Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: adrive #11756:
Máš vo všetkom pravdu. Dnes bolo "úplne normálne", že 25-ktorá mala mať odchod zo Sásová-otočka(konečná)07.38 vôbec nešla,prišla až 08.05 a až po nastúpení všetkých vmestiacich sa cestujúcich vymenil označenie za 24. Takže decká,čo išli na Tajovského si pekne vyšlapali id Slovenky. Aj to je podľa Zv.normálne a úplne samozrejmé na Krajské mesto,akým je BB. Chcela by som vidieť reakcie Zvolenčanov,keby sa niečo podobné dialo u nich!!!!
Súčasný stav v Banskej Bystrici sa nedá nazvať nijako inak ako nenormálny, ale aj tak mám pocit, ako keby si niektorý predstavitelia SAD ZV myslelo, že niektoré veci sú normálne.

1.) Zdá sa že je normálne označenie vozidiel spredu číslom, aj keď vozidlá by mali byť označené východiskovou a cieľovou zastávkou, poprípade aj zástavkami medzi nimi. Tak isto by malo byť vozidlo označené z viacerých miest ako len spredu linkou

2.) Normálne je tak isto aj ak na celom lístku napísané Batožina MHD BB, na polovičnom napísané dôchodca nad 70 rokov
Nemá byť náhodou na cestovnom lístku riadne vyznačený druh cestovného lístka?

3.) Že prepravca nemá zabezpečené verejne prístupný cestovný poriadok, ani označenie a názov zástavky

4.) Zdá sa že je normálne, ak prevádzkovateľ neinformoval primeraným spôsobom verejnosť o zmene cestovného poriadku, tarify najmenej 15 dní vopred, veď toľko trval celý ten kolotoč schvaľovania...

Zdá sa mi, že pre zvolenských vodičov je úplne normálne meškanie. Včera som išiel do z Pieninskej mesta, podľa "a" mal mať odchod autobus o 14:57 starého CP. Autobus prišiel na zástavku 15:00, kde na otočke pauzoval 5 minút, keď som sa opýtal vodiča (okuliarnatý pán na prímestskej karose z VK), podľa akého CP jazdia, povedal, že podľa víkendového, keď som mu povedal, že podľa víkendového CP mešká už 8 minút, povedal, že to nie je až tak veľa, mal som sto chutí spraviť to, čo spomínal mimi s arogantým šoférom ktorý označený linkou 24 išiel linku 25.

Podľa mňa je toto nezvládnutá situácia v MHD, za ktorú ďakujem hlavne našim poslancom, ktorí stíhajú aj sviatkovať a aj rozhodovať o tak závažných krokoch akými doprava v BB je. Páni poslanci zjavne nemajú záujem ani na životnom prostredí.
Tak isto ďakujem aj SAD ZV, za to, že si nezabezpečila včas vhodný počet vozov.
radiozurnal informoval, ze muron podal trestne oznamenie na BBDS...
Reakcia na: Lucyliu20 #11748:
? ? ? ?
Reakcia na: PIT #11749:
SAD ZV ma na webe CP este chaotickejsie, doplnene pre istotu aj 611-kou a neusporiadane podla cisiel, aby v tom bol este vacsi chaos...

vie mi niekto vysvetlit, preco SAD ZV na svojich strankach vydava Tarifu za Prepravny poriadok?
Pre informáciu hlasovanie poslancov MsZ o výbere SAD Zvolen za dopravcu MHD v BB:

*****************************************
******* Hlasovanie číslo: 22 *******

Výsledky hlasovania k bodu: 7,Inf.doprava -návrh3

Prezentovali sa: 25
Hlasovali : 24
Nehlasovali : 1
Hlasovali za : 18
Hlasovali proti : 3
Zdržali sa : 3
____________________________________________________________________________

