Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak moja babka sa mi stazovala, ze na Mladeznicku nechodi Cityhnus, lebo do Karosy sa jej blbo nastupuje.
Na vine je zrejme mama, ktora ked bola u mna tie autobusy vychvalovala.

Ja ich nemam rad. Aj ked si to Kami nemysli:), je tam malo miesta na nohy a ked je to narvane, tak sa neni kde drzat.
No 32 je divna linka. Smerovo je takmer variantou linky 3, centrum tesne ale predsa obchadza (po slovensky sa tomu hovori tangencialna) :o)
Je to nova linka, takze ludia si ju najprv musia zapamatat, co pri 6 jazdach denne vobec nie je jednoduche.
Okrem toho v jej trase chodi relativne frekventovana 34 a 2, 32 ma na zastavkach blizko k centra zastavky na inych miestach ako ostatne linky.

Dalej argument proti - blbe cislo. 32 donedavna jazdila a mala inu trasu. Preco nezvolili napr 36, ktora jazdievala na trase Fortnicka-Skubin.
(Inak tie nove linky s cislami 9x si nepamatam ani ja).
Moj verdikt - ak tym chodi malo ludi, viac uz nebude => zrusit.

Asi to bude dalsia z x liniek, ktora bude chodit na vlakovu stanicu. Ale skusil by som experiment a zo zastavky Narodny dom by som ju odklonil na niekdajsiu zastavku 9.maja pri Drukose a potom popri po Bellusovej na zastavku Micinska a dalej popri Leninovi na stanicu. Aspon by sa do toho ne***ali ludia, co normalne jazdia linkou 2.
A na Bellusovej by som zriadil zastavku 'Zimny stadion' (na krizovatke s Jesenskeho ul) a to vratane liniek 80 a 31. Kedysi tam zastavka bola - tak 15 rokov a ten zastavkovy stlp tam bol donedavna, mozno stale je.
Reakcia na: Petik #716:
S akoze Samoobsluzny predaj listkov. Do tej doby (1974) existovali v MHD sprievodcovia, ktori vydavali listky. Potom sa postupne prechadzalo na dnesny system, ked je cestujuci povinny si zakupit listok este pred nastupom do vozidla. Vzhladom k tomu, ze v niektorych mestach sa od sprievodcov k automatom prechadzalo postupne (po jednotlivych linkach), boli linky, kde nie je sprievodca, oznacovane velkym S ako samoobsluzne.
S ako samoobsluha ? Zaujimave.

Vyskusal som si linku 32. Bola tam Karosa, lebo ciciak aj jeden MB boli pokazene. Ludia stale nemaju dopveru v tu linku. Obcas niekto nastupi, dalsi si pre istotu pozeraju kde to ide. A nasli ludia co videli Karosu tak nastupili sa cudovali sa co za cislo to maju na listku. Na dalsej zastavke prestupili na 34ku. Kto vie, co bude s tou linkou.
Reakcia na: Papyr #714:
Vsetci sa zhodneme, ze vzdy a za kazdych okolnosti je zodpovedny vodic. Je na nom ci sa spolahne na cestujuceho, ktoremu doveruje, ale vzdy plati doveruj ale preveruj a aj moj znamy tiez nejde uplne na slepo, ale moze mat zakryty vyhlad cestujucim, tak ho vyuzije.

Co nove ? Jedna vec je zelanie, druha vec je realny odhad a ten hovori, ze nic nove asi nebude len minimalna obnova vozoveho parku (961, 952, mozno daky minibus).
No predsa "samoobsluha".
K tym fotkam z Marianskych Lazni mam jeden dotaz. Netusi niekto co znamena to "S" na autobusoch?
Kedysi to bolo asi na trolej/autobusoch vo vsetkych mestach - aj v BB.
resp. pardon, doveryhodny cestujuci.
Kami: prosim ta, ten predpis mi ocituj. Co to je za blbost, kvalifikovany cestujuci? Netvrdim, ze sa to nedeje, ale vzdy a za kazdych okolnosti je zodpovedny vodic. Nie nejaky - hoci aj kvalifikovany - cestujuci. Za tym si stojim.

