Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
#1965 Majkl:
Samozrejme, že je to neprípustné. Ale pre BBDS vôbec nie je problémom, že na zastávke často nevisí PLATNÝ CP alebo tam vôbec nevisí CP určitej linky. O tom, či sa v ňom dá ešte aj niečo prečítať radšej pomlčím. A keď som videl, ako zamestnanci BBDS pristupujú k výmenám CP, ako aj ku všetkým činnostiam, možno len horko zaplakať.

Ešte raz Ti chcem pripomenúť, že od 7.1. došlo k zmene odchodu spoja L2 zo žel. stanice 5:44x na nový odchod 5:37x.

#1955 Papyr:
Tvoje zamyslenie je pravdivé a logické i keď s výpočtom to nie je až také jednoduché.

#1958 Kami:
Nie celkom som porozumel Tvojmu výpočtu. A takisto nesúhlasím s názorom spred niekoľkých dní (už neviem kto to napísal) o nutnosti zaokrúhlovať intervaly spôsobom 00 20 40. Tak sa mi zdá, že si niečo také využil aj Ty. Prečo by interval nemohol byť 18 min. a na hodine sa ušetrí 6 min. a pod. V súčasnosti by trolejbusové linky boli zvládali obežný čas 52 (možno deliť 26, 13, 6/7, pri troch vozidlách v obehu 00 17 34 52) alebo 56 min (28, 14, 7; 00 18 37 56). Ale teraz vlastne spoje redukujeme, takže 60 min. obežný čas. (pozn. - L6 mala kedysi v špičke 50 min.)

Kami, ak by si mal záujem, vo februári 2001 som robil prieskum priemernej doby nástupu a tarifného vybavenia cestujúcich do vozidiel MHD na zastávkach Strieborné nám. (L24, 25 v smere Sásová), Nám. slobody (L2, 34 v smere Kremnička/Podlavice) a pre porovnanie to isté pri nástupe všetkými dverami v podmienkach DPMŽ na zastávke Hurbanova (pri Tescu) pre L1, 4 v smere Vlčince. Následne som robil porovnanie, čo by sa stalo s dobou jazdy niekoľkých spojov L4 DPMŽ, keby nástup trval tak dlho, ako v BB.

A ešte k Tvojmu príspevku #1953. Šetrenie je "krásna" vec, ale jednoducho aj to má určitý "strop", nad ktorý sa šetriť nedá, samozrejme za predpokladu, že chceme, aby MHD bola schopná aspoň na minimálnej ešte únosnej úrovni zabezpečovať svoje funkcie.

Z viacerých príspevkov mi je zrejmé, že budem musieť v najbližšej dobe uviesť aj niekoľko viet, týkajúcich sa kvality MHD, pretože je množstvo kvalitatívnych ukazovateľov, ktoré je len ťažko možné finančne vyčísliť a ktoré sa pri šetriacich opatreniach nikdy nedávajú na opačnú stranu k číselne vyjadrenej prípadnej úspore.
Reakcia na: Petik #1961:

S Tvojou odpoveďou na príspevok 1954 študentovi, ako aj jemu predchádzajúcim príspevkom, žiaľ nemožno súhlasiť. MHD má, ako ktorákoľvek iná služba, uspokojovať určitú potrebu obyvateľstva. To znamená, že sa nemajú v drtivej väčšine prípadov neustále prispôsobovať cestujúci, ale naopak doprava sa musí flexibilne a čo najracionálnejšie prispôsobovať okamžitým potrebám. Nebudem to ďalej rozoberať a odporúčam Ti prečítať si moje príspevky 1857 a 1942 (časť odpovede na príspevok 1916).
-Pri súčasnom spôsobe tarifného vybavovania cestujúcich i samotnej filozofii tarify nie je možné len tak prestupovať, takže je logické vyžadovať, aby sa cestujúci po nástupe do vozidla MHD aj niekam dopravil. Ale to je téma na dlhšiu rozpravu.
-Nočné spoje: pamätám sa aj na prípady, kedy som v spoji L10 o 23:45 zo Strieborného nám. stál ledva na plošine pri vodičovi... Samozrejme, že netvrdím, že takáto situácia je vždy a na každom spoji, hlavne pri spomínaných 26 Sk, ktoré by pri súčasnej tarife BBDS v prímestskej doprave postačilo na jazdu do vzdialenosti 18-20 km.
Reakcia na: Vladimír #1960:
diskusia je v MySQL, takze ja to nemozem zmenit. Ale asi to bude treba osetrit, aby sa zabranilo podobnej aktivite psychosov v buducnosti.
Reakcia na: Peco #1952:
skus ohladne SMS notifikacie kontaktovat hlavneho webmastera iMHD.sk - Deka na na maile d3k0@imhd.sk
Reakcia na: PIT #1949:
ano, bol som to ja kto to vyvesil. Povazujem za nepripustne, aby na jednej zastavke neboli povedzme mesiac vyvesene cestovne poriadky.
Vladimir: nie, nemylis sa. Bol to Majkl. Uz v auguste sa to rucne natiahlo do 612BE, co som zachytil na vecernej fotke. Neskor to uz slo cez opto do vsetkych vozov.
Akurat nikto si to nevsimol 😞
Reakcia na: Petik #1961:
Ak sa nemýlim, EMtesty tak pekne naprogramoval Majkl. Alebo sa mýlim? 🙂
Reakcia na: Vladimír #1960:
scrollujem aj pri 1024x768 a to vyrazne, takze ani 1200 by nepomohlo.
Reakcia na: študent #1954:
Ja mam skor pocit, ze ludia su zvyknuti prehanat a nadmerne sa na vsetko stazovat. Ked sme pri tych studentoch... Zasypani taskami chodite predovsetkym na internaty a tie su v dosahu linky 1 pokial sa nemylim. Internaty pri PF su tak 150-200m od zastavky SOUS, co nie je ziadna neprekonatelna vzdialenost. V meste predsa nemoze mat kazdy spojenie od dveri k dveram.
Co sa tyka mestkeho uradu... ako casto tam chodis ty? Ja vobec neviem naco ten urad vlastne je (s vynimkou vyberania a odpustania dane z odpadu).

Ja si myslim ze z problem nie je v linkovom vedeni ... z tohto hladiska ta zmena nie je zla... kludne by to mohli tocit aj na parkovisku pri Malej Stanici a usetrili by dalsie 4+4minuty = 1 voz (prestup do Sasovej moze byt pri Slovenke).
Problem (vyrazny problem) je to len z hladiska tarify.
Pravdupovediac, keby som byval v BB, nikto by ma k cestovaniu MHD nedonutil.
Je sialene pomala, nepruzna (nemoznost prestupov) a draha.

K nocnym spojom:
Tiez by som tym za tu cenu necestoval. Pri bystrickych cenach taxikov by som sa celkom divil, ak by MHD v noci niekto vyuzival (navyse taxik pride kedykolvek, zastavi pred hospodou a potom az pred dverami). Neviem ale CSAD by si mohlo uvedomit, ze maximalizacia ceny este neznamena maximalizaciu zisku (alebo minimalizaciu straty). Za 26Sk vozia vzduch, za 13SK by mozno obcas niekoho aj odviezli.
Okrem toho... ten narast nakladov :))) Stupnu v noci odpisy? Zdrazie benzin? Zvysia sa dane? Stupnu LEN platy... takze zdrazenie cestovneho o 100% je neadekvatne.

Aspon jednu pozitivnu vec som si vsimol, ked som bol v BB naposledy. Oznacovanie smerovania linky na EMtestoch: Sidlisko a podtym nazov zastavky... to je velmi pekne. Neporovnatelne z Bratislavou, kde ide elektricka k nejakemu krizu. (to som sa minule divil - Chatam Sofer... odkial som mal preboha vediet, ktora zastavka sa tak premenovala...)

