VehiclesTrams (Trolleys) › Škoda 30T ForCity Plus

Škoda 30T ForCity Plus
Škoda 30T ForCity Plus
Škoda 30T3 ForCity Plus

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 30T0 ForCity Plus 7501 – 7502 2014 2015 2
2. Škoda 30T1 ForCity Plus 7503 – 7515 2015 2015 13
3. Škoda 30T2 ForCity Plus 7516 – 7530 2015 2015 – 2016 15
4. Škoda 30T3 ForCity Plus 7531 – 7540 2024 10
Total 2014 – 2024   40

Technical Data

Length 32495 mm
Width 2480 mm
Height over air conditioning 3560 mm
Height of floor 350 mm
Doors 10
Number of seats 52 + 2
Number of standing places 190 (5 os/m2)
304 (8 os/m2)
Design load 242 + 2 (5 os/m2)
356 + 2 (8 os/m2)
Weight of unloaded vehicle 47516 kg
Motor control Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (30T0 - 30T2)

Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3.1 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (30T3)
Engine Škoda 1MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (30T0 - 30T2)

Škoda 4MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (30T3)
Continuous power output 100 kW
Number of motors 6
Total power output 600 kW
Maximum speed 65 km/h (premávková)
75 km/h (konštrukčná)
Air conditioner Poll KLMT30S
Cooling capacity 3 x 22,6 kW (1. - 3. séria)
3 x 25 kW (4. séria)
Heating capacity 3 x 13 kW (1. - 3. séria)
3 x 15 kW (4. séria)

Photos

Vehicle catalogue

7501 7502

7503 7504 7505 7506 7507 7508 7509 7510 7511 7512 7513 7514 7515

7516 7517 7518 7519 7520 7521 7522 7523 7524 7525 7526 7527 7528 7529 7530

7531 7532 7533 7534 7535 7536 7537 7538 7539 7540

Legend and statistics

7501vehicle in service: 40 (100 %)
7501online: 22 (55 %)
7501today in service: 29 (72.5 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 80.6 %, Monday to Friday 88.9 %

Currently in service on lines

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jozin #149:
Vždy sa robí verejná prezentácia, nové vozy sú platené z eurofondov, verejnosť by mala byť informovaná. Že to nejaký trubiroh v redakcii popletie, no bože.
Reply on: 6503 #147:
Ja sa na to pozeram tak, ze magistrat/dpb zavolali do TA3, ze potrebuju spravit promo na novu dodavku elektriciek. No a TA3 spravila ...

Cize nehadzal by som to na novinarov, skor na toho, co mal potrebu pretrcat sa pred kamerami s 10rocnymi elektrickami.
Reply on: 6503 #147:
Suhlasim.
Vysvetlite mi jedno:
- je to TOTALNA novinarska amatercina?
- je to PROMO SMERU na Smerackej TA3?
- je to promo pre MAGISTRAT a vedenie DPB?
- je to robenie blbcov z ludi zo strany novinarov, SMERU, magistratu a vedenia DPB?
- je to kombinacia VSETKYCH predoslych moznosti?

Pretoze tato reportaz je CISTE (ale ze CISTE!) klamstvo! Prezentuju 10 rokov stare elektricky, ktore v BA premavaju 10 rokov,. ako nieco NOVE! Ale ze UPLNE NOVE!

V jednej jedinej veci mal Fico vzdy pravdu - v nazore na NOVINAROV!

https://www.ta3.com/clanok/928963/do-hlavneho-mesta-prichadza-novinka-po-bratislave-budu-premavat-obojsmerne-elektricky
Reply on: Škoda Forcity #145:
Podľa mňa chýba v popise a má to byť iba 30T3
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Prečo 7531 je 30T23 a nie rovno súčasťou 30T3?
Absurdné sú nielen tie mínusky za otázku, ale i tá mínuska za vysvetľujúcu odpoveď...
Reply on: Škoda Forcity #142:
To si zvykni a nevsimaj si to. Tiez nevidim na tvojej otazke nic zle. Nemusi kazdy hned vediet co je na fotke. Ale ano je to nova 30T z roku 2024, pravdepodobne voz 7531. 🙃
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: Škoda Forcity #140:
Čo dis-likujete veď sa len pýtam!?
PatroSTYLE 007

PatroSTYLE 007

Nová električka to je
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: 07017412 17327 C #139:
Je to 30T3 alebo 7501?
07017412 17327 C

07017412 17327 C

Reply on: Viliam22 #138:
foto
Na Instagrame Škody je už fotka prvej 30T pred dokončením
Reply on: Petto #135:
V úvode je hneď že do mája 24 by mali dôjsť... Takže prvy kus niekedy marec asi, skúšobné jazdy a následne postupne zvyšok
Reply on: Petto #135:
Pokiaľ viem posledne sa hovorilo, že 30T budú dodané všetky do mája 2024.
Ako je to s dodanim 7531+ ? Plynule sa prejde z 29T na 30T ? Ci az v 2.kvartali 2024 zacnu prichadzat do BA ?
Reply on: pharel #130:
Kde je naprojektované neestetické vedenie?
trolejbus6207

trolejbus6207

Prvé kolo stredných opráv prebehlo od novembra 2018 do februára 2021, ako prvá prišla na rad 7512 a ako posledné 7518 a 7502 v dôsledku vyše ročného odstavenia po nehodách v rokoch 2015/2016
Reply on: kohut2012 #131:
mne sa z bratislavskych vedeni najviac pacila retazovka v KV (kym bola)...

a na dvere si skus spomenut na karosy, pripadne si niektoreho z poslednych splynovanych mohykanov skus aj odchytit 🙂
Mne sa trakcne vedenie paci. Aj elektrickove aj trolejbusove. Bez trakcneho vedenia mi pride ulica taka prazdna.

