Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #44858:
Na tej ŽST je to dosť prehustené busmi, sa to tam riadne nasekalo. Zoberme si L 20 (cez víkend po novom iba zo/po ŽST, v "x" prechádza), L 28 (predtým iba zachádzka L 26, teraz skrátená varianta L 28 zo/po ŽST), L 33 tiež nemá dlhé trvanie (krátky čas cez Nábrežie, 2-3 spoje z THK/Senice sú ukončené/začínajú na ŽST), podlavické linky (34+35+36), po novom L 41 3 spoje z Iliaša doobeda ukončené na ŽST, 1 začína poobede do Senice, L 43 zachádza z Uhliska opäť obojsmerne cez ŽST (raz áno, raz nie je), tiež 80 už nechodí smer Uhlisko cez NSL (ale obojsmerne cez ŽST, 2 "c"-čkové spoje iba zo/po ŽST), citybus 101, jedine nočák L 97 00:20a a raňajšia L 20 s príchodom 4:18 to majú prázdne ? . Ako keby trolejbusy boli už v menšine, v záplave busov (aj keď tam všetky okrem L 3+5 Roos.nem.-Kráľová majú konečnú). A to som zvedavý, kde prestávkujú spoje L 601451 začínajúce/končiace na NSL...
Reakcia na: BB-Schuhu #44851:
Tak v strede leta ešte na 2 mesiace, zíde sa, mňa osobne to teší. Marí sa mi, že v minulosti (pred 2005-6?) to chodilo 9:45 3,5w alebo tak nejak. Zas len doplnok z minulosti, nič nové pod slnkom ?
Reakcia na: kvorka #44856:
Jedno "voľneé" nástupište tam je, lenže ono nie je tak voľné, ako nie je za týmto účelom využívané. Ja nemám presne prehľad o organizácii, avšak toto nástupište sa používa aj ako odstavná plocha pre prestávkujúce trolejbusy (pričom po skončení prestávky a začiatku jazdy tohto vozidla na najbližšom spoji sa do neho nastupuje tam bez ohľadu na skutočnosť, o ktorú z liniek L1, 6, 7 a 8 sa jedná), keďže voľného miesta na stanici zrovna veľa nie je. Treba si uvedomiť, že pri projektovaní trolejbusovej dopravy sa počítalo s tým, že trolejbusy budú jazdiť primárne aj do Sásovej a teda sa nepredpokladalo, že sa na ŽST bude motať toľko autobusov, ako je tomu teraz. Nakoľko vzhľadom na rozsah dopravy bol problém s organizáciou státí i samotných trolejbusov, neskôr sa pristavalo výstupište/nástupište, ktoré sa využíva pre L2+4. Vylúčením MHD z autobusovej stanice a preložením jej konečnej najprv na Uhlisko sa nakoniec konečná viacerých liniek - najprv podlavických, dostala na ŽST, čím sa to tam zahustilo a vznikla potreba státia týchto autobusov na výstupišti (je tam aj jedno bez vedenia) a majú tam jedno nástupište. S príchodom SAD ZV a jej intergalaktických koncepčných nápadov a teóriou liniek od všadiaľ všade v kombinácii s chorým stavom (jedným z dôvodu jeho pretrvávania je opäť prítomnosť SAD ZV), kedy autobusy MHD nemajú prirodzenú konečnú na autobusovej stanici, sa na ŽST dostali, či už ako na konečnú alebo nácestnú zastávku, ďalšie autobusové linky (v súčasnosti 20, 28, 33, 43, 80, prípadne nejaký ten vychádzajúci spoj L41 a pod. a účelová minibusová L101), ktoré výrazne zvyšujú kapacitnú náročnosť tejto zastávky a teda následne "riešenia" existujú v dnešnej podobe.
Nástupište L2+4 je využívané autobusovými linkami vychádzajúcimi, resp. prechádzajúcimi z/cez ŽST v svojich hlavných smeroch, t. j. na Sásovú, Uľanku, či nemocnicu, pričom nepredpokladám, že by sa to zmenilo snahou o používanie toho voľného nástupišťa, keďže by vznikla potreba všetky tie vozidlá preháňať cez trolejbusové výstupištia (dobrý chaos bol aj keď parazitovali nezákonné duplicitné X-linky) a krúžiť cez celý areál tejto najzložitejšej zastávky v meste, čím by sa predlžoval čas "státia/prechodu" a celkovo komplikoval prechod vozidiel touto zastávkou.
Reakcia na: kvorka #44856:
takto to nemá vyzerať: http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=76936&idt=u&idg=5511&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Mali by sa dopravcovia (najmä ten majoritný autobusový) zamyslieť aj nad zmenou (koncepčnou) v organizácii nástupísk na stanici.
Reakcia na: PIT #44855:
z toho jasne vyplýva, že je to pekná blbosť. Potom načo máme nízkopodlažný trolejbus. Súhlasím s tým, že toto nie je dôsledok nevyhovujúceho povrchu, ale diletantizmu. Ak ma pamäť neklame, malo by predsa byť na stanici ešte jedno voľné nepoužívané nástupište - čo bráni autobusovým linkám začínať od neho?
Reakcia na: draxter #44853:
Vozidlá na L2+4 stoja a čakajú na ceste na čas odchodu podľa CP tak, aby do odchodu mohli okolo nich prechádzať vozidlá na spojoch iných liniek prechádzajúcich touto zastávkou. Jediná možnosť, aby sa vozidlo dostalo na miesto v tej istej úrovni, len zrazu tesne k obrubníku, je pred odchodom vycúvať dostatočne ďaleko tak, aby sa vozidlo pri jazde vpred stihlo dostať ku chodníku tesne v celej svojej dĺžke. To je však veľmi praktický manéver (už ani nehovorím, ako by sa to skvelo robilo kĺbáku), kedy potom už len čakať, že ho niekto zozadu naberie. Súčasne si teraz neviem predstaviť, ako ďaleko tam je križovanie vedenia a teda či sa vôbec dá tak ďaleko cúvať, aby si sa zberačmi tam nedostal, pretože prechádzať výhybkou v protismere musí byť tiež terno.
Keby tade neprechádzali aj autobusy, mohli by vozidlá na L2+4 stáť rovno pri obrubníku i keď možno pri niekoľkých spojoch by v čase prestávkovania a potreby zaparkovania vozidla tak, aby nezavadzalo inému pri nástupe cestujúcich, sa tomu nedalo aj tak vyhnúť.
V Zlíne bude pravidelne premávať v MHD v nedeľu aj Škoda 9Tr:
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7532&secid=1
Reakcia na: mamaADA #44848:
Re #44848 mamaADA: toto štve aj mňa u linky 2 a 4, ktorá/é už pri začiatku trasy nepristavujú vozidlá k obrubníku zastávky železničná stanica, ale stoja v polovici cesty. Pritom tu sa t odá, chodník je dobrý a vozovka tiež. Áno, sú zastávky ktoré sú v nevyhovujúcom stave, ale táto medzi ne rozhodne nepatrí.
SADLM teda VUCZA vyšujú ceny v prímestskej doprave od 1.8.2011
http://www.sadliorbus.sk/foto/files/PAD/Cennik2011Liptov.pdf
Zmena prímestskej linky č. 601468.

