Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prosím všetkých, ktorým ide o zlepšenie MHD v BB a tiež o zlepšenie katastrofálnej neinformovanosti občanov, aby ste sa pokúsili sformulovať vízie ďalšieho osudu MHD v Banskej Bystrici v komentároch k tomuto článku na poslanec.sk. Tak aby aj nezainteresovaný občan, laik, si vedel nájsť v tom svoje INFO:
---------------
Ako ďalej - pán primátor? Prichádza "DEŇ ZÚČTOVANIA"?
Vydané dňa 15. 12. 2005
http://www.poslanec.sk/view.php?cisloclanku=2005121501

Ako von z problému zvaného MHD? Vie to niekto? Tušíte to vy, pán primátor?

"Oficiálna stránka mesta" si sladko spinká. Verejnosť ani poriadne netuší, čo sa vlastne udialo. A nielen teraz - to je len dôsledok. A načo!

Kašľať na informovanosť občanov sa dá X rokov, tak prečo zmena? Valná väčšina poslancov tiež zrejme nepovažuje internet za niečo, čo môže občanov rýchlo a lacno informovať. Lepšie je to zrejme nechať dusiť, škvariť, však sa dačo "vypečie"!

Pokúsi sa niekto tu, na tomto nezávislom mieste povedať občanom JASNE, STRUČNE a ZROZUMITEĽNE, čo ich vlastne v MHD najbližšie dni, rok (roky) čaká? Tak "PO LOPATE"? Vie to vôbec niekto aspoň odhadnúť? Lebo zo všetkých diskusií mi to zatiaľ tak nevychodí...

Pokúste sa to sem naformulovať a ja z vašich reakcií potom urobím sumárny článok, ktorý by mohol dostať do rúk každý, pretože si ho môže odtiaľto vytlačiť, rozmnožiť, preposlať mailom... Ak nemá internet, urobí mu to iste rád ten kto ho má, kamarát, sused, spolužiak...

Lebo o tom je informovanosť, pán primátor !!!
-------------------
Ďakujem za všetkých a dúfam že spoločne aspoň niečo zmeníme!
Jaroslav Huba, webmaster
Mam z toho vsetkeho velmi zvlastne pocity.
Vynara sa tu vela dolezitych otazok, ktore som zvedavy ako chcu vyriesit. Nie je to typ riesenia- kupim si rozky alebo chlieb?

Vobec by som nechcel byt v kozi cestujuceho, ktory denno denne dochadza autobusom a najma trolejbusom do prace. Najma za 2 tyzdne. 95% cestujucich netusi o akychkolvek zmenach...

Dalsi diskusnici prisli na niekolko haklivych otazok (okrem samotnych trolejbusov):
1. Ci nedojde zrusenim II. tarifneho pasma k ZRUSENIU obsluznosti dotknutych dedin v okoli MHD. A potom ich bude musiet prevadzkovat BBDS ako primestske (vid komentar Petik-a: Vsimli ste si, ze Zvolencan chce zrusit 2.pasmo a ceny v nom kalkulovat v zmysle platneho cenoveho vymeru vydaneho Uradom BBSK?
Co v preklade zrejme znamena zrusenie MHD v Harmanci, Badine, Vlkanovej, Hronseku, Malachove, Molci a Nemciach. Podobne to spravili nedavno na Sliaci.
Tieto linky by teda aj nadalej prevadzkoval Bystrican.
Potom ale nerozumiem tym reciam o integrovanom dopravnom systeme medzi BB a ZV);
2. Co ta prestupna tarifa? (lebo odvsadial vsadial autobusy premavat skutocne nemozu: bude chodit napr. bus z Ulanky do Rooseveltovej nemocnice??!!), teda cestovne sa urcite predrazi!!! (13+13 Sk cipova karta)
3. Okrem toho pre ziakov cestovne pojde hore (v porovnani s ponukou BBDS od 01/06). Priklad od JJ-a:

SAD ZV:
6-15: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
stredoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
vysokoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK

BBDS:
6-15: 1 x 6.50 SKK + 1 x 5 SKK= 11,50 SKK
stredoškoláci: 1 x 6.50 SKK + 1 x 5 SKK= 11,50 SKK
vysokoškoláci: 1 x 9 SKK + 1 x 5 SKK= 14 SKK

-a to neuvadzam vikendy

4. Vraj sa uvazuje, ze SAD ZV si na zaciatku (zopar mesiacov) prenajme trolejbusy od BBDS. Lenze BBDS pravdepodobne od januara uz nema licenciu na prevadzku trolejbusov.
A ak by ju aj mala, preco by mala chciet pomahat konkurentovi?!
A ak na to BBDS nepristupi, co potom urobi v januari SAD ZV? Odkial naberie zo 50 autobusov (tolko volnych, hoc starych, urcite nema)

5. Kde bude ´skladovat´ tolko novych autobusov? Aby sa nestali tercom vytrznikov, sprejerov...

6. Ako ich bude opravovat (dielna), umyvat (umyvarka), kde budu mat vodici ´klubovnu´ medzi zmenami? A s tym spojene otazky vystavby zazemia-administrativy celej odnoze firmy v BB... Ved to bude stat velke peniaze. Urcite nie len daky ten milion. Staci kolko stoja v BB pozemky. A pochybujem, ze BBDS-ka jej to bude ochotna prepozicat.

7. Dobijanie cipovych kariet bude kde? Vo Zvolene, na stanici? Alebo v autobuse (ako je to v ZV, MT...) A ked budu prvy mesiac desattisice cestujucich dobijat u vodica, no to bude fakt unikatne cestovanie...

8. Co s trolejbusmi, tratami a nevyhnutnymi stavbami? Poliaci dokazu ziskat na vystavbu a nakup NOVYCH trolejbusov 1/2 z EU!

Radsej sa zdrzim komentara v suvislosti s vyhlaseniami riaditela SAD ZV:
-Autobusy s Euro 4 (alebo 3) su ekologickejsie nez trolejbusy (ako v diskusii niekto poznamenal, nech sa skusi s takym autobusov zavriet do izby...)
-Za najblizsich 7-10 rokov usetria mestu (v porovnani s tym, keby nadalej fungovali trolejbusy) 1 mld. Sk!!! (myslim, ze aj male dieta dokaze pocitat...)

Poznamka pod ciarou. Takychto bodov by tu mohlo byt dalsich 20. Boli uvadzane len prikladmo. Ucelom bolo zamyslenie sa kompetentnych nad ich zodpovedanim a realnostou...

-------------------------------
Preposlane i na stranku www.poslanec.sk, ako aj Ing. Dureckovi do e-mailu
Luk bolo mi to povedane.
mimi: a na to si zasa kde prišiel?? 😕
Reakcia na: mimi #10986:
No dobre, inak stale som zviedavy na akom zaklade bude vybrany prevadzkovatel v BB - ako nasledok zrušenej suteži, nasledok hlasovania poslancov, nasledok vlasteho rozhodnutia primatora atd. ? Zatial vyzera to tak, ze o vsetko je zavisle od primatora - čize je možne, že ak primator bude mať dobry cit tak vyhra Zvolen, a ak nie - zak bude dalej prevadzkovat BBDS ?
Mikolaj zmenu prevadzkovatela musi odobrit aj ministerstvo dopravy a mesto musi dodat vstetky podklady k tomu co k takemu kroku viedli. U trolejov neviem ako to je to nam ozrejmi S499 🙂
Reakcia na: Kami #10965:
Okey, možem nečo napisať. Mam dalšu, dosť podstatnu otazku: vobec nechapem jednej veci: ako je to možne, že primator mesta može zvlastnie rozhodnut o dalšich osudach trolejbusov? Uzneseňe poslancov ma iba odporučovaci charakter, tak to znameny že primator može rozhodnut uplne všetko - suhlasiť sa na ponuke SAD Zvolen - alebo tiež uplne opačne - urobit zmluve z BBDS, čize primator može konať podle vlastneho nazoru. Pre me je to nezmysel. Tak na čo bola konana sutež, ked vyzera to tak, ze sutež bola vobec zbytočna?
dobry!!!
neviem ci ste si vsimli ale pisu v clanku o novom dopravcovi ze budu menit cipove karty a ze prenesie ich kredit na nove ale nikde nepisu za kolko stoji vymena....no nechcem sa hadat ale je to nejake divne ? piste sem aj vase nazory na tuto temu co si o tom myslite dik ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #10982:
Ak som to z dnesneho rozhovoru spravne vydedukoval, bolo by to presne tak!

