Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mimi #10194:
Uvazoval som nad teoretickou alternativou, ze sa nikto neprihlasi a sucasny dopravca nebude mat zaujem na pokracovani prevadzky MHD.
A myslim, ze by to nebola neriesitelna situacia. Dopravcom by sa stala MHD a.s. so svojimi autobusmi, nejake dalsie autobusy by sa kupili na leasing. Horsie by to bolo s trolejbusmi, ale pokial by sa CSAD dobrovolne vzdalo prevadzky MHD, urcite by radi predali svoje 17 rokov stare trolejbusy aj s vozovnou za rozumnych podmienok.
Ako najvacsie riziko takehoto riesenia vidim moznost presunu sucasneho manazmentu prevadzky MHD do spolocnosti MHD a.s.
To by bola tragedia.
Reakcia na: SZKV #10192:
ja chcem len poukázať na to, že mesto ak chce pritiahnuť nejakého kvalitného dopravcu musí zaručiť, že podnienky a cestovný poriadok na určenie výťaza urobí kvalitný a fundovaný personál, (teda odborníci z oblasti dopravy) a takých si dovolím povedať mesto určite nemá. Viď posledné vyhlásenia pána primátora. Nakoniec sa môže stať, že mesto ostane bez dopravcu a ostane nám Horúca strela. ☺
Trochu na inu temu: ak ste vcera sledovali ceske Udalosti a komentare tak ste to urcite zachytili.

V Hradci Kralove zaviedli novy odbavovaci system. EMTEST!
A konkurencny vyrobca - Mikroelektronika Vysoke Myto spolu s Ceskou Televiziou dokazali, ze cipove karty EMTEST su falsovatelne aj predviedli ze falzifikat funguje, co musel uznat aj pracovnik EMTESTu:)
Reakcia na: mimi #10191:
Minimálně si tím zajistíte, že vám budou jezdit trolejbusy jak dlouho to jen půjde- když dopravce s ničím jiným jezdit nebude, tak v zájmu vlastní existence bude bojovat za jejich zachování.
Ja by som sa moznosti, ze by prevadzkoval jeden dopravca autobusy a druhy trolejbusy ako za nie moc dobrý nápad. V našom meste s takýmito krokmi niesu skúsenosti. Problém by som videl hlavne v možnej synchronizácii cestovných poriadkov medzi jedným a druhým dopravcom
Reakcia na: Papyr #10189:
Ono by se to dalo i zobecnit- v Maďarsku takhle jezdí ještě v Debrecenu a v Polsku skoro ve všech větších městech- Poznań, Katovicko...
Jen doplním, že v Szegedu i Debrecenu se sice prodávají CL společně, ale je tarif je dělený- dají se koupit doklady (i dlouhodobé) jen pro elektrickou MHD, jen pro autobusy nebo "kombinált" pro obě trakce (cca. 1,5 násobek ceny jen pro jednu trakci). A ještě bych dodal, že mám podezření, že v Szegedu si NAD zajišťuje SZKT (tram, trolejbusy) sám. Podle výkazu vozidel totiž mají relativně dost busů a pochybuju, že to nakupují jen za účelem přestavby na trolejbus. Teda aspoň to jsem z této stránky pochopil: http://balint.cyberhungary.net/vtkall/index.html
Reakcia na: Petik #10187:
Taketo riesenie v ramci strednej Europy existuje a je dobre funkcne, a to napriklad v meste Szeged v juznom Madarsku. Elektrickovu a trolejbusovu dopravu prevadzkuje a.s. Szegedi Kozlekedesi Tarsasag, dopravny podnik mesta Szeged. Mestske, primestske a medzimestske autobusove linky zabezpecuje a.s. Tisza Volan, obdoba nasho CSAD. Listky na MHD kratko- i dlhodobe, ako aj sposob tarifneho odbavenia, je v ramci mesta spolocny a rovnaky nezavisle od trakcie. Vzajomne si nelezu do kapusty a v pripade vyluky elektrickej trakcie NAD zmluvne zaisti Tisza Volan.

