VehiclesBuses › Solaris New Urbino 18

Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18
Solaris New Urbino 18 #8012

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris New Urbino 18 3221 – 3231 2020 2020 11
2. Solaris New Urbino 18 8012 2020 2020 1
Total 2020   12

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 3050 mm
Height of floor 320 mm
Wheelbase 5900 mm a 6000 mm
Doors 4
Number of seats 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo)
Number of standing places 98
96 (autoškolské vozidlo)
Design load 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo)
Weight of unloaded vehicle 16699 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc
Continuous power output 270 kW / 1600 rpm
Piston displacement 10837 cm3
Maximum torque 1900 Nm / 900 - 1125 rpm
Maximum speed 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012)
Transmission VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča)
Cooling capacity 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20)
Heating capacity 2 x 32 kW (KL47T)

Photos

Vehicle catalogue

3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231

8012

Legend and statistics

3221vehicle in service: 12 (100 %)
3223online: 4 (33.3 %)
3223today in service: 4 (33.3 %)
3222vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (16.7 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 64.8 %, Monday to Friday 71.1 %

Currently in service on lines

32 / 3 5
93 / 3 4

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomJ #83:
MBCC tam boli nasadené z dôvodu reko KV radiály pred 4 rokmi...
Predtým tam boli SORky...
Najlepšie by bolo dať tam asi Otokary, keďže tie majú väčšiu kapacitu ako SORka alebo Solaris .. ale tak lepšie Solaris ako žiaden autobus
Reply on: TomJ #83:
neviem no mozno to neni konecne riesenie este.
Reply on: 2232S #82:
Neviem, aký je reálny rozdiel v kapacite medzi MBCC a letiskovými Solarismi, ale tu sa uvádza, že 45 miest. Nezdá sa mi teda rozumné nasadzovať SU na linku 84, kde doteraz jazdili MBCC.
Reply on: juraj76 #69:
Tak od 02.04.2024 je zadelenie pre vozy 3226, 3228, 3231 je taketo : 32/7+84/8, 32/6, 93/12. a cez prazdniny : 96/9, 32/6, 96/4+96/8. a celodenkary na solarisoch SU18 maju nove cez skolsky rok :
84/8+32/4, 84/12.
Reply on: Petto #73:
a cudujes sa no vozy 3226 3228 a 3231 cez vikend neuvidis vonku.
Reply on: juraj76 #69:
ano su docasne. vcera tam boli posledny krat.od 02.04 plati nove zadelenie.
Reply on: Marcelino #78:
nie nehoda nie su nahradne diely.
Čo sa stalo 3222? Nejaká nehoda?
Reply on: Mhr1 #76:
Za tych par dni co su na L32, tak pomerne casto tam ma dakto kufor. Aj som si dal. No potom zbytocne aj tak stoja pri tom lebo si neni kde sadnut tak toto asi nie je win-win co je cielom polic.
Reply on: 810zssk #74:
Teoreticky pravda, ale v praxi som len veľmi zriedka videl, že by si tam niekto odkladal kufre. Naopak, s kuframi prekážali kde tade a po upozornení, že na kufre sú tam police i po anglicky, čumeli jak teľce a s kuframi nič nezmenili.
Reply on: 810zssk #74:
Ta polica tam ma cez 2 metre. Cize ja by som tam doplnil kludne aj 3 sedadiel (alebo 2 rady sedadiel a jedno sedadlo v 3.rade ako ma Otokar) lebo na druhej strane je uz tak ci tak zvacseny priestor na 2 kociky. Aspon by to bolo unifikovane s NB18 a Otokarmi.
Aj Brnaci tam maju az 3 rady sedadiel,no maju zase mensi priestor na kociky/voziky.
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2868/Solaris-Urbino-18-IV/266498/Interiér?ref=transport%2Fgaleria%2F2868%2FSolaris-Urbino-18-IV
Reply on: Petto #68:
Polica je určite lepšia ako mať tam sedadlá (tie kufre čo tam uložíš ušetria viac miest ako pár sediacich cestujúcich). Ale keby šli police preč a zostala bytam plocha na státie, to by bolo určite vhodnejšie.
Gratulujem. Z nasadenia SU18 s policami sa stal uz cisto nahodny grc aj cez vikend na L32:
Dnes celodenky L32 : SOR a Otokar , delenka SU18.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: martin6310 #71:
Áno, je to tak. Na tabuli sa zobrazujú len spoje s odchodom v najbližších hodinách. V posledných denných spojoch sa zobrazujú aj šípky a nočné linky a takisto aj v nočných spojoch sa zobrazujú denné linky. Trochu zvláštne je ale to, že na displejoch sa niekedy pod názvom zastávky nezobrazujú ani len čísla iných liniek (hlavne v starších autobusoch), pri tom by stačilo, že by boli definované všetky linky obsluhujúce danú zastávku, vďaka čomu by sa zobrazovali aj vtedy, keď displej neukazuje najbližšie odchody. Niekedy zase ukazuje najbližšie prestupy, ale čísla liniek pod zastávkami nie. V novších vozidlách to ale zvykne fungovať dobre.
Reply on: Urbanway 2423 #65:
Ešte dávnejšie som si všimol, že aj šípkové spoje vnútorné tabule zobrazovali, ak išli v dohľadnej dobe. Podobne by to mohlo byť aj s nočákmi.
Reply on: juraj76 #69:
Dúfajme.
"Pre nedostatok vodičov trolejbusov jazdili v špičkách pracovných dní tri vozidlá aj na linkách 40 a 61".
Znamená to, že na linkách 40 a 61 sú len dočasne?
Existuje vobec sanca dat die lezadla prec a dat tam sedadla ?
Reply on: Andy #66:
Aj tie nočné linky?
Reply on: Urbanway 2423 #65:
Sú to chyby, nie úmysel a rieši sa to.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Inak, prečo sú iba v niektorých Solarisoch (napr. #3224) napísané pri názve zastávky aj linky, na ktoré je možné prestúpiť? Zaujalo ma to, že to nočné linky neukazuje, znamená to, že v prípade vypravenia na nočák, by to nočné linky ukazovalo?