Babjak Stefan | Balaz MUDr. Vladimir
Bancik Ing. Miroslav Proti | Banik Ing. Martin Proti
Baric Ing.arch. Jan Za | Beckova Ing. Jana
Bielik Pavol Zdržal sa | Blazejova JUDr. Lubica Proti
Bolgac MUDr. Alojz | Brazdilova Ing.Mgr. Jana Za
Bucek MUDr. Michal | Cervenova MUDr. Maria Za
Cmarko Ing. Igor Za | Dluholucky CSc.prof.Dr.S. Za
Findo MUDr. Peter | Hasko Ing. Jozef Zdržal sa
Ing. Dana Kanova | Ing. Jan Kralik CSc.
Ing. Jaroslava Hyblova | Ing. Juraj Babjak
Ing. Miroslav Muron | Ing. Vladimir Durecka
Ing. Zdenko Haring | JUDr. Frantisek Vaskovic
JUDr. Helena Korenova | Katreniak Ing. Pavol Nehlasoval
Lacny Richard Za | Lichy Ing. Milan Zdržal sa
Lisa MUDr.Mgr. Tatiana Za | Luptak Jan Za
Mika Ing. Marius Za | Motycka Lubomir Za
Novansky Tomas Za | PaedDr. Jan Chladny
PhDr. Jozef Ivan CSc. | Priehodova Ing. Ludmila Za
Puchovsky JUDr. Peter Za | Randa Milan Za
Slobodnik MUDr. Ladislav Za | Smado Milan Za
Toman Ing. Miroslav Za | Tuharsky MUDr. Tivadar Za
____________________________________________________________________________


Dátum a čas hlasovania : 13.12.2005 16:53:30
Reakcia na: Mike #11746:
staci mat dost penazi na uplatok a mozes sa stat aj tym riaditelom, v tom pripade bude stacit aj to ze mas vodicak na bicykel ?
Reakcia na: irizar #11745:
naozaj sa na niekoľkých zastávkach v centre objavili CP v podstate v rovnakom formáte, ako mala BBDS. Napr. na Štadlerovom nábr. boli nalepené na stene prístrešku (kde je lepenie zakázané), pričom boli uvedené čísla liniek podľa pôvodného číselníka doplnené stovkou.
Caute vsetcia, toto mi dneska poslala kamoska co cestovala zo Sasky do mesta:
Ahoj, tak keby si vedela ako som ja vcera cestovala. tak ti pisem story, aby si sa pobavila:Na stranke www.sadzv.sk, boli este rano odchody autobusov ako cez pracovny den. tak som sa vybrala na 51, po pol hodine sa tam nazbierali asi vsetci dochodcovia zo starej sasovej. po dalsej polhodine prisiel nejaky autobus - dialkovy, ale take teraz chodia. Tak som nastupila s tymi dochodcami do autobusu a pocas jazdy
som sa dozvedela, ze ten autobus ich vezie na pohreb do Kremnicky! Tak fasa, nastastie mi sofer zastal, ale tiez kreten nemohol na zastavke tak mi zastal na krizovatke pod kapitulskou na semaforoch, a neviem ci som sa mala hodit do toho snehu okolo a prebrodit to alebo co. tak hadka ze ja tam nevystupim a on ze on mi na zastavke nezastane! ze mam
ist teda az do kremnicky. Tak mi zastal nakoniec v narodnej, ale tiez na semaforoch, lebo autobusy asi bezne "nezastavaju" na zastavke. Tak som inac zurila - zurivostny stupen c.10. No psycho riadne a zevraj az
do konca januara maju chodit busy ako cez vikend. Tak super to je.
Reakcia na: Mike #11746:
erata: "...otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričom zastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom..."
SME: "Predstaviteľ SAD Zvolen zas hovorí o možnom verejnom ohrození, lebo ak by bolo treba Banskú Bystricu a okolie evakuovať (po prípadnom hromadnom nešťastí alebo prírodnej katastrofe), zvolenský dopravca by na to nemal dosť autobusov." - ale to je verejneé ohrozenie čisto z ich strany.

