Reakcia na: Kami #1438:
Nahodou neviete niekto, ako vyzeraju v sucasnosti troliky vo Varne? Bol som tam dvakrat pred 13 rokmi a este davnejsie, vtedy jazdilo tusim 8 liniek (moja oblubena trat cez most ponad prieplav do varnanskeho jazera do asparuchova este nie). Same polorozpadnute modre 14Tr. Je niekde na nete mapa siete alebo aspon zoznam liniek? Parkrat som hladal nieco take, ale bezvysledne 
Papyr
V byvalom SNS je trolejbusovych prevadzok vylozene neurekom, takze tam aj napriek nizkej kupyschopnosti je obrovsky potencial. Co sa tyka vyroby radu 14/15Tr v Sojuze, myslim, ze by sa jednalo o podobny joint venture ako v USA, kde CR by zostavala drzitelom licencie a miestny vyrobca by bol len realizator. V praxi teda kostra vozidla, motor a elektricka vyzbroj by pochadzala od nas, oni by si domontovali sedadla, interiery, okna, zberace, svetla a dalsie veci.
Rusi na Skodovkach ocenuju najma kvalitu v zmysle trvanlivost vozidla, jednoduchu konstrukciu, z toho plynucu nizku poruchovost a jednoduche opravy. Akurat nechcu asynchronnu vyzbroj, dokonca ani tyristorovu, ale pozaduju zasadne stykace. Z ich hladiska ide o to, ze ked sa mi nieco na trolejbuse pokazi, aby sa to dalo v "polnych podmienkach" opravit. Napriklad taka 9Tr je pre Rusov synonymum dokonalosti - nekazi sa, a ak sa vekom a zaobchadzanim znici, tak uplne vsetko vratane ramu sa da vysustruzit v najblizsej strojnotraktorovej stanici
Este jedna zaujimavost - ked dostala Moskva na testovanie 15Tr, vraj si ju moskovski vodici velmi pochvalovali - okrem jazdnych vlastnosti vyzdvihovali najma to, ze to a) vykuruje, takze tam nie je ako v chladnicke a b) neprebija, takze pasazieri su usetreni elektrickych sokov