Od 22. júla 2011 sa na linke č. 601468 zriaďuje nový pár autobusových spojov, ktoré budú premávať iba v piatok a počas letnej sezóny do 25. septembra 2011. Odchod nového spoja je o 9:45 z Banskej Bystrice do Španej Doliny (príchod 10:15), späť zo Španej Doliny o 10:30 do Banskej Bystrice (príchod 11:00).

Spoje premávajúce v stredu (celoročne) vedené v rovnakých časových polohách zostávajú bezo zmeny.
Nový cp na prímestskej linke BB-Turecká od 25.7.2011
http://portal.cp.sk/Data/L601468_110725_32783.pdf
Slovbus pochoval projekt slovenského autobusu
http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/slovbus-pochoval-projekt-slovenskeho-autobusu.html

... takže ZV-017CF je zrejme posledným svojho druhu v SAD Zvolen.
od februara som mamickou ,s dcerkou casto chodim do nemocnice,cesta odtial je ale tazka,kedze vecsinou nenachadzam ludi ktory by mi pomohli s kocikom do busu,kedze su tam same babky a mlady v sadre.velmi som sa potesila novym trolejbusom,ale hned som aj zostala sklamana z dvovodu ze sofer zastavi trolejbus stale tak ze je tam rozbity chodnik,alebo daleko od neho,takze mi je aj tak tazko nastupit ci vystupit s kocikom a to dokonca aj ked som stlacila tlacidlo ze vystupujem s kocikom
?
Reakcia na: Vladimír #44846:
nie, to netreba, len si ich musia uvedomiť kompetentní...
Reakcia na: Moky #44844:
Ale veď na to narážam v poslednej vete môjho posledného príspevku. Celé jednocentové cestovné je jedna obravská blbosť so spústou negatív. Tie snáď ani netreba podrobne rozoberať.
Pozvánka na 30. 7. 2011:
Polovica prázdnin s T 466.0253, alebo historickým vlakom zo Zvolena do Dobšinskej Ľadovej Jaskyne
http://www.kht.sk/index.php?menu=111
Reakcia na: Vladimír #44843:
ale tu nejde ani tak zhovievavosť alebo bezcitnosť revízorov, nejde tu ani o informovanosť či neinformovanosť cestujúcich, ale, ako tu už bolo spomínané, cestovné 1 cent má len "buzeračný" charakter. Podstatné je, že cestovné pre dôchodcov 1 cent je nevýhodné pre dopravcu, pre vodičov, pre dôchodcov a, v neposlednom rade, pre cestujúcich samotných (zdržiavanie pri hľadaní mince a pri vydávaní). Jednoducho, toto je typický výsledok spolupráce mesta BB a SAD ZV.
Reakcia na: fragma #44842:
Keď som bol v Banskej Bystrici 4. júla, osobne som videl ako revízori dôchodcov bez centových lístkov iba napomínajú. Bol som až prekvapený ich trpezlivosťou, ako ochotne odpovedali na celý rad otázok ohľadne dopravy, ktoré nie vždy súviseli s tarifou. Takže zhovievavosť minimálne v prvých týždňoch po zmene tarify bola.

Samozrejme, že teraz pán Gogola musí intervenovať, aby zmierňoval a zachraňoval to, čo vedenie mesta so zastupiteľstvom pohnojili.
Reakcia na: LUK #44840:
Nie, že histéria, ale treba vyjadriť svoj názor, veci sa môžu (po medializácii) niekam pohnúť...Dnes to už nemá zmysel riešiť, po intervencii Gogolu aspoň do augusta bude len napomínanie
Reakcia na: LUK #44840:
No jo. K oznamom na zastávkach, keď to stále na špagátikoch odšklbnú, ja by som to riešil tak, že na hlavnejšie zastávky ako nemocnica, námestie Slobody, Hušták, stanica a iné, by som na zastávku primontoval veľké oznamy niečo také čo používajú cirkusanti na tom bukase či čo to je, keď majú turné. To by iste dlhšie vydržalo. ? Hádam by si to všetci všimli. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.