Na elektricky Škoda 30T ForCity Plus by sa malo dat na dvere velke upozornenie aby sa ludia neopierali o dvere. Neviem, ci to cestujucim nedochadza, ale vacsina sa opiera o dvere na opacnej strane a tym ich poskodzuje. Napriklad stredne dvere v 7530 maju dost velku volu.
Reply on: si #129:
Jasne, ale aj trakcne vedenie sa da spravit esteticky ako my tu vsetci vieme ale bohuzial to nevedia projektanti novych trati 🙂 ale len som to zdielal zo zaujimavosti 🙂
Reply on: pharel #126:
za mna radsej trakcne vedenie a spolahlivost ako musiet kazdu chvilu menit trakcne baterky.... hlavne ked to vedenie je uz vybudovane...
Reply on: gejza #127:
a prave preto v BA jazdia same SOR elektricky. oh wait...
Reply on: pharel #126:
je to beznádejné, nerobí to SOR .... ? ? ? ?
Fiha, tak pre zaujimavost, v Nice maju elektricku, ktora sa nabija na zastavkach ked vystupuju a nastupuju ludia a nepotrebuje tak droty. To by bolo super aj u nas tak aplikovat, menej vizualneho smogu drotoveho a stoziaroveho 🙂
http://www.alstom.com/press-centre/2018/07/alstom-inaugurates-first-new-generation-citadis-with-innovative-charging-technology-in-nice/
Reply on: Troll #124:
Jáj, to bolo Rubbera? ?

Sakra, aj ja by som mal byť už pozornejší... ?
Reply on: pharel #122:
To naozaj nemusíš, stačí pozornejšie čítať:
#102: "Ďakujem, pýtam sa za to, že práve Škodu 30T pomáham modelovať (hlavne programujem)."
Ako to vyzerá s opravou 7502 a 7518?
Reply on: S499.1023 #121:
Ok, dik, nemohol som vediet, kazdy tu moze robit hocico, nepoznam vase zivotne ani pracovne profily 🙂
Reply on: pharel #120:
No že Rubber asi nebude autorom toho modelu do SIMT.
Reply on: S499.1023 #119:
Nechces radsej polozit otazku alebo napisat koment aby som vedel reagovat?
Reply on: pharel #118:
???
Reply on: medzernik #116:
Engine nieje otázka na mna, a ostatné pošlem email 🙂
Reply on: mrkvakj #115:
No tak e-mail mam vseobecne v profilu, co sa tyka toho aby som sa dostal k vozom, to by bol mozno mensi problem lebo PePa moc casu nema a nechcem ho zase otravovat, navyse v Krasnanoch nemaju 30T. Mas niekde tie hlasenia, ze by som si ich mohol vypocut, len tak zo zvedavosti? ?

Co sa tyka toho enginu, nebolo by ekonomickejsie vyuzit napriklad toho Unrealu? Netreba sa babrat s optimalizaciou tak moc a plno inych vyhod..
Reply on: medzernik #114:
Ked sa nahra... oficialne nie, ale dá sa tam dať 😃 Ja som si ho tam dal 😃 Inak engine, budem hovoriť len o hlavnom vývojárovi, ja zase niesom v SIMTe taký dôležity... Chce vlastný engine, a už sa programuje, ale je to beh na dlhu trať, mal by byť hotový asi o 18 mesiacov 😉 Ked by si naozaj vážne chcel tie zvuky nahrať a pravil by si to do 2 týždnov tak otázka: Kde ťa môžem kontaktovať? 😃
Reply on: mrkvakj #112:
Zaujimave. Nad inym enginom ste nerozmyslali? Unreal 4 alebo tak? Inak so zvukmi by som teoreticky mohol pomoct, len neviem ci by ten moj mikrofon stacil. Este co sa tyka zvukov, bude aj BUSE DPB akusticke hlasenie? ?
Reply on: Rubber38 #105:
Tie textúry su základne bez programovania, Oni sa budú meniť ako noc/deň, bude sa meniť odraz mesta..atď, ked to teda stuhnem ?
Reply on: medzernik #111:
Ano, ale je to skôr taká beta 0.8, su tam len skúšobné zvuky, kedže sa pridávala v zime, a SIMTácky zvukar totiž v zime nemohol kvôli počasiu nahrať všetky zvuky kvalitne, tak sa to bude v priebehu tohto štvrťroku doplnovať s tým že vo verzii Leto 2016 už búdú všetky zvuky, ten istý problém je aj s 30T, že sa tažko zhána niekto kto tie zvuky nahrá. Ja osobne niesom priamo z BA a takisto nemám dobrú výbavu(zrkadlovka/kamera s dobrým/externým mikrofónom) čiže tažko,tažko..ale bude sa to dať 🙂
Reply on: mrkvakj #110:
Kabina je velmi pekna! Ta KT8 je uz v hre? Moc som vyvoj SIMT-u nesledoval, tak som mimo obrazu.
Ospravedlnujem sa za OT aaj aj za ten Herman namiesto BUSE palubáku, ale ten je už daný do hry ako typ palubáku pre električky, to zmeniť nemôžem 😞
Reply on: Ibiza #107:
Budúca verzia Simt-u
Reply on: Rubber38 #105:
MTS?
Reply on: mrkvakj #102:
bude nejaka gameska? daj nejake info ☺
Reply on: medzernik #103:
No tak, aktuálne mám len fotku notepadu ++ 😃 Model ja (Aktualne) nemám 😃
Reply on: mrkvakj #102:
Mali by svietit podla toho, na ktorej strane su otvorene dvere. Mas aj nejake fotky toho modelu? ?
Reply on: JamaVOku #101:
Ďakujem, pýtam sa za to, že práve Škodu 30T pomáham modelovať(hlavne programujem).

