Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #44238:
čakáme na bližšie info. Ale zatiaľ to má logiku. Nedostatok minibusov, z ktorých 1-2 sú takmer vždy neschopné - možno zrušenie jednej minibusovej linky (101) a možno na Pršiansku terasu začne jazdiť normálna linka (žeby 13..?).
Reply on: brefos #44237:
Rovnako zaujímavé je, že sa tam spomína linka č. 13, ale linka č. 101 nie. Tak na toto som ozaj že zvedavý.
Reply on: BB-Schuhu #44236:
a tá linka č.97 bude kam jazdiť? Možno na Pršiansku terasu. ?
Zmeny cestovných poriadkov MHD BB od 1.7.2011 (zatiaľ len strohé informácie):

Na základe rozhodnutia mesta Banská Bystrica sa dňom 1.7.2011 menia cestovné poriadky v MHD Banská Bystrica:

SAD Zvolen: Linky č. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 32, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 43, 80, 90, 97

DPM BB: Linky č. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 102
Reply on: Danny #44233:
Asi tak. Nevídím žiadny racionálny dôvod, aby nutnosť priložiť mesačný lístok nahraný na čipovej karte ku čítačke bola dôvodom pre sabotovanie služieb MHD. A to, že doteraz tu (plnohodnotný = nemyslím MAXI jazdy) mesačník neexistoval vôbec, to doteraz nevadilo..???
Reply on: S499.1023 #44232:
PO je špička (klesajúca, ale predsa), to máš recht. Na druhú stranu nočáky v BA sú predsa len iným elementom, ktorý má dopad aj na €, kdežto nejaké priloženie ťa nič nestojí, akurát meisto uchytenia tyče pri nástupe ešte rukou mávneš popri čítačke (ktorá ti pri nástupe druhými dvermi len vydá zvuk a šetrí aj papier), a tým je to vybavené. Ak ale len kvôli tomu rpestaneš MHD používať, tak (okrem BA, KE, PO) asi inde MHD ani len nepoužívaš, takže je o tom zbytočné hovoriť. Buzerovaním by som rozumel povinný nástup prednými dverami, píchačky, alebo uchovávanie nejakého dokladu či povinnsoť zo sebou mať účtenku a pod. Samotný úkon je tak podľa mňa plne s touto dobou.
Ako primátora sa ťa opýtam, koľko ľudí MHD prepravila - bez evidenčného cestovného nemôžeš vedieť. A teda ani v zásade objednať potrebnú skladbu vozového parku či výkonov.

Re #44233 Danny: asi tak, veď ani ja nevravím, že keby si môžem vybrať, že budem pípať a evidenčné lístky ťahať pre nič za nič (keby to bol väčší papier, snáď ? ).
Reply on: S499.1023 #44232:
Na tvojom argumente o "pipani sa" pri mesacniku a z toho dovodu jeho "sabotovania" som sa teda poriadne zasmial.

Zabudas vsak na 1 moment, na zaklade ktoreho v BB to "pipanie sa" nezrusia. A to, ze takto su pod "dohladom" vsetci cestujuci. Kazdy hned vidi, kto ide nacierno. Teda vsetci cestujuc su "moralnymi kontrolormi" -a tak to vytvara tlak na "nepodvadzanie".
Ale samozrejme, ze rozumiem, ze by bolo neporovnatelne lepsie, keby nemuseli byt "pipanim sa" cestujuci "buzerovani".
Reply on: kvorka #44229:
Niektoré mestá pracujú pre prospech svojich občanov, tie evidenčné cestovné lístky nepotrebujú. Iné pracujú na systematickej buzerácii svojich občanov, tie evidenčné lístky potrebujú.
Nemá to nič spoločného s veľkosťou. V takom Londýne bez evidencie nespravíš v MHD ani krok. Ale ja predsa len uprednostňujem bezbuzeračný model.
Potreba prikladania časového predplatného lístka by konkrétne u mňa znamenala jednu reakciu - okamžité ukončenie používania MHD. Tak isto, ako som v Bratislave po zavedení nočného príplatky prestal používať nočné spoje.
Ak uvádzaš medzi porovnateľnými MHD Prešov, ktorý je aj napriek úpadku v posledných rokoch stále v porovnaní s ostatnými zmieňovanými z inej galaxie, tak prečo tam evidenčné cestovné lístky nepotrebujú?
Reply on: 810zssk #44226:
Tiež mi to tak dodatočne prišlo, ale editovať sa nedá.
Reply on: 810zssk #44228:
normálny CP má stanoviť mesto, SAD ZV ho len preberá formou prílohy ku Zmluve (ako všade inde). Áno, aj dopravca na tom môže participovať, ale ten len odjazdí, čo vymyslí mesto - tam hľadaj prvotnú neschopnosť. Ak si mesto objedná počet km a dá debilný CP, potom to je tak, ako je. ?
Reply on: S499.1023 #44225:
v Laugariciu ak nastúpiš u vodiča, tak áno - lístok dostaneš. Ak ideš druhými dverami, tak ho nedostanes, ale eviduje ťa to - a to je najlepšie riešenie. Rozumný kompromis, ako vedieť presné údaje.

