Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak niečo o martinskej MHD:
Dopravu zabezpečuje SAD Žilina, odštepný závod Martin na území miest Martin a Vrútky. Na sieť MHD sú zapojené aj dve obce - Turčianske Kľačany a Bystrička. Sieť MHD tvorí 25 autobusových liniek čísiel 7, 10, 11, 14, 15, 20, 21, 22a, 22b, 23, 24, 27, 30, 31, 32, 34, 40, 41, 42, 50, 51, 52, 55 a 56.
Jediná vec, ktorá ma v Martine zarmútila bol účelový cestovný poriadok na všetkých linkách (teda žiadne pravidelné intervaly). Zdá sa, že počet spojov je vyhovujúci, viezol som sa aj v čase špičky, no nebol som svedkom žiadnych absurdných stavov, žeby sa ľudia nevedeli dostať do autobusu. Vozidlá boli zaplnené optimálne.
A teraz to hlavné, prečo som Martin označil za lepší ako Bystricu:
1. Cestovné ponúka viac možností. Môžete si kúpiť jednorazový lístok u vodiča v hotovosti (11 Sk) alebo z čipovej karty - elektronickej peňaženky (9 Sk). Oproti Bystrice je tu možnosť zakúpiť si aj predplatný cestovný lístok, kedy sa na čipovú kartu nahrá jej časová platnosť. Platnosť je však limitovaná počtom jázd (podobne ako v Žiline). K dispozícii je mesačník za 390 Sk na 100 jázd a štvrťročník tuším za 1100 Sk na 300 jázd. Pri použití mesačníka domácich teda vychádza jedna jazda na neuveriteľných 3,90 Sk. Celé odčítavacie zariadenie je od EMtestu.
2. I keď som sa nestretol s displejmi, zapôsobil na mňa spôsob linkového označenia. Vpredu a vzadu je len číslo linky (viac tabuliek - kalendárová väzba) a na boku pri predných dverách je obdĺžníková tabuľa s číslom linky a cieľovou zastávkou a pokiaľ je to žiadúce aj vybranými nácestnými zastávkami. Napr.:
ĽADOVEŇ
cez Podháj
Perfektné sa mi zdá, že cieľová zastávka (smer jazdy) je vždy aktuálna, pretože vodič ju na konečnej vždy vymieňa.
3. Za progresívne považujem, že zastávky sú pomenované 1-2 slovami, napr. Prior, Ľadoveň, Hotel Turiec, Alexandrova ul. a pod. a nie ako bystrický (a vôbec vo všeobecnosti sadkovský) model typu Rudlovská cesta, Auris...
4. Možno cestujúci z toho veľa nemá, no najväčšiu poklonu som vzdal Martinu preto, že ako jediná (aspoň jediná mne známa) SAD-ka na Slovensku dáva autobusom evidenčné čísla !!! Tie sú dvojciferné a z toho, čo som videl, dá sa povedať, že sólo autobusy sa číslujú od 1 vyššie (videl som rôzne čísla 3, 13, 34, 40, 41..) a kĺbaky okolo 70 a 80 (videl som 79, 82, 83, 84, 86, 88...)
Evidenčné číslovanie vozidiel na mňa urobilo obrovský dojem a prudko vyzdvihlo moju mienku o tamojšej MHD.
Mozno sa mestu nepaci ze sa od BB odtrhli (Hronsek, Malachov atd) a teraz ich za to chce trestat.

