Nahodou neviete niekto, ako vyzeraju v sucasnosti troliky vo Varne? Bol som tam dvakrat pred 13 rokmi a este davnejsie, vtedy jazdilo tusim 8 liniek (moja oblubena trat cez most ponad prieplav do varnanskeho jazera do asparuchova este nie). Same polorozpadnute modre 14Tr. Je niekde na nete mapa siete alebo aspon zoznam liniek? Parkrat som hladal nieco take, ale bezvysledne
Papyr : specifika rusoidneho trhu si vystihol presne. Tie "vyhody" 15Tr su nadherne .
Trh BG sa blizi slovenskemu. Myslim ze by dokazali brat tolko vozov co my. Varne, ci Sofii uz nestaci hocico. Mozno spolupraca s Tramkarom by zlepsila odbyt.
Mozno ano, mozno nie. Bulharske mesta radi nakupuju trolejbusy zo Skodovky, ale vacsinou ojazdene - z Hradca, Presova, Pardubic... Kardinalnou otazkou je, kolko miest v RO a BG ma trolejbusove prevadzky a na kolko novych vozidiel rocne maju tieto mesta peniaze. A to by som nejak slavne nevidel.
V byvalom SNS je trolejbusovych prevadzok vylozene neurekom, takze tam aj napriek nizkej kupyschopnosti je obrovsky potencial. Co sa tyka vyroby radu 14/15Tr v Sojuze, myslim, ze by sa jednalo o podobny joint venture ako v USA, kde CR by zostavala drzitelom licencie a miestny vyrobca by bol len realizator. V praxi teda kostra vozidla, motor a elektricka vyzbroj by pochadzala od nas, oni by si domontovali sedadla, interiery, okna, zberace, svetla a dalsie veci.
Rusi na Skodovkach ocenuju najma kvalitu v zmysle trvanlivost vozidla, jednoduchu konstrukciu, z toho plynucu nizku poruchovost a jednoduche opravy. Akurat nechcu asynchronnu vyzbroj, dokonca ani tyristorovu, ale pozaduju zasadne stykace. Z ich hladiska ide o to, ze ked sa mi nieco na trolejbuse pokazi, aby sa to dalo v "polnych podmienkach" opravit. Napriklad taka 9Tr je pre Rusov synonymum dokonalosti - nekazi sa, a ak sa vekom a zaobchadzanim znici, tak uplne vsetko vratane ramu sa da vysustruzit v najblizsej strojnotraktorovej stanici O take veci, akoze to jazdi potichu, ma to dost nizku podlahu a celkom prijemne sedadla, zas u nich tolko nejde.
Este jedna zaujimavost - ked dostala Moskva na testovanie 15Tr, vraj si ju moskovski vodici velmi pochvalovali - okrem jazdnych vlastnosti vyzdvihovali najma to, ze to a) vykuruje, takze tam nie je ako v chladnicke a b) neprebija, takze pasazieri su usetreni elektrickych sokov
Trochu aj mne, aj ked Ikarus 280 v modifikacii pre CSSR je asi jedno z najprisernejsich vozidiel, ktore tato fabrika vyprodukovala. (Okrem toho mam k I-280 aj osobnu nevrazivost, ale od toho sa nejako dokazem oprostit.) Kazdopadne Skody Ostrov mi bude luto viac
na vychod od nas je aj Bulharsko a Rumunsko. Iste sa najdu mesta co nakupia aj nove vozy.
A v SNS by mozno vedeli spravit daky spolocny podnik, len vsetci vieme ako to zvykne dopadnut - same sluby ... Ak nie su financne silni, tak to asi nepojde. Jedine ze prachy dodaju ti ukrajinci a technologiu Skoda Ostrov.
Ono to nie je ani bohvieake vozidlo a Solaris ho prevalcuje, ak sa udrzi sam. Len mi je luto jednej ceskej legendy, kedysi najvacsieho vyrobcu trolejbusov na svete, Skody Ostrov.
Ano, oboje je sucastou Skoda Holding.
ALE 1: Sefstvo Holdingu si nejako nerozumie s Ostrovom... Ak bude Ostrov neschopny zarobit si na seba, nemyslim, ze si ho Plzen bude hyckat ako vlajkovu lod.
ALE 2: Co sa tyka trhu na vychod od nas - opakujem pravidlo: Co sa da vyrobit v SNS, nesmie sa dovazat. Nezabudni, ze tie vselijake hrivny a ruble a podobne obeziva nie su konvertibilne.
