Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Author #10493:
Z clanku http://mesto.sk/prispevky_velke/vrbove/dpmpukoncilminulor1114761360.phtml vyberame:

"Dopravný podnik disponoval ku koncu minulého roka 60 autobusmi, z ktorých 31 bolo sólo autobusov a 29 bolo kĺbových. Prostredníctvom týchto autobusov najazdil podnik 2,6 mil. kilometrov a spotreboval 979 tis. litrov nafty za 26,5 mil. Sk. Cestujúci mohli využiť aj trolejbusy, pričom podnik ku koncu decembra minulého roka vlastnil 18 sólo trolejbusov a 28 kĺbových. S využitím týchto vozidiel najazdil 2,3 mil. kilometrov a spotreboval elektrickú energiu za 16,5 mil. Sk, čo je 5,2 mil. kilowatthodín."

Tot naklady v Presove, kde autobusy a trolejbusy jazdia zhruba 1:1.
sorry, oprava: naklady na naftu,.. o 2Sk VYSSIE ako nakl. na trakcnu energiu TB,..
Ahojte, neda mi nenapisat prispevok na temu nakladov Tbusov. Nepoznam sice nakladovu strukturu v BBDS, ale neverim na pomer 40:80 Sk/km= Abus:Tbus a skor kladiem otazky:

1) ako hodnoverny je tento pomer, pokial sa beriem priemer za Abusy, kde je struktura 1:1 solo/klbak a naopak struktura Tbusov je cca 1:7 solo/klbak?
2) ake by boli naklady, pokial by nebol ten priepastny rozdiel spicka/sedlo v Tbusov, to podniku nic nehovoria platby za spickove maximum (spick.1/4 hodina za mesiac?), aj pokial by mali uctovanu cenu cez odbernu krivku cez system pokut za pod/nadodber, ako urcuju smernicu pri zlomoch sedlo/spicka? K spickovaniu trolejbusov Abusmi uz pristupili aj ine mesta..
3) aka by bola spotreba Abusov pri dodrzani kapacity a jazdeni Abusov na Tulsku, Internatnu?
4) aky bude narast vozidiel do vypravy Abusov, ak by chceli dodrzat sucasnu chronometraz Tbusov bez zmeny intervalu v kopcovitych castiach
5) aky podiel MIESTOkm tvoria AB a TB v BB-MHD?
6) aka je cena noveho nizkopodlazneho AB a TB, nie je to rovnaky pomer ako ich zivotnost?
7) o ekologii ani nehovoriac..
😎 ako sa meni cena ropy (nafty) a cena el.energie pre velkoodberatelov?

A na zaver, cca pred rokom som mal moznost nahliadnut do porovnania nakladov AB a TB v inom meste (podiel dopravneho vykonu A:T cca 5:1), naklady sa odlisovali o necelych 10Sk/km v neprospech Tbusov, ale pri pohlade na ich strukturu:

-nakl.na naftu, oleje a pneumatiky u AB boli o 2Sk/km nizsie ako nakl. na trakc.energiu a pneumatiky TB,
-priame mzdy+odvody a poistenie porovnatelne,
-mierne vyssie boli naklady na opravy dopr.prostriedkov (u TB ako ako drahoveho vozidla je povinny cyklus oprav KP, SO, VO..co je porovnatelne s GO autobusov, ktore tam nie su).
-Najvacsi rozdiel (7Sk/km) boli naklady na opravy trakcneho systemu, ktore u AB samozrejme nie su, avsak tieto naklady sa daju pekne znizovat prave zvysovanim podielu vozokilometrov Tbusov na celkovych vykonoch MHD..

Naozaj je pomer nakladov A:T= 1:2 a jedinym riesenim je nahradenie Tbusov Autobusmi, prave v nadhernom, kopcovitom meste Banska Bystrica??
?
S 499 no dostat sa do Roosveltky ako ju tu volame, je nocna mora, otrasna strava, chatrajuca budova, nefungujuca klimatizacia, no personal ujde na par jednotlivcov. Celkovo by som ju prirovnal skor k vazeniu ako k liecebnemu ustavu.
Reakcia na: Kami #10489:
Keď je mesto v dobrej finančnej kondícii, prečo tých 43+82 MSKK nedá na MHD? A aby som nehovoril len o MHD, ani o Rooseveltovej neomcnici som nepočul veľmo dobré chýry...
Kami dalsi dokaz kam toto mesto speje. K tomu to este
toto "posledny obyvatel ktrory bude opustat toto mesto, nech nezabudne za sebou zhasnut svetlo"
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Aslovenskoa&c=slovenskoa_4_2 18.11.2005

