VehiclesBuses › Mercedes-Benz CapaCity

Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4921
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4901
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4937

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4020 2005 2008 1
2. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4901 – 4920, 4922 – 4926 2010 2010 from 2022 25
3. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4927 – 4941 2012 2013 15
Total 2005 – 2012   41

Technical Data

Length 19540 mm
Width 2550 mm
Height over air conditioning 3155 mm (s prvkami Metro-dizajnu)
Height of floor 320 mm (1. dvere)
340 mm (2. - 4. dvere)
Wheelbase 5845 mm, 5990 mm a 1600 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 1 (#1999)
45 + 1 (sériové vozidlá)
Number of standing places 132 (sériové vozidlá)
Design load 177 + 1 (sériové vozidlá)
Weight of unloaded vehicle 19330 kg (#1999)
18548 kg (#4901 - 4920, 4922 - 4926)
18700 kg (#4927 - 4941)
Engine Mercedes-Benz OM 457 hLA, EURO 4 (#1999) / EURO 5, naftový radový 6-valec s technológiou Blue-Tec
Continuous power output 260 kW / 2000 rpm
Piston displacement 11967 cm3
Maximum torque 1600 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h s obmedzovačom
Transmission ZF Ecomat 6 HP 602C, 6-stupňová, automatická, s integrovaným retardérom (#1999)
ZF EcoLife 6 AP 1700B, 6-stupňová, automatická, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná hnacia: ZF AV 132/87°, portálová
zadná vlečená: ZF RL 75 A, tuhá
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Spheros Aerosphere World
Cooling capacity 2 x 32 kW
Heating capacity 2 x 38 kW

Photos

Vehicle catalogue

4921

4901 4902 4903 4904 4905 4906 4907 4908 4909 4910 4911 4912 4913 4914 4915 4916 4917 4918 4919 4920 4922 4923 4924 4925 4926

4927 4928 4929 4930 4931 4932 4933 4934 4935 4936 4937 4938 4939 4940 4941

Legend and statistics

4921vehicle in service: 38 (92.7 %)
4901online: 15 (36.6 %)
4921today in service: 27 (65.9 %)
4902vehicle ot of service (more than 2 weeks): 7 (17.1 %)
4913vehicle ot of service (more than 6 months): 5 (12.2 %)
4906withdrawn vehicle: 3 (7.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 53.8 %, Monday to Friday 61.9 %

Currently in service on routes

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
4020from 20081999from 20084921from 2010

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Viko #85:
Nie, ale 4921 je najblizsie ku originalu.
Reply on: 6503 #87:
61-63 (6201-03) síce neboli prototypy, ale overovacia séria a tá sa prototypom aspoň vzhľadom dosť podobala. Lenže tieto vozy boli natoľko "odľahčené", že im praskali rámy. Tie naše 3 sa ani všetky nedožil plánovaných 11 rokov. Aj ak by sa boli zachovali, bolo by to k ničomu, lebo bolo len ťažké udržať ich v prevádzky schopnom stave.
Reply on: Andrej #86:
No ved ako prototyp by bola o to vzacnejsia. 😉 Co by sme dnes dali za prototyp 14Tr, aj ked u nas nejazdil. Co prototyp - co by sme dali za 14Tr0 !! 🙂
Reply on: SixSixTrooper #84:
4921 určite nebude zachovaná v dopravnom podniku - je to prototyp a vôbec neprezentuje zvyšné vozidlá tohto typu.