Pozrite sa na www.karosa.cz , tam je popis elektrickej Agory. No vacsie kecy som uz davno necital. Zvlast ta pasaz o tom, ze vdaka novym technologiam bude mat zivotnost AZ desat rokov (teda taku, ako autobus), je vysmech prvej triedy, pretoze desat rokov u trolejbusu nie je AZ, ale LEN.
Skoda Ostrov a Skoda Plzen su urcite nejako prepojene, pretoze na stranke Skoda Plzen su aj trolejbusy Skody Ostrov.
Re #1429: Nechcem hovorit o technickej zastaralosti, tomu nerozumiem, ale s tym dizajnom (aspon na obrazku) to nie je tak zle. IMHO je to tak na urovni novych Ikarusov. Mne sa zda ovela hnusnejsia Agora, ktorou ked mam na vyber radsej necestujem. Naopak designovo aj pohodlim sa mi pozdava 20 rokov stara (hoci trochu vylepsena) Karosa.
Ale nemožno čakať, že niekto bude kupovať trolejbus (22Tr), ktorý je, ešte skôr, než sa dostal do sériovej výroby viac ako 10 rokov dizajnovo aj technicky zastaralý.
Papyr: ale Plzen a Ostrov maju dake majetkove prepojenie, ci nie? Pocul som ze ano. Inak bude len na ich sikovnosti ci sa udrzia. Aj na vychod od nas je trh pre nizkopodlazne tbusy. Spolu s 14/15 Tr.
Skoda ze uz pri vyvoji B700 nepritvrdili normu. Keby sa motor vzadu pod sedackami nepovazoval za motor podlahou (povolena vyska 900 mm), mohli aj Karosy mat 750 mm.
1) Agory (Skoda 24Tr) vyraba Karosa (skelet) a Skoda PLZEN (elektricka vyzbroj). Skoda Ostrov s tym nic moc nema.
2) TrM by sa este nejaku dobu mohli uzivit, neexistuje (okrem Ruska) adekvatna alternativa - proste vysokopodlazne trolejbusy nevyraba nikto. Povsimnite si vsak konstrukcie typu 14/15Tr - podlaha je napriklad nizsie, ako Karosa 9XX, ktora sa to snazi dohnat tymi nemoznymi vanickami. Takze 14/15Tr je, aj ked zo Skodovackych trolejbusov mozno najskaredsi, predsa vsak nadcasovy trolejbus. (Aj Madari - Szeged - ho strasne chcu, dokonca aj ojazdene.)
3) 14 a 15Tr sa uz dnes vyrabaju v zamori pre Dayton a San Francisco, pravda, vzhladovo prisposobene pre USA. Takze len tak trolejbusy Skoda nezaniknu.
4) Ako najmenej perspektivne sa mi javi pokracovanie vyroby 21/22Tr, co je skoda, nielen Skoda. Ceske mesta, ktore tieto typy ako jedine odoberaju, asi tu vyrobu neudrzia.
Kazdopadne vyroba v zahranici by mohla Ostrov zachranit. Rentabilitu by zabezpecili TrM, nizkopodlazne by sa uplatnili tiez. Len v mensej miere. Neviem nakolko by bolo realne sucasne vyrabat 14/15 TrM, 21/22 Tr a Agory.
Ono v podstate stredna Europa je mala uz aj na dvoch-troch vyrobcov autobusov. Aj ked teda trochu novym vyrobcom pomohol pad Ikarusu. Jedine, ze by bol vyrobny zavod tu a odbytistia niekde na zapade.
Mimochodom, ked uz sme pri takej teme, viete o tom, ze direktor dopravneho podniku Krymtrollejbus (zabezpecuje legendarnu siet Jalta - Alusta - Simferopol) chce licencne vyrabat u nich na Ukrajine 14Tr so stykacovou vyzbrojou? Na Ukrajine plati, ze co sa da vyrobit a kupit v ramci Spolocenstva nezavislych statov, sa nesmie dovazat. A oni su uz vraj celi nestastni z tych vselijakych JUMZ-ov, AKSM-ov a ZIU a chcu spat staru dobru cesku kvalitu Tak vraj pan riaditel planuje sluzobku do Plzne a Ostrova.
Papyr, Kami: Volvo rady 7000 sa vyrába aj v Poľsku (tuším Wroclaw), takže cena by nemusela byť až taká vysoká. Len tak naokraj, počul som už aj taký názor, že Slovbus bude montovať len diaľkové Volvá...
Inak, dosť ma prekvapila informácia, že krátky Mercedes, čo majú v Nitre (mestský - vyrobený v turecku) stojí údajne len 100 000,- EUR! (zrejme bez dopravy).
PRELEPOVANE CP od 01/10- asi bez zmeny - hodne v Sasovej
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp