Krajský stavebný úrad rozhodol zamietnutím odvolania chlapíka z Nového Kališťa v kauze BILLA-Fončorda. Jedná sa o konečné rozhodnutie, voči ktorému sa už nemožno odvolať, je len preskúmateľné súdom podľa § 247 Občianskeho súdneho poriadku.
Toľko sprostostí o záveroch komisie, čo sú schopní si vymyslieť novinári... a jeden z uchádzačov...
Budú Bystričanov voziť Zvolenčania?
Komisia, ktorá posudzovala návrhy vo výberovom konaní na prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy v B. Bystrici, odporučila minulý týždeň primátorovi Jánovi Králikovi, aby prednostne rokoval so spoločnosťou SAD Zvolen. Ak by boli úspešné, v praxi to znamená, že po mnohých desaťročiach skončí „monopol“ SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti a od budúceho roka bude zabezpečovať prepravu zvolenská SAD-ka. Komisia totiž vyhodnotila ich ponuku ako najvýhodnejšiu. Do verejnej súťaže, ktorú inicovali poslanci mestského zastupiteľstva, sa prihlásil aj terajší prevádzkovateľ MHD SAD-Banskobystrická dopravná spoločnosť. Definitívne meno nového prevádzkovateľa vyhlási komisia do konca novembra.
Ponuka Zvolenčanov obsahuje väčší rozsah výkonov, zavedenie nových liniek, jednoduchšie tarifné podmienky, rozšírenie zliav a zachovanie cien cestovného na úrovni 15 Sk minimálne v budúcom roku. Podľa dopravného riaditeľa Milana Chabadu pri ročnej dotácii 40 miliónov korún, ktorú ponúka mesto, dokážu znížiť náklady na prevádzku z doterajších vyše 50 Sk na kilometer na sumu asi o desať korún nižšiu. „Garantujeme udržanie výšky terajšieho cestovného a uvažujeme aj o tom, že by sa ceny nemuseli hýbať až do zavedenia eura. Pre vysokoškolákov a deti do šesť rokov dokonca cenu prepravného znížime. V prípade víťazstva sme schopní v roku 2006 kúpiť 50 nových autobusov, čím sa B. Bystrica stane mestom s najmodernejším autobusovým parkom na Slovensku,“ konštatoval. Pokiaľ ide o trolejbusovú dopravu, zvolenská SAD má dve alternatívy. Hoci sú náklady na ňu o polovicu vyššie než na autobusy, vedia ju zachovať. Bolo by to však na úkor nižšieho počtu kúpy autobusov.
Oznámenie: TK SAD BBDS o rozvoji dopravnej infraštruktúry v krajskom sídle
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
V stredu 23. novembra o 9.00 h sa v Penzióne Boca, Dolná ul. č. 52, v
Banskej Bystrici uskutoční tlačová konferencia Slovenskej autobusovej dopravy
(SAD) Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS), a. s., Banská Bystrica o
rozvoji dopravnej infraštruktúry v krajskom sídle.
TASR o tom informoval riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet.
Podľa čoho počítal pán riaditeľ ten priemerný vek troliniek v BB? Pretože podľa katalógu vozidiel IMHD má drvivá väčšina 15 rokov a iba dva boli dodané pred siedmimi, resp. šiestimi rokmi. Alebo sa zgenerálkované vozidlá považujú za nové?
A ešte, čo presne je tá spomínaná "najmodernejšia trolejbusová technológia?" Em-Testy?
Ten človek si snaď myslí, že mu ľudia zožerú všetko, čo v náhlom návale inšpirácie trepne...
Inak, nevychadzam z udivu! V kopcovitej Banskej Bystrici jazdia dost stare trolejbusy zvacsa po rovinatych tratiach. Sak sme si aj robili srandicky, ze na BB ma zhubny vplyv blizka Budapest, kde tiez trolejbusy jazdia v rovinatej casti a do kopcov lezu busy. A co sa tyka veku vozoveho parku, pan direktor evidentne chcel napisat najstarsi a potom sa mu to nepacilo, tak to zmenil na najmladsi zabudol pripomenut, ze trolejbusy z roku 1989, napriek dvojnasobnej zivotnosti oproti 8 rokom u busu, uz maju samy 16 rokov a chcu vyradit
A vobec, zabudol odovodnit, ako je mozne, ze v BB sa MHD vyuziva asi najmenej z krajskych miest (pardon, este existuje TT a TN) a ze v Bystrici su ini otuzilci, ktori dobrovolne denne v peknom pocasi ujdu vzdialenost povedzme sasova-kremnicka PESI!
Tiez je priznacne, ze BB bola jedine mesto, kde ked som prisiel na oficialnu sotonavstevu, ma miestni fandovia prisli vsetci privitat peso alebo na bicykli. V Presove chodime vitat sotonavstevy zasadne trolejbusom (a v Pardubiciach zasadne historickym trolejbusom... ale tam je sotous direktorom).
A tiez je krasne, ako v Ceskych Budejoviciach a Ziline permanentne nieco stavaju, ked v Bystrici, ktora ich, ako pan direktor pisu, ucila, sa okrem Tesca nepostavilo od komancov hole nic a uz vobec nie predlzenie drotov po linkach 22 a 25 na Sasovu, coz je conditio vivendi bystrickych trolejbusov.
No a uz vobec nespomenul, ze za vsetkymi tymito problemami stal on sam a mesto. Jdu blejt, velebnosti.
Sranda ze este pred 3 mesiacmi pan Snopko a Korniet boli zasadne proti trolejbusom. Teraz rychlo mlatia prazdnu slamu, aby mali aj dalej teple miestecka. Ja to vidim takto.
Heh, zaujimalo by ma, akych to ma ten pan Korniet poradcov
priemerny vek trolejbusov:
BB: 15 rokov
BA: 14 rokov
PO: 13 rokov
ZA: 10 rokov
KE: 9,5 roka
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
Autor: pete 18.11.2005 23.44 #10498
Naklady na kilometer u DPMP (vratane vselijakych odpisov na vedenie, udrzby atd, atd...): Trolejbusy - 45 Sk
Neklame tu niekto??? ?