Keď vedeli dať SAD ZV operatívne úplatok pri tom rozhodovaní, tak mali aj operatívne zabezpečiť busy a vodičov. Vrakosa Hrdzavé Mýto im asi 951 a 961 na počkanie nevyrobí, tak si mali priplatiť za urýchlené vybavenie objednávky ?
A keď pozháňali tie ojetiny z celého Slovenska, a evidentne to nestačí, tak mali zháňaťaj z Čiech ?
A od momentu, keď tušili, že od 1.1.2006 budú robiť MHD BB oni, mali veľmi intenzívne zháňať všetkých vodičov s "C" a robiť im za pár dní "D". (aj keď je to myslím takto krátko nemožné)
A okolo vianoc mali posťahovať všetkých vodičov z dovoleniek, hromadne ich nahnať do BB, a robiť "poznávacie zájazdy" (školenia) o bystrických linkách MHD, aby teraz nechaozzili.


Keď niektorí cestujú zadarmo (že nemajú im vydať z veľkých bankoviek), prečo iní musia platiť? Kde je spravodlivosť? Cestujúci: NEPLAŤTE, prípr. si zamente drobné za päťstovku, či tisícku, aby aj vás pustil vodič zadarmo, keď už nemá vydať ❗


Ja sa nemôžem prihlásiť do príp. konkurzu na riaditeľa DPB a. s., lebo nemám potrebnú kvalifikáciu (školy a diplomy). Ako sa mohla SAD ZV prihlásiť do konkurzu na MHD BB, keď nemá dosť vozov (a to ani s tými mestskými 35)


Označníky nech si BBDS kľudn všetky odmontuváva, veď je to ich majetok a oni ich už nepotrebujú. Aj ja, keď sa odsťahujem z bytu, zoberiem si všetky moje veci het. Alebo nech tie označníky veľmi draho predajú SAD ZV ?


U nás v BA MHD sú predpisy, že "vodič môže zastaviť a otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričomastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom. Tam kde označník nie je cestujúci nesmú nastupovať a vystupovať. (Výnimky sú iba pri poruchách a mimoriadnych udalostiach, vtedy musí vodič osobne zabezpečiť bezpečný výstup...) Poda mňa je iba otázkou času, keď niekto nájde obdobný predpis v BB... ?
Pár postrehov z dnešného rána

Na Uhlisku sú už vylepené nové cestovné poriadky SAD ZV. Odchody vyzerajú viacmenej rovnako ako v tom starom, s tým, že až do konca týždňa majú jazdiť iba spoje označené ako "a". A buhvieprečo sú linky označené ako "122, 126, 154" atď...

Nové B952E už premávajú, zatiaľ som ich napočítal šesť, ale moc som toho ešte nepochodil. Na linke 54 išla ráno zbrusu nová C954E bez ŠPZ a zo sedadlami v igelite a na 22 som videl B741 z môjho rodného LM - skoro som spadol na hubu...
Reakcia na: pete #11741:

Pokial si pamätám, tak v BA to bolo 47 hal na osobokilometer Trolejbusu a 51 hal na osobokilometer autobusu niekedy pred dvoma rokmi. Ale ak chcete mať prensé info, obráťte sa na DPB prosím. Možno si to pamätám zle, ale určite vyšla prevádzka trolejbusu prepočítaná na osobokilometre o trošičku menej ako ekvivalentná prevádzka autubusu. V cene sú zahrnuté všetky náklday, aj údržba infraštrukúry u trolejbusu.
Reakcia na: LUK #11740:

To je pravda, prave preto by bola SAD BBDS urobila ovela rozumnejsie keby operovala tymto argumentom, odovzdavala vozy po etapach a neohanala sa iba tym, ze ich ma odovzdat az 30.1.2006. Takto to vyzera len na trucpodnik.
ahoj CHCEM SA VÁS NIEČO OPÝTAT

1/ nedá sa situácia v mhd riešit tak , že by dopravu zabezpečovali obidvaja dopravcovia?


2/ nie je možné že po skončení licencie SAD ZV v roku 2013 opät vyjdu trolejbusy na svoje linky , kedže sú vo vlastníctve mesta BB a nie SAD ZV?


