Reakcia na: Kami #1872:
Moja osobná skúsenosť je taká, že kntrolovanie v Žiline namá obdobu v žiadnom inom slovenskom meste. Ešte sa mi nikdy v živote nestalo, aby som navštívil Žilinu a nestretol revízora. Môj doterajší rekord je byť kontrolovaný 3x v priebehu asi ôsmich hodín. Možno budeš namietať, že človek ako ja si kúpi 24h CL a vozí sa po celej sieti, takže revízora musí stretnúť. Nie je to celkom tak, do štatistiky som zahrnul aj podstatne kratšie návštevy tohto mesta. Prvý raz som sa so žilinskou MHD zoznámil tak, že som si kúpil dva CL do 5 zastávok. Vykonal sa teda iba dve jazdy trolejbusom - v tom druhom ma už kontrolovali 
Napokon, predsa jedna výnimka potvrdzujúca pravidlo - začiatkom júla 2003 som navštívil ZA asi tak na 3 hodiny a vtedy jediný raz ma nikto nekontroloval.

Vladimír
- viac vozidiel na linku
- viac vodičov
- viac vozidiel v evidenčnom stave
- viac údržbárov vozidiel
- viac peňazí na údržbu vozidiel
A samozrejme klesá tým konkurencieschopnosť MHD voči IAD a znechucuje to ľudí.
Bystrica celkom zaspala dobu, vydala sa doslova dostou do priepasti. Budovať systém založený na zaplatení za každé použitie vozidla MHD bez možnosti neúčtovať prestupy, bez možnosti službu si predplatiť je šialenstvo! Zažil som veľmi príjemné podniky SAD, kde mi nástup prednými dverami nevadí. V živote by som sa nezasadzoval za nástup všetkými dverami v Levoči či Komárne. Ale BB je osemdesiattisícové mesto, kde takto spomaľovať dopravu jednoducho nejde.
Ešte raz, problémom nie je presmerovanie L34, problémom je nemožnosť pokračovať v jazde po prestupe bez zaplatenia ďalšieho cestovného.
---
BB je pritom také pekné mesto! Viem, si tu predstaviť takú skvelú MHD! Už dávno mali trolejbusy získať protipól na opačnom konci mesta v podobe trolejizácie trasy na Sásovú. Kapacitné trasy po trolejom predsa vychádzajú lacnejšie. Okrem toho by zanikli zbytočne 2x prechádzané úseky trasy v oblasti Nám. slobody a žel. stanicou. Z pohľadu cestujúcich by mohla konečne zaniknúť nezmyselná a umelo vybudovaná konečná Parkovisko Mičinská a trolejbusom by sa dalo dostať z jednej strany mesta na druhú.
Nech mi nikto netvrdí, že ľudia medzi sídliskami necestujú. Bystricu síce nepoznám z každodennej prraxe, ale analogicky z Prešova, ktorý je porovnateľný k BB môžem predpokladať, že sa denne kvantum ľudí presúva zo Sásovej na Fončordu a opačne.
Kto vyťahuje finančné problémy, nech sa pozrie do iných miest. Ak dokázali trolejbusy budovať v Žiline, dalo sa to aj v Bystrici. Čože? Že v Žiline majú mestský DP, ktorý je dotovaný aj štátom podstatne viac ako BBDS? A čo bránilo MsÚ BB zriadiť v roku 1993, keď tak spravil Slota, bystrický DP? Kde bola Žilina v roku 1993 a kde bola Bystrica? A kde sú obe mestá dnes? Realita je desivá.
Až ma to všetko znechutilo...