Takisto kedy sa plánuje spustiť ukazovanie najbližších odchodov, ešte som si nevšimol, že by to v niektorom autobuse (bezchybne) fungovalo.
#3227 vôbec nehlási zastávky.

To má nejaký technický problém, hlásenia neboli nahraté, alebo boli „len“ stíšené na nulu aby nerušili chuďáka vodiča ako je dobrým zvykom aj v starších vozoch?

Ako je to v iných vozoch – tie hlásia zastávky a oznamy riadne?
Public Transport

Public Transport

Reply on: Ike #62:
Ďakujem 👍
Reply on: Public Transport #61:
Dažďový senzor.
Public Transport

Public Transport

Mám jednu otázku. Táto vec za čelným sklom je kamera?
Reply on: Petto #48:
Aj v sucasnom rezime sa predne dvere pouzivaju pre nastup nevidiacich. Tym do cesty hodit pedale urcite nie je dobre riesenie.
Reply on: TeBeCe #58:
Mozne riesenie kabiny
Usporiadanie interieru autoskoly
Reply on: Urbanway 2423 #55:
Toto mi príde ako dosť zbúchané riešenie. Bus od výroby koncipovaný ako autoškola to snáď bude mať vymyslené lepšie.

Inak vyberateľné sedadlo dnes nie je žiadna veda.
Reply on: Urbanway 2423 #55:
To je možné, absolútne netuším. Rovnako netuším či dané sedadlo by bolo ľahko montovateľné nejakým "click" systémom alebo dňovým pobytom na dielni.
Druhá otázka potom vyplýva, či by nemalo byť zaradené adekvátne ka nemôže do bežnej premávky do ponuky prenájmu vozidiel na príležitosti (školy, malé akcie, a pod) kde sa dá predná časť vylúčiť alebo používať ako služobný priestor pre sprievodcu. Rovnako v prípade Corona režimu tomu absolútne nič nebráni ísť do premávky 🙂 Ale ako vravím, skôr ma to zaujíma, nakoľko mi pri nákupe vozidiel príde trochu plýtvaním kupovať dosť drahý autobus len na účely autoškoly, pričom by hypoteticky stačila NB18tka a boSORky. Chápem že sa treba učiť aj s novými, nehovoriac o pracovných podmienkach inštruktorov. B732 už by skrátka mala slúžiť len ako krátkodobý výcvik s manuálnou prevodovkou, nič iné (AJ keď na to mali slúžiť boSORky). Avšak stále mi to príde ako drahá investícia (Výcvik stojí cxa 1000€/osobu, niekoľko rokov sa bude kvázi vyplácať LEN autobus, nehovoriac o inštruktoroch, PHM, poistka atď.....Pri tom, ako dlho trvá kurz, a koľko sa nacvičí vodičov v DPB, mi to príde až prekračujúc životnosť Abusu...Navyše, autoškoly (možno len slabší postreh, predsa len, neprebieham celý deň celé mesto nonstop) autoškoly nie je vidno každý deň v uliciach....
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: fanatikmhd #54:
A nebude v predných dverách kvôli predálom takýto schodík? Ten mi nepríde úplne vhodný pre bežnú prevádzku. Takisto aj sedadlo v strede uličky, alebo dvier nie je veľmi vhodné na prevádzku.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/172662/Sp%C3%B4sob-umiestnenia-sedadla-a-brzdov%C3%A9ho-ped%C3%A1la-pre-in%C5%A1truktora-a-vyv%C3%BD%C5%A1en%C3%A1-podlaha-prisp%C3%B4soben%C3%A1-na-tieto-%C3%BApravy-v-auto%C5%A1kolskej-SOR-ke?ghv=8548&ref=ba%2Fvozidlo%2F8548%2FSOR-NB-18-City-8011
