Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lapo127 #56285:
Tak mesto a prevádzkovatelia MHD sú jednoznačne za posledných vyše 30 rokov skazonosnými prvkami pre systém verejnej hromadnej dopravy. Choré nápady z 90. rokov, ako zavedenie nástupu len jednými dverami, neskôr zrušenie predplatných cestovných lístkov, postupné neustále redukcie s kolosálnym nápadom primátora Králika z roku 2004 neposkytovať na MHD žiadne dotácie, zbabraná súťaž na dopravcu v roku 2005 s dôsledkami trvajúcimi stále, 30 rokov nulová snaha o dostavbu dráhy a zvýšenie efektívnosti jej využitia, úplná nepružnosť ponuky, potláčanie MHD a jej často vyslovene nezmyselné obmedzenia a úpravy pri konaní podujatí (vždy nech zmizne prvá a vráti sa do normálu ako posledná), či výstavbe. Niekto tu aj reagoval na ten článok - opäť si mesto (ako bežne za posledných 20 rokov) neustále mýli, že atraktivita MHD spočíva len v tom, že vozidlá nie sú fyzicky staré, ale že jazdia namiesto trolejbusov dvojdverové autobusy (bez stanovenia riadnych štandardov do zmluvy - stále sa MHD neformuje podľa potrieb mesta, ale aby to sedelo čo najviac dopravcom), že sa zakúpia nové systémy tarifného vybavenia, ktoré fungujú pomalšie a poruchovejšie, ako staré a takto by sa dalo pokračovať ďalej, to už je jedno, pričom predstavitelia mesta nemajú šajnu ani o základných pojmoch a mýlia si zastávku a s prístreškom na zastávke alebo sa teoretik politológ vyjadruje k odborným témam v doprave. Rekonštrukciu zastávky, kde netreba, sa naplánuje betónový podklad, kde treba, tam sa to nezrealizuje atď.
Lenže keď mesto za dlhé roky dostalo odporúčania a návrhy konkrétnych opatrení, tak NIKDY z nich riadne nič nezrealizovalo, prípadne spravilo pravý opak, či zmarilo realizovateľnosť a účinnosť opatrenia v čase a výsledkom je, že mnohé z tých vecí sú reálne už neuskutočniteľné a dôsledky nevratné a môžu jazdiť tie vozidlá aj pozlátené - jednoducho niektoré chyby sú fatálne a ťažko alebo definitívne nemenné. Definitívnou ranou možnosti kontrolovať MHD je v podstate darovanie kontroly nad DPM primátorom Saktorom tesne pred skončením jeho mandátu, keď už v predchádzajúcom období mesto úplne zlyhalo, aby mohlo mať plnú kontrolu nad poskytovaním týchto služieb bez potreby súťaže.
Čo myslíte, dokedy sa dá "beztrestne" robiť chyby, aby sa to negatívne neprejavovalo? Zjavne tá pomyselná červená čiara bola prekročená už pred rokmi a úmerne tomu vyzerajú aj zlé čísla v počte prepravených osôb.
Reakcia na: davidmik555 #56286:
Jeden zo zásadných problémov ex L51 - L63 a uplatňovania tarify MHD na nich počas ich režimu zaradenia v regionálnej doprave, bolo, že toto nemalo žiadny zmluvný základ (mimo informácie pod CP) a mesto neplatilo žiadny príspevok kraju na takúto prevádzku a v konečnom dôsledku bolo v rozpore s tarifnou povinnosťou dopravcu, keďže tarifné podmienky BBSK nič také nepoznali.
Reakcia na: madarjarko #56288:
Tak spracuj návrh CP a ukáž nám ho, ako by si to všetko vyriešil ty a ako by ti vychádzali obehy vozidiel a preklady v súbežných úsekoch relevantných liniek s prihliadnutím na cestovné časy príslušných trás liniek, súbehy s RAL a pod. Lebo niektoré nápady, sú ako ďalšia vlna tu nedávno viacerými predkladaných náhodných trás liniek.