Neporovnávajme neporovnateľné, MHD Brno je úplne, ale úplne niekde inde ako ktorákoľvek MHD SK. BB sa môže porovnávať s porovnateľnými - ZA,TN,PB,NR,PO,MT.

Re #44227 810zssk: ale nielen najlepších, ale aj najväčších. To znamená, že napr. v BA ti nezrušia spoj linky 8 o 19:32 pre nízku vyťaženosť, lebo by rozbili interval. Ale v BB ho zrušia jedna radosť. Tam je najväčším vkladom stiahnutie čo najväčšej sumy peňazí v obehu vopred. Ale tam, kde každý jeden spoj je predmetom hádok a šetrenia, je to úplne super riešenie. Veď ma vôbc nezabije, ak si pípnem evidenčný lístok, resp. si ho zoberiem u vodiča (TN systém).

#44223 Robo: áno, ale kto ho bude robiť? A ako poznám systém prieskumov, bude od 07:00 do 17:00 a na zvyšok sa vykašlú.

Najelpšie je samozrejme "bez", ale v porovnaní s tým čo bolo a čo sa v BB vždy môže stať, mi to príde ešte celkom legitímne a racionálne.
Dalsia vec je na co je dobre SAD ZV poznat vytazenost spojov ked aj tak nie su schopni spravit normalne linkove vedenie a CP.
Reply on: kvorka #44222:
Zaujimave ze v tych najlepsich MHD systemoch ziadne evidencne srandy nemaju.
Reply on: S499.1023 #44224:
Myslim ze to bola ironia 🙂
Reply on: kvorka #44222:
Aj v Šalingrade často dostávaš evidenčný lístok?
Reply on: Petik #44220:
Často ti v Prahe Mikroelektronika vydá po priložení Openkarty evidenčný lístok?????
Reply on: kvorka #44222:
A čo tak na vybraných, údajne nevyužívaných spojoch, urobiť dopravný prieskum? Zasa sa len predĺži doba pobytu autobusu na zastávke.
Reply on: Kami #44219:
ja nie som proti evidenčným lístok, veď koniec koncov ako inak dopravca zistí, koľko ľudí daný spoj prepraví? Emtest si to asi nevycucá z palubáku. Aj u nás v TN je tzv. povinnosť evidenčného lístka, a aj pri PCL ho treba priložiť, aby čítačka zaznamenala jazdu osoby. Takto sa môže stať, že napr. spoj linky 10 o 11:00 prepraví 5 ľudí za celé cestovné, 5 za polovičné a zrušiaho, lebo pre 10 ľudí nemá zmysel. Ale to, že prepravil ďalších ľudí, o ktorých sa neexistenciou evidenčného lístka nevie, ho nezachráni. Pritom ak ho využilo 5 ľudí s PCL a 5 ľudí nad 70, už tom máme rozdiel 10 alebo 20 ľudí. ?
Reply on: Kami #44219:
To je nic! U nas v Prahe uz 70-rocni musia riadit elektricky. Do dochodku skor nemozu! Zajtra nam proletariat ukaze, ze ak oni budu musiet v 70-tke soferovat elektricku, tak my normalni budeme musiet do prace jazdit na bicykli.
Reply on: 810zssk #44215:
Evidencne listky su nutnost! Bez nich to nejde! Nezatahuj nam sem laskavo svoje Blavoidne nazory a maniere! Vdaka evidencnym listkom snad Bryndzalines konecne zisti, ze doprava do Rakytoviec je poddimenzovana. Zial ani anketa na iMHD (http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef3934252b2e21ea) im nepomohla v poznani tohoto problemu. Tak im snad aspon tie evidencne listky otvoria oci...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.