Inac, nechysta sa v BB nieco nove? Nove vozidla, alebo trolebusove trate, alebo nieco take? Uplne som o BB stratil prehlad...
Petik: stale je regulovane (maximanlne) cestovne pri linkach do 100 km, dialkova je bez regulacie.
BTW, cena BB-BA je Diago 265 Sk, SAD BA s miestkou Axeltour 290 Sk !

Papyr: ano vodic je zodpovedny, ale v niektorych pripadoch postacuje oznamenie doverihodneho cestujuceho - aj ja tak znamemu povedal - ak sa pytal.
Majkl #710: Presne tu relaciu BA-BB som mal na mysli. Ale uz tak pred 4-5 rokmi mal bus C.Budejice-BB (BA 13:25) rozdielne cestovne na kratke vzdialenosti. Vzdy tam cestujuci z ZH do ZV (a podobne) nechapavo vytahovali dalsie peniaze. Tak som si myslel, ze ked uz piaty rok vladne "pravicova" vlada, ze to uz bude normalne celoplosne. Neviem ci je to stale nejak regulovane v CR, ale fakt je, ze kazda spolocnost ma ine cestovne aj na lokalnych linkach.

Papyr #708: No na krizovatke s podobnou frekvenciou si to mohol kludne dovolit.
Co sa tyka tych dialkarov, myslim ze prepravu stojacich cestujucich by mali zakazat vo vyhlaske o pravidlach cestnej premavky. Minimalne na dialnici.
Tiez som niekolkokrat stal po Sered na poslednom schode. A v Seredi este pristupovali. Niektori vodici to riesili celkom rozumne. Na "sklapacich" sluzobnych sedadlach pri dverach mohli sediet cestujuci a tym padom tam nikto nemohol zavadzat.

Inak vlaky BA-BB chodia na ****. Stopro sa dohodli s autobusovou lobby. Ti zelezniciari mi pekne piju krv. Odkedy z R Dumbier spravili IC Hron, permanentne kazia ostatne spoje. Ked ich uz nevedia viac spomalit, tak aspon poseru pripoj vo Zvolene, idealne tam daju zastavkovy osobak. To IC je pritom hanba. Stoji pri kazdej vrbe a je pomalsie ako autobus. Ale toto je mozno vseobecny jav u ZSR (teraz ZSSK). Odkedy som sa prestahoval do Prahy, po kazdej zmene CP je ten nocak pomalsi. A potom sa divia ze vlaky su prazdne a vsetci chodia autobusmi. Z celeho vlaku (Hron!) zostal 1 vagon (este pred 2 rokmi dva vagony).
Tajne som dufal ze zelezniciari budu strajkovat az kym ZSSK neskrachuje a dopravu na Slovensku zacnu zabecpecovat CD.
Ked budete v Prahe, skuste sa postavit o 6 rano na 10 minut na Florenc a pocitat autobusy zo Slovenska. Holt kde maju stratenych cestujucich.