Koľko potrebuješ parciálov, keď predĺžiš trasy liniek - zmení sa čas jedného obehu a vozidlo so spojom musí následne zapadnúť do systému ponuky tak na linke, ako aj v súbehu s inými linkami a pod. Obdobne pri dlhých linkách sa horšie nastavia povinné prestávky vodičov. A aký význam by malo spojenie 26 a 34? z Podlavíc do Sásovej je priama linka alebo možný prestup s určite rýchlejšou možnosťou prepravy. Už len ten roky pretrvávajúci nezmysel (hádam od prestavby cesty na Ďumbierskej pod cintorínom), že 26 a 28 jazdia v 15-min intervale popri Kynceľovej namiesto použitia výkonu tam, kde ľudia sú - cez Ďumbiersku.
Obdobne jedna vec sú pekné intervaly, len treba zobrať do úvahy, či je vzhľadom na osídlenie lokality úmerný potenciál a dopyt. Autobus na Pršany som zatiaľ bežne cez deň vždy videl byť len skoro prázdny, aj keď na Pršianskej terase by teoreticky mohlo byť dosť ľudí, avšak keď tam bývajú skôr vyššie príjmové skupiny a má každý rodinný dom zo dve autá, tak busom idú akurát tak sporadicky deti, keď ich rodičia nemajú čas odviezť.
Inak na Štiavničkách by si kde bežne otáčal kĺbáky a vo všeobecnosti spravil zastávku umožňujúcu aj prestoje medzi spojmi? V súčasnosti by už bol problém tam hádam len zachádzať s minibusmi, ako tomu bolo v minulosti. A to si už vôbec neviem predstaviť v čase konania nejakého podujatia - už teraz sa tam nemusí nič konať a ľudia vlezú autom pomaly do bazéna na plavárni.
Reakcia na: draxter #56284:
Ja by som to riešil takto:
2 a 4 v špičke každých 20 minút (s prekladom 10) a mimo špičky buď na 30 (15) alebo 20-40 kde by bol s prekladom 20 min interval a rovnako aj cez víkend.

Ak by sa dalo tak linku 3 by som s parciálmi až do Rayktoviec raz za hodinu a mohlo by to aj zachádzať na Radvaň park

Linku 7 by som dal v špičke a v sedle každých 20 minút a večer a cez víkend 30
Jedno poradie by robil parciál a išiel by až na zastávku Na Stráni

Linku 8 by som zrušil a nahradil 6

22 by som dal len po Štiavničky a v špičke každých 10 minút a mimo špičky 20 a rovnako aj cez víkend.

26 a 34 by som spojil do jednej linky kde by bol interval 15 v špičke a 20 mimo špičky a 30 večer a cez víkend.

Na linkách 41 a 42 by som dal aspoň nejaký základný hodinový interval ale môže byť aj kratší ale nech tie linky premávajú normálne a nie tak chaoticky ako dnes.

Na Zvolenskú cestu, Kremničku a Rakytovce by som radšej zaviedol linku 44 (ŽST - Námestie slobody - Zvolenská cesta - Kremnička - Rakytovce, len samozrejme most musí byť dostavaný) a tú by som dal na taký 30 až 60 minútový interval, do Rakytoviec by som neťahal Sásovské linky.
97 by mohla chodiť v špičke každých 30 minút a mimo toho 60 minút
Čiže takto by som to riešil ja.
Reakcia na: davidmik555 #56286:
Presne tak, naviac u trolejbusov chýbajú kapacitné vozy a dochádza k nezmyselnému vypravovaniu na linke 1 krátkych i dlhých vozov, nechcem povedať random. A to, že treba 2 kredity, ak bývaš v Šalkovej, Kremničke, Rakytovciach, Senici ani netreba komentovať. Má druhú stranu, IDS je tiež "level" sám o sebe.
Reakcia na: draxter #56284:
Nehovoriac ešte o tom, že sa kvalita celého systému skôr zhoršila ako zlepšila. Kedysi pekne nastavené inverzné a čitateľné transparenty sa vrátili do stavu rolovacích zastávok a malých čísiel, nástup všetkými dverami priniesol časté poruchy odbavovacieho systému, kedy sa CL doslova nedá zakúpiť a aktuálny prechod na virtualizované dopravné karty je tiež čistý chaos. Čerešničkou na torte je vytvorenie IDS čím sa (mala nastať integrácia) len rozbil pôvodný systém a niekdajšie MHD tarify v rámci ex L51 - L63 už nejestvujú, cestujúci sa nemôže spoľahnúť na jeden kredit v elektronickej peňaženke a podobne. Toto naozaj cestujúcich do MHD nenaláka.
Reakcia na: draxter #56284:
Vyhnať ľudí z MHD dokázali, ale priťiahnuť ich nevedia.Presne dobrý interval a adekvátne vozidlá na miesto medzimesta.
Reakcia na: slovak2018 #56283:
No, pravda to je s časti, zase nie že nie, ale podstatnejší je interval, kapacita vozidiel a pod. Sólo dvojdverové autobusy na trolejbusovom spoji bežne obsluhovanom kĺbakom, totiž nikoho nepriláka. Rovnako nezmyselné šetrenie, keď sa cez víkendy kĺby nevypravovali (dnes je na 24+25 situácia iná).

