Pocital som si priemerny vek, pricom starsim vozom som priradil jednotny. Vyslo mi cez 8 rokov. Vacsina ma 6 a menej, takze uz januari budu sice o rok starsie, ale priemer klesne o pol roka. Po zapocitani GO to vychadza cca 3 roky!
Ale to uz patri do inej diskusie...
vid oficialna stranka MHD a vlastne pozorovania

.


.
.
Papyr
V byvalom SNS je trolejbusovych prevadzok vylozene neurekom, takze tam aj napriek nizkej kupyschopnosti je obrovsky potencial. Co sa tyka vyroby radu 14/15Tr v Sojuze, myslim, ze by sa jednalo o podobny joint venture ako v USA, kde CR by zostavala drzitelom licencie a miestny vyrobca by bol len realizator. V praxi teda kostra vozidla, motor a elektricka vyzbroj by pochadzala od nas, oni by si domontovali sedadla, interiery, okna, zberace, svetla a dalsie veci.
Rusi na Skodovkach ocenuju najma kvalitu v zmysle trvanlivost vozidla, jednoduchu konstrukciu, z toho plynucu nizku poruchovost a jednoduche opravy. Akurat nechcu asynchronnu vyzbroj, dokonca ani tyristorovu, ale pozaduju zasadne stykace. Z ich hladiska ide o to, ze ked sa mi nieco na trolejbuse pokazi, aby sa to dalo v "polnych podmienkach" opravit. Napriklad taka 9Tr je pre Rusov synonymum dokonalosti - nekazi sa, a ak sa vekom a zaobchadzanim znici, tak uplne vsetko vratane ramu sa da vysustruzit v najblizsej strojnotraktorovej stanici
Este jedna zaujimavost - ked dostala Moskva na testovanie 15Tr, vraj si ju moskovski vodici velmi pochvalovali - okrem jazdnych vlastnosti vyzdvihovali najma to, ze to a) vykuruje, takze tam nie je ako v chladnicke a b) neprebija, takze pasazieri su usetreni elektrickych sokov