Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: brefos #44839:
zjavne išlo o linku Moravčíka, kde výmena voza je nutnosť, kedže nemá inú šancu dostať sa do "garáže"...

Re #44838: už sa z toho jednocentu robí zbytočná hystéria... a aj dnes som videl v jednom z vozov oznam o zmene výšky cestovného, stačí sa snažiť vnímať svoje okolie... Alebo má primátor navštíviť každého dôchodcu v okrese (kraji, štáte) osobne, aby mu zvestoval zmeny v bystrickej MHD?

RE #44831 tomas.teicher: žiaľ oznamy umiestnené na špagáte na označníku majú trvácnosť v rádoch hodín až minút, keďže dnes si ľudia nevážia ničoho a potešenie im robí ničenie... Keby sa výluky vedeli plánovať s normálnym predstihom, tak by som si vedel predstaviť informovanosť napríklad v kooperácii s miestnymi tlačenými periodikami. Aj tak je otázna účinnosť, kedže ľudia zásadne nečítajú a prah ich rozlišovacej schopnosti končí u čísla linky...
Reakcia na: BB-Schuhu #44833:
Inak jedna známa mi tiež vravela o linke BA-BJ u súkromníka, že keď ráno prišli po 5h do BB, kde má spoj 30 minútovú prestávku, tak si museli prestúpiť do iného vozu. To tiež je zaujímavé človek drieme v buse a musí aj batohe, táške, prenášať. A vozidlo podľa jej slov vypadalo okej. Hlavne vraj to druhé bolo nanič.
Reakcia na: brefos #44837:
, Re #44826: v diskusii sa nachádza blog http://dianakosova.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=270688&bk=7322

Na otázku asi tak 85 ročného deduška, že kde sa mal dozvedieť o tom, že si má začať kupovať lístky (1.júla), keď to nevisí ani na zastávke a dokonca ani v autobuse mu zhruba 25 ročný mladík drzo a bez úcty odvrkol: „Všetko môžete nájsť na internetovej stránke dopravného podniku!"
Ešte, že dôchodcovia nad 70 rokov majú doma všetci zavedený internet. Nuž, keď nie si online, neexistuješ... hlúpa, ale pravdivá a smutná veta.
Reakcia na: wizard112 #44835:
Šarapatu tam robí zastávka "Lopej", 2 km vzdialená od AS v Podbrezovej. Pri iných diaľkáčoch sú vo väčšine spojov tiež 5 min. vzdialenosti zo zastávok vzdialených 3-5 km na trase BR-BB (náskok do 3 min. po Brusno, resp. pozvoľná jazda), ale Lopej tam nie je a tu keď vsuniem ďalšiu 5 minútovku navyše k tomu, tak 5 min. cestu z Podbrezovej do Predajnej udáva CP ako skreslených 10 min. a z toho vychádza náskok 5-8 minút po Brusno.

MJC pokračuje v tradícii...po kom asi?
Reakcia na: BB-Schuhu #44833:
"Príchod do Bratislavy okolo 22:00, na druhý deň odchodu krátko po 4. hodine ráno a opäť cesta do Bardejova." Ak to takto naozaj funguje (čo by som bol dosť prekvapený), tak sa vôbec nerešpektuje denný odpočinok vodiča, okrem toho aj CP linky BJ - BA sa mi nezdá v súlade s platnou legislatívou ohľadom časov jázd a prestávok, ak to robí jeden vodič.