Ale základom je ozaj to, že sa súbehy 2/4+21 a 7+26 odstránia, cez víkend by linky 1 a 6 mali mať 20 min interval, rovnako tak niečo spraviť s 22. Potom cestovný poriadok v Rakytovciach, na Terase či v Iliaši mal zdopovedať tomu, že je to mestská časť, nie Horné Pršany
Reakcia na: PIT #56282:
Banskobystrická MHD sa ešte nespamätala z 90. rokov. PS: z vety, že nové vozidlá prilákajú cestujúcich mi mrzne mozog. To vypustí z úst len absolútny diletant. Aj keby sa tu točí Ikarus 280 ale ide lacno, rýchlo, načas, v pravidelných intervaloch a dostanem sa tam kam potrebujem tak s tým ľudia cestujú...
Banskobystrickú MHD trápi nízky záujem cestujúcich, iné mestá sa už z pandémie spamätali
https://bbonline.sk/banskobystricku-mhd-trapi-nizky-zaujem-cestujucich-ine-mesta-sa-uz-z-pandemie-spamatali/
Reakcia na: BB-Schuhu #56280:
Len nie kruháč, jeden priblblý kruháč s hlúpo namalovannymi pruhmi už máme pri krajskom úrade. Tu by som bral jednoznačne za semafory.
Reakcia na: 810zssk #56276:
Asi na Súmračnej?😂
Reakcia na: milan007 #56277:
Ak ako objednávateľ v PDO určíš obsluhu stanice, náklady na vjazd by logicky mali patriť do oprávnených.
Reakcia na: S499.1023 #56275:
V BB z tých 30tisic mesačne za vjazd MHD na stanicu berie kto? DPM, ktorý vlastní mesto len zo 49percent? A je to oprávnený náklad to vjazdné?
Reakcia na: S499.1023 #56275:
"uznávaný dopravný expert" 💗
Uznávaný kým?
https://www.aktuality.sk/clanok/9DSrOgB/za-vjazd-vlastnych-autobusov-do-svojej-stanice-platili-inej-firme-manazerov-sad-poprad-vyrazili/

Pre nepredplatiteľov výťah:
V kauze figuruje zaujímavé meno

Jedným z obvinených z tejto ekonomickej trestnej činnosti je uznávaný dopravný expert, mestský aj krajský poslanec z Banskej Bystrice Marek Modranský, ktorý má za sebou bohaté skúsenosti z verejnej dopravy. V minulosti pracoval v SAD Zvolen či v Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica, v súčasnosti je predsedom Inštitútu verejnej dopravy.

Slovensko zastupuje aj v Bruseli ako člen výkonného výboru medzinárodnej organizácie pre verejnú dopravu Union Internationale des Transport Publics. Posledné roky pôsobil v SAD Poprad ako podpredseda predstavenstva a zároveň v manažérskej pozícii šéfa dopravy. Obvinenie z trestného činu porušovania povinnosti pri správe cudzieho majetku komentovať nechcel.

„V tejto veci prebieha prípravné konanie, ktoré je neverejné, preto sa v tomto čase vyjadrovať k danej téme nebudem," reaguje Marek Modranský.
Za malé nájomné prišli o biznis

Okolnosti podpisu zmluvy, ktorou sa SAD Poprad dobrovoľne vzala prevádzky vlastnej autobusovej stanice v Poprade v prospech záhadnej spoločnosti Tatra Express, vyšetruje polícia už rok. Protihodnotou za to, že sa SAD-ka vzdala kontroly nad staničným areálom, bolo mesačné nájomné 4 900 eur.

„S ohľadom na štádium prebiehajúceho trestného konania sa v túto chvíľu nebudeme k predmetnej veci vyjadrovať," hovorí šéf a väčšinový akcionár SAD Poprad v jednej osobe Tomáš Troliga.

Dopravca z Popradu v rozbehnutých súdnych sporoch so svojimi bývalými manažérmi tvrdí, že k podpisu tejto zmluvy došlo „tajne a bez vedomosti dozornej rady a jej schválenia valným zhromaždením akcionárov".

„Bývalí členovia predstavenstva opakovane a premyslene, systematicky porušovali svoje zákonné povinnosti, najmä povinnosť konať s odbornou starostlivosťou, povinnosť zdržať sa konkurenčného konania, či povinnosť konať v najlepšom záujme v prospech SAD Poprad a všetkých jej akcionárov. Tunelovali spoločnosť prostredníctvom nimi novozaloženej spoločnosti počas obdobia takmer ôsmich mesiacov až do momentu, kým sa o tomto protiprávnom konaní spoločnosť dozvedela a zasiahla, čím spôsobili škodu veľkého rozsahu," tvrdí SAD Poprad.
Úprava CP liniek č. 33 a 42 od nedele 30.3.2025.

Linka č. 33
- spoj 4:57x zo zastávky Partizánska cesta, čerpacia stanica bude posunutý na 5:10x
- spoj 5:25x zo zastávky THK, otočka bude posunutý na 5:40x

Linka č. 42
- jednosmerná zastávka Partizánska cesta, rázcestie (bývalá Cementáreň) bude z dôvodu výstavby R1 zrušená

Nové CP: https://sadzv.sk/cestovne-poriadky/mestska-hromadna-doprava/mhd-banska-bystrica/
Reakcia na: milan007 #56272:
Už je to aj potvrdené na evidencii.
Reakcia na: Žilinský Karosák #56267:
Asi to pôjde zase cez Mobility Leas, ako Trenčianske crosswaye...asi nejaký dvorný Arrivacky dodávateľ starých busov

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.