Reakcia na: BZUCO #40032:
Áno, na Starohorskej, rázc. je priebežná konečná. Avšak pri vybraných spojoch dochádza k výmene vozidiel, a končiace vozidlo vždy dokončí kolečko až po Rudohorskú 1, aby cestujúci z mesta mohli vystúpiť - avšak s vypnutými transparentami, aby nikto nenastúpil, lebo tento autobus v Sásovej končí a za ním pôjde druhý do mesta. A konkrétne aj tebou uvádzaný spoj je tento prípad. áno, viem je to pre bežného cestujúceho nepochopiteľné, lebo si to vyžaduje hlbšiu úvahu. Druhá možnosť je, aby k výmene vozov dochádzalo na Internátnej (kde by sa to zaobišlo bez komplikácií), len tu ide zase o to, že prejazdy z/do vozovne Partizánska-Internátna je viac ako Partizánska-Starohorská, t.j. viac zbytočne nabehaných kilometrov. No proste nevyberieš si ideálne...
JJ: s Komenského ul. súhlasím. Medený Hámor sám o sebe nepredstavuje takmer žiadny významný cieľ, možnou výhodou by mohlo byť rýchle spojenie Sásovej s centrom. Ale dobre, možno tak pre nejaké expresné spoje a nie nosné linky, tie by som možno ponechal na súčasnej trase.
JJ
je ale nutné si uvedomiť širšie súvislosti. Na Komenského ulici sa nachádza
- Právnická fakulta UMB,
- Gymnázium Andreja Sládkoviča,
- Štátny archív
- dočasne aj Krajský súd
- na Severnej ulici je zastávka zabezpečujúca dopravnú dostupnosť Základnej umeleckej školy
- v neposlednom rade je to aj samotná ZŠ Bakossova.
Medený Hámor, z hľadiska významu, ani z ďaleka nedosahuje takú mieru dôležitosti ako trasa cez Karlovo. Isteže, v tejto oblasti sa objavujú nejaké tie podnikateľské aktivity. Tie ale svojím záberom nepokrývajú takú rozsiahlu časť populácie, ktorá by potrebovala tak intenzívne dopravné prepojenie ako je "Sásová - Strieborné námestie". Medený Hámor môže mať, z hľadiska dopravnej obsluhy, len doplnkový charakter. Inštitúcie na trase cez Karlovo majú narozdiel od Medeného Hámra nielen celomestský charakter, ale určite aj presahujúci oblasť mesta BB.