Reply on: Viko #51:
Nestačí 10 kusov sedadiel? Ale ok, dajme tomu, ak nechám všetko, v tom prípade nejaké riešenie pre duplo pedále by sa mohlo nájsť. Napríklad keby predné dvere (bavme sa o stave mimo coronu) boli iba 1/2 ako bývavalo vždy a tým sa vymedzí priestor s pedálmi (s krytom pre nechcené užitie). Predsa len, ak si odmyslím všetko, jedná sa o drahé hračky na to aby iba raz za čas jazdila ako autoškola. A platiacim cestujúcim ostane na trhačke B741....
Reply on: Urbanway 2423 #52:
Už na 6636 som si to všimol, vyzerá to tak, že aj pri skúške už je ako online, neviem či stav ,,online" je už prihlásením, alebo čím. Tak isto dnes ráno boli online aj 14Tr a okrem autoškoly si myslím, že vonku neboli.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Dnes prebieha test palubákov (asi skúška na zajtra) , alebo prečo sú 3221, 3222, 3223 a 3227 online?
Reply on: fanatikmhd #50:
Vozidlo úplne bez sedadiel by nešlo prihlásiť ako autobus a teda na ňom ani cvičiť skupinu D.
Je ale pravdou, že by bolo fajn ho v ostatnom čase využívať, hoc aj za cenu samodomo kastlíka nad pedálmi. Rozdiel je v tom, že SORka sa (pokiaľ viem) preradila do autoškoly preto, že bola príliš nespoľahlivá na dennú prevádzku - a teda je logické, že mimo kurzu nejazdí.
Reply on: N/A #47:
tak kedze pedale su vecou napriklad u aut udrzby ktore sa daju sklapat (na moznost presunutia volantu aj pedalo na druhu stranu auta, teda z lava do prava), predpokladam že je možná montáž systémom sklápacím, či schovávajúcim alebo odmontovateľným aby sa dal používať bežne. Či však niečo také Solaris montoval, netuším.
Naopak, montovať desiatky sedadiel, ktoré majú nejakú hodnotu do vozidla kde prakticky nemajú žiaden význam (nehovoriac o mnohých ďaľších prvkov výbavy, klíma na zadný článok, protišmyková podlaha a skrátka čokoľvek nad absolútny najlacnejší základ. Preto sa pýtam či bude mať aj iné využitie, napríklad do premávky 🙂 alebo ako C10.5 autoškoly - výletné vozy, svadby to vozilo....
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: fanatikmhd #46:
Dá sa vôbec objednať autobus bez sedadiel? Nie je to ,,základná" výbava?
Reply on: N/A #47:
Pocas korona rezimu a neotvarania 1.dveri uplne sejf. Ale inak urcite nie.
Reply on: fanatikmhd #46:
To si neviem moc dobre predstaviť, keďže autoškolske vozidlo ma pedale pre instruktora, co by nebolo dvakrat bezpecne.
Napadlo mi tak pri tej debate autoškolského vozu:
Bude sa bežne používať na linkách mimo časov kedy sa robí autoškola? Alebo bude postávať vo vozovni väčšinu života?
Keď si vezmem SORku ktorá je pridelená, tá na linkách už nejazdí. AK bude mať takýto osud, prečo sa autobus objednával s vnútorným vybavením, či farebnými displejmi? Predpokladám že ušetrenie 40ks sedadiel či lacnejších displejov by prospelo na sume za vozidlo, nie? Alebo sa plánuje že bude v premávke ako 7121/7131?
itsmajkoshake