Majkl #711: Vo Zvolene ale mali donedavna zastavkove CP pisane rukou.
A keď už sme pri MHD malých miest, tak:
Myslím si, že aj Zvolen má celkom dobrú MHD. Cestovné poriadky sú rozdelené na stĺpce prac. dni a sobota, nedeľa, vozy sú v celkom dobrom stave, majú aj zopár "plyňákov" a premávajú tam cca 3 Ikarusy 280 a 1 Karosa C744. Zvyšok sú sólo vozy. Nakupujú aj B932. Nevýhodou je, že vôbec nepoužívajú transparenty. Majú karty a Emtest, systém je rovnaký ako v BB.
Petik: pokiaľ ide o regulované cestovné, myslím, že štát stanoví len maximálnu cenu cestovného a SADka ju môže v prípade potreby znížiť. To by vysvetľovalo, prečo na trase BA-BB v spojoch BBDS platím 220 a v spojoch SAD Bratislava len 200 Sk.
Vladimír: Ja keď som bol v Martine, tak bola sobota a spomínam si, že na zastávke pri železničnej stanici došli naraz 3 aurtobusy a potom už nešlo polhodinu nič... Chcelo by to intervalový CP s prekladom 🙂
Reakcia na: Petik #706:
Ked veri cestujucim, ze sprava nic nejde, tak je to pekny debil. Keby nieco islo a on tam vletel s autobusom plnym ludi, tak by isiel sediet. Vodic sa musi vzdy presvedcit sam a nema co pocuvat cestujucich. Bude tam mat nejakeho slepeho dedka alebo niekoho, kto si povie, ze to za tu prcu stoji a nestastie je na svete. Toto mi vzdy vadilo na niektorych preplnenych spojoch SAD, kde sofer nabral tolko ludi, ze nemohol vidiet do zakruty, tak mu vzdy ten, kto stal pri dverach, hlasil situaciu na krizovatke.
Kami #702:
SAD ma stale regulovane cestovne? Dokedy to preboha este bude? Myslel som, ze cennik si uz vytvara kazdy podnik sam.
Minimalne pri dialkovych to uz funguje, myslim.
Spominam si na jedneho vodica, ktory bol u nas mimoriadne oblubeny (v bytovke). Odkedy si pamatam, jazdil na Uhlisko na linke 10, potom snad 29. Neskor mal pridelenu Karosu s evid.c. 1. Neskor som ho videl na modrom Ikaruse co jazdil rano ako posila na Tajovskeho, potom na 34 a myslim ze na 100. Ale teraz som ho uz davno nevidel, asi je uz v dochodku. Ako vodic asi nebol nic moc, obcas sa rozpravalo ako znicil prevodovku a tak, pamatam si na jeho hrozne rozbehy s tym Ikarusom, raz mu to dokonca pri rozjazde zo zastavky skapalo! Ale inak bol super. Stale sa usmieval (mal prezyvku Smejko). Myslim ze musel poznat vacsinu ludi na Uhlisku. Raz ked sme isli v lete peso do mesta, on isiel zrovna okolo s otvorenymi prednymi dvermi (bolo leto), tak pri nas pribrzdil a spytal sa ci sa nechceme zviest. Na krizovatke pred nasim domom sa pri vyjazde na hlavnu nikdy nepozeral, lebo mu cestujuci vzdy kricali „Palko, zprava dobre“. Toto niektorym dochodcom zostalo a kricali to aj neskor ostatnym vodicom, a boli vzdy podrazdeni, ked kricali „dobre“ a ten vodic tam zastal a pozeral sa sam? Teraz sa Uhlisko obchadza jednosmerne, takze tato krizovatka vypadla.

Potom si spominam este na jedneho. Jazdil odjakziva na 7 do Podlavic, potom 26, ktoru po vzniku pesej zony presmerovali na Uhlisko (mozno pod cislom 29). Ten svojich cestujucich tiez poznal. Raz (to sa uz nastupovalo prednymi dvermi) som nevedel najst preukazku. Chcel aby som nastupil, ze mu ju predsa nemusim ukazovat kazdy den, ale vtedy som sa este bal revizorov ;-D. Tak som bezal k domu a mama mi preukazku hodila z okna. Vyzeralo to ze ma napriek tomu pocka, ale chvilu to trvalo, tak isiel dalej. Pockal ma na dalsej zastavke, kde mi tesne pred dobehom otvoril zadne dvere. Teraz jazdi na troliku (6).