Mám ešte jednu otázočku, tie 2 diody na zakrúžkovanom tlačídku svietia kedy?:) http://www.jpeg.cz/obrazek/e4uX
Reply on: mrkvakj #96:
Tempomat je na radici.
Reply on: Jadran #99:
Z toho co viem tak zlta ciarka je obmedzovac nastavitelny vodicom, cervena je softwarovy limit rychlosti. V pripade ze sa vypne softwarovy limit, tak plati 90tkovy pevny nezmenitelny obmedzovac. Nastavene na 60 je to myslim preto, ze na slovensku maju elektrickove vlaky limit 60.
Reply on: medzernik #98:
Síce do toho rozumiem veľké guľové, ale tvári sa to, ako keby to bolo aj-aj. Žltá čiarka má byť možno tempomat a červená obmedzovač.
Reply on: mrkvakj #96:
Respektive to je obmedzovac rychlosti, ci to moze fungovat aj ako tempomat, neviem.
Reply on: mrkvakj #96:
Ano ma: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/mesta/bratislava/2015/29t_30t/30t-022.jpg

(ta zlta ciarka na tachometri).

Na 15T sa nastavoval tlacitkami pod panelom, teraz je to pravdepodobne niekde v menu.
Ma 30T tempomat? Nikde som sa to nedocital ci ano/nie. Ked ano, kde sa nadstavuje?

Dakujem 🙂
Reply on: S499.1023 #94:
V NP voze s kamerami na dverach nevidim dovod na sikanovanie cestujuceho, ak tam je miesto urcene na "odparkovanie" kocara.

Este mi prosim vysvetli ten novotvar.
Reply on: Ámos #83:
Nástup s kočíkom do prvých dverí považujem za jeden z mála zmysluplných vlastných vynálezov DPB. Inak by som s tebou vymietol za 10 sekúnd (viď petoo), ty trtkohubný.
7522 je zase co ? Od 8.2. stoji
panecek je zase PN ci mesto nema na uhradu faktur? ?
Reply on: Ma178rek #90:
No poda vsetkeho su tu uz az po 27 a tym padom chybaju 3 kusy takze s najvacsou pravdepodobnostou cakaju na vsetky aj ked v tom nevidim vyznam ziadny a mozno cakaju aj na petrzalsku trat uz. ?
Reply on: roman2 #89:
podľa mňa všetkých 15 dajú naraz, keďže už je ich tu z opčných 10 kusov astále nič 😕
7516 až 7519 mali skúšobné jazdy po príchode do Bratislavy,čaká sa zasa na pána,ktorý dá pečiatku na povolenie na zaradenie do premávky? ?
Reply on: 810zssk #34:
To v Bratislave ešte nemáme rádiové výhybky?
Reply on: Mike #84:
aha, takze plynulo. "Výtečne!"
Reply on: petoo #85:
tie oproti urcite ?
Reply on: Ámos #83:
A boli aj dvere ktorými si nastúpil označené príslušným piktogramom ?
Reply on: Ámos #83:
7516 tu už je. Takže už začali.
Reply on: pharel #80:
skusil by mi nieco povedat, poslal by som ho do teplych krajin. Je tam miesto vyznacene na umiestnenie kocara? JE! ?


Ma niekto predstavu kedy zacnu prichadzat 30T z II.serie?
Reply on: 810zssk #81:
No jooo, sorry, v prepravnom poriadku 🙂
Reply on: pharel #80:
V cestovnom poriadku urcite nie 😃
Reply on: Ámos #79:
? a neprisiel ti vynadat hej? 🙂 ja len ci je to aj v cestovnom poriadku novom tak spomenute, nie ze zas soferi budu nadavat ludom tak 🙂 ale myslim ze si to vsimnu ak tak niekto bude nastupovat. DIk
Reply on: pharel #78:
uz som cestoval s malou aj vzadu...
Ahojte, iba taka otazocka. Pri obojsmernych elinach sa s kocikom nastupuje vzdy iba pri kabine vodica v smere jazdy aj ked je na to vyhradeny priestor aj pri druhej kabine? Lebo vsak uz maju kamery tak ked sa stlaci tlacidlo na vystup s kocikom tak na kamere to uvidia v pohode. Dik
Reply on: Error 0x007 #76:
Tak ked pri tomto dokazes dostat zachvat tak to si velmi labilna osoba 😃 mna zas tento tvoj zachvat pobavil. To bolo myslene metaforicky, ze pri merani pocitali s postavami ako v tych krajinach. Rovnako komentujeme aj ked vidime take oznamy o kapacite vo vytahoch. Chcel by som vediet ako prisli na nejaku konstantu, ako inak meraju obsadenost poctu osob na ploche? len tak v hlave si tam predstavia ludi, ci ich realne napchaju na ten m2? Lebo by nevopchali, o tom bol moj koment tak nezachvatuj prosim ta.
Reply on: pharel #65:
Neskoro reagujem, ale pri tomto prispevku som dostal zachvat:

To si fakt myslis, ze kapacitu mera vyrobca vopchavanym nejakych nestastnikov? Oni maximalne vypocitaju priestor v m2 a potom vynasobia nejakou konstantou (napr. 8 osob/m2)...
Reply on: setrim.sk #74:
Ich plánované využitie je zatiaľ iba počas prvej etapy trate do Petržalky, teda dočasná konečná za Bosákovou ul. nebude vybudovaná vo forme klasického slučkového obratiska, ako sú aj ostatné konečné, ale bude tam postavená iba slepá koľaj a tak sa využije ich obojsmernosť, že cestou nazad do centra pôjdu v štýle akým momentálne sa "otáčajú" pod Mostom SNP na linke 6. No a potom samozrejme ich plánujú využívať pri obdobných výlukách aké momentálne prebiehajú teraz.