BTW Nemohol by niekto odmazat ten prispevok, co tak nechutne roztiahol celu diskusiu do sirky? #1959)
Reakcia na: fhfghggfh #1959:
Prosím Ťa, keď nemáš čo inteligentné k diskusii napísať, zdrž sa takých stupídností ako vybodkovávanie príspevku. Akurát to prispievateľom komplikuje život - tým, čo majú rozlíšenie 800x600 (napr. mne) sa tým zbytočne rozťahuje okno a ja musím pri čítaní príspevkov sústavne posúvať posuvníkom doprava a doľava.

Majkl: Ak je to možné, prosím Ťa o zmazaniu príspevku, na ktorý som o pár riadkov reagoval. Potom môžeš zmazať aj ten môj.
(Ak to uznáš za vhodné, samozrejme...)
Papyr: namodeloval som si linky 2 a 22. Ako cisty cas som bral chrono nocaku, keby siel po tej trase.

2 ma 14 zastavok, jazdnu dobu 20 min.
- 3 min na kazdej zastavke => 46 min (10 + 12*3) => obrat 120 min pre interval 15 min, 110 pre 10 min
- 30s na zastavke => 16 min (10 + 12*0,5) => obrat 60/50 min
- k predchadzajucej moznosti pridam 10 min, co je doba zaplnenia klbaku => 26 min => stiha CP na ukor oddychu, t.j. obrat 60/50 min
realna uspora ziadna

linka 22 ma 11 zastavok, jazdna doba 18 min, nocne chrono 10 min.
- po 3 min => 37 min (10 + 9*3) => obrat 90 min
- po 30 s => 14 min => obrat 45/40 min pre interval 15/10 min
- realne 24 min, teda na ukor oddychu.
usporil sa 1 voz.

Zaver: setrenim sa neda argumentovat, najma ked by sa cela uspora rozpustila vo zvysenych vykonoch.
Plati zaklinadlo 20 milionov Sk.
Peco: pocul som ze padlo dobrych 30 cm. Na pesobus nebolo na ceste miesto, nie vsetky auta sa dali vyhrabat, takze najistejsia bola MHD, hoci sla nepravidelne a napratana. 🙂
Papyr: ked budem doma tak pozriem daku sucasnu linku, jej chrono, a pouzijem na nej tvoj priklad.
Teraz uvediem len linku 31 z roku 1992, teda jej cast, co som vyuzival.
vodic B.M. - cista jazdna doba 8 min., celkovo 11 v sedle, 13 v spicke. Priemer ostatnych 15 min., na snehu 20 min.
To su realne cisla bez zapchy a pri nastupovani vsetkymi dverami.
Reakcia na: Kami #1953:
Je to velmi jednoduche. Zrusit nastup na predne dvere a zaviest system odbavovania cestujucich taky, ako je obvykly v Prahe, Blave, Kosiciach, Presove, Ziline a vsade, kde je normalna MHD, teda nastup na vsetky dvere vozidla.

Vyzera to nelogicky? Na prvy pohlad ano, ludia nebudu nuteni preukazovat svoje platby! (Ale od coho su revizori?) Ale chcel som upozornit na nieco ine.

Predstavte si fiktivnu trolejbusovu linku, dajme tomu o 12 zastavkach, s priemernou medzizastavkovou jazdnou dobou 1 minuta a intervalom povedzme 15 minut v spicke (00, 15, 30, 45 z oboch konecnych.). Dajme tomu, ze dnes mu cista doba jazdy na druhu konecnu trva tych 12-13 minut. Ale na kazdej zastavke stoji 2-4 minuty, pokym sa vsetci cestujuci prepasiruju cez predne dvere. Takze 11 zastavok krat cca 3 minuty... - 30 minut statia na zastavkach!!! Celkovo teda jazdna doba z jednej konecnej na druhu okolo 40-45 minut.

Hovoril som, ze tato fiktivna linka ma interval 15 minut. Teda vozidlo A odide z 1. konecnej 00, pride na druhu konecnu 45, odide z druhej konecnej 00, dojde na prvu konecnu 45, odkial medzitym za tie dve spickove hodiny odislo 7 dalsich trolejbusov podla CP. Celkom takto potrebujeme na zabezpecenie tejto linky osem klbovych trolejbusov.