No a potom mam podobne spomienky este na jedneho. To sa jazdilo cez mesto ale aj popri Hrone. A ked som isiel neskoro, tak som sa vzdy zviezol 27? (do Iliasa) na Hustak a tam som prestupil na 33, ktora z Hustaku odchadzala asi za desat 8. Ale kedze ja mam odjakziva problemy s chodenim na cas, casto som s vypatim poslednych sil na ten bus dobehol. Par krat mi zastal pri vychode z podchodu, ked na poslednu chvilu zbadal moju hlavu. A par krat mal vyhrady, kedy sa naucim skorej vstavat:).

Tolko moje spomienky na vodicov. Musim povedat, ze sa mi paci ked si vodic pozna svojich zakaznikov. Je to prijemne ked sa s cestujucim pozdravi, prehodi par slov, pripadne zastane mimo zastavku. Ale chapem ze to asi ide v castiach ako Uhlisko.
Na druhej strane su aj vodici arogantni alebo permanentne nasrani a tym padom lahko zapamatelni aj ked chodia na linke ktorou idem vynimocne raz za rok. Im vzdy rad urobim nieco cim ich vytocim. To sa da lahko hlavne teraz – staci zaplatit haliermi alebo vystupit prednymi dvermi.

V takej Blave alebo Prahe clovek vodicov ani nevnima, netusim ci ide zakazdym ten isty alebo iny, ani clovek nechodi stale tym istym busom. Potom vacsina ludi povazuje vodica len za inventar.
Petik: viem o com hovoris, na strednej som mal este priamu linku 31, ta bola v pohode (pre mna), ale potom na vyske bolo takmer nemozne dostat sa pri VUBke do 34 (ak zastal), tak som casto volil ine kombinacie (27+pesobus, hocico k VUB+hocico na Hustak+pesobus a tak) plus robotu som mal na Rudlovskej, takze som si to uzival viac krat denne. Stale to chodi napratane, taka 34 zvycajne uz od fakulty, vyprace sa uz v parku, takze tam som sa vzdy dostal.

Ciciak = maly TAM
EC - bohuzial, ale EC v trolikoch bolo ak tak len vnutri, dnes su vsade nalepky, ktore obnovuju.
Kami: Ani si nevieš predstaviť ako sa mi páči pomenovanie "ciciak". Také nádherné, stredoslovenské... 🙂
Mimochodom, ani v Martine som sa nestretol s jediným negatívnym prístupom (a to som bol aj po pracovnej dobe na vrátnici SAD), čo ma stále presviedča o kvalitách Stredoslovákov.

Tie ev.č. ma nesmierne mrzia. Veď to je predsa uľahčenie aj pre samotného dopravcu. Číslo ŠPZ je zložité, tažko zapamätateľné, malé a blbo umiestnené, čiže aj zle čitateľné. Naproti tomu, ev.č. sa ľahko pamätá, dopravca si sám určí, kam ho umiestni. V Prešove by vodiči zbláznili, keby im niekto povedal, že dnes majú vozidlo č. PO 868 BB miesto normálnej "tri-štyri-trojky"...
Osobne by som v BB rád videl nasledovné:
trolejbusy sólo - od 1001 vyššie
trolejbusy kĺbové - od 1501 vyššie
autobusy sólo - od 1 vyššie
autobusy kĺbové - od 501 vyššie

Ešte k tomu zatieraniu ev.č. na trolejbusoch #701: Ako to mohli robiť? Veď trolejbus evidenčné číslo predsa mať musí, keďže nemá ŠPZ!
Ako to dnes vyzera s linkami na Tajovskeho?

Pamatam ze ked som tam chodil na gympel, casto som sa nedostal do autobusu ani cestou do skoly ani cestou spat. Problem bol hlavne ked zaviedli nastup prednymi dvermi a vodic nahodou neotvoril zadne dvere.
Pamatam na jedneho vodica, ktory si vzdy tesne pred zastavkou zamrmlal popod nos "vystupuje niekto?" a pridal plyn. To ma islo rozhodit od zlosti, ked to spravil uz na nasej zastavke (pri Drukose). Raz ma to dokonca nasralo tak, ze som sa stazoval na dispecingu MHD:)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.