BANSKÁ BYSTRICA Mesto pod Urpínom má na krku ďalšiu exekúciu. Ešte v júli exekútor stiahol z jeho účtov 43 miliónov korún. Teraz Banská Bystrica príde o ďalších 82 miliónov. ... Obe exekúcie súvisia s dlhom Investorského útvaru mesta (IÚM) ako mestskej príspevkovej organizácie, ktorá si ešte v roku 1997 zobrala pôžičku od Dopravnej banky. Pohľadávky od banky v konkurze odkúpila a dnes vymáha cyperská spoločnosť Tikka Investments, ktorú zastupuje spoločnosť Penta Investments. Tá zastáva názor, že pohľadávky IÚM prešli na mesto, a tak mesto je povinné ich zaplatiť. V prípade exekúcie 43 miliónov korún mesto podalo žalobu a súd vyhralo. Tikka sa proti rozsudku o neoprávnenosti exekúcie odvolala. Konečné rozhodnutie odvolacieho súdu zatiaľ nepadlo.
... Podľa poslanca Pavla Katreniaka (KDH) je táto situácia veľmi vážna. "Je to dedičstvo mesta, za ktoré je zodpovedný aj primátor. Situácia sa neriešila, keď bol dlh 20 miliónov, dnes je to 43 plus 82 miliónov penále a suma ďalej narastá. Treba urobiť vo veciach inventúru a zrejme aj pomenovať vinníka. Pôvodný dlh IÚM sa neschvaľoval v mestskom zastupiteľstve," vysvetľuje poslanec.
.... Primátor nám nepovedal, aké má riešenie, ... Ešte koncom septembra primátor pred novinármi vyhlásil, že mesto je v dobrej finančnej kondícii a stiahnutých 43 miliónov neohrozuje jeho chod. Ako je to v skutočnosti a či ani ďalších 82 miliónov mestu nebude citeľne chýbať, ukáže čas. ...
Reakcia na: mimi #10487:
neboj pozrel som. ?
Klementis pozri sa na kandidatku do VUC a zistis ze tam normalny clovek nekandiduje.
Neviem preco BB ma stale smolu na ludi, ktory by mali vies mesto. Stale sem pride niekto, ktory zo zaciatku vyzera ako normalny clovek, ktory by cisto teoreticky mohol mat zaujem o rozvoj mesta a potom bum. Vykluje sa z neho blbec, ktory hrabe len do vlastneho vrecka. To je jedno ci sa to tyka magistratu alebo BBDS. Dufam, ze CSAD Ostrava v BBDS vyhodi co najviac ludi(odporucam vsetkych) a zamestna tam fakt sikovnych, ktory maju zaujem o rozvoj. Proste je to prekliatie. No som optimista tak dufam, ze najblizsie bude zvoleny niekto normalny. ?
Reakcia na: Papyr #10479:
neboj nekafres do toho nikomu. Podla mna len nesvojpravny, dementne zaostaly a bohvieco vsetko majuci clovek by mohol opetovne zvolit cloveka, ktory jedine co za posledne 4 roky spravil bolo zvysenie si platu o zhruba 25tis.Sk ☠. To sa tyka aj poslancov typu luptak. Ak sa nemylim su to vsetci s vynimkou fakt len zopar ludi.
Reakcia na: Petik #10482:
veľmi dobré nápady... ? Aj ja som už nad tým premýšľal... Niečo sa spraviť musí, lebo len plakať, že je to drahé (a teda to treba zrušiť) nepomôže. Treba hľadať cestu, ako to IDE a nie ako to NEJDE! ?
Nejaj zase blbne server . Páni z mhd čítatate toto fórum a mlčíte ako ryby dokedy?
Myslim ze pri tejto mizerii by bolo idealne, keby BBDS urychlene prislo s navrhom, ze bude prevadzkovat aspon trolejbusy (kedze ich zvolencania nechcu), ale obmedzene, to znamena v celodenne jednotnom intervale:
L1: 15min
L2+8: 30+30min
L3+9: 60+60min
L6: 20 alebo 30min
L7: 30min
Tym dosiahnu optimalne naklady na elektrinu a konecne sa ukaze, ze trolejbus nemusi byt az taky drahy. A zaroven sa tym zmeni aj rozmyslanie v buducnosti pri pripadnom projektovani novych trati.
Zvysne autobusy nech predaju do MHD a.s. a za utrzene peniaze sa zaviazu kupit nove nizkopodlazne trolejbusy (5ks), ktore budu nasadene na L1 a L3.
Pripadne si ich mozu presunut do Brezna.