Avšak tiež si myslím, že je zbytočnosť aby v BA jazdilo až 30 kusov obojsmerných električiek, predpokladám, že na jednu linku do Petržalky bude nasadzovaných max. po 15 kusov. Ak by sa zachoval pôvodný zámer, teda že na Bosákovej bude slučkové obratisko, podľa mňa by sa obojsmerné vozy pre Bratislavu nekupovali. Inak z môjho dojmu je interiér v poriadku, až na tie sedadlá, ktoré sú rovnako umiestnené v nových elinách ako v autobusoch typu SOR, teda dosť katastroficky. Zlaté dobré sedadlá vozov typu T3, T6 a K2.
Reply on: Rubber38 #73:
Prepáčte, že som sa pýtal, medzičasom som to našiel. Len som netušil, že sa tu porovnávajú vozidlá, ktoré Bratislava nemá.

Keď som cestoval v 30T, tak som sa v priestore dverí nemal kde chytiť. Mohlo by sa vyriešiť, aby cestujúci nepadali.

Mimochodom, na čo sú v Bratislave potrebné obojsmerné električky v takom množstve? Na ktorých trasách ich plánujú využiť?
Ak iba do Petržalky, je ich treba až tak veľa? Nie sú zbytočne drahšie?
Reply on: setrim.sk #72:
Nejedná sa o vozy jazdiace v Bratislave. Bežne počítačovo gramotný človek by skúsil napríklad použiť google, skôr, než sa začne vypytovať tu
Reply on: Ámos #44:
V zozname nie sú žiadne 14T, ani 15T. O akých električkách diskutujete?
Laik podľa názvu asi nevie o aký typ ide.
Dá sa niekde pozrieť, ako vyzerajú?
Mimochodom, tie sedadlá v 30T sú úplne rovnaké ako v SORkách, že? Lebo dnes som cestoval v 7513 a zdalo sa mi, že to sedadlo (tá časť na ktorej sa sedí) je kratšie ako v SORke.
Reply on: pharel #65:
Sto ľudí - sto chutí ? ja som zažil totálne natrieskanú 30T s odhadom vyše 250 stojacich a plne obsadené sedadlá a miesta mal každý toľko koľko potreboval ? masaker to bol riadny...To čo hovoria tabuľky 5os/m2 resp.8os/m2 je len odhad výrobcu od-do ? všetko je to o vlkoch jak sa "rozložia" takže kľudne sa môže do nej napratať aj tých 356 cestujäcich,keby sa samozrejme potlačili ?
Mne osobne sa interiér 29/30T páči a myslím,že je dobre riešený aj keď si to tu niektorí diskutujúci nemyslia ? ale ako som napísal vyššie Sto ľudí - sto chutí...Nie každému vyhovieš,každý má iné predstavy...Každopádne riešime totálne hovadiny!Máme tu vytúžené najmodernejšie električky spĺňajúce svetové štandardy na úrovni 21.storočia a my tu riešime nejaké sprosté usporiadanie interiéru,hlučnosť podvozkov a čo ja viem čo ešte sa tu niektorým niečo nepáči...Tie eliny sú podľa mňa úžasné a s radosťou sa na ne dívam a ešte radšej sa v nich veziem,lebo sa konečne cítim pri cestovaní MHD naozaj pohodlne a civilizovane ?
Reply on: pharel #65:
kristepane, ved je to cisto pre ucely ratania kapacity. Aby si vedel nahradit adekvatne vozidla. Ak sa T3 ratali 8osob na m2 a ides ich nahradzat inym vozidlom, tak musis ratat s rovnakou konstantou nie?
Ci do T3 sa 8 osob na m2 zmesti a do 30T nie?

Inak je uplne fuk kolko ludi na metri stvorcovom prave stoji.
Reply on: Ibiza #67:
Aj ja s tebou súhlasím. Dostatok priestoru na státie a pohodlné cestovanie. ?
Reply on: pharel #65:
Úplne s tebou súhlasím! Interiér nových električiek je strašne riešený.
Reply on: pharel #65:
Ked sa dokazali natlacit ludia do 113tky pri poliklinike (Ik),dokazu sa aj do tramu 🙂
Inak az teraz som si vsimol pri jadze v 30T, ze kolko ma miest na statie. Ze 8 osob na m2, to testovali na cinanoch ci somalcoch? Absolutne som si v nej nevedel predstavit 52 ludi sediacich a este dalsich 304 stojacich kokos. Naco oblbuju? Nikdy ti ludia v nich nebudu takto natlaceni.
Reply on: ufo #63:
Veď keď môžu "cingať" pri odchode/rozbiehaní sa zo zastávky, nie je dôvod, aby to nerobili aj pri tuneli 🙂
Reply on: pharel #61:
Znížená rýchlosť tam inak bude dokedy?
Škoda, že vyhláškou 351/2010 nie je aj pre električky dané dávať návesť pozor pri vjazde do tunela. Byť DPB, vydám opatrenie, aby vodiči tam tu návesť dávali s odvolaním sa na tento bod vyhlášky:
8. Návesť „Pozor“ znamená, že vodič upozorňuje okolie na uvádzanie električkového vlaku do pohybu alebo na idúci električkový vlak. Používa sa ako upozornenie na možné nebezpečenstvo. Návesť „Pozor“ sa dáva podľa potreby dvoma krátkymi zvukovými signálmi za sebou elektrickým zvoncom vlaku (..) alebo jedným zvukovým signálom elektrického zvonca v dĺžke do 2 sekúnd (-).