itsmajkoshake

Reply on: Urbanway 2423 #42:
Dobra uvaha🤔
Reply on: Urbanway 2423 #20:
😊
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Miro #41:
Lebo asi nebude v špeciálnej ,,letiskovej" verzii a tým pádom sa dá na mieste poličiek stáť.
Prečo má autoškolské vozidlo viac miest na státie?
Reply on: marek1978 #38:
Su ? Plural ? Vraj len 1ks.
uz su tu
Reply on: marek1978 #26:
Snad pojde poobedna aj ranna spicka budu 7-8 🙂.
Tak snad to nebude "pozastavene" do neurcita.
Reply on: Maremi #33:
Presne ako píše Urbanway 2423. Nič sa nezrušilo. Len sa pozastavil kým budú priaznivejšie podmienky a budeme si ich môcť dovoliť.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Maremi #33:
Nezrušili, pozastavili, kým nedostanú peniaze.
Reply on: juraj76 #29:
Turek nepride, tender zrusili, nie su penaze kvoli korone
Reply on: juraj76 #29:
"Na autobusoch bol zároveň použitý nový systém prideľovania podnikových evidenčných čísiel, ktorý pri nových vozidlách nahradí doterajší systém, kde prvá číslica označovala dopravnú prevádzku, druhá typ autobusu a posledné dve označovali poradové číslo vozidla daného typu. Vzhľadom na časté presuny vozidiel medzi vozovňami bez zmeny ich čísiel, už pôvodný číslovací systém stratil opodstatnenie.

V novom systéme zostávajú naďalej štvorciferné evidenčné čísla, ale nebude v nich zakódovaná príslušnosť k dopravnej prevádzke (vozovni). Rozsahy čísiel sú po novom rozdelené podľa druhu a dĺžky (napr. čísla začínajúce číslicou 3 predstavujú kĺbové vozidlá). Jednotlivé typy autobusov budú v daných rozsahoch oddeľované desiatkami, resp. stovkami. Autobusy MAN NG 313 dostali čísla 3201 až 3205 a autobusy Solaris Urbino 18 boli očíslované číslami 3211 až 3216 (ďalšia voľná desiatka v danej dĺžkovej kategórii). Zároveň bol použitý nový font evidenčných čísiel."