Ako vidím, MJC pokračuje v tradícií CP, ktoré sa z niektorých zastávok nedajú odjazdiť.
Reakcia na: BB-Schuhu #44833:
Pritom by stačilo tak málo...Keď už hovoríš o tej linke. Všimnime si, že CP je zostavený s 5 min. koncovkami (okrem CLO zast., v D. Vesteniciach 7:51 a Bánovciach 8:06 to zrazu ide aj na jednominúty?). Brezno 5:20 do BB 6:00 sa za 40 min. dá stihnúť, ale 5 min. vzdialenosti "nácestných" zastávok tomu nie sú uspôsobené (ja by som dal podľa min./km Lopej 5:32, Predajná 5:35, Nemecká 5:39, Brusno 5:42). Keďže z Brusna nemôže (realita: nemal by) odísť podľa CP o 8 min. skôr (5:42, cesta do BB je približne 18 min.), ale až 5:50, potom to tak vyzerá ?
Aj keď sa veľa hovorí o dodržiavaní bezpečnostných prestávok, v prípade diaľkovej dopravy v tom stále vidím zásadný problém. Častokrát je za tým zle nastavený cestovný poriadok, ktorý vodič nedokáže odjazdiť ani počas plynulej cestnej premávky, nehovoriac o výskyte mimoriadnych udalostí či dopravných zápch.

Tak napr. diaľková autobusová linka súkromného dopravcu z Bardejovských kúpeľov do Bratislavy má prestávku v Banskej Bystrici 30 minút (16:45 - 17:15). Na spoji jazdí jeden vodič. Už do Banskej Bystrice došiel vodič z Bardejova s 30 minútovým meškaním (t.j. 17:15), t.j. v čase plánovaného odjazdu. Už po predchádzajúcej jazde som mal pocit, že vodič pôsobil unaveným dojmom. Kvôli vysokému meškaniu sa vodič rozhodol spraviť iba krátku 10 minútovú prestávku a o 17:25 pokračoval ďalej do Bratisalvy. Čiže jeden vodič (takpovediac bez akejkoľvek prestávky) prejde naprieč celým Slovenskom. Príchod do Bratislavy okolo 22:00, na druhý deň odchodu krátko po 4. hodine ráno a opäť cesta do Bardejova. Je na zamyslenie, či takto vyťažený vodič bez odpočinku by dokázal pohotovo reagovať v prípade vzniknutej situácie.

A ešte iný príklad. Pozrite si toto. Medzinárodná linka Brezno-Brno. Tu je cestovný poriadok: http://portal.cp.sk/Down.aspx?f=L603701_101227_31605.pdf
Všimnite si, že odchod spoja z Brusna je 5:50, odchod z Banskej Bystrice je o 6:00. Vzdialenosť týchto zastávok je 20 km. Ja tvrdím, že pri dodržaní pravidiel o cestnej premávke NIE JE možné prejsť z Brusna do BB za 10 minút a nehovoriac o tom, že v tomto čase by mal byť zahrnutý aj čas na odbavenie cestujúcich v Banskej Bystrici. Je úplne jasné, že takýto spoj bude meškať už na začiatku spoja, čo môže spôsobiť nestíhanie ostatných prípojov a pod. A to všetko úplne zbytočne pre zlý cestovný poriadok.

A o podobných prípadoch v diaľkovej doprave by sme mohli pokračovať aj ďalej. No zrejme je to zbytočné, pretože ku zmene nedochádza a každý sa tvári že všetko je tak ako má byť. ?
Reakcia na: tomas.teicher #44831:
Oznamy na zastávkach (konkrétne aj na Námestí slobody) v týždni boli. Otázna je ale ich trvácnosť a taktiež aj to, či boli na každej zastávke dotknutých liniek (to neviem).
Reakcia na: brefos #44817:
Boloo by dobre tieto oznamy davat aj na zastavky nielen na web. Ja som dnes cakal ako blbec na Namesti slobody na 36-ku.
Reakcia na: fragma #44829:
Parada. Vidim, ze Bystricania ziju s prirodou 🙂
Reakcia na: draxter #44824:
ano idu sa 1501 , 1523 , 1528 , 1529 , o inich neviem 😃
Reakcia na: fragma #44826:
Urobili sme všetko preto, aby boli podmienky dodržiavané? A ak nie (napr. lepšia informovanosť vo vozidlách, u vodičov), hneď považujeme striktné represie, zákony za jediné prijateľné riešenie (ako niekoho nachytať)? Najprv by mal byť varovný prst! Existuje aj iný prístup, ako menovať, čo všetko sa malo urobiť (a neurobilo sa za tak krátku dobu). Človek sa odvezie v "dobrej viere", že sa neplatí a my ho hneď musíme strápniť (bez toho, aby tušil, čo sa mu ide vykonať a prečo vlastne?) a zoberieme mu peniaze na lieky v hodnote 4000 jeho ciest, ktoré by sme my mali problém odjazdiť za 8 rokov? ?
Reakcia na: wizard112 #44825:
Samozrejme, overovanie taríf, cenníku pred cestou, je povinnosť. Aby sme sa rozumeli a nevyznelo to tak, že zovšeobecňujem, tá "argumentácia" bola presne myslená na ten medializovaný prípad neplatenia evidenčného centa v polovici júla (dva týždne od zavedenia) 80-ročného dôchodcu z Ponickej Huty na 2 MHD zastávky (ak predtým vystúpil práve napr. z PAL), ktorý si nemal "potrebu" overovať, lebo nevedel, že sa niečo menilo v priebehu tak krátkeho času (inak by poctivo platil, nemá zapnutý 12 hodín net denne ako my) a nezaevidovaním ešte znížil náklady na papier. Mohol byť od revízora najprv slovne napomenutý na prvý krát, to by som chcel asi veľa.
Reakcia na: PIT #44823:
"Konkrétnu výšku ustanovujú dopravcovia v Prepravnom poriadku, a to DPMBB v jeho čl. 10 vo výške 20-násobku základného cestovného a SAD ZV v jeho čl. 10 ods. 3 vo výške 100-násobku."

V prepravnom poriadku DPM BB je ale v čl. 13 uvedené: "Cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, uloží oprávnená osoba zaplatiť cestovné a úhradu vo výške stonásobku základného cestovného." V samotnom prepravnom poriadku DPM máš teda protichodné ustanovenia.

"Z uvedeného je zrejmé, že pokuta 40 € by bola v rozpore s prepravnými poriadkami oboch dopravcov, avšak v prípade , že by sa jednalo o cestujúceho vo vozidle SAD ZV, môže byť len rád, že dopravca mu dá pokutu nižšiu."

Ak tarifa neupravuje rôznu výšku pokút napr. v závislosti od času ich uhradenia od zistenia jazdy bez cestovného lístka, má revízor právomoc na takéto svojvoľné diferencovanie pokuty? V prepravných poriadkoch dopravcov sa neuvádza, že sa uloží pokuta do 100-násobku, ale že sa uloží pokuta vo výške 100-násobku. Samozrejme, že nikto nebude protestovať proti zníženej pokute, ale potom môžem s revízorom pokutu zjednávať, resp. prečo miesto 60 € dá pokutu 40 € a nie napr. 30 €? Kde má revízor právnu oporu v takomto jednaní? Môže upravovať výšku pokuty podľa vlastného uváženia a vzhľadom na okolnosti?

Re #44821 810zssk: Aj keď pre dopravcu príjem zo zľavnených CL nie žiadne terno, ale aspoň sa pokryjú náklady súvisiace s vydaním CL, manipuláciou s hotovosťou a niečo aj "zarobí", no pri 0,01 € toho asi veľa neostane. Cenová politika ohľadom pokút by mala byť nastavená tak, aby výrazne postihovala tých cestujúcich, ktorí nezakúpením CL pripravujú dopravcu o reálnu tržbu a nie to vyriešiť po bystricky, že budem pokutovať 100-násobkom aj toho, kto má mesačník, len nemá lístok (pretože ide len o evidenciu a nepredstavuje únik tržieb, podobne ako je to s týmito centovými lístkami). Ja som za mierne pokuty aj pre nich, lebo potom by zase nikto nemal potrebu evidenčného lístka, keď u nás tak všetci potrebujú štatistiky. Ono celý tento nápad s 1 centovým evidenčným cestovným plateným v hotovosti je zase len nezmysel, ktorý generuje len ďalšie a ďalšie problémy, lebo niekto to zjavne nedomyslel do konca a potom vznikajú také absurdity, že vlastne dopravca na tom prerába, pokutuješ ho značne neprimerane, hoci vlastne dopravcovi tým, že si nič nekúpil, znížil stratu...