Asi by tam boli novo nasťahovaní obyvatelia radi, keby sa zrušilo obmedzenie rýchlosti. Ako vodič električky by som to robil...
Reply on: pharel #61:
Obmedzenie rychlosti podla typue elektricky?
§nikdysatotaknerobilo
pripadne modifikujem dve ine dogmy
§vodicibytonepochopili, §vodicibytozneuzili
Inak teraz mi tak este napadlo iduc cez tunel, tieto eliny su tiche 🙂 nemuseli by mat teda znizenu rychlost pri vjazde a vyjazde z tunela nie? 🙂
Reply on: m@rtin #56:
Inak chlapci, mne to pride, akoby ste si tu porovnavali kto ma vacsi 🙂 Sak uz to nechajte tak, uz su kupene, jazdia a sme spokojni a zvedavi dokedy v neporusenom stave, ok? 🙂
Reply on: m@rtin #56:
K bodu cislo 1:
Mozno ludom trvy vystup dlhsie zo sedadla na podeste, ale tak zase si myslim, ze cestujuci by mal pri zastaveni vozidla v zastavke uz byt pripraveny a stat pri dverach, a nie rtepat sa von az ked uz vsetci vystupili a ludia zacinaju nastupovat...
Reply on: Error 0x007 #53:
Souhlasím s tím, že 15T mohla mít méně sedadel. Bohužel, standardy kvality ROPID určují přesný poměr sedících a stojících cestujících ve vozidlech MHD. Snahou Ropidu je poměr sedicích navyšovat ve vztahu k vyšším provozním kilometrům na tramvajových linkách.
Reply on: pharel #54:
Vážně se domníváte, že někdo projektuje tramvaj se sedadly? Sedadla si vybírá dopravce. A konkrétně sedadla pro 15T si vybrali cestující v anketě a v průzkumech. Čalouněné sedačky jsou u Pražanů kvůli bezdomovcům ve velké nelibosti. Sice to snižuje komfort cestujících, ale tak si to sami cestující vybrali.

V druhé polovině dodávky 125 kusů bude i klimatizace a jiná sedadla.
Reply on: Ámos #50:
"Preco potrebuju byt vsetky sedadla NP."
Nepotřebují, ale je velkým bonusem, když jsou všechna sedadla v úrovni podlahy - zrychluje to výměnu cestujících a usnadňuje údržbu strojním čištěním podlah. Je statisticky dokázáno, že výstup cestujícímu ze sedadla na podestě trvá déle než cestujícímu ze sedadla v úrovni podlahy.

"Aj v busoch to DPP vyzaduje?"
Technologie autobusů takovou vymoženost zatím neumožňují. Až ta technologie bude, bezpochyby se takové autobusy vyrábět budou.

"ale 15T ma toto"
Ano, v místě přechodu mezi články, kde je mnohem menší intenzita cestujících než mezi sedadly uprostřed článku. Verze s podvozkem pod článekm se pro Prahu zvažovala také, bylo od ní upuštěno právě z důvodu stísněnosti v prostoru s vysokou intenzitou a výměnou cestujících.

"Mne 15T pride ako prilis vela kompromisov v neprospech cestujuceho pre soto dovody."
Co jsou to šotodůvody?
100% adheze?
100% otočnost podvozků?
100% sedadel bez podest?
90% sedadel ve směru jízdy?
6 velkých dvoukřídlých dveří pro rychlou výměnu cestujících? 5 dveří Praha nechtěla a zdůraznila to ve VŘ - rychlost výměny cestujících by byla horší než ve 2xT3.

Nemyslím si, že 15T dopadla v neprospěch cestujícího. Naopak si myslím, že neexistuje jiná tramvaj s lépe řešeným interiérem pro cestující. Jestli u 15T bylo něco v neprospěch, tak vůči údržbě. Prostřední podvozky jsou extrémně složité a náchylné na údržbu, mnohem více než u 29T. Také jsou největším zdrojem poruch.

"Okrem ineho prejazdonst oblukmi? Nemyslis si, ze 32m vozidlo s 4mi klbmi, bude mat lepsie prejazdnost ako 32m vozidlo s klbmi dvoma."
15T není tříčlánkové vozidlo, jak se mylně mnoho lidí domnívá, ale pětičlánkové vozidlo! Dva střední jakobsovy podvozky se chovají jako samostané články. Z hlediska působení a ojíždění oblouků je řešení 15T pro Prahu lepší. Pro Bratislavu s rovnými tratěmi je zase lepší řešení s pevnými podvozky.
Reply on: pharel #54:
No, počkať, veď jeden z prvých kusov bol vybavený až tromi druhmi sedadiel (čalúnené, drevené a plastové) a ľudia hlasovali aké chcú...
http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2008091601
Reply on: Ámos #50:
A hlavne v 15T tie drevene sedacky, nechapem ako mohli modernu elektricku naprojektovat s takymi sedadlami v dnesnej dobe 😃 mi to pripomina nase TAMbusy a ako sa z nich ludia zosuchavali v zakrutach. Otras, som rad ze nase eliny su take ake su 🙂
Reply on: Ámos #50:
Henten uzky klb poznam z ULFu. Vlastne sa mi zda, ze interier 15T sa podoba interieru ULFu. Ked musim stat, tak mam v tom voze furt pocit, ze stojim v ceste, takze naozaj ten interier neni to prave orechove...
Reply on: kecho #49:
nemyslim si, ze sa hento da porovnat s Americkym nam. Kde sice voda stoji ale hlavne preto, ze si BVS nevie vycistit svoje odtokove vpuste.

Za to vsak mame insie chutovky.?
Reply on: m@rtin #46:
a este dvere.
Samozrejme dalsie dvere navyse su velkym plusom.
29/30T maju dveri 5 s kapacitou rovnako ako 2xT, ak nie trochu vyssou. Ale dalsie by urcite bodli...
Reply on: m@rtin #46:
Ale ja tomuto vsetkemu rozumiem, len si myslim, ze niektore veci sice boli splnene, ale na ukor cestujuceho a casto skor pre soto dovody. Alebo skor pre dovody aby vyhral spravny uchadzac?

Preco potrebuju byt vsetky sedadla NP. Co mame 100% obyvatelstva s pohybovymi problemami? Aj v busoch to DPP vyzaduje?

29/30T mozne ma usporiadanie nad clankami 2+2, ale 15T ma toto http://hampage.hu/trams/praga2/img_4181.jpg
Mne http://imhd.sk/ba/galeria-media/127374/Priestor-dveri-pri-klbe.html?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F740%2FSkoda-30T-ForCity-Plus.html%3Fdfpi%3D23 pride lepsim riesenim.
Popravde ocakaval som dopraseny interier od skody, ale fakt som spokojny s riesenim 29/30T.

