Reakcia na: Danny #10512:
Inak, nevychadzam z udivu! V kopcovitej Banskej Bystrici jazdia dost stare trolejbusy zvacsa po rovinatych tratiach. Sak sme si aj robili srandicky, ze na BB ma zhubny vplyv blizka Budapest, kde tiez trolejbusy jazdia v rovinatej casti a do kopcov lezu busy. A co sa tyka veku vozoveho parku, pan direktor evidentne chcel napisat najstarsi a potom sa mu to nepacilo, tak to zmenil na najmladsi
zabudol pripomenut, ze trolejbusy z roku 1989, napriek dvojnasobnej zivotnosti oproti 8 rokom u busu, uz maju samy 16 rokov a chcu vyradit
A vobec, zabudol odovodnit, ako je mozne, ze v BB sa MHD vyuziva asi najmenej z krajskych miest (pardon, este existuje TT a TN) a ze v Bystrici su ini otuzilci, ktori dobrovolne denne v peknom pocasi ujdu vzdialenost povedzme sasova-kremnicka PESI!
Tiez je priznacne, ze BB bola jedine mesto, kde ked som prisiel na oficialnu sotonavstevu, ma miestni fandovia prisli vsetci privitat peso alebo na bicykli. V Presove chodime vitat sotonavstevy zasadne trolejbusom
(a v Pardubiciach zasadne historickym trolejbusom... ale tam je sotous direktorom). A tiez je krasne, ako v Ceskych Budejoviciach a Ziline permanentne nieco stavaju, ked v Bystrici, ktora ich, ako pan direktor pisu, ucila, sa okrem Tesca nepostavilo od komancov hole nic a uz vobec nie predlzenie drotov po linkach 22 a 25 na Sasovu, coz je conditio vivendi bystrickych trolejbusov.
No a uz vobec nespomenul, ze za vsetkymi tymito problemami stal on sam a mesto. Jdu blejt, velebnosti.
Lebo 8,9 je oveľa krajšie ako 15,0... ?
Kami
pete: zaujimave cisla, zial DPMP je jediny s takym pomerom nakladov. V Ziline bude rozdiel asi najvyssi, maju vysoku spickovost a vysoke odpisovane investicie.
Author #10493: Bystrica sa velmi nelisi, ma len vysoku spickovost.
ad1: malo, ale je to nepodstatne
2,3: dostali by sme sa blizsie k presovskym cislam
4,5: odpovedal LUK
6: zial tu uz to nie je take jednoznacne. Ak zoberieme BN12 a 24Tr, zivotnost mozeme posudzovat len podla vyhlaseni vyrobcov.
7,8: to su vazne argumenty na zamyslenie sa kompetentnych.
Cize pomer v ziadnom pripade nie je 1:2. Hoci TB urobia len 1/3 km vykonov, v trzbach a poctoch cestujucich sa blizia k polovici.