Spicky na trolejbusovych tratiach sa zaviazu vykryvat Zvolencania autobusmi (takze Dannyho L43 z pred desiatich rokov by mohla jazdit v spicke pomedzi L6). Viem si to celkom dobre predstavit. Pripadne by takyto model mohli realizovat samotni zvolencania.
Reakcia na: Papyr #10479:
a Ty máš pocit, že mu tu niekto chce ten hlas dať??? ? Myslím, že jasné to je aj jemu - veď preto aj kandiduje za poslanca VÚC... Len nechápem, načo tie "stretnutia s občanmi"... ?
Záujem o prepravu Bystričanov má SAD Zvolen a domáca SAD BBDS
Banská Bystrica 15. novembra (TASR) - Nový prevádzkovateľ mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici bude známy 30. novembra 2005. Do obchodnej verejnej súťaže predložili ponuky iba Slovenská autobusová doprava (SAD), a. s., Zvolen a domáca SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s. Hodnotiaca komisia nevybrala žiadneho z uchádzačov kvôli neporovnateľnosti podmienok na zabezpečovanie prepravy cestujúcich.
Podľa informácií z magistrátu komisia vyhodnotila 14. novembra 2005 ponuky a ich predkladateľov a odporučila banskobystrickému primátorovi rokovať v najbližších dňoch najprv s predstaviteľmi zvolenskej SAD a až v prípade
neúspechu so zástupcami SAD BBDS. Bystričanov bude prepravovať ten, kto ponúkne najlacnejšiu a najlepšiu prevádzku MHD. Do podmienok zahrnul vyhlasovateľ
súťaže akceptovanie cestovného poriadku, navrhnutého mestom, maximálnej výšky potreby úhrady straty za výkony vo verejnom záujme na rok 40 miliónov Sk ako aj prenájom 35 autobusov a 2 trolejbusov v majetku mesta minimálne vo výške ich odpisov. Podkladom pre zadávacie podmienky bol rok 2004, čo znamená, že na rok 2006 by nemali byť horšie. Mesto má záujem o rozšírenie zliav cestujúcich o skupiny, ktoré nie sú teraz zohľadnené. Úpravy cestovných poriadkov budú
predmetom ďalších rokovaní.
Obchodnú verejnú súťaž na širší výber dopravcov prevádzkovania MHD v krajskom sídle vyhlásilo Mesto Banská Bystrica 28. septembra 2005, lebo súčasnému prevádzkovateľovi SAD BBDS končí posledným decembrovým dňom tohto roku zmluva o výkonoch vo verejnom záujme. Do stanovenej lehoty 30. októbra predložili ponuky iba dvaja spomínaní uchádzači. Podmienkou bolo oprávnenie na
podnikanie v pravidelnej preprave osôb a skúsenosti s ňou, schopnosť flexibilne reagovať na požiadavky prepravných prúdov v meste a finančná spoľahlivosť a odborná spôsobilosť. Dopravca musí disponovať technickým zabezpečením -
vozidlami spĺňajúcimi požiadavku na emisie Euro 3 so zariadením na odbavovanie cestujúcich a možnosťami ich odstavovania na území mesta. Vyhlasovateľ posudzoval najmä výšku nákladov na jednotlivé linky, vek, zloženie a technické parametre vozidlového parku ako aj viazanosť čiastky odpisov na jeho obnovu a tarifné podmienky.

http://banskabystrica.virtualne.sk/
Reakcia na: S499.1023 #10461:
Suhlas.

Ostatni: Nechcem Vas ovplyvnovat pri konani Vasej obcianskej povinnosti, ale ja byt Bystricanom, tak Kralikovi urcite hlas nedam.
VLK: CP bude zostavovať dopravca, ale mesto mu do toho bude kafrať... 😛
Petik: tresko má 600 m obojsmerne a Mládežnícka cca 1 km... Ale je to irelevantné rozoberať, lebo:
1.to, že je niečo v územnom pláne ešte nezaručuje, že sa to aj hneď postaví
2.na Mládežnícku NIE JE MOŽNÉ postaviť NIJAKÉ zmysluplné linkové vedenie, čiže také niečo môže presadzovať iba chorý mozog -> podľa toho s ním treba naložiť... 😛
čítam a nestačím sa diviť...

zaujímalo by ma, kto bude z mesta pripravovať CP pre MHD [požiadavka je akceptácia CP zo strany mesta]....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.