Ak by 4921 tak len ako niekoho súkromný voz.
Reply on: SixSixTrooper #84:
Ty máš vešteckú guľu že vieš, ktorý bude v najlepšom stave keď dojazdia?
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: 6503 #83:
Isto ostane. Typoval by som #4921
Z tychto neostane ziadny historicak?
Reply on: Ma178rek #80:
Nahnuté to má najviac 4921, ktorý je už prehnitý. Čiže pri ňom je to ešte otázne.
Reply on: Ma178rek #80:
ako ktoré ..
sú také čo sa opravujú/plánuje sa ich oprava v (ne)dohladnej dobe a sú aj také čo stoja len tak a nikto netuší čo s nimi bude ..
Tých 7 Mercedesov ktoré už stoja dlhodobo (pol roka až 2) sa opravujú alebo stoja iba tak?? Viem že sú to už dosť staré vozidlá ale stále si veľmi reprezentatívne 😞
Reply on: TomJ #77:
pokial si sukromnik (teda firma vlastnena nie statnou spravou), mozes si nakupovat/obstaravat majetok sposobom akym chces....
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: TomJ #77:
V Nitre je tusim sukromny dopravca.
Reply on: Petto #74:
To je vôbec v dnešnej dobe povolené obísť súťaž a priamo od nejakého výrobcu objednať busy? Či len obmedzený počet?
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: 6503 #73:
Zastavte rasizmus vs kentom.
Reply on: Ma178rek #70:
Písal som obrazne, že sa ťažko orientuje vo všetkých týchto nových vozidlách 😁
Reply on: 6503 #73:
Za mna nie. Design sice lepsi ale stiesneny interier takmer zhodny s NB18. Vyzera to tak ze na par rokov tu bude vyhravat kombinacia Streetway vs Kent lebo cena. SOR NS18 uz zial cenovo to uz nevyhra. Nitra Arriva si tie NS18 objednala priamo bez sutaze.
Inak spytam sa - tento bus by pre BA nebol dobry a nebol by aj financne vyhodny? Dizajn moderny, spolahlivost zrejme lepsia ako Oto. Ci?

https://imhd.sk/nr/popis-typu-vozidla/1012/SOR-NS-18
Reply on: Ecomat #71:
Vypisany je, nie je vyhodnoteny. Ale naco, aj tak nie su vyčlenene peniaze z rozpočtu. Dokonca aj pri diesel vozidlach svieti logo financovane z EU fondov.

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/448856?text=&nazov=&datumZverejnenia=-1&ext=0&sort=&sort-dir=ASC

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/435153?cHash=b7eab2dad89f3065405eec53d8d4ab2f
Reply on: Andrej #68:
nikto netuší, tender na nové klbaky nie je ešte vypísaný
Reply on: Andrej #68:
Ako priveľa??? Je odstavených 12 CapaCity, 30+ soriek a 6 otokarov .. preto sú vo výprave teraz aj Solarisy a jazdenky z Nemecka
Public Transport

Public Transport

Reply on: Andrej #68:
Za Capacity ešte nie je náhrada.
Zrejme stále nekupujeme dostatok kĺbakov, kedže DPB nie je schopný pokryť výpravu a vyťahuje na linky 20 ročné jazdenky.
Je niekto v obraze ktory vie kedy maju tieto autobusy skoncit?