A teraz si predstavte nastup na vsetky dvere. Priemerna doba statia na zastavke sa znizi na cca 30-40 sekund. Takze 13 minut jazdy plus 11*30 sekund statia = 20 minut z konecnej na konecnu. Teda vozidlo A vyrazi z prvej konecnej o 00, na druhu dojde o 20, z druhej vyrazi o 30, na prvu dorazi o 50 a moze vyrazit zase o 00. Teda jeho obeh sa znizi z dvoch hodin na jednu hodinu a namiesto osmich vozidiel v spicke mozeme vypravit len styri.

Na jednej linke sme teda usetrili: 4x naklady na prevadzku trolejbusu, 4x plat vodica. Myslite, ze z toho sa neda zaplatit jeden revizor, ktory by kontroloval listky?

Tento priklad je silne pritiahnuty za vlasy, pretoze v reale usetrime menej. Ale aj tak. Tymto jednoduchym krokom usetrime vela CASU. Casu cestujucich (ktorym zvysenie priemernej cestovnej rychlosti len prospeje) a u dieselovych autobusov aj palivo - ved kym sa do takeho Ikarusu nasukaju cez predne dvere vsetci, ktori sa chcu odviezt, tak ten Ikarus ma zapnuty motor - naprazdno.

Najviac vsak usetrime vozidla a vodicov.

A okrem toho - konecne prestane byt pesia chodza (!!!) priamym konkurentom MHD.
KU L 34
Mily Petik. Ten môj argument je dosť závažný, lebo neviem ako často Vy sám chodíte zasypaný ťažkými taškami. Verte, že väčšina študentov to absolvuje týždeň čo týždeň. A najmä v zime to nie je žiadna sranda. MHD má slúžiť ľuďom tohoto mesta a teda aj študentom (keďže ako som už spomínal ide o autobus v univerzitnom meste). A sú aj ľudia čo na MÚ chodia častejšie ako vy. A je ich tiež dosť. Určite viac ako tých, čo chcú ísť na Uhlisko. Tento krok MHD bol nelogický Mám pocit, že predchádzajúca trasa vyhovovala viac väčšine bystričanov. Preto ten hnev v mojej duši.
V BBDS neradí vidia navrhy zvysujuce naklady.
Kto vie kde sa da usetrit?
Majkl: dá sa v tomto fóre nastaviť sms notifikacia ak áno akým spôsobom ju môžem využívať? Ak nie tak potom neplánuješ niečo take spustiť? Už dlhší čas trávim na tomto portáli a je fakt naj zo všetkých (vratane mhd) portálov.
Tak ako sa vám išlo ráno. To je súper. Aspoň viete že nielen MHD je taká neschopná. Nechcel by som byť na koži niekoho zo sasovej alebo z niekade inakade. Ja som išiel este predvčerom do roboty na bicykli a nebol sneh, ale ked som sa vracal domov tak to bola sranda. Perinbaba sa trošku s nami zahrala. Ale idem si po 48 hodinovej sneme ľahnúť. Tak vám prajem aby po zmenách na linkách mhd ste nemuseli meniť formu dopravy. Mesto a SAD v tomto čase asi z vysoka kašlú na cestujúcu verejnosť. Tak potom vzniká otázka: 'spoľahnúť sa na mhd alebo si radšej privstať a použiť pesobus. Ak použijete to druhé tak potom ušetríte a viete, že sa dostanete niekam oveľa rýchlejšie ako pomocou mhd. Príjemný deň vám prajem. A nezapadnite. peco z radvani.
PIT: hej, vsimol som si ze ten pekny strk je rozryty 🙂
Lenze je ta obsluha stanice zabezpecena? Cim som mal ist ja v nedelu zo Sasovej?
Teraz som si dovolil luxus a na autobus som sa z Uhliska previezol Ciciakom. 😛

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.