Toto je naozaj vydieranie obcana hodne vypalovacov z prostredia mafie. Zamestnany clovek teraz ma naozaj na vyber - prejst z Podlavic peso na druhy koniec mesta (a tak denne stratit 3 hodiny casu), alebo ist vlastnym autom (a to by uz nebyt poplatkov za parkovanie pred sidlom zamestnavatela! bolo pomaly lacnejsie) alebo nakoniec podlahnut "podnikavemu" navrhu a nakoniec i realizacii riesenia uspor v MHD a riesit cestu do prace cez MHD. Ale ma to jeden hacik - pri obmedzenom mnozstve spojov si dotycny musi vytipovat resp. vyskusat, na ktory spoj ma pravdepodobnost nastupit, dalej musi cakat na uskalia nastupovania prednymi dvermi - hlavne pred fakultou, co byva 5 i viac minut. Nasledne nato si dalsich 5 minut vytrpiet na krizovatke v parku, dalsie 2-3 minuty na Hustaku. Ak nie je nahodou zapcha popri Hrone, musi vydrzat este par minut na krizovatke pred VUB. K tomu teraz pribudlo dalsie cakanie - pri prestupe na trolejbus, ktory tesne pred prichodom 34 k malej stanici tuto zastavku prave opustil a dalsie 3 pridu naraz za 10 minut.
Takze, obcania z Podlavic - na Mestsky urad, na polikliniku alebo k banke - len trpezlivost, mafia to tu zariadila vsetko pre Vase dobro. A do prace - dnes kto chce pracovat, do prace musi. A s tym rata i Vasa MHD. A nech sa nevyhovara na mestsky urad - ak nema peniaze, nech odstavi dopravne prostriedky a vydiera tych, co su za to kompetentni a nie nas!!!
Takze, obcania z Podlavic - na Mestsky urad, na polikliniku alebo k banke - len trpezlivost, mafia to tu zariadila vsetko pre Vase dobro. A do prace - dnes kto chce pracovat, do prace musi. A s tym rata i Vasa MHD. A nech sa nevyhovara na mestsky urad - ak nema peniaze, nech odstavi dopravne prostriedky a vydiera tych, co su za to kompetentni a nie nas!!!
Vladimír
- viac vozidiel na linku
- viac vodičov
- viac vozidiel v evidenčnom stave
- viac údržbárov vozidiel
- viac peňazí na údržbu vozidiel
A samozrejme klesá tým konkurencieschopnosť MHD voči IAD a znechucuje to ľudí.
Bystrica celkom zaspala dobu, vydala sa doslova dostou do priepasti. Budovať systém založený na zaplatení za každé použitie vozidla MHD bez možnosti neúčtovať prestupy, bez možnosti službu si predplatiť je šialenstvo! Zažil som veľmi príjemné podniky SAD, kde mi nástup prednými dverami nevadí. V živote by som sa nezasadzoval za nástup všetkými dverami v Levoči či Komárne. Ale BB je osemdesiattisícové mesto, kde takto spomaľovať dopravu jednoducho nejde.
Ešte raz, problémom nie je presmerovanie L34, problémom je nemožnosť pokračovať v jazde po prestupe bez zaplatenia ďalšieho cestovného.
---
BB je pritom také pekné mesto! Viem, si tu predstaviť takú skvelú MHD! Už dávno mali trolejbusy získať protipól na opačnom konci mesta v podobe trolejizácie trasy na Sásovú. Kapacitné trasy po trolejom predsa vychádzajú lacnejšie. Okrem toho by zanikli zbytočne 2x prechádzané úseky trasy v oblasti Nám. slobody a žel. stanicou. Z pohľadu cestujúcich by mohla konečne zaniknúť nezmyselná a umelo vybudovaná konečná Parkovisko Mičinská a trolejbusom by sa dalo dostať z jednej strany mesta na druhú.
Nech mi nikto netvrdí, že ľudia medzi sídliskami necestujú. Bystricu síce nepoznám z každodennej prraxe, ale analogicky z Prešova, ktorý je porovnateľný k BB môžem predpokladať, že sa denne kvantum ľudí presúva zo Sásovej na Fončordu a opačne.
Kto vyťahuje finančné problémy, nech sa pozrie do iných miest. Ak dokázali trolejbusy budovať v Žiline, dalo sa to aj v Bystrici. Čože? Že v Žiline majú mestský DP, ktorý je dotovaný aj štátom podstatne viac ako BBDS? A čo bránilo MsÚ BB zriadiť v roku 1993, keď tak spravil Slota, bystrický DP? Kde bola Žilina v roku 1993 a kde bola Bystrica? A kde sú obe mestá dnes? Realita je desivá.
Až ma to všetko znechutilo...