https://imhd.sk/ba/doc/sk/18622/K%C4%BAbov%C3%A9-autobusy-z-druhej-ruky-sa-zara%C4%8Fuj%C3%BA-do-prem%C3%A1vky
Reply on: juraj76 #29:
Či už budú na 1.DP, alebo 2.DP, keď sa už kupovali na 61, tak by mali jazdiť na 61. Na iných linkách zatiaľ môžu jazdiť uvoľnené CapaCity a nahradiť tak SOR-y a tie môžu nahradiť Karosy.
Reply on: Petto #23:
tak hlavne 61 sa planuje posilniť a potom to už bude tak akurát
Reply on: marek1978 #28:
Ako je to s číslovaním vozovní? 2.DP bol predtým Jurák. Tak to zostalo? Ak áno a tieto autobusy idú tam, znamená to že 61 bude vypravovaná z Juráku? Alebo tam budú dočasne pridelené a jazdiť na iných linkách, kým neprídu turecké autobusy? Alebo je už číslovanie vozovní iné?
Reply on: Petto #23:
A idu na 2.DP
Reply on: 810zssk #25:
Tak na nocaky mozu ist tie vozy, ktore koncia skor premavku
Reply on: Petto #23:
Na L61 mas 7 poradi, ak sa posilni interval, tak rataj 8-9
Reply on: Petto #23:
No vidíš, takže len na 61 minieš 8 vozov, čiže máš rezervu 3 čo rozhodne nie je veľa. A keby sa ešte niekto uráčil v lete to vypravovať aj na N61 tak to by zožralo ďalšie dva vozy.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #23:
Mne naopak prišlo 11ks akurát, ak nie málo. Počítaj s odstaveniami kvôli oprave, prehliadke a pod. a hneď ti to vyjde len tak tak (rezerva 3-5 vozov nie je zas až tak veľa). Okrem toho tu ešte máš dve nočné poradia, na ktoré si myslím, že by ich asi radšej vypravili, ako na 96.
Bude mat vobec 11ks uplatnenie ? L61 ma max 8 vozov a aj to len rano pri CP skolske dni. Ujali by sa aj na L96 ak uz idu teda na 2DP udajne.
Reply on: marek1978 #21:
Ako vieš?
Od 2.9. V premavke na L61
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: jaymo #19:
Čo s ním? Ten bol iba v testovacej prevádzke a DPB nepatrí, ak si teda myslel, túto otázku. 🙂
Reply on: káté8D5 #17:
Vselico malo prichadzat, aj nezname turecke autobusy. Zatial neprislo nic. 😉
Reply on: IBBI #16:
Ale prichádzajú však?
Reply on: káté8D5 #15:
Este nic nemame.
Wow gratulujem že máte SU IV. Generácie. Do Košíc by sa nám vhodili tiež, ale nemôžme zatiaľ. Pekný autobus
Reply on: birch #12:
Lenže pozor, v slovenčine nemá "sa" iba postavenie zvratného zámena vo význame "seba", ale môže tiež nahrádzať práve to pomenovanie vykonávateľa. Akurát je dneska blbým zvykom ho z viet vypúšťať, takže niekde môže znieť nezvyklo, aj keď je tam správne.

Keďže nešermujem poučkami, pár príkladov na to druhé sa:
"Nezaplatil som vydavateľstvu, predplatné sa zrušilo." "Kým som nešiel cez NeroBurner, súbory sa nenapálili".
Azda je jasné, že nejde o žiadne seba. Preto tu je podoba "vykonať sa" zhodná s formuláciou "byť vykonaný", a teda sa niekto hore rozhodol uprednostňovať tú údajne autentickú. Do istej miery to aj chápem, keďže je zvyčajne jednoznačnejšia (Zastávka sa k 1.8. zrušila mi povie, že odvtedy neexistuje, kým Zastávka bola k 1.8. zrušená mi akurát oznámi, že v daný dátum zrovna neexistovala).