3/ čo je na tom pravdy že BBDS má zmluvu o prenájme autobusov do konca roku 2006?


dakujem ze odpovede a ak mám mylné informácie tak sa ospravedlnujem

odpovede možte posielat na neoBB1@seznam.cz
Reakcia na: Danny #11729:
naklady na km v Presove:
Trolejbusy /autobusy
45 Sk / 47 Sk
Ale to sa da dosiahnut iba v pripade, ze sa s nimi jazdi casto a rovnomerne cely den. Pri trolejbusoch cim viac jazdis, tym mas naklady na km nizsie. Pri autobusoch na rovnomernosti behom dna nezalezi, no aj tam sa naklady znizuju hustejsou prevadzkou, pravda nie tak vyrazne ako u trolejbusov. Do nakladov sa zapocitavaju odpisy, mzdy atd... Ked sa beru do uvahy len energie potrebne chod vozidiel, tak pri rozumnej strategii prevadzkovania trolejbusov, vedia byt tie podstatne nizsie ako u autobusov.
PS u cisto autobusovej prevadzky nikdy nedosiahnete hustu dopravu mimo spicky - lebo sa to jednoducho nevyplati. U trolejbusov su vtedy naklady na energiu minimalne - zaplatia sa aj ked je trolejbus minimalne obsadeny.

este doplnim udaje DPMP za rok 2004:
Autobusy: 2,6 mil km/rok pri spotrebe 979litrov nafty za 26,5mil Sk
Trolejbusy: 2,3 mil km/rok pri spotrebe 5,2 mil. kilowatthodín za 16,5 mil Sk
Pozerám, že tu prevláda názor, že BBDS úmyselne drží vozy MHD a.s. na dvore len preto, aby sťažila situáciu Zvolenu. Ale nikoho už nenapadne, že aj BBDS má v tých vozoch namontovaný nejaký svoj majetok - transparenty, pokladne, vysielačky apod. a ten sa nedá z nich vymontovať z večera do rána a z 35 vozov naraz...
Vcera v spravach ludia z BBDS jednoznacne dokazali ze im vlastne o ludi vobec nejde a ani nikdy neslo. Spravaju sa ako male decka.

Moja cesta rano:
7:00 Trolejbus (pardon) autobus cislo 7 by mal mat prichod
7:10 Uz je tu. Je to jeho 4 zatavka ale je uz plny. Vhiahnuty davom stojim na jednej nohe. Cca 10 ludi ostalo von
7:11-7:20 Vodic optimisticky zastava na zastavkach ale nik nemoze nastupit. Nema kam.
7:21-7:25 Dozvedame sa vodicov pribeh ako mu pred 2 dnami zavolali ze ide robit do BB a ked nie ma vypoved. V telefone sa ho spytali ze co pozna BB a on ze nie. To vraj nevadi lebo dostane mapu a ked nebude vediet nech sa spyta ludi, oni mu povedia. Dnes uz nebude robit 16 hodin ale iba 8, lebo zohnali dalsich vodicov a ze ked sa stazovali na stav tak sa im kompetentni zo ZV iba vysmiali. Pri Leninovi uz stojim na dvoch nohach
7:26 Vystupujem

Uz sa tesim na cestu spat.

Nevedel som si predstavit ci este moze uroven MHD klesnut hlbsie po tom co predviedla BBDS s niektorymi linkami a blbym prestupovanim, ale momentalny stav dokazuje ze klesnut este hlbsie sa da.
INFOLINE:

1.
http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/new_window.php?id=27851&what=tasr&css=http://banskabystrica.virtualne.sk/_main.css&id_mesto=15

Oznámenie: Mimoriadna TK SAD BBDS o kolapse MHD v Banskej Bystrici
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dnes, v utorok 3. januára, o 12.00 h sa v Penzióne Boca, Dolná ul. č. 52,
v Banskej Bystrici uskutoční mimoriadna tlačová beseda Slovenskej autobusovej
dopravy (SAD) Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS), a. s., ku kolapsu
mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici.
TASR o tom dnes informoval riaditeľ a predseda predstavenstva SAD BBDS
Igor Korniet.