Kazde to riesenie logicky prichadza aj s nevyhodami. Mne 15T pride ako prilis vela kompromisov v neprospech cestujuceho pre soto dovody.

Samozrejme ak su podvozky pod klbmi z dovodu 100% adhezie pre kopcovitost Prahy, to uz nie je sotodovod 🙂

Okrem ineho prejazdonst oblukmi? Nemyslis si, ze 32m vozidlo s 4mi klbmi, bude mat lepsie prejazdnost ako 32m vozidlo s klbmi dvoma.
Reply on: Error 0x007 #48:
Ani na Americkom nam? Jasne, ze nie az v takom rozsahu, ale sme predsa len mensie mesto 🙂
Reply on: m@rtin #42:
? ? ? Elektricka v mlake ? Tak to som ani v Bratislave este nevidel ?
Reply on: m@rtin #46:
Martin, my mozeme byt konecne radi, ze tu nejake nove nizkopodlazne elektricky mame a je mi jedno v akom smere ma sedadla a ci ich par je na stupinku 🙂 je tam klima co je super, su tiche, pekne a technicke veci rozoberat nebudem lebo sa do nich nevyznam 🙂
Reply on: Ámos #44:
Rozhodně bych Československého dopraváka nehaněl, ten se mnohem zlepšil.

Srovnávat 15T a 14T také rozhodně nejde.

"Moj osobny nazor na 15T je, ze sa tam robilo prisli vela kompromisov pre prilis vela poziadaviek dopravcu"
15T byla namíru ušitá Praze, která je délkou sítě 10. největší na světě a provozem po Moskvě dnes 2. provoz na světě s největším počtem přepravených cestujících. Také je třeba říct, že Praha má největší sklon tramvajových tratí na světě, kde jezdí NP vozidla. Obdobně má největší počet křižovatek na km2 a velmi malé poloměry oblouků kvůli historickému centru. Z těchto důvodů si Praha objednala:
100% nízké podlahy
100% otočnost
100% adhezi
výměnu cestujících lepší než dvojice T3
Vyšla z toho tramvaj 15T.

Oproti 29T a 30T má také řadu výhod:
+nemá jedinou sedačku na stupínku - všechna sedadla má 100% LF, což mnoho tramvají na světě nenabízí
+90% sedadel je otočených po směru jízdy
+má narozdíl od 29T 6x dvoukřídlé dveře rovnoměrně rozmístěné po celé délce vozidla, což výrazně zkracuje pobyt v zastávkách
+v prosotoru, kde je největší výměna cestujících - uprostřed článků nemá sedadla 2+2

U 29T naopak velmi negativně hodnotím o jedny dveře méně a v nejexponovanějším místě v tramvaji má mraky sedadel na stupínku a ještě v uspořádání 2+2. Takový interiér by na pražských tratích neobstál. Takže pro Prahu je vyhovující více 15T, pro Bratislavu naopak 29T. Kolik % sedadel má 29T na stupínku? 30%
Reply on: Ámos #43:
Začalo se v roce 2009 a problém je, že do roku 2020 také doběhnou EU dotace. Takže se spěchá, co to dá. Že se budou po roce 2020 tratě i nadále opravovat je pravda, ale v současné době se ulice komplet modernizují a hlavně se předělávají tratě z BKV na klasiku, které mají životnost 30 let. Po roce 2020 čekám spíš lehké opravy. Proto si myslím, že v roce 2019-2020 každoproční maraton dlouhodobých (1 měsíc) výluk postupně skončí.
Reply on: m@rtin #39:
ja nie som ziadny expert a vytvaram si nazor na 15T len na zaklade clankov na nete. Mestsku dopravu a ceskolovenskeho dopravaka a podobne printy uz necitam, kedze su plne PR clankov vyrobcov vozidiel.
Tam sa pravdu nedozvieme, ziju z reklamy od tychto spolocnosti.

Chapem ze elektricka po dodani moze mat problemy a po istom case sa musia doladit.
No s rovnakou slavou ako 15T boli dodane aj tie "slavne" 14T.

Moj osobny nazor na 15T je, ze sa tam robilo prisli vela kompromisov pre prilis vela poziadaviek dopravcu. Ked si porovnam interier 29/30T s interierom 15T tak chapem, ze Skoda to vie aj lepsie. Ale poziadavky 100% otocnych podvozkov pod klbmi usporiadanie 2+1 robi v tej elektricke cestovanie neprijemne ked sa zaplni. No a absencia klimatizacie, to je fakt na hlavu postavene.
Reply on: m@rtin #42:
2020 hotovo nebude ? o tom to je, ze ten proces sa nesmie zastavit. v 2020 bude treba zacat rekonstruovat trate robene v 2000, kedze budu mat 20 rokov.

2020 by mohla mat aj Bratislava hotovo co sa trati tyka, snad okrem Spitalskej a nabrezia. Problem je basencia udrzby, kazdorocne podbijanie a brusenie trati.
Reply on: eMDi #41:
Konkrétně stav tratí se v Praze od roku 2009 radikálně lepší. Ročně se zmodernizuje cca 10 km. Pořád to sice na 142 km úplně nestačí, ale v roce 2020 bychom mohli mít hotovo. Konkrétně místo s fotkou 15T na Vinohradské by mělo brzy projít rozsáhlou rekonstrukcí, do které je zapojena veřejnost:
http://www.iprpraha.cz/clanek/1311/koncepcni-studie-vinohradske-ulice
Sice v Praze tramvaje v posledních letech prožívají menší renesanci, ale spolu s tím se naopak šetří na autobusech - SOR.
Reply on: m@rtin #40:
tak uz chapem, o com spieval nohavica : "v praze tři centrimetry sněhu ... a u Muzea čtyři!" 😃 a vidim, ze stav trati je podobny ako v bratislave.
Reply on: Ámos #38:
Blud o sloupci vody, který vypustil bývalý primátor, byla taky chiméra. Přesto to opsaly veškeré sdělovací prostředky.