Podobne to je v severopolskej Gdyni, kde trolejbusovu dopravu zabezpecuje mestska s.r.o. Przedsiebiorstwo Komunikacji Trolejbusowej, zatialco autobusovu dopravu zabezpecuju viacere podniky (mestske firmy Przedsiebiorstwo Komunikacji Autobusowej, Przedsiebiorstwo Komunikacji Miejskiej, dalej ekvivalent naseho CSAD, cize PKS, a dalej sukromni dopravcovia Gryf a Ornovski Travel). Mesto dava peniaze integratorovi dopravy, ktory sa nazyva Zaklady Komunikacji Miejskiej, ten potom vyhlasuje vyberove konania na prevadzku jednotlivych autobusovych liniek, vyherca vyberoveho konania moze linku za presne danych podmienok prevadzkovat. Na trolejbusove linky sa - logicky - nevypisuje vyberove konanie.
Reakcia na: Petik #10187:
pozerám, že v Tebe tie formulácie vyvolávajú rovnaké množstvo otázok ako vo mne... A odpovedí niet... ? A mesto nemá veľmi kým vymyslieť nejaký iný CP, takže sa bude len upravovať ten terajší (alebo vlaňajši)...
Reakcia na: mimi #10185:
V podmienkach sutaze sa pise:
Obsah ponuky
1.) Ponúknutý návrh musí zabezpečiť:
- dopravné prepojenie všetkých mestských častí, obytných zón, priemyselných zón v zmysle priloženého cestovného poriadku.
4.) Optimalizácia súčasného stavu, návrhy na nový prístup tvorby systému MHD, návrhy na doplnenie spojov, návrhy na zníženie straty z prevádzky, návrhy na úpravu tarifného systému.

Takze predpokladam ze navrh CP (tiez by ma zaujimal, co mesto vymysli za skvost) bude len orientacny, a mesto bude ochotne akceptovat aj inu koncepciu CP, ak zabezpeci podobnu obsluznost ako ich navrh. (mam na mysli predovsetkym ine trasovanie liniek)

Re #10186 PIT: Len aby bolo z coho vyberat. Ma niekto informacie, ci sa uz niekto prihlasil?
Bola by to velmi zaujimava situacia, keby sa neprihlasilo ani samotne bystricke CSAD.

Ale mna najviac zaujala nasledujuca podmienka súťaže
3.) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo prijať návrh zmluvy samostatne na trolejbusovú a samostatne na autobusovú dopravu.

Mesto zrejme zamysla, ze trolejbusy by mohlo aj nadalej prevadzkovat CSAD (kedze vlastni v podstate vsetky trolejbusy) a autobusy by prevadzkoval niekto iny.
Toto inak povazujem zo strany mesta za celkom racionalny krok, pretoze je mozne predpokladat, ze malokto bude mat zaujem prevadzkovat trolejbusovu dopravu, ked su k dispozicii 2 trolejbusy. Moznost prevdzkovat autobusy samostatne robi ten tender atraktivnejsim.
Len by som chcel vidiet, ako mesto skoordinuje 2 dopravcov:)
Reakcia na: LUK #10183:
chcel by som poznať tie kritériá, podľa ktorých rozhodne, či je vôbec dobrá a ktorá je najlepšia

Re #10185 mimi: je dôvodný predpoklad, že mesto navrhne akurát to, čo už bolo v roku 2004
Luk aspon zretelne a jasne vidiet ze pan Kralik sa do mhd rozumie ako koza petrzlenu.Chcel by som vidiet ten cestovny poriadok co navrhlo mesto a podla coho vychadzalo.
Reakcia na: LUK #10183:
Tiež som si všimol tú formuláciu. Zrejme to myslel tak, že mesto nie je ochotné vybrať žiadnu prevádzku MHD 😉
Reakcia na: mimi #10181:
"Som ochotný vybrať len tých, ktorí ponúknu najlacnejšiu a najlepšiu prevádzku pre obyvateľov B. Bystrice,“

bože, to je demagóg... ? To, že to bude najlacnejšie ešte nezaručí, že to bude aj najlepšie...
Kto bude voziť Bystričanov?

