Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
INFOLINE

Cestujúcich v MHD v Banskej Bystrici bude prepravovať zvolenská SAD


Banská Bystrica 15. decembra (TASR) - Zníženie cestovného a zjednodušenie
tarifného systému umožňujúceho využívanie zliav väčšiemu počtu cestujúcich
prinesie nový prevádzkovateľ mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej
Bystrici, ktorým bude od roku 2006 Slovenská autobusová doprava (SAD), a. s.,
Zvolen. Cena základného cestovného lístka sa zníži o 1 Sk na 14 Sk a na
expresný spoj až o 3 Sk na 14 Sk.
Riaditeľ dopravného úseku zvolenskej SAD Milan Chabada uviedol, že v
tarifnom systéme, ktorý je dnes jedným z najneprehľadnejších v slovenských
mestách, zrušia II. tarifné pásmo. Ceny v ňom budú kalkulovať v zmysle platného
cenového výmeru vydaného Úradom Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).
Zjednotia zľavnené cestovné pre žiakov, študentov a vysokoškolákov na 8 Sk a
pre dôchodcov od 60 do 70 rokov na 10 Sk. Sprievodcovia budú cestovať v MHD s
držiteľom preukazu ťažko zdravotne postihnutého iba za 5 Sk namiesto súčasných
15 Sk a troj- až šesťročné deti zadarmo. Ďalšie ceny cestovného dodrží SAD
Zvolen podľa cenového výmeru vydaného mestom Banská Bystrica a podľa vzájomného
prerokovania.
Zvolenčania chcú zaviesť nové linky a postupne zmeniť autobusové linky s
cieľom zvýšiť priame prepojenie medzi jednotlivými časťami mesta pod Urpínom.
Uvažujú o vytvorení integrovaného dopravného systému medzi mestami Banská
Bystrica a Zvolen s platnosťou dopravnej karty na linkách MHD v Banskej
Bystrici, Zvolene a Žiari nad Hronom. Kartu budú môcť cestujúci navyše využiť v
Banskobystrickom kraji na linkách prímestskej autobusovej dopravy a v SR na
diaľkových linkách, ktoré a. s. SAD Zvolen zabezpečuje 330 autobusmi. SAD
Zvolen garantuje vysporiadanie zostatkov kreditu na dopravných kartách občanov
pre MHD pri prechode na nového dopravcu.
"Vozidlový park MHD vybavíme novými autobusmi s najmodernejšou
technológiou Euro 3 a Euro 4 s dôrazom na ekológiu v meste. Ich zavedením
ušetríme mestu v nasledujúcich 7 až 10 rokoch približne 1 miliardu Sk, ktorú by
bolo nutné vynaložiť na obnovu a udržanie súčasného stavu trolejbusovej
dopravy," zdôraznil Chabada.
Okrem toho nový dopravca zriadi predajné miesta pre čipové karty a
miestenky bližšie k cestujúcim s komfortnejšími službami. Zníži nárok na
dotáciu z pôvodne vyhlásenej mestom Banská Bystrica vo výške 40 miliónov Sk na
31 miliónov Sk. Zaručuje mestu úplnú kontrolu hospodárenia MHD až po primárne
zdroje a existenciu pracovných miest vodičov z MHD doteraz prevádzkovanej SAD
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s.
Uzatvoriť zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme pri zabezpečovaní MHD v
Banskej Bystrici so SAD Zvolen odporučili banskobystrickému primátorovi tamojší
poslanci. Obchodnú verejnú súťaž, do ktorej sa prihlásili SAD Zvolen a SAD
BBDS, jej vyhlasovateľ mesto Banská Bystrica zrušil kvôli vzájomnej
neporovnateľnosti ich ponúk.

http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/new_window.php?id=26727&what=tasr&css=http://banskabystrica.virtualne.sk/_main.css&id_mesto=15
Reakcia na: mimi #10949:
Mozem ciastocne potvrdit slova Mimi-ho

No ako som to pocul ja (infozdroj doveryhodny, nechcem menovat a citovat-z MsU) Trolejbusy nemaju byt hned od januara zrusene, no pojdu do UTLMU.
SAD ZV sa ma zatial dohodnut s BBDS zmluvne prenajat rozumej objednat trolejbusovu dopravu (podla mna to bude len dovtedy, kym nenakupia tie busy).