Re #44809 fragma: "ako má človek z "dediny" vedieť, ak nebol dlhšie v meste, že sa platí. Má to niekde VEĽKÝMI písmenami napísané?" Má, konkrétne v tarife, resp. cenníku cestovného. Cestujúci by sa mal oboznámiť s podmienkami prepravy (teda prepravným poriadkom a tarifou) ešte pred prepravou, podobne ako je to pri využívaní iných služieb. Samozrejme, že v skutočnosti nikto nebude čítať celý prepravný poriadok či tarifu, ale zase nepravidelní cestujúci by si mohli overiť pred využitím služby aspoň základné informácie o podmienkach jej poskytnutia. Neviem, prečo je práve doprava považovaná za službu, kde si jej užívateľ nič nemusí overiť a pri zistení porušenia nejakej povinnosti je každý na vine okrem cestujúceho. Skús využívať služby mobilného operátora, neplatiť a povedz mu, že odkiaľ máš vedieť, že sa platí, lebo to je presne taká argumentácia, ako som citoval v úvode reakcie na teba. Na druhej strane by mal dopravca zabezpečiť aby základné informácie boli cestujúcemu prístupne na zastávke.
O výške pokuty môžeme diskutovať v súvislosti s cestujúcimi, ktorí si CL musia zabezpečiť len z dôvodu evidencie a pre dopravcu tak vlastne neznamenajú únik tržieb (to je aj prípad evidenčného CL pri PCL, čo spomínam aj vyššie), nakoľko 0,01 € nepokryje náklady súvisiaci s vydaním lístka a manipulácie s mincami takýchto nominálnych hodnôt a podobne ani neoznačený PCL nepredstavuje únik tržieb, ale vlastne ušetrenie nákladov dopravcu minimálne na papier. Takýmto cestujúcim by som skôr navrhoval zaplatiť iba nejakú zlomkovú čiastku pokuty v prípade, že sa nepreukážu evidenčným CL (iste nie 100-násobok) alebo možno len "pokutu" vo výške základného cestovného.
Reakcia na: kvorka #44795:
to ma tiež zaujíma, rovnako ako to, či už nejaké trlejbusy generálkujú. Zataiľ som vidiel v premávke po 01.07.2011 len 1523 a 1007.
Reakcia na: Mont #44805:
V zmysle § 8 ods. 6 zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach a § 14 ods. 2 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave je prirážka k cestovnému, resp. pokuta v MHD najviac do 100-násobku základného cestovného. Konkrétnu výšku ustanovujú dopravcovia v Prepravnom poriadku, a to DPMBB v jeho čl. 10 vo výške 20-násobku základného cestovného a SAD ZV v jeho čl. 10 ods. 3 vo výške 100-násobku.
Z uvedeného je zrejmé, že pokuta 40 € by bola v rozpore s prepravnými poriadkami oboch dopravcov, avšak v prípade , že by sa jednalo o cestujúceho vo vozidle SAD ZV, môže byť len rád, že dopravca mu dá pokutu nižšiu.
Dopravcovia zvyknú výšku pokuty ešte interne diferencovať pod úrovňou maximálne stanovenej výšky v závislosti napr. od času zaplatenia, t. j. napr. pri jej zaplatení na mieste je najnižšia a postupne sa s časom zaplatenia, ktorý uplynie od tarifného priestupku zvyšuje. V prípade BB však takéto pravidlá zverejnené nie sú a to aj z dôvodu, že ani jeden z dopravcov nemá vôbec, resp. riadne spracovanú tarifu obsahujúcu výšku všetkých úhrad a poplatkov, ktoré sú voči cestujúcim uplatňované v súvislosti s poskytovaním služieb.
Reakcia na: 810zssk #44821:
Prakticky to maš jedno... Všimajte si dôchodcov naschval si neberu listky aj po dnoch...A ty čo nechcu platit u vodiča s prijemnym tonovm zafrflu že to radšej pojdu pešo o tu jednu zastavku ..
Reakcia na: Petik #44820:
OK, tam podla mna ani mojich 25 centov nie je cestovne

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.