Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #10212:
Tak ať koordinátora klidně dělá, já přece nic neříkám. Jen si myslím, že by nebylo právě šťastné, kdyby ten, kdo rozhoduje o MHD ve městě zároveň její část provozoval.
Reakcia na: PIT #10211:
Odmyslime si otazku penazi. Ty si myslis, ze ten system je dobry? Idu ho vraj teraz zaviest v Nitre a uz je na to kopu inych nazorov. Co viac zaujima cestujuceho: aby mohol mat neobmedzeny pocet jazd alebo aby nebol otravovany oznacovanim?

Podla systemu "podaj prst - chcu celu ruku" mnohym vobec nebude stacit casovy cestovny listok, ak ho bude treba evidencne oznacovat. Budu chciet, aby nemuseli robit vobec nic.

Len udaj o casovom konci platnosti cipovej karty asi po skusenostiach z H.Kraloveho nebude stacit, je tu fakt neodhalitelne riziko, ze si to ludia hacknu a budu si terminy nekontrolovatelne predlzovat, az sa najde koumak, ktory z toho bude robit "vecnu" kartu. Pri aspon evidencnom oznacovani je mozne v DP porovnat udaje z predajnych miest a vozidiel a softwarovo zistit, ci sa nahodou neoznacuje karta, ktora je po platnosti.
/Ciste ale len teoreticky sa to da aj elektronickou citackou revizora, kde by musela byt sustavne denne aktualizovana obrovska databaza vsetkych kariet a ich expiracnej doby./
Reakcia na: Juraj #10212:
plný súhlas! Ja tiež zastávam tento názor! ?

Re #10203 SZKV: co je na tom raritního??? Skoro všechny SADistické provozy jsou podobně "sadistické"... ?

Re #10205 PIT: já zírám, vy zíráte... ? ? ?

Re #10209 feto: klasický check-in check-out systém a nájdeš ho aj v prevádzkach MHD... ?
Reakcia na: SZKV #10203:
Ked si pozries Obchodny register www.orsr.sk , mesto BB ma od r. 1996 zalozenu akciovku "Mestska hromadna doprava Banska Bystrica a.s". Vsetky predmety cinnosti su ako u normalneho dopravneho podniku, ma spravnu aj dozornu radu /so zaujimavymi menami/. Zda sa, ze ziadne ine Ropidy nemusia vymyslat. Koordinatora moze robit tato akciovka, ba dokonca /kedze vlastni 35 vozidiel MHD, co je viac ako 60% potreby na obsluhu samotneho mesta/, moze prijat soferov a dispecera a sama minimalne autobusovu MHD zabezpecovat ako normalny mestsky dopravny podnik.
Reakcia na: feto #10206:
musím opraviť tvoj zásadne mylný názor. v dnešnej dobe, kedy BBDS za posledných 10 rokov stratilo cca 75 % cestujúcich (a to myslím úplne vážne), je nutné zaviesť niečo, čo by motivovalo ľudí, aby sa vôbec rozhodli cestovať MHD. tým sú práve zvýhodnené časové predplatné lístky, ktoré ponúkajú najvyššiu motiváciu pre cestujúceho, nakoľko cena býva stanovená zhruba ako 40-násobok základného cestovného, prípadne ešte zaokrúhlené smerom nadol. V takomto prípade ľudia sú ochotní aj prípadne prestupovať a zžiť sa s MHD natoľko, že ju skutočne využívajú v každodennom živote a to je pre MHD jediná cesta. A samozrejme, že to ale vyžaduje i ďalšie kroky nutné pre zabezpečenie dostatočnej kvality a ponuky dopravnej služby.

Čo sa týka presnej štatistiky prepravených osôb, súčasné bezkontaktné čipové karty spoločnosti EMtest je možné využívať (a v niektorých českých mestách sa to aj bežne využíva) aj ako kombinácia elektronickej peňaženky a časového predplatného cestovného lístka, kedy je na ňu možné nahrať kredit a súčasne zaregistrovať, že cestujúci si zaplatil cesstovné na konkrétne obdobie, počas ktorého mu stačí priložiť kartu k snímaciemu zariadeniu a to zvukovým znamením oznámi vodičovi, že má zaplatené alebo nie a súčasne je zaevidovaná jeho cesta rovnako, ako keby si kupoval lístok formou elektronickej peňaženky, čo je možné v tomto prípade kľudne realizovať, ak cestujúci s predplateným cestovným chce kúpiť ďalšie CL pre svojich spolucestujúcich.

