Kami to pise s tymi odpismi spravne.
Ta tvoja definicia ma na mysli zrejme to, ze odpisy maju zabezpecit prenos hodnoty existujuceho majetku do hodnoty vyrobkov.
inak cena zľavneného cest. lístka, čo má v pláne poskytovať SAD ZV pre cestejúcu verejnosť vo veku 6 až 15 rokv + študenti, je prognózovaná na 8 SKK (neviem, či je to cena z karty...?).
BBDS ponúkla cenu lístka pre vekovú skupinu 6-15 + stredoškoláci vo výške 6,50 SKK
vysokoškolskí študenti 9 SKK
v popoludňajších hodinách (po 13:00 v "x", a celý deň v "a" + "w") za 5 SKK
Ak uvážime, že ani jedna z ponúk nie je pre cestujúceho atraktívna, povedzme že cestujúci spomenutých vekových skupín vykonajú dve jazdy za deň, potom náklady cestujúcej verejnosti v týchto vekových skupinách sú nasledovné:
SAD ZV:
6-15: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
stredoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
vysokoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
BBDS:
6-15: 1 x 6.50 SKK + 1 x 5 SKK= 11,50 SKK
stredoškoláci: 1 x 6.50 SKK + 1 x 5 SKK= 11,50 SKK
vysokoškoláci: 1 x 9 SKK + 1 x 5 SKK= 14 SKK
práve čítam ekonomickú prognózu hospodárenia SAD Zvolen na rok 2006 v BB MHD.
1.) v týchto materiáloch sa uvádza, že majú záujem ubehnúť 4 mil. km do roka
2.) pritom celkové náklady (v prípade ak nehovoríme o busoch na plyn) sú rozpočtované na úrovni 171 179 000 SKK
3.) výnosy spolu, vrátane zarátanej dotácie mesta na 1 rok vo výške 39,5 mil SKK (je to materiál ešte z novembra) dosahujú 171 500 000
to by zanemnalo, že majú rozpočtovaný ročný hrubý zisk na úrovni 321 000 SKK. Teda, ak SAD Zvolen nemá do budúcnosti plány napĺňať tržby vo väčšom rozsahu (a to v neporovnateľne väčšom), potom je len veľmi ťažko hovoriť o návratnosti danej investície vo výške 250-300 mil SKK.
Je samozrejme možné, že z dlhodobého hľadiska uvažujú s rastom reálnych miezd obyvateľstva (cestujúcej verejnosti) alebo využitím busov ako mobilnej reklamy a s tým spojenými ďalšími tržbami. Ale v takom prípade by sa naozaj dalo hovoriť len o dlhodobom hľadisku.
Je možne ešte ine riešenie problemu - radšej velmy velmy malopravdepodobne, inak napr. v Tychach dovolilo to ochrániť trolejbusy pred zrušenem - zriadiť samostatny podnik trolejbusove dopravy. Tychy sú najmenšou trolejbusovou prevadzkou v Polsku (je päť trolejbusovych linek, takmer 25 trolejbusov - v špičce pramava asi 16 vozov). V 1998 radnica rozhodla zastavenie premavky trolejbusov. Inakše bol velky verejny nesouhlas, tak bol utvoreny samostatny podnik trolejusovej dopravy TLT Tychy (Tyskie Linie Trolejbusowe) a ziskal trolejbusy a technicke zariadene od doterajšeho autobuso - trolejbusoveho dopravcy MPK Tychy. Rychlo vznikly nasledky toho rozhodnutia: TLT nakupily tri Solarisy Trollino (z vlastnych prostriedkov, častočne pri podpore statnych fondov na zivotne prostriede), na budučny rok je objednany dalšy Trollino. Okrem toho postaveny bol kratky kusok novej trolejbusovej tratie. Napady na zrušenie trolejbusov v Tychach stale, žial, fungujú - inak, ked trolejbusy patria samostatnemu podnikovi neje tak jednoducho je zrušiť. Take riadene trolejbusovej dopravy je tiež v Gdynie, kde je trolejbusovy podnik PKT (Przetsiebiostwo Komunikacji Trolejbusowej).
Na www.sadbb. sk v rubrike Aktualne, od 02/01/06 pramaju nove spoje BB-Ruzomberok-Vysoke Tatry
Konecne sa tesia uz aj Ruzombercania, bo spojenie tam bolo hrozne (hlavne po 18:00!) ?
Zeby sa chystali vyuzit busy z MHD? ?
BB-RK: 5:45 (az do Tatier) / 17:30 / 20:00
RK-BB 14:25 (z Tatier) / 18:50 / 21:20
skôr ako súdruh primát, pardon primátor odobrí alebo neodobrí vstup akéhokoľvek subjektu do MHD v BB by si mal prečítať dráhový zákon a nadväzujúce právne normy. Čo to znamená t-busy do útlmu? Ak SAD ZV preberie od 01/01/2006 prevádzkovanie MHD, tak:
-alebo bude držiteľom platnej licencie na prevádzkovanie dráhovej dopravy,
-alebo žiaden trolejbus neopustí bránu vozovne,
-alebo tu kdosi bude porušovať zákon.
preložené do ľudskej reči: to je asi to isté, ako keby môj sused nevodič chcel jazdiť na môj vodičský preukaz. Môže, ale len dovtedy, kým mu na to neprídu... ?
Včera som kontaktoval niekoľko celoslovenských rozhlasových staníc, pričom dnes sa mi ozval šéfredaktor Slovenského rozhlasu, že sa danou témou ohľadom rušenia t-busov v BB budú zaoberať.
Dúfam, že aj toto bude jedna zo schodných ciest ako dosiahnuť pozitívny výsledok v prospech t-busov. DÚFAM... ?
"Vozidlový park MHD vybavíme novými autobusmi s najmodernejšou technológiou Euro 3 a Euro 4 s dôrazom na ekológiu v meste. Ich zavedením ušetríme mestu v nasledujúcich 7 až 10 rokoch približne 1 miliardu Sk, ktorú by
bolo nutné vynaložiť na obnovu a udržanie súčasného stavu trolejbusovej dopravy," zdôraznil Chabada.
Zaujímalo by ma, ako sa dopracovali k číslu 1 mld SKK
takýto návrh zmluvy však oproti návrhu BBDS nemá takmer žiadne výhody. Kartu má a bude mať podľa mňa 80% cestujúcich, ak nie aj viac. Ak nebudú môcť nastupovať všetkými dverami, potom sa ich ponuka oproti BBDS nijako nelíši, resp. vzhľadom k rušeniu trolejbusov, je možno aj horšia ?
k dočasnej prevádzke trolejbusov: T-busy nemaju byť zrušené hneď od januára? - ale zrušené teda majú byť...? - mne to pripadá, akoby takéto NIJAKÉ riešenie malo slúžiť na umlčanie odporcov rušenia t-busov v BB ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.