(uz som to uviedol)
Len taký drobný technický dotaz: Ak by SAD ZV mala prevádzkovať trolejbusovú dopravu,kde by vzala vodicov trolejbusov?To by mohlo dopadnúť jedine tak,že by TD prevádzkovala SAD BBDS na účet SAD ZV.
Vsimli ste si, ze Zvolencan chce zrusit 2.pasmo a ceny v nom kalkulovat v zmysle platneho cenoveho vymeru vydaneho Uradom BBSK?
Co v preklade zrejme znamena zrusenie MHD v Harmanci, Badine, Vlkanovej, Hronseku, Malachove, Molci a Nemciach. Podobne to spravili nedavno na Sliaci.
Tieto linky by teda aj nadalej prevadzkoval Bystrican.
Potom ale nerozumiem tym reciam o integrovanom dopravnom systeme medzi BB a ZV.
Reakcia na: Petik #10977:
sorry, ja mám takú starú šrotku počítač, že mi na nej nefunguje ICQ (teda funguje, ale len vtedy, ak nemám otvorený žiadny iný program ? )

mám pocit, že všetci hovoríme to isté
ja som len reagoval na to, že podľa mňa odpis neslúži na to aby sa nám vrátili peniaze, ktoré sme do podnikania vložili, ale aby sme mysleli na obnovu súčasného majetku a jeho inováciu v budúcnosti. ?
Mili Bystricania,

ospravedlnujem sa, ale cely ten elaborat nestihnem napisat dnes. Dufam, ze sa mi ho podari dohotovit zajtra a pokial mozno este za vidna. Pre zaciatok Vam nieco prekladam z polstiny. Ako si nechat zaplatit polovicu od EU.

PROJEKT:
"ROZWÓJ PROEKOLOGICZNEGO TRANSPORTU PUBLICZNEGO W GDYNI"
Gdynia - mesto o viac ako 250 tisícoch obyvateľov, ako jedno z mála v Poľsku vlastní trolejbusovú mestskú dopravu, ktorá funguje v rámci integrovaného systému dopravy. Trolejbusovú dopravu zabezpečuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej s.r.o. v Gdyni, ktorej jediným vlastníkom je Mesto Gdynia.


Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej s.r.o realizuje ako koncový beneficient projekt „Rozwój proekologicznego transportu publicznego w Gdyni” na realizácju ktorého obdržalo spolufinancovanie z Európskej Únie z Európskeho Fondu pre miestny rozvoj v rámci Integrovaného operačného programu miestneho rozvoja. Dofinancovanie tvorí max. 50% hodnoty kvalifikovaných nákladov. Celková hodnota projektu činí 53 950 339 zł. (540 miliónov Sk).

Predmetom projektu je:

výstavba novej trolejbusovej vozovne v Gdyni,
výstavba nových trolejbusových tratí o dĺžke 10,6 km,
výstavba nového obratiska trolejbusov v Kaczych Bukach,
nákup 10 nových nízkopodlažných trolejbusov.

