V ramci uhorkovej sezony sem prihadzujem par letnych uvah:
Podla clanku z formatu (link sem hodil nedavno Majkl) by Korniet chcel zatrolejovat Foncordu a celkom z nej vylucit autobusy.
Neviem ci by chceli zatrolejovat aj THK, ale myslite, ze by ciste hypoteticky slo zatrolejovat to jednosmerne? Teda na zaciatku by bola vyhybka bez napatia, kde by vodic v jednom smere zmenil polarizaciu, na otocke dalsia vyhybka, kde by sa to znovu rozdvojilo. Hypoteticky by to urcite slo, ale ci by to bolo ekonomicky vyhodne?
Tiez si nemyslim, ze je prave rozumne vylucit autobusy z Foncordy a tak uplne prerusit priame spojenie mesta v smere vychod-zapad a pri neprestupnom tarife ho de-facto rozdelit na 2 tarifne zony.
Skor by som zatrolejoval Tesco a Zvolensku cestu a vylucil autobusy z Juhu. Autobusy z Badina, Hronseku atd. by koncili pri vozovni trolejbusov, kde by bol zabezpeceny prestup na linku 2. Na juhu by sa zrusilo 2.pasmo (pretoze musia prestupovat), a Zvolensku cestu a Tesco by obsluhovala nejaka nova trolejbusova linka.
BTW - odkial ma Zilina na neustale rozsirovanie trolejbusovej siete?
Podla clanku z formatu (link sem hodil nedavno Majkl) by Korniet chcel zatrolejovat Foncordu a celkom z nej vylucit autobusy.
Neviem ci by chceli zatrolejovat aj THK, ale myslite, ze by ciste hypoteticky slo zatrolejovat to jednosmerne? Teda na zaciatku by bola vyhybka bez napatia, kde by vodic v jednom smere zmenil polarizaciu, na otocke dalsia vyhybka, kde by sa to znovu rozdvojilo. Hypoteticky by to urcite slo, ale ci by to bolo ekonomicky vyhodne?
Tiez si nemyslim, ze je prave rozumne vylucit autobusy z Foncordy a tak uplne prerusit priame spojenie mesta v smere vychod-zapad a pri neprestupnom tarife ho de-facto rozdelit na 2 tarifne zony.
Skor by som zatrolejoval Tesco a Zvolensku cestu a vylucil autobusy z Juhu. Autobusy z Badina, Hronseku atd. by koncili pri vozovni trolejbusov, kde by bol zabezpeceny prestup na linku 2. Na juhu by sa zrusilo 2.pasmo (pretoze musia prestupovat), a Zvolensku cestu a Tesco by obsluhovala nejaka nova trolejbusova linka.
BTW - odkial ma Zilina na neustale rozsirovanie trolejbusovej siete?
Papyr
Proti zatrolejovaniu Foncordy nic nemam, ale nebolo by vhodnejsie zatrolejovat Rudlovu a Sasovu? Nie som Bystrican a v BB sa orientujem len orientacne (aka to krasna veta
Zilina ma na rozsirovanie trolejbusovej siete, lebo
a) je to bohate mesto - nikdy sa nezadlzilo,
b) vedenie mesta je naklonene myslienke vystavby trolejbusovej siete,
c) trate sa stavaju s pouzitim lacnejsich komponentov (napriklad betonove stlpy namiesto kovovych).
Zilina mala uz pred zavedenim trolejbusu spracovanu studiu tzv. autobusovej verzie trolejbusovej dopravy a postupne to trolejovala - najprv Solinky, Hliny, centrum, vozovnu, Vlcince, potom dalsie vnutromestske trate, tento rok trat na Hajik.
Presov je napriklad tiez relativne bohate (=nezadlzene) mesto, lenze vzhladom k tomu, ze tam trolejbusy jazdia uz vyse 40 rokov, je tam nacase niektore useky trati prebudovat uplne odznova. Pred dvoma rokmi sa robil Solivar, tohto roku Levocska. Rekonstrukcia znamena v presovskom ponimani zrusenie a znovuvystavbu trate.
Banska Bystrica by tiez mala na nove trolejbusove trate, ba aj na nove vozidla, ale Bystricu par rokov riadil, az ju uplne doriadil pan Presperin, ktory si s podobne zalozenym panom Schusterom, ktory doriadil Kosice, zalozil akusi stranu, ktora ich mala dostat z miestnej politiky do velkej. Podarilo sa a ich byvale posobiska... o tych sa mlci.