Tady 15T běžně jezdící asi po nejhorší pražské tramvajové trati u Muzea:
http://www.k-report.net/discus/obrazky/43/89/1044389.jpg

Linka 11 je obsazena skoro celá vozidly 15T.
Reply on: Ámos #38:
Cituješ média, kde jsou informace ohledně problémů těžce zavádějící. Problémy s 15T samozřejmě byly a jsou, ale jsou mnohdy úplně jiného charakteru než se píše v celostátních médiích. DOporučuji si koupit Československého dopraváka 2/2015, kde je velmi podrobně popsán rozbor problémů a jejich řešení. Rozhodně se ale nedá tvrdit, že Škodovka problémy neřeší, naopak. Oproti prvním tramvajím je na těch současných desítky změn a jsou aplikovány postupně i na vozidla z prvních dodávek.
Reply on: 810zssk #37:
Skoda ? ved sa pozri ake problemy mali v Prahe a vyhovarali sa na "obtizne provozni podminky"
DPB odbiju stavom trati a je to pravda.
Po slubovanom bruseni trati ani chyru ani slychu. A tym tie stroje najviac trpia.
Reply on: lostrail #36:
Hej, tie klby su problem, ale verim ze to Skoda nejako vyriesi. Minimalne pre nove vozy.
Dnes po "testovacej " jazde vozidlom #7501 ma neprijemne prekvapilo velmi hlucne vrzganie plosiny klbu za druhym clankom. Bolo to horsie, ako v tych najzanedbanejsich T3. Vrzga len, ked na tom niekto stoji. Toto caka vsetky nove elektricky? Pevne verim, ze ide o zavadu odstranitelnu v ramci reklamacie.
Reply on: Ámos #33:
Už sa naučili lietať aj s 30T a tým aj chodiť načas.. bol som milo prekvapený keď v sobotu poobede išla pár zastávok pred Zlatými 30T načas presne, dokonca prišla na zastávku o pár sekúnd skôr (ale odchod bol na 0).
Reply on: Marek1978 #28:
Samozrejme ze vyhybky sa nebudu prehadzovat manualne. Poloha zberaca nie je problem. Navyse do buducna sa ma prejst na radiove prehadzovanie vyhybiek.
Reply on: Petto #32:
cestak im ani nedovoluje to setrit. Zatial NP elektricky vzdy s meskanim oproti T3, ktore chodia nacas. Hlavne cez vikendy je to citit.
A v sobotu ked bola tlacenka na ZP. velmi chybali v salone dalsie madla. Voz by pobral urcite viac ludi, ale uz by sa nemali kde drzat.
V poslednom case co cestujem s 29T,30T tak uz ani soferi ich nesetriq . Hlavne v oblukoch to rezu jak so starou T3, zrejme vdaka neotocnemu podvozku to aj pekne trhne vzdy vozidlom v 2,3,4.ckanku ,ze ludi uz len tak trha zo stolicky ?
Reply on: TeBeCe #27:
to skor DPB setri na mazive...
Ale inak ano, nase trate im davaju zabrat.
Reply on: Marek1978 #28:
kedysi vsetky T6 jazdili na zadny zberac.
Reply on: Marek1978 #28:
Tak ale je to obojsmerné vozidlo, tak sa s tým hádam počítalo, že pôjde aj opačným smerom. Ak to nebude fungovať, tak je to chyba výrobcu a mal by ju nejako riešiť.
Reply on: TeBeCe #27:
vsimol som si aj ja, ze to v klbe, ked stojis skripe aj pocas jazdy, alebo ked na to stupis, tak tiez.

Inak, ked pojdu do Petrzky a tam nebude obratisko, tak spat bude zberac daleko a tym padom asi vyhybky vsetky manualne, nie?
Spociatku to jazdilo tichucko, ale v poslednom case to v oblukoch (aspon v tom mojom) skripe ako stare vozy ?
Zajímalo by mě zda má 30T jeden či dva pantografy v rámci své obousměrnosti
Reply on: Mates #23:
2) Tyče sú v poho, nikoho iného ruka nesvrbí, ani nikomu nepripadajú nepohodlné. Ja osobne by som možno privítal trochu väčšiu protišmykovú úpravu, ale nepríjemnými by som ich rozhodne nenazval

3) Sedadlá by boli tiež v pohode, len to by museli dostávať naozaj slušnú údržbu. Pri tej dnešnej by som naozaj preferoval skôr kožené čalúnenie rozšírené napr. v Českých mestách. Čo už

4) Wi-fi bola super vec 3-4 roky dozadu, vybavovať s tým radovo vozidlá vtedy, tak to by bolo fakt slušné lákadlo. Dnes už má čoraz väčšia časť populácie internet v mobile, dnes už wi-fi v MHD nemá moc veľkú perspektívu, najmä pri kratších presunoch je to pripojovanie dosť nepraktické. Ešte to asi nejaký ten rôčik potrvá, kým sa stane úplne na odpis, ale i tak... Skôr by som sa zameral na rozširovanie výskytu wi-fi na bus/vlak staniciach, ale to už samozrejme nepatrí do tento diskusie.
Dnes som sa ňou prvý krát viezol a veľmi sa mi nepáčili dve veci ale inak som spokojný. 1. Zdá sa my byť absolútne zbytočné na polovici displeja premietať fotky miesto toho aby tam bolo veľkým číslo linky, pásmo, čas, konečná a nasledujúca zastávka. 2. Tyče z poškriabaného nerezu sú nepríjemné na dotyk svedí z nich ruka a neviem si predstaviť že sa jej budem držať 30 minút. Riešenie: tyče v prevedení Mercedesu Capa-City. O sedadlách som už hovoril že sú nehygienické, to sa tu stretlo s odporom, k tomu sa už vracať nebudem. Ešte taká drobnosť že by som prijal wi-fi ale trochu stabilnejšie ako je v sorkách, ale to je vec bez ktorej viem žiť.
Reply on: 810zssk #6:
No neviem neviem či sa po nej z pravneho hladiska už môže "veselo" jazdiť.
Zaujimave co si clovek vsetko precita na stranke tykajucej sa nizkopodlaznej elektricky od Skody ?
Reply on: Valec #18:
Za info samozrejme ďakujem, ten marcový termín je pomaly tu, tak som zvedavý. Nie je mi celkom jasné, čím som si zaslúžil také podráždené reakcie, mám žiaľ aj iné povinnosti, ako nonstop sledovať VHD, s ktorou nemám nič spoločné a vysvetlenie rád prijmem. Ale pohoda, každý máme nejakú náladu ? dík a pekný deň.
Reply on: Valec #18:
Zas vzhľadom na to kde pracuješ nie si v oblasti VHD úplne obyčajný občan. ?
Reply on: anbis #13:
Mňa ako radového občana nechodí nikto osobne informovať. Informácie ktoré mám sú väčšinou z verejne dostupných médií, ako napr.:

Bratislava robí zmeny pri výstavbe električkovej trate do Petržalky, 23.5.2014
http://bratislava.sme.sk/c/7212011/bratislava-robi-zmeny-pri-vystavbe-elektrickovej-trate-do-petrzalky.html

Práce na Štúrovej ulici by mali podľa harmonogramu dokončiť v marci, 18.9.2014
http://bratislava.sme.sk/c/7391351/prace-na-sturovej-ulici-by-mali-podla-harmonogramu-dokoncit-v-marci.html
Reply on: Michal111 #15:
vdaka 🙂
Reply on: anbis #13:
To ze sa menil projekt nie je zakulisna informacia.
Reply on: marek31122 #14:
Zrejme až niekedy v apríli, proces schvaľovania je pomerne zdĺhavý.
kedy sa zaradí do premávky? ?
Reply on: Valec #9:
takéto informácie ako radový obyvateľ Bratislavy nemám odkiaľ mať a zaujímalo by ma, ako to je a kedy budú tieto veci vybavené. Pokiaľ máš nejaké zákulisné info, rád si ich vypočujem. Tiež by som sa pri tej príležitosti rád dozvedel, či niekto z mesta požadoval (ešte pred zmenou projektu) nejakú etapizáciu so skorším uvedením Štúrovej do prevádzky. Samozrejme, teraz po zmene to už je jedno, ale toto bolo predmetom diskusie ? .
Reply on: Andy #11:
len sam vies ze elektricku neurobia za 1 smenu ako " SORskelet" ?
Reply on: Petto #10:
Ale zase keď to bude ako to bolo s trolejbusmi, že tiež prvé trochu meškali, ale potom sa to rozbehlo a majú dosť náskok. ?
Reply on: Valec #9:
Plznaci maju co robit , 29 ks 30T do konca roka ?
Reply on: anbis #8:
A počítaš v tej tvojej úvahe s tým, že investor počas výstavby menil projekt a preto zhotoviteľ prerušil práce a čaká na vybavenie formalít k zmenám?
Reply on: Valec #5:
Jasne, ale trať na stanicu je haraburda na doživotie a tá v tuneli tiež v tom čase nebola novostavba, čiže to nie je to isté, ale nie na to som chcel poukázať. Samozrejme tá ulica mohla byť dávno dokončená a koľaj v smere do centra aj používaná. Ale to by musel investor chcieť a od zhotoviteľa aj požadovať. Pokiaľ to mesto malo ako obyčajne na saláme, zhotoviteľ si robí, čo chce, a nepredpokladám, že uvažuje inak, ako som napísal v príspevku. To mala byť pointa ? .
Reply on: 810zssk #3:
no to uz teraz po dvoch mesiacoch viem tiez ?
Reply on: Valec #5:
Hlavne v smere na Kamenne namestie sa uz mohlo veselo jazdit...
Reply on: anbis #4:
Máš slabú predstavivosť... vo svete je x príkladov, kde sa úsek trate postavil a vyše roka po ňom nič nejazdilo. Jeden príklad http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Innsbruck#mediaviewer/File:Stra%C3%9Fenbahn_Innsbruck_07.JPG foto z marca 2013, kde sa za tými značkami buduje trať po ktorej sa dodnes nejazdí.
Mimochodom, koľko bola bez obsluhy trať na Hlavnú stanicu alebo v tuneli?

Štúrova sa začalo robiť na začiatku zámerne preto, že nikto nevedel, aké nástrahy ho pod ulicou môžu prekvapiť. A bolo by dosť prekvapivé, ak by tam objavili nejaké "bomby" a reko by sa z 3 mesiacov natiahla na rok a zatiaľ by dokončili aj most.
Reply on: pharel #2:
urobiť Štúrovu sa za 3 mesiace iste dá, ale neviem si predstaviť taký technologický postup, kedy by som ulicu vrátane koľajníc dokončil povedzme v máji 2014 a prevádzku otváral o rok a štvrť s koľajnicami a výhybkami, ktoré tam rok hnili? Štúrova sa jednoducho mala začať kopať neskôr, napr. v lete , keďže kritickým miestom je most, nie staromestská strana.
Reply on: Ámos #1:
Testy zacal hned po dodani.
Nikdy, dolezite bolo ju ukazat pred volbami, teraz je vsetkym jedno co s nou bude a kedy dojdu dalsie a zacnu jazdit. Rovnako ako ulica Sturova, nechapem preco ju zavreli pred rokom ked to bol iba maly usek na prekladku vsetkych inzinierskych sieti. Mohli to kludne zacat robit teraz. Alebo to urobit do 3 mesiacov a upravit uz aj Safko a dat rovno kolajnice a most nech sa robi popri tom.
Na a kedy ten zazrak zacne testy? Vie sa uz?