Dohodu s Pomorským vojvodstvom (miestna obdoba VÚC) o dofinancovaní projektu podpísal dopravný podnik 10. marca 2005.

V súčasnosti sú ukončené všetky procedúry, spojené s realizáciou projektu a sú podpísané príslušné dohody, a to:

na inžiniersku prípravu stavby s Polskim Rejestrem Statków S.A. z Gdańska,
na dodávku 10 ks trolejbusov s firmou Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa pri Poznani,
na vykonanie vlastných konštrukčných prác s firmou WARBUD S.A. z Varšavy.

Dňa 6. septembra 2005 sa začalo budovať, čím sa začala posledná etapa príprav na vlastnú realizáciu projektu.

Plánovaný termín dokončenia realizácie: 31.12.2006

(Preložené z http://www.pktgdynia.pl/index1.htm)
Reakcia na: JJ #10973:
🙂 Odpisy by som nerozoberal na tomto fore: icq167355600
Pozemky a umelecke diela neodpisujes, lebo ich hodnota neprechadza do hodnoty vystupov. Skratka sa neopotrebuju. Vzdy budes mat ten isty pozemok, ktoreho hodnota nebude nizsia.
Alebo uplatnime tvoju dalsiu definiciu, ze odpisy je potrebne odvodzovat od ekonomickej zivotnosti majetku: ekonomicka zivotnost pozemku je nekonecno, potom rocny odpis 0.
Reakcia na: Kami #10975:
súhlasím ?
all: odklad zrusenia TD vytvori priestor na ziskanie dostatku argumentov v prospech TD.

JJ: odpis
1. vyjadruje znizovanie hodnoty (opotrebenie fyzicke a moralne) - pre danove ucely je to sposob ako dat kupeny majetok do nakladov
2. vstupuje do hodnoty tovaru a sluzieb
3. vytvara zdroje na obnovu majetku
...ale aj tak majetok sa väčšinou neodpisuje po celú dobu životnosti samotného majetku. Napríklad trolejbus je myslím odpisovaný po dobu 6-tich rokov. Po ďalšiu dobu jeho prevádzky (po jeho odpísaní) sa už neodpisuje a minulé ročné náklady na jeho odpisovanie sú už v ďalších rokoch ziskom, čo tvorí samotný trolejbus.

Dúfam, že to je aj naozaj tak ?
Reakcia na: Petik #10971:
tak ja neviem, ale tu je ďalšia taká podobná definícia:
Odpisy je potrebné odvodzovať od tzv. ekonomickej životnosti majetku, ktorá má rešpektovať ako fyzické, tak aj morálne OPOTREBENIE JEDNOTLIVÝCH ZLOŽIEK INVESTIČNÉHO MAJETKU.
Časť hmotného majetku sa neodpisuje, sú to: pozemky, umelecké diela, zbierky.

A napríklad aj pozemok je vstupný kapitál. A ak by sme to rátali tak ,že odpis slúži ako prostriedok návratnosti počiatočne vloženého kapitálu, v takom prípade by sa mal odpísať aj pozemok

Ja nehovorím ,že je to na 100% tak, ale zdá sa mi to logické. Navyše tá veta, že: Odpisy je potrebné odvodzovať od tzv. ekonomickej životnosti majetku, ktorá má rešpektovať ako fyzické, tak aj morálne OPOTREBENIE JEDNOTLIVÝCH ZLOŽIEK INVESTIČNÉHO MAJETKU.

Naozaj, nechcem to predkladať ako 100%-nú vec, toť len môj skromný akonomický pohľad ?
...pritom počas sviatkov, víkendov a prázdnin

SAD ZV:
6-15: 2 x 8,- SKK = 16
stredoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK
vysokoškoláci: 2 x 8,- SKK = 16 SKK

BBDS:
6-15: 2 x 5,- SKK = 10
stredoškoláci: 2 x 5,- SKK = 10 SKK
vysokoškoláci: 2 x 5,- SKK = 10 SKK

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.