlepšie, keby MHD zabezpečoval prepravca pod kontrolou mestského zastupiteľstva resp. primátora. Že by sa po roku začalo blýskať na lepšie časy?
Je vôbec v blízkej budúcnosti reálne, aby MHD a.s. zabezpečovalo 100% výkonov v MHD? Predpokladám ale, že z technického a právneho hľadiska by to bol značný problém... ?
"Tí prevádzkujú bystrickú mestskú hromadnú dopravu, takže ponúkli možnosť platiť na mestských i prímestských linkách jedinou čipovou kartou. V prípade piatich liniek, ktoré BBDS zostali, zavážili podľa M. Chabadu požiadavky obcí." - ďalší "humorný" blábol, ktorých sme sa tu už za viac ako rok napočúvali...Stále sa tu objavujú novinky, ktoré tu boli možné už niekoľko rokov predtým, ako sa SAD ZV zamyslelo nad "nájazdom" na bystrický dopravný systém. Je to fakt neskutočné, ako tu niekto dokáže s veľkým nadšením objavovať "nové" veci, ktoré tu však boli v praxi už dávno...
"Rozhodujúca pri udeľovaní licencií bola kombinácia troch kritérií: nároky na dotáciu, kvalita dopravcu a požiadavky dotknutých obcí. A z tejto kombinácie zväčša ako lepší vyšli Zvolenčania." - boli zase "lepší" rovnako ako minulý rok pri "výbere" dopravcu pre MHD, kedy nikto zo zodpovedných nevedel ani v jednom prípade zodpovedať, v čom akože mali byť lepší. A to platilo aj o vyžiadanej oficiálnej odpovedi MsÚ, kedy túto otázku nebol schopný zodpovedať... Akurát všetci vedeli, že sa jednalo o absolútne neporovnateľné skutočnosti, ale paradoxne všetci "odborníci" vedeli vyhodnotiť ponuku SAD ZV ako "lepšiu". Pritom ani len netušili, čo si vlastne chceli objednať, ani za akých podmienok a nemali ani žiadne základné znalosti problematiky.
Nedokážem si neodpustiť si komentár na článok http://firmy.etrend.sk/88064/firmy/bystricky-dopravca-prisiel-o-linky . Ide najmä o túto pasáž. „Rozhodujúca pri udeľovaní licencií bola kombinácia troch kritérií: nároky na dotáciu, kvalita dopravcu a požiadavky dotknutých obcí.“ Môže mi niekto vysvetliť pojem „kvalita dopravcu“??? Mohli by na VÚC prezentovať o koľko klesne požiadavka na rozpočet a aké boli požiadavky obcí na dopravcu??? A ešte jedna otázka. Hovorí im niečo pojem MONOPOL???
Inak si myslím, že je to chyba SAD ZV že sa začala zaujímať o prímestské linky až tak neskoro. Tiež si myslím, že kraj mal predĺžiť platnosť cestovných poriadkov bývalého dopravcu pokiaľ neprebehne riadne verejná súťaž. Tiež si myslím, že to dosť slabá výhovorka to, že v BB prevádzkuje mestskú verejnú dopravu SAD ZV. Jednoducho povedané, výhovorka na výhovorku.
Žilina ho má, ale trocha inak... tam sa elektronická peňaženka (ktorá je iba jedna) používa výhradne pre SAD, MHD nemá spôsob platenia EP. Naptori tomu SAD nemá časové lístky a teda časť karty určená pre časové lístky je používaná DPMŽ.
Nemá ten "viacchlievikový" systém Zsolna a okolie na základe Jurajovej filozofie o spravodlivosti platenia a zločinnosti akéhokoľvek clearingového centra ? ?
Mimochodom, neviem, ako to je v SR, ale v ČR stanovuje tarifu objednávateľ, takže ak ten si dá do podmienok vzájomnú akceptáciu kariet a clearing, tak dopravca, ak má o dotáciu záujem, musí podmnienky prijať. Opava tiež kruto ryčala, keď išla do ODIS, dnes má mimoriadne "hodnotný" hybridný systém, keď vlky (nie Vlky ? ) musia nastupovať výhradne prvými dverami, ktoré sú z jednej strany zatarasené oplzlou kasičkou na platbu v hotovosti, z druhej označovačom na c. l. ODIS a z teretej strany čítačkou kariet ? .
v povodnych planoch vozovna v Sasovej bola - ta v Kremnicke je totiz dimenzovana na sucasny pocet trolejbusov. Neviem kde, mozno na Parkovisku pri Rudohorkskej.
ešte ku tej strate karty: nemyslím si, že dôjde ku obnoveniu údajov, nakoľko dopravca (ak iným spôsobom nezískal tieto údaje, ale zákonne nemá ako) nemá tie údaje, ktoré sa o tebe ako držiteľovi/majiteľovi karty zapisujú do počítača. Má iba tvoje meno (je na karte). A to je málo.... ale prevod zostatku určite korektne funguje aj pri takejto karte, čiže budú síce chcieť po tebe množstvo údajov, ale časový lístok a peniaze by mali previesť bez problémov....
ku Elektronickej peňaženke: je na to dôvod? pre každého niečo iné? A aký hokej by z toho mali samotní cestujúci? Bežný cestujúci nevidí, nečíta, potom sa strašne diví, že nemá na EP peniaze (kde mi zmizli? oni ma okradli o moje prachy!) a ešte to takto komplikovať? To je lepšia alternatíva dve samostatné karty, ale to sa dostávme tam, kde nexcem - XY kariet... Som zástancom systému zdieľania kariet ako to už funguje na východnom slovensku medzi niekoľkými univerzitami (študentské karty), DPMP, DPMK, SAD PO, MI, HU a KE, kde kohokoľvek kartou (niektorej zo spoločností alebo univerzity) cestuješ kdekoľvek po východe s jednou kartou.... Toto je môj sen do budúcna, nie 20 rôznych kariet, ako to teraz vypadá v peňaženke....
ku tým fontom: to čo máš možnosť vidieť na transparentoch v MHD BB je zvolenská zhovadilosť, ktorú kritizujem od začiatku, kde prechádzajúce zastávky (ešte aj s nezmyslami typu B.B., Bans. Byst.) sú veľkým a hrubým a cieľ je malým tenkým.... to bola ich požiadavka, tak sa to naprogramovalo... čo sa týka CITYBUSOV, pokiaľ bude zo strany MHD BB a.s. požiadavka na zmenu, tak sa to spraví.... "za peníze i v Praze dúm".... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
wizard112
Neviem, či ste zachytili, ale primátor sa vyjadril, že chce defintívne vyriešiť situáciu v MHD. Povedal, že by bolo najlepšie, keby MHD zabezpečoval prepravca pod kontrolou mestského zastupiteľstva resp. primátora. Že by sa po roku začalo blýskať na lepšie časy?
Je vôbec v blízkej budúcnosti reálne, aby MHD a.s. zabezpečovalo 100% výkonov v MHD? Predpokladám ale, že z technického a právneho hľadiska by to bol značný problém... ?