Ved je to vyhodne pre vsetkych ked tie linky su "zaintegrovane".
Na mieste DP tieto linky presuniem pod CSAD a dalej ich prevadzkujem za MHD tarif a pod cislami a mesto nech aj roztrhne od jedu.
Inak, dostalo sa mi do usi, ze mestu sa nepaci, ze mhd zachadza do 2. pasma! Asi nevedia co odradosti. Vsak tie linky su ziskove. Napriklad cely Badin chodi nakupovat do HM tesco. A na trase Tesco - Uhlisko sa ten bus naplni tiez. A tak podobne.
To by zaujimalo aj mna. Martinsku MHD poznam len zdialky, nikdy som sa nou neviezol, ale vzdy som si vsimal vyzdobu autobusov - boli hned za bystricou.
Vlado- rozpitvaj to ako to myslis. Vodicov maju fakt slusnych a milych -to viem.Na neporovnanie od tych bystrickych blbeckov! Byvaju mi tam obe starke
Neberte to prosím v zlom, no keď som v stredu navštívil mesto Martin a spoznal tamojšiu MHD, musel som uznať, že je vo viacerých ohľadoch progresívnejšia ako tá bystrická 😞
Reakcia na: nika #689:
Chvala vzdy potesi, vsak sa Majkl na tom poriadne namakal. A bude tu aj co nepotrebujes 🙂
BTW Nie si nahodou sestra Grega ? (Well wie o kom hovorim). Ak nie tak nic 🙂
Reakcia na: WELL #690:
) Buduci tyzden sa chystam do BB (stv - ne), dohnat nejake resty z vianoc, tak mozme nieco spachat.
Mam radost, ze to tu cele este zije :))
Som velmi spokojna s touto strankou. Skveleeee!!!!! Jednoduche,rychle a je tu vsetko co ohladne dopravy potrebujem.
Kami: Obchodny register by som nebral ako smerodatny. Moze im trvat aj pol roka kym tam nejaku zmenu zapisu. Myslel som ze mas nejake insider informacie.
Petik: co sa tyka Ostravakov, nic neviem, pravidelke kukam na OR SK, ale nic.

Pri 90 ma napadlo to iste, navyse by sa usetrilo na nafte. Interval 20 min pre 20ku je z dopravneho hladiska uplne bezbolestna a jednoducha zmena. Iny interval si vyziada vacsie zmeny a pripadne ine zaradovanie vozov. Ale to nie je asi nasa uloha. 🙂
Kami, nevies ci ti ostravaci uz zaplatili alebo ci sa uz aspon ukazali v podniku?
Zatial to nevyzera na ziadnu zmenu.
Presmerovanie 90 - jazdna doba by sa nepatrne predlzila ale obsluzena by bola vacsia cast Sasovej. Teraz ma priame spojenie s Radvanou len mala cast Sasovej.
Este keby tam bol nejaky gulaty interval (napr. 20min) a pripadne solo vozy. Tak by to bolo pekne.

Presmerovanie 91 - suhlas, stacilo by to v smere na Starohorsku (aj tak to rano v tomto smere asi vozi vzduch). A mozno by v tomto smere slo preklasifikovat na 91 viac spojov z linky 25.

K tomu linky 22 a 20 (v navrhnutej trase) v spickovom intervale 15min (na striedacku). Linka 20 by bola spickova, linka 22 celodenne rovnaky
interval.

Co sa tyka exhalatov a hluku - z Karpatskej sme ubrali 91 v jednom smere a pridali sme jednosmerne nepatrne vacsie mnozstvo spojov linky 20. Vyrovnali by sme to premenou niektorych 25 na 91 (jednosmerne). Zaroven by sme odtial presmerovali linku 90 (obojsmerne), teda v rannej spicke by sa exhalaty znizili.

Tolko moja fikcia.
Mozno ta 90 by stala za uvahu, proti presmerovaniu 20ky bol uz minule odpor, treba to niecim kompenzovat. S 91 by nemal byt problem (v smere na Starohorsku), 90 treba zvazit, co by presmerovanie prinieslo.
Ta 20 by cez Karpatsku sa mohla kompenzovat linkami 90,91.
Jednak by mala stara Sasova spojenie na Strieborne namestie (zastavka Dumbierska) a na druhej strane Danny by profitoval z toho, ze miesto 3 Ikarusov za hodinu by isli 3 solo Karosy na 20. (Hoci okruzna 20 by mohla byt aj v klb).
Bolo by dobre, keby 20 obchadzala doobeda v smere Karpatska-Rudohorska, poobede naopak.
Idealne by 20 mala rovnaky interval ako 22 a jazdili by na striedacku ale to by Danny zas nadaval:)

Ale viete si predstavit tych ludi v panelakoch pri starej ceste (tak ako zachadza 20 na otocku)? Tym chodili busy 2 metre od okien v slusnom stupaku.
Sorry, v tomto som egoista! Skus si rano v spicke vyvetrat izbu, ked mas blizko domu vypadovku! Takze ziadne 20- tky pod oknami vidiet nechcem! Otravuju nas linky 24,25,90,91,80, a plno aut.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.