Takže Ti garantujem, že cestujúcich veľmi zaujíma "či má mesačník alebo nie", pričom je úplne rovnako zabezpečená evidencia počtu prepravených osôb. Len to chce niečo urobiť pre cestujúcich a pre podnik samotný, ktorý v posledných rokoch ide poriadne dolu vodou.
Reakcia na: feto #10209:
Však já si taky nemyslím, že by žilinský systém byl nějaký dobrý! V BB i Žilině to funguje jinak, ale v obou případech příšerně!
K nástupu předními dveřmi jen tolik, že je to vhodné jen potud, když víme, že s námi moc lidí nepojede. Takže to může být celkem dobře použitelné i v Paříži a nevadí to- tam se návaly v autobusech nekonají, neb je to doplňková doprava- většinu lidí odvezou auta, metro a RER. Ovšem pokud v BB jezdí kloubové trolejbusy (dosud) plné, navíc se často naplní na několika málo zastávkách v centru, tak je to skoro sabotáž!! A kdyby aspoň odpadlo to machrování s hotovostí- pokud by byl pro lidi bez čipové karty zajištěn nákup jízdenek mimo vozidlo (třeba s nějakým magnetickým proužkem, nebo pouze k vizuální kontrole řidičem- to je jedno), tak by se odbavování zrychlilo a hned by bylo líp!
A ten systém, co mají v Čadci taky znám- docela jsem na to valil oči, protože nic tak debilního (rozuměj- větší buzeraci cestujících) jsem dosud neviděl! Tady se o systému "check in- check out" jen zpívají ódy, ale když jsem viděl tu realizaci v Čadci, tak to je něco strašného!! Nutit lidi, aby si cvakali ještě při výstupu je fakt síla!
SZKV - Ja mám iný názor. Vezmi si napr, systém v žiline. Ak máš kartu na prvé pásmo musíš po štvrtej zastávke utekať k označovaču a "odpípnuť" si znova. V dnešnej dobe takýto sytém? Toto je kultúra cestovania?
A čo sa týka nastupovania prednými dverami - v menších mestách sa to dá. Vo veľkých mestách jasné že je to neefektívne. Je to ale vec podnikov. Viem že pre výrobcov systémov nie je problém osadiť čítačky alebo označovače ku každým dverám. Treba len chcieť a mať prachy.
Napr. v Čadci majú zaujimavý systém na prímeste. Pri nástupe prednými dverami sa z karty odráta max. cena na spoji a pri výstupe sa mu na kartu vráti rozdiel podľa výstupnej zastávky.
Jasné - v MHD nepoužitelné - len uvádzam ako perličku.
Reakcia na: feto #10206:
Proč je prosazuju? Jednoduše- když má cestující neomezenou možnost cestování, tak nepřemýšlí, jestli zrovna na tuhle cestu má, jestli mu těch 15 nebo klik Sk stojí za to, jestli není levnější, když pojede do města s autem (když třeba jede celá rodina...), jestli nemá jet maršrutkou atd. atd.
O výhodách pro krajské úředníky mi vyprávět nemusíš, jen mám obavu, že si tímhle budou moct velmi přesně a exaktně spošítat, že jim klientela taje jak sníh na jaře!
A pokud jde o nástup předními dveřmi, zvlášť pokud významná část cestujících provádí hotovostní transakce ve voze a obvykle není problém naplnit Tr15 (tedy žádné francouzské maloměsto, kde jedou 3 důchodkyně), tak na to mám vyhraněný názor. JE TO SVINSTVO!!
Reakcia na: PIT #10204:
Taky se bojím!
SZKV - vysvetli mi prečo tak presadzuješ časové lístky. Pre cestujúceho je to jedno či má mesačník alebo nie - čo sa týka "pracnosti" nástupu.
Odrátavanie z el.peňaženky má obrovskú výhodu pre BBDS a hlavne pre VUC. Existuje potom totiž presná štatistika prepravených osôb a nie len nejaké odhady na rozdiel od vačšiny systémov s časovými lístkami. Prepravené osoby = výška dotácie.
Včera nejakým zázrakom došlo k tomu, že na THK natierali stĺpy trolejového vedenia ?
Reakcia na: SZKV #10203:
myslím, že keby si bol raz v BB, zistil by si ešte podstatne väčšie množstvo nezmyslov, ktoré tu sú v prevádzke... ?
Reakcia na: Petik #10196:
Tak takhle by to samozřejmě nešlo, muselo by být ve smlouvě, že tarif minimálně schvaluje město. Mě jen fascinuje, co všechno je u vás problémem- to je přece strašné, strašné a ještě jednou strašné!! A sorry, já si pořád nemůžu nacpat do hlavy, že vy předplatní jízdenky nevedete- to je pro mě taková rarita, že na to pořád zapomínám! I v té debilní Rize nebo Daugavpilsu s děžurnými, co prodávají ústřižky jak v šatně ty "mesačníky" mají!
ad 10200 S499.1023: Já nevím, ale když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. A řekl bych, že v BB by to opravdu spíš připomínalo Polsko než třeba ROPID. Rozdíl bych viděl v tom, že polské "IDS" obvykle neexpandují do okolí a integrace se týká pouze města (převedeno na poměry BB by se to týkalo současného rozsahu MHD). Zatímco ROPID a spol. se zaměřují na plošnou obsluhu rozsáhlého zájmového území se zapojením železnice a totální reorganizací regionálních autobusů v širokém zázemí- a to bych řekl, že v BB rozhodně nehrozí!
... trolejove vedenie ...
Ale co vozidla? Vypomoze DPMP?
"Minulý týždeň mestské zastupiteľstvo vyhlásilo verejnú súťaž na jej prevádzkovateľa. BBDS sa chce na výberovom konaní tiež zúčastniť. Pokiaľ ho nevyhrá, je zo zákona povinná poskytnúť svoje trolejové vedenia novému dopravcovi."