V poslednej dobe kupujeme privela, neviem kedy ma co prist.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: SixSixTrooper #66:
Ale ked by sa vedeniu zase podarilo okradnut Otokar ako z Kentami tak tam sanca je.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Solider #65:
Ked vidim ze uz nie su penize ani na propagacne reklamy o DOD do vozidiel a davali sa tam tie malinke letaciky tak velmi pochybujem.
Reply on: Urbanway 2423 #63:
Myslím, že nie. Na druhej strane, eurofondy zaplatia obnovu trolejbusov a električiek, takže nakúpiť si autobusy je úplné minimum, v porovnaní s cenou za trolejbusy a električky.
Reply on: Urbanway 2423 #63:
tak na druhej strane aj autobus na naftu predstavuje ekologicky druh dopravy, ked si predstavis ze si nim nahradil ~100 (zavisi od jeho kapacity, cislo som strelil od boka) aktivnych aut....
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #62:
Znamená to teda, že aj DPB by mohol v dnešnej dobe dostať eurofondy na nákup normálneho počtu E6 autobusov? Jedná sa totiž o MHD, takže tam by mohli byť iné kritériá ako u SAD, kde by bol napr. s nabíjaním elektrobusov väčší problém, a preto podporila EÚ aj naftové autobusy. Niekde som tuším čítal, že EÚ už bude prispievať len na ekologické druhy dopravy?
Reply on: Viko #61:
Ale treba povedať aj B, že nie všetky sadky boli so žiadosťou o dotáciu úspešné. S CNG vozidlami to bolo ešte horšie – Košice tri autobusy, Zvolen štyri autobusy a Martin dostal peniaze na refinancovanie deviatich Urbanwayov. A predtým 16 žilinských hybridov. To má pre Bratislavu efekt asi ako pri štyroch vodíkových autobusoch, čiže úplne minimálny.
Reply on: Urbanway 2423 #58:
Čo by sa nedali, sadky za posledné dva roky nakúpili z fondov desiatky nafťákov.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: TomJ #59:
Asi áno, ale aj tak by sa mali dať stále použiť aj na E6 dieselové autobusy, ktoré sú tiež celkom ekologické.
Reply on: Urbanway 2423 #58:
A nedajú sa eurofondy použiť ani na nákup CNG vozidiel?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Dadino #57:
Nebude to hlavne tým, že na dieselové vozy by už neboli peniaze, keďže by na ne DPB nedostal eurofondy, a preto kúpili hlavne električky, trolejbusy a vodíkové autobusy? Inak škoda, že eurofondy sa nedajú použiť aj na dieselové autobusy (kým nebude za ne adekvátna náhrada), pretože elektrické a vodíkové autobusy sú dosť nepraktické a neekonomické voči dieselovým autobusom.
DPB má očividne ťažko v paži celý vozopark autobusov odkedy dorazili 12m NSky. 7.11.2022 boli ukončené tendre na 150ks 18m CNG vozidiel a 100ks 18m diesel vozidiel. Do dnešného dňa neboli zverejnené výsledky súťaže. DPB to naťahuje aby im neplynula lehota rámcovej zmluvy očividne. Nechce sa mi ale veriť, že by aspoň na 30ks CNG nevedeli vybaviť financie z fondov EU. Dneska máme alarmujúci stav už aj klasických 18m vozov. Nie to ešte 21m vozy. Keď som v Marci vravel, že cca September začne byť kritický lebo proste prvoseriové sorky sú už zrelé na šrot tak mi nikto neveril. Dneska to máme tu a výprava vyzerá ako vyzerá. 18m poradia nahrádzajú vo veľkom 12m vozy lebo nemáme 18ky. Žiaľ DPB 21m vozy podľa posledných informácií ani neuvažuje nakúpiť preto chceli tých 250ks kĺbových 18m. Ale tiež si myslím, že minimálne ten počet 21m vozov čo tu máme mal byť nahradený novými ak nie aj viac ks ešte s rovnakou dĺžkou.
Reply on: marek1978 #55:
Nestacia
Reply on: Miro #53:
21m stacia.
Reply on: marek1978 #52:
24m autobusy?
Reply on: trolejbus6207 #51:
A hlavne by som to neriesil 18m vozidlami, nakolko po siedmej sa stava, ze na Zaluhach sa uz ludia nezmestia do vozidla. Tam by to bol pokles cez 300 osob za hodinu pri ponechani terajsieho intervalu.
Jednoducho si treba uvedomit, ze cca 100 cestujucich na spoj nie je standard v europskych mestach. Treba tomu prisposobit bud interval, alebo kapacitu vozidla.
Kedze je problem s vodicmi aj peniazmi, tak je momentalne najschodnejsim riesenim nakup kapacitnejsich vozidiel .
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ecomat #50:
Myslím, že je najvyšší čas začať riešiť ich náhradu, pri "rýchlosti" DPB vypísať + vyhodnotiť tender a dodacej doby výrobcu by tu mohli byť nové vozy najskôr o dva roky a to som ešte optimista...
Reply on: mirec240 #49:
4903, 4906, 4912, 4920, 4921, 4938 sú aktuálne odhlásené .. to nič nemusí nutne znamenať ale či a kedy sa pohnú tieto vozy ani srnky netušia .. pri tejto poruchovosti treba riešiť to čo je ešte pojazdné bohužial ..
Je v pláne opraviť všetky dlhodobo odstavené vozidlá? Či niektoré poslúžia už len na diely? (4914 viem že je v oprave)
Reply on: Petto #47:
no dajme tomu že keď teraz na 98 dávajú cez víkendy krátke vozy, tak by to možno aj šlo, zabudol som že je doba šetriaca 😃
Reply on: Ecomat #46:
Ved uz vypravuju len vacsinu L93,celu L68 a cast L29. Z cca 50 vozov potom dost bieda , dakych 20ks vonku len cez vikend.
Reply on: Petto #44:
83 síce zvládnu aj sorky cez víkendy ale Petržalka si nenaškrabe do výpravy so-ne ďalších 10 soriek pri tejto poruchovosti čo majú ..
Reply on: SixSixTrooper #43:
nezačne .. a otokare boli záložáky tj zaskakovali za niečo pokazené
Reply on: SixSixTrooper #43:
Capacity by uz mali setrit aj cez vikend. 83tka zvladne byt aj s NB18 cez vikend.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Ecomat #42:
Tieto vozy to uz bohuzial maju zratane. Typujem ze este zopar vyradia na diely a zbytok nechaju dozit na 83,84. Minule som na 83 videl 2 Otokare ten isty den takze podla mna po skonceni Capacity zacne 83,84 vypravovat Trnavka alebo Jurajov dvor namiesto Petrzalky.
Reply on: Agent426 #41:
lebo ich je málo a nestačia už ani na 83/84
Prečo už nejazdý na 68?
Reply on: marek1978 #37:
aj po nej niečo ostalo?
Reply on: samkoh #36:
ul. Pri seci
Reply on: Viko #32:
to bolo kde?
karosa_b741cng

