| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Solaris New Urbino 18 | 3221 – 3231 | 2020 | 2020 | — | 11 |
| 2. | Solaris New Urbino 18 | 8012 | 2020 | 2020 | — | 1 |
| Total | 2020 | 12 | ||||
| Length | 18000 mm |
|---|---|
| Width | 2550 mm |
| Height | 3050 mm |
| Height of floor | 320 mm |
| Wheelbase | 5900 mm a 6000 mm |
| Doors | 4 |
| Number of seats | 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo) |
| Number of standing places | 98
96 (autoškolské vozidlo) |
| Design load | 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo) |
| Weight of unloaded vehicle | 16699 kg |
| Gross vehicle weight | 28000 kg |
| Engine | DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc |
| Continuous power output | 270 kW / 1600 rpm |
| Piston displacement | 10837 cm3 |
|---|---|
| Maximum torque | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
| Maximum speed | 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012) |
| Transmission | VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
| Steering wheel | RB Servocom 8098, hydraulické |
| Axles | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
| Tyres | 275/70 R 22,5 |
| Air conditioner | Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča) |
| Cooling capacity | 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20) |
| Heating capacity | 2 x 32 kW (KL47T) |
| 3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 |
8012 |
| 3221 | vehicle in service: 12 (100 %) |
| 3221 | online: 3 (25 %) |
| 3221 | today in service: 3 (25 %) |
) naučil, že pasív by sa nemal používať a že dnešné používanie vychádza z neúmyselných doslovných prekladov z angličtiny, kde je naopak potrebný (hoci Grammarly má iný názor).
Nie všade je to prínosné a vhodné.
v mojej verzii PSP je príklad zvratneho trpneho rodu "lúka sa pokosila". Inak v pravidlách sa opisny trpny rod používa výlučne s nedokonavym vidom. (list bol písaný). Nič k tomu však nie je uvedené (pardon, nič sa k tomu neuviedlo). Neviem ci náhoda alebo pravidlo.
.
alebo ako C10.5 autoškoly - výletné vozy, svadby to vozilo....
regál by stačil zmenšiť na polovicu
fanatikmhd
Druhá otázka potom vyplýva, či by nemalo byť zaradené adekvátne ka nemôže do bežnej premávky do ponuky prenájmu vozidiel na príležitosti (školy, malé akcie, a pod) kde sa dá predná časť vylúčiť alebo používať ako služobný priestor pre sprievodcu. Rovnako v prípade Corona režimu tomu absolútne nič nebráni ísť do premávky