Reakcia na: draxter #56284:
Ja by som to riešil takto:2 a 4 v špičke každých 20 minút (s prekladom 10) a mimo špičky buď na 30 (15) alebo 20-40 kde by bol s prekladom 20 min interval a rovnako aj cez víkend.
Ak by sa dalo tak linku 3 by som s parciálmi až do Rayktoviec raz za hodinu a mohlo by to aj zachádzať na Radvaň park
Linku 7 by som dal v špičke a v sedle každých 20 minút a večer a cez víkend 30
Jedno poradie by robil parciál a išiel by až na zastávku Na Stráni
Linku 8 by som zrušil a nahradil 6
22 by som dal len po Štiavničky a v špičke každých 10 minút a mimo špičky 20 a rovnako aj cez víkend.
26 a 34 by som spojil do jednej linky kde by bol interval 15 v špičke a 20 mimo špičky a 30 večer a cez víkend.
Na linkách 41 a 42 by som dal aspoň nejaký základný hodinový interval ale môže byť aj kratší ale nech tie linky premávajú normálne a nie tak chaoticky ako dnes.
Na Zvolenskú cestu, Kremničku a Rakytovce by som radšej zaviedol linku 44 (ŽST - Námestie slobody - Zvolenská cesta - Kremnička - Rakytovce, len samozrejme most musí byť dostavaný) a tú by som dal na taký 30 až 60 minútový interval, do Rakytoviec by som neťahal Sásovské linky.
97 by mohla chodiť v špičke každých 30 minút a mimo toho 60 minút
Čiže takto by som to riešil ja.
PIT
Koľko potrebuješ parciálov, keď predĺžiš trasy liniek - zmení sa čas jedného obehu a vozidlo so spojom musí následne zapadnúť do systému ponuky tak na linke, ako aj v súbehu s inými linkami a pod. Obdobne pri dlhých linkách sa horšie nastavia povinné prestávky vodičov. A aký význam by malo spojenie 26 a 34? z Podlavíc do Sásovej je priama linka alebo možný prestup s určite rýchlejšou možnosťou prepravy. Už len ten roky pretrvávajúci nezmysel (hádam od prestavby cesty na Ďumbierskej pod cintorínom), že 26 a 28 jazdia v 15-min intervale popri Kynceľovej namiesto použitia výkonu tam, kde ľudia sú - cez Ďumbiersku.
Obdobne jedna vec sú pekné intervaly, len treba zobrať do úvahy, či je vzhľadom na osídlenie lokality úmerný potenciál a dopyt. Autobus na Pršany som zatiaľ bežne cez deň vždy videl byť len skoro prázdny, aj keď na Pršianskej terase by teoreticky mohlo byť dosť ľudí, avšak keď tam bývajú skôr vyššie príjmové skupiny a má každý rodinný dom zo dve autá, tak busom idú akurát tak sporadicky deti, keď ich rodičia nemajú čas odviezť.
Inak na Štiavničkách by si kde bežne otáčal kĺbáky a vo všeobecnosti spravil zastávku umožňujúcu aj prestoje medzi spojmi? V súčasnosti by už bol problém tam hádam len zachádzať s minibusmi, ako tomu bolo v minulosti. A to si už vôbec neviem predstaviť v čase konania nejakého podujatia - už teraz sa tam nemusí nič konať a ľudia vlezú autom pomaly do bazéna na plavárni.