Druhá rovina problému je, či má podnik v komunikácii používať hoc aj tento náš "mäkký" pasív (ktorý mnohým aj tak smrdí strojenou oficialitou úradov), alebo napísať napr. "zastávku sme zrušili" aj s príslušným vysvetlením a dostať sa tak do roviny priamej komunikácie so zákazníkom. Ale to tiež s Urbinom nemá nič...
Reply on: birch #12:
Neviem, či to platí 😉 v mojej verzii PSP je príklad zvratneho trpneho rodu "lúka sa pokosila". Inak v pravidlách sa opisny trpny rod používa výlučne s nedokonavym vidom. (list bol písaný). Nič k tomu však nie je uvedené (pardon, nič sa k tomu neuviedlo). Neviem ci náhoda alebo pravidlo.
Reply on: Ike #11:
🤨 Nie všade je to prínosné a vhodné.
Má zmysel napísať "ponožka sa stratila" keď vyberáš veci z práčky a jedna ponožka chýba, pretože nie je podstatné a niekedy ani možné stanoviť, kto ju stratil.

Ale "zastávka sa zrušila" aj "súbor sa vymazal" nesprávne naznačujú, že sa to stalo "samo". To ale tak nie je, zastávku zrušil napr. dopravca a súbor vymazal užívateľ, systém, a pod., nevymazal sa sám. Tam je podľa mňa formulácia s "bol"/"bola" správna, pretože umožňuje naformulovať výsledok nejakej činnosti takým spôsobom, že zámerne neuvádza, kto túto činnosť vykonal.

To už sme ale mimo Solaris New Urbino 18, ospravedlňujem sa za off-topic
Reply on: Viko #10:
Môžem to potvrdiť. Aj ja som sa pri písaní záverečnej práce (teraz je to in 😃 ) naučil, že pasív by sa nemal používať a že dnešné používanie vychádza z neúmyselných doslovných prekladov z angličtiny, kde je naopak potrebný (hoci Grammarly má iný názor).

Vety "súbor bol vymazaný", "autobus bol nabúraný" , "električka bola vykoľajená", "zastávka bola zrušená" by mali spisovne znieť "súbor sa vymazal", "autobus nabúral", "električka sa vykoľajila" a "zastávka sa zrušila".
Reply on: Jak44 #5:
Forma onikania je vo všetkých popisoch už iks rokov, zrejme to vychádza z jazykovednej dogmy, že v slovenčine je pasív zriedkavý, ba priam okrajový jav a preto sa nemá nadužívať (aj mňa učili, že sa odporúča náhrada za činné formy alebo tvary so sa).
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #8:
Vychádzam z toho, že pri ostatných vozidlách je ešte aj prevádzka, príp. úpravy. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #7:
Ľutujem, ale nie som vševed ako S499, skús sa spýtať jeho.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #4:
A nebude sa aj tak ten článok ešte x-krát upravovať?
Reply on: Jak44 #5:
To nie je otázka na mňa, ale na autora popisu.👍
Reply on: N/A #4:
Keď sme pri téme "vadenia". Prečo sa zvolila forma "onikania" namiesto bežne používaného pasívu? 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Lebo keď to budeš čítať po dodaní, tak budúci čas by ti tu vadil.
To je nejaká norma na množstvo červenej farby použitej v interiéri? Nebudú červené tyče (budú nerezové), tak musí byť červená podlaha – aby sa to vykompenzovalo? 😁
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Sú niekde dostupné nákresy rozmiestnenia sedadiel a ,,batožinového priestoru?"
EDIT: A tieto autobusy už dodali keď je tam napísané ,,Vozidlá dodali v červeno-čiernom farebnom vyhotovení." alebo prečo je to napísané v minulom čase?
Tá červená podlaha znie zaujímavo - snáď to bude vyzerať vkusnejšie než v #7911 + #7912. Taktiež som celkom zvedavý, či interiérový informačný systém bude ešte dočasne pôvodný alebo už rovno nový podľa štandardov IDS.

Inak nie je v popise preklep a nemali byť použité skôr sedadlá STER 8MU?