Mesto Banská Bystrica vypísalo verejnú obchodnú súťaž na výber prevádzkovateľa mestskej hromadnej dopravy. „Som ochotný vybrať len tých, ktorí ponúknu najlacnejšiu a najlepšiu prevádzku pre obyvateľov B. Bystrice,“ povedal primátor Ján Králik. Súčasný prevádzkovateľ MHD, ktorou je SAD - Banskobystrická dopravná spoločnosť, má podpísanú zmluvu s mestom do konca roka. Aj ona sa v prípade záujmu bude musieť zúčastniť súťaže. Dopravcovia môžu ponuky predkladať do konca októbra. Do podmienok je zahrnuté akceptovanie cestovného poriadku, ktorý navrhne mesto, maximálna výška úhrady strát za výkony vo verejnom záujme 40 miliónov korún ako aj prenájom autobusov a trolejbusov v majetku mesta. Hoci primátor neverí, že cestovné, ktoré je dnes 15 Sk, klesne, dúfa však, že pri dobrom výbere nebudú ceny stúpať a pribudnú zľavy a väčší rozsah spojov.

ekč

[4. 10. 2005]

http://www.regionalnenoviny.sk/c/2410277/Kto-bude-vozit-Bystricanov.html
www.sadbb.sk po dlhej pauze oziva, vid rubrika AKTUALNE:

-Studenti s CK -50% (primestska, medzimesto + Brno)
-Ostatni -10% s CK
Reakcia na: PIT #10176:
Vdaka za objasnenie (hoc velakrat v praxi to je len cista teoria).
Tvoje prispevky som si vzdy vazil a aj to tak ostava. Bo su fundovane a k veci. Povazujem Ta tu za asi naj cloveka.
P.S.: Uz tu dnesnu hysteriu nejdem dalej rozvadzat, LUK dostal e-mail a tym padom sa uz k tomu vyjadrovat nebudem.
Reakcia na: LUK #10177:
To máš svatou pravdu, že náhrada reálně fungující MHD to nikdy nebude (spíš je to taxi), ale copak u vás nějaká "kvalitně fungující MHD" je? Spíš bych řekl, že je to dost smutné, když jakýsi soukromník načerno supluje služby DP a ještě se (na rozdíl od něj) ekonomicky uživí (jinak by nejezdil...). A když už si mám vybrat ze dvou zel, tak volím maršrutky (pořád to jakási forma VHD je) před prostým přechodem k autům (Chomutov- podstatně horší provoz než BB a maršrutky tam nemají).
A kromě toho bych řekl, že v tomto druhu "podnikání" se zákon neobchází dost těžko, když legislativa s ničím takovým jako je maršrutka nepočítá, takže se to nedá napasovat ani na taxislužbu, ani na klasickou hromadnou dopravu- nejste v Rusku.
A abyste přijímali speciální "maršrutkovou legislativu" jako v Litvě, to snad přece jen ne!
Reakcia na: Danny #10167:
buď si istý, že to nebude len "troška"! A písať si sem môžem čokoľvek týkajúce sa MHD v BB!

Re #10168 mimi: dokončím vetu - "... ktorému zlí chlapčekovia rozdupali jeho formičky a vedierko, lebo on im spravil to isté..."

Re #10171 Danny: on sa aspoň netvári, že požral všetku múdrosť sveta a nad neho niet!

Re #10174 SZKV: maršrutky mají jeden zásadní nedostatek - OBCHÁZENÍ ZÁKONA!!! A druhý - nikdy to nebude plnohodnotná náhrada kvalitně fungující MHD! A proto jsem zásadně PROTI! ?
Reakcia na: Danny #10171:
Keď tak veľmi chceš, tak Ti to vysvetlím so státím v úseku od kruhového objazdu pri Kauflande po prvú značku zákazu státia, či zastavenia na ul. 29. augusta.
Zastaviť a stáť sa podľa všeobecnej úpravy podľa § 24 ods. 1 písm. c), d), e) a k) zákona NR SR č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách nesmie na moste, na pripájacom alebo na odbočovacom pruhu, na križovatke a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky a 5 m za ňou, na priechode pre chodcov a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred ním.
Teraz mi skús povedať, kde zostane miesto na to, aby tam parkoval napr. autobus!
Už začínam byť v poslednej dobe alergický na Tvoje príspevky, v ktorých na niekoho útočíš, hlavne na Luka, pričom absolútne nevieš nič o ňom a už vôbec nič o jeho činnosti. A to Ti garantujem, že sa MHD v BB venuje viac, ako príslušná časť BBDS a MsÚ dokopy! Lenže nevidím dôvod, prečo by sme sa Ti mali zodpovedať. Preto Ťa prosím, aby si pred písaním ďalšieho príspevku dôsledne zvážil jeho obsah.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.