(TASR)

2.
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/bbdssiudajneznova1136219640.phtml

BBDS si údajne znova prenajala mestské autobusy MHD

SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), ktorá prevádzkovala mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici do konca minulého roka, odmieta dnešné vyhlásenia SAD Zvolen ako zavádzajúce. Nový prevádzkovateľ banskobystrickej MHD SAD Zvolen dnes vyhlásil, že nemôže zabezpečiť MHD v plnom rozsahu pre to, lebo dosiaľ nedostal do prenájmu 35 autobusov vo vlastníctve mesta, keďže BBDS ich stále mestu nevrátila. Vedenie BBDS vo svojom vyhlásení zdôraznilo, že ich prenájom platil do 31. 12. 2005 s termínom odovzdania do 30. 1. 2006. Predstavitelia BBDS zároveň oznámili, že s predstaviteľmi mestskej spoločnosti vlastniacej spomínané autobusy podpísali 30. decembra 2005 ďalšiu nájomnú zmluvu platnú do 24. decembra tohto roka bez výpovednej lehoty.


Medzi podmienkami mesta pre nového prevádzkovateľa MHD bol aj prenájom 35 mestských autobusov. Prednosta banskobystrického mestského úradu Miroslav Muroň na dnešnej tlačovej besede informoval, že originál pôvodnej zmluvy o prenájme autobusov sa po rokovaní so záujemcami o prevádzku MHD stratil.
Hovorkyňa mesta Banská Bystrica Dagmar Svešniková bola informáciou o údajnej ďalšej nájomnej zmluve s BBDS prekvapená. V tejto chvíli nemám vedomosť o žiadnej takejto zmluve, povedala pre agentúru SITA Svešniková.

(SITA)


3.
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/mestopresovtrolejb1136217300.phtml

Mesto Prešov trolejbusy neruší, kupuje nové

PREŠOV 2. januára (SITA) Mesto Prešov prispeje v tomto roku sumou 81,5 mil. Sk na zakúpenie štyroch trolejbusov a dvoch nízkopodlažných autobusov pre Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. (DPMP). Občania sa nemusia obávať ani zdražovania cestovného v mestskej hromadnej doprave v Prešove. Všetky ceny lístkov a zliav ostanú na úrovni uplynulého roka.


Podľa vyjadrenia primátora mesta Milana Benča v metropole Šariša nehrozí scenár z Banskej Bystrice, kde rušia ekologicky výhodnejšiu trolejbusovú dopravu. V uplynulom roku sa po zdražení nafty dokonca po prvýkrát začala obracať karta, keď sa náklady na trolejbusy vyrovnali autobusovej preprave, ba dokonca v istom okamihu sa stali úspornejšími, uviedol na dnešnej tlačovej besede Benč. Podľa prešovského primátora náklady v trolejbusovej preprave sa zvyšujú pri silnejších mrazoch, čo DPMP rieši dočasným nasadením väčšieho počtu autobusov v špičke. Benč uviedol, že prešovskí poslanci sa správne rozhodli neprivatizovať prešovský dopravný podnik, čím si ponechali právomoci týkajúce sa mestskej hromadnej dopravy vo vlastných rukách. V novembri a v decembri odsúhlasili v zastupiteľstve zvýšenie základného imania v DPMP v súhrnnej sume 30 mil. Sk. Teraz sa o výške kompenzácie nákladov zo strany obecných samospráv rokuje s ôsmimi obcami, do ktorých DPMP zabezpečuje prepravu.
DPMP má vo svojom vozovom parku okolo 40 trolejbusov a vyše 60 autobusov. Trolejbusovú prepravu prevádzkuje od roku 1962. V posledných rokoch mesto investovalo finančné prostriedky do rekonštrukcie najstarších tratí.

(SITA)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.