Toto by som moc ruzovo nevidel-preco by to mala BBDS konkurentovi SAD ZV robit? A SAD ZV ich nema k tomu ako dokopat...

Rokuju s nimi vraj denne. Zmluva so SAD ZV zatial podpisana nie je a na moju otazku kedy asi bude som sa dockal odpovede, ze je cas do konca roku

MHD =linky maju byt vedene tak, ze sa ma dat dostat z 1 konca mesta na druhy bez prestupu. Teda fakt asi prestupna tarifa nebude ? Som zvedavy ako sa dostanu napr. Podlavicania do Malachova 1 spojom ❓

A co sa tyka nastupu vsetkymi dverami, tak (ak si to dobre pamatam) ti co maju kartu maju nastupovat prednymi a ostatnymi dverami ti co maju listky. Ale toto berte velmi s rezervou, to bolo bez rozvinutia spomenute medzi recou.
Luk ja viem ze optimizmus je predcasny, ale aspon mala iskricka nadeje je. Pit suhlasim s tebou ze treba najskor dat do laty SADBB, ale musis uznat ze sa tvari ako 3 opice nevidim, nepocujem, neprevravim a s niekym takym je tazko komunikovat
Reakcia na: Mikolaj #10933:
Ahoj, vďaka za slová podpory a gratulujem ku skvelej slovenčine! Ty ju niekde študuješ?
Reakcia na: PIT #10942:
Presne tak. SAD BBDS by mala odpredať vozidlá aj infraštruktúru mestu a následne byť mestom poverená (a v budúcnosti možno niekto iný) prevádzkovaním. V tomto meste proste nikto kompetentný netuší, ako to má fungovať, aké náležitosti sa musia splniť, len do toho hlúpo kafrá.
Reakcia na: mimi #10937:
Lenže pán debil si neuvedomuje, že SAD ZV nemá licenciu na prevádzkovanie DÁHOVEJ dopravy, takže trolejbusy len-tak, mírnix-dírnix začať prevádzkovať nemôže. Takisto pán debil nemôže nijakým spôsobom SAD BBDS prinútiť, aby predala trolejbusy a infraštruktúru SAD ZV.

Takto sa proste výberové konanie nerobí, takto sa mesto k sovjej MHD nespráva, to je ukážka zúfalej nekompetentnosti na všetkých stranách.
Reakcia na: BigMac #10934:
Ked som toto vyhlasenie vcera videl na TA3, mal som chut rozkopat televizor !!!
Reakcia na: Mikolaj #10933:
Pretoze bystricka i zvolenska SAD-ka je neuveritelne sprosta, aj ked primotora Kralika v sprostosti a debilite nemaju sancu predbehnut...
Reakcia na: PIT #10942:
To je sice pravda, ale zrejme by to znamenalo len zakonzervovanie sucasneho otrasneho stavu MHD. Kto by mal v tom dopravnom podniku vacsinu? BBDS? To by sme si moc nepomohli.
Reakcia na: mimi #10937:
to je pekné až na to, že sa musia súčasne dohodnúť aj s BBDS, ako prevádzkovateľom dráhy...
Nebolo by jednoduchšie dať teraz riadne "do laty" BBDS a keď sú momentálne "ochotní" konečne zriadiť DPMBB? Vyriešili by sa tým určité majetkové problémy a zvýšil by sa reálny vplyv mesta na prevádzku MHD, samozrejme i vrátane zodpovednosti, ktorú by mesto prevzalo.
Nechcem kaziť vaše nadšenie, ale je skoro na taký optimizmus... JPP ešte veľa nezaváži... 😛 (mimi sorry ? )
Reakcia na: mimi #10937:
Dobra sprava po rane potesi:)
Reakcia na: mimi #10937:
hádam sa to pohne správnym smerom...
Aktualna novinka z MSU mesto ide rokovat so SAD Zvolen o prevadzkovani trolejbusov, bez vysledku rokovani neodobri primator vstup Sad Zv. Dalsia vec celou zalezitostou sa zacalo zaoberat aj ministerstvo dopravy.
Reakcia na: S499.1023 #10903:

Znova hovoris len o ekologickom hladisku, ja som tych faktorov uviedol ovela viac. Este raz zdoraznujem - nie som ani zastanca ani odporca likvidacie trolejovky, neviem to posudit hlavne z ekonomickeho hladiska. Pritom ekonomicke hladisko bude pre buduceho prevadzkovatela najdolezitejsie. Prevadzkovatelovi pojde o zisk a na ekologiu sa kasle. Je to smutne, ale je to tak. Okrem toho aj pri nahradeni vsetkych trolejbusov autobusmi s EURO4 podla mna dojde v BB k zanedbatelnemu narastu emisii. Uvedomte si prosim hustotu dopravy cez BB, ake mnozstvo nakladnych automobilov horko-tazko splnajucich stare, alebo nesplnajucich ziadne normy prejde cez Bystricu kazdy den. Obchvatu BB sa uz asi ja nedozijem ale som presvedceny, ze by z ekologickeho hladiska pomohol vyrazne.
Niekto to tu uz pisal - sucasna situacia je dosledkom dlhorocneho nezaujmu mesta aj SAD BBDS nielen o MHD, ale aj o rozvoj dopravy v regione. Ked nieco pada na hubu tak su spravidla na vyber len zle riesenia.
Dnes presne pred rokom, t.j. 15.12.2004 bola stavebne dokončená najnovšia (a zrejme posledná) trolejbusová trať v BB. Pre nevysporiadané majetkoprávne záležitosti bola premávka na nej spustená až o 2 mesiace neskôr 15.2.2005. A o ďalších 10 mesiacov reálne hrozí, že ostane opäť nevyužívaná... ?
Reakcia na: Danny #10925:
Zastreľte toho debila, rozkopte mu prdel, pretože ak niekto vyhlási do TV, že on nahradí t-bus a-busom Euro3 tak, že to bude ekologickejšie, tak je to len a len diletant. Nebola to predtým modrá guma z RD Zv a nekonvertovala na autobusovú vieru, aby mohla terazky šíriť svoje demagógie tam(tu)? Čo to je za magora?
Ahojte! Volam sa Mikolaj Bartlomiejczyk, byvam v primorskom Polskom meste Gdynia. Zaujima ma jedna vec. Prečo Banska Bystrica (zial, nie len BB...) sa nesnaži ziskať fondy z EU k rozširavaniu trolejbusovej dopravy? Napr. v "proti-trolejbusovej" Polske (v rokach 1990 - 2000 u nas boly zrušene 3 trolejbusove prevadzky) šanca na prostriedky z EU sposobila nahle, zazračne zastavenie obmedzenia trolejbusov v Lublinie, a v Gdynie prave je uskutočňovany navrh rozširovania sieti: dneska boly prve skusebne jazdy na novej tratie na sidlisko Dabrowa, na buducny rok bude postavena trať na dalse sidlisko Dabrowka a uplne nova vozovna trolejbusova. Okrem teho bude nakupene 10 kusov trolejbusov Trollino 12 - všetko je v polovicy podporovane prostriedkami z EU. Ked EU by prispiela Bansko Bystricke trolejbusy dotaciamy v hodnotie napr. 50 % na nakup novych vozov, tak udržba trolejbusovej dopravy bude lacniejša ako autobusov... Okrem teho BB to idealne mesto pre trolejbusovu dopravu - z dôvodu na kopcove cesty (velke stupani) a ekologicky charakter. Pozdravujem, Mikolaj Bartlomiejczyk, Gdynia
Mne to nesmrdí.Ja som priam skalopevne presvedčený (na základe okolností celého výberového konania),že SAD ZV šla na istotu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.