Reakcia na: Danny #10512:
ach jaj, z extremu do extremu. To ze lubime parohace este neznamena ze zhltneme vsetky ciselka.Rozsirenie samozrejme privitam, ale Okruzna a Mladeznicka nepomoze znizeniu nakladov.
O veku sme sa tu bavili.
Ci je doprava najlacnejsia a najmodernejsia by sa dalo diskutovat. Ale vyhybky a riadenie meniarni nepochybne moderne su.
Ale inak spravu chvalim, len tak dalej.

Danny
Banská Bystrica 22. novembra (TASR) - Približne 40 % z celkového počtu 19
miliónov osôb prepravených ročne v mestskej hromadnej doprave (MHD) v Banskej
Bystrici využíva trolejbusy. Slúži im 36 vozidiel premávajúcich na vyše 50
kilometroch (km) tratí. Všetky spoje a linky zabezpečuje v pracovných dňoch 19
kĺbových a 4 sólo vozidlá, počas víkendu 6 kĺbových a 4 sólo vozidlá. V
pracovné dni najazdia spolu 3 965 km a cez víkend 2 110 km.
Prevádzkovateľ trolejbusovej trakcie Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., chce rozširovať sieť
ekologicky vhodnej trolejbusovej dopravy v krajskom sídle. " Čím je širšia
sieť, tým sú nižšie náklady na prevádzku trolejbusov. Elektrická trakcia tvorí
základ dopravných trás, obsluhuje asi 40 % územia mesta - najdôležitejšie
centrá spoločenského života, školské, zdravotnícke a športové zariadenia,
orgány miestnej a štátnej samosprávy, ako aj iné významné záujmové oblasti.
Celkový predpokladaný ročný výkon trolejbusovej prevádzky je takmer 1,234
milióna km. Priemerný vek trolejbusov dosahuje 8,9 roka," uviedol riaditeľ SAD
BBDS Igor Korniet.
V meste pod Urpínom zaviedli trolejbusovú dopravu v roku 1989. Banská
Bystrica sa stala po Bratislave a Prešove tretím mestom v SR s ekologickým
druhom MHD. Značnú časť motorovej trakcie nahradila elektrická s mimoriadne
pozitívnym dopadom na zmenu životného prostredia v centrálnej mestskej časti a
jednotlivých obytných zónach. "Trolejbus je najvhodnejší do miest s kopcovitým
terénom, teda v Banskej Bystrici sú najmä v zime lepšie podmienky na prevádzku
trolejbusov ako autobusov. Náklady na tento ekologickejší druh dopravy činia
asi 60 Sk na 1 km. Prevádzkujeme najlacnejšiu trolejbusovú dopravu a
najmodernejšiu z 5 miest v SR, v ktorých funguje. Ako prví sme zaviedli
najmodernejšiu trolejbusovú technológiu," konštatoval Korniet.
Trolejbusová doprava sa podľa neho rozvíja najmä v mestách s viac ako 80
000 obyvateľmi. Rozširuje sa tiež výroba trolejbusov. Dnes ich už vyrábajú dve
firmy v Čechách - v Plzni a Ostrave. "Vozidlá, hoci sú drahšie, majú
dvojnásobnú životnosť oproti autobusu, ktorého životnosť je priemerne 8 rokov,"
prízvukoval šéf SAD BBDS.
Trolejbusová trakcia v Banskej Bystrici funguje na napätie 750 voltov, čo
je energeticky výhodné, lebo má menšiu spotrebu ako pri napätí 600 voltov. "Ako
prví v bývalom Československu sme uviedli do prevádzky trolejbus na napätie 750
voltov. Pomáhali sme takúto trakciu spúšťať kolegom v Českých Budějoviciach a
Žiline, kde každoročne rozširujú trolejbusové trate," povedal šéf
banskobystrickej spoločnosti.
V SAD BBDS vykonávajú generálne opravy trolejbusov pre všetkých dopravcov
v SR.
http://banskabystrica.virtualne.sk/
ehm, najmodérnejsia na Slovensku