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=56158

? ? ?
Reakcia na: Papyr #10197:
Prečo poľský? ROPID je čo? KORDIS JMK je čo? ODIS je čo?
Reakcia na: Petik #10193:
Pozriet sa to da na

http://ct1streaming.visual.cz/new/asx/high/Udalosti051005.11.asx

Pre pomale pripojenie bez /high/.
Reakcia na: mimi #10191:
ja v tom problém nevidím... Teda za predpokladu, že si mesto dá na koordináciu CP pozor... Aj keď... Keď máme jednu polovicu mesta trolejbusovú a druhú autobusovú, tak už nie je veľmi čo koordinovať...

Re #10195 Petik: " Dopravcom by sa stala MHD a.s. so svojimi autobusmi" - to by bolo takmer ideálne... ☺
"Ako najvacsie riziko takehoto riesenia vidim moznost presunu sucasneho manazmentu prevadzky MHD do spolocnosti MHD a.s.
To by bola tragedia." PLNÝ SÚHLAS! To by teda bola... A vlastne by celá tá maškaráda bola nanič... ?
Reakcia na: mimi #10191:
Ja by som to rozsiril, v celom ceskoslovenskom politickom priestore nie su s takouto organizaciou dopravy skusenosti.

#10193 Petik: Vid zilinske forum, tam to pracovnik EMTESTu aj vysvetlil.

#10196 Petik: musi bud existovat dzentlmenska dohoda medzi CSAD a DIESELom, ale pozname hyperpodozrievavych Slovakov a dzentlmenske dohody. U nas absolutne nerealne. Takze polsky model: mesto spravuje koordinatora, a ten udeluje licencie na linky len za predpokladu ROVNAKEJ tarify a tarifneho odbavenia.
Reakcia na: SZKV #10190:
Pri sucasnom tarifnom systeme by absolutne nebol problem. Kazdy by si inkasoval za svojich cestujucich.
Problem by nastal v okamihu zavedenia prestupneho tarifu alebo nebodaj dlhodobych casovych listkov. Mesacniky na kazdu trakciu zvlast - to by bolo hrozne riesenie.

Ale pozrime sa na to z ineho pohladu. Teoreticky priklad:
CSAD prevadzkuje trolejbusy a fiktivna spolocnost DIESEL prevadzkuje autobusy.
DIESEL sa rozhodne zaviest mesacniky. CSAD by okamzite vypadalo ako neschopna spolocnost a cast cestujucich by presla k DIESELu. Minimalne na miestach, kde by si konkurovali, a to je v podmienkach BB takmer vsade. Takze CSAD by bola prinutena reagovat.

Dufajme ze takato situacia nenastane a v pripade 2 dopravcov bude tarifnu politiku riadit mesto, samo zabezpecovat kontrolu (predpokladam nastup vsetkymi dvermi ?) a vymahanie pokut a dopravcovia budu plateni mestom za vykonanie mestom objednaneho spoja, nie za pocet cestujucich.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.