karosa_b741cng

Reply on: Petto #23:
4914 bez motora a 4916 už má motor, len stojí v depe🤔
Reply on: SimonMHD #30:
vzduchova trubica
Reply on: Viko #32:
mne sa nechce verit ze tie petrzalske sorky z 2010 este stale dokazu odjazdit niekedy aj celodenky bez problemov 😃 pritom v akom su stave
Reply on: Dadino #31:
Ale čoby, to je bežný kolorit vozovne Petržalka ešte od čias jej starého sídla 😃
Reply on: SimonMHD #30:
Keby len s tým niečo bolo.
Mám pocit, že MBCC sa už pomaly ale isto nechávajú len dožiť keď vidím v akom sú stave a ako sa neopravujú...🙄
Čo sa deje s 4921?
Reply on: N/A #28:
Áno, bezpochyby je obdivuhodné koľko tie vozy vydržali, ale keby mali normálnu údržbu, výsledok by bol omnoho dôstojnejší a bezpochyby by to ich životnosť predĺžilo.
Reply on: Foltest #27:
tie zo starsej serie maju okolo miliona km najazdene... pri petrzalskej udrzbe a na petrzalskych cestach ich budeme o chvilu obdivovat ako ikarusy svojho casu, ze je neuveritelne ze to doteraz vydrzalo
Reply on: Viliam22 #25:
Sú to Petržalské vozy, takže áno, nejako sa "servisujú" 😃
Reply on: Viliam22 #25:
To sa pytas ci oznamujes ? 😁
Tie busy sa aj nejako servisujú lebo pomaly každý už vydáva otrasné zvuky motorovej časti, horšie už ako Karosy alebo TAMy
Reply on: Petto #23:
Oživia
4914 a 4916 este ozivia ci sa ocakava uz rovnaky osud ako 4909,4926 ? Neoficlane vyradene ?
rip 4926
Reply on: Ma178rek #20:
Beriem späť, ráno bez kávy a fakt som prečítal 4920.....9 a 0... 😃 Jasná vec.
Reply on: fanatikmhd #18:
je tam písane 4020 🙂 a nie 4920
Reply on: fanatikmhd #18:
To je 4020 a tak je to správne, keďže to bolo jeho prvé označenie.
Prvá tabuľka "Prehľad vozidiel" chyba v ev.č. prototypu - je 4920, má byť 4921....
Reply on: Jadran #15:
Takéto krátkozraké prakticky nemôže vedenie jednoducho zakázať? Či to je mikromanažment, na ktorý nie je priestor?
Reply on: Jadran #15:
DPB je autorizovaný servis Zahnradfabrik Friedrichshafen 😅 ?
Reply on: mirec240 #14:
Šklbanie Meďákov pri rozjazde je začiatok konca - prevodovka čoskoro (do pár mesiacov) vypovie službu úplne.
Prečo? Lebo údržba, lebo neustále klavírovanie do prevodoviek, lebo hú, Meďák veľa žerie, tak to radšej jemne modifikujeme.
Keď sa šklbanie začne prejavovať a nahlasovať u kompetentných, dielňa to vyrieši poznámkou "objednané na opravu" do knihy. Táto oprava sa uskutoční až vtedy, keď voz ostane nepojazdný na trati a začína polročné čakanie na výmenu prevodovky.
Dôvod - tak ako píšeš. Nemáme vozy, nevypravíme!
Hrôza, ako to šklbe pri rozjazde, či už 4933, 4936 alebo 4941. Ale tak pokiaľ ešte jazdia tak to dpb netrápi, veď čo by tu potom jazdilo, všakže...
Reply on: Erik165 #7:
Aj 4925.
Reply on: S499.1023 #11:
Bolo by fajn tam namiesto tohto mätúceho popisu dať Mercedes-Benz Türk, Istanbul-Hoşdere...
Reply on: Durkø4941 #10:
Kde vidíš informáciu o krajine výroby Nemecko? Ja takú nevidím. Vidím informáciu o tom, že výrobcom je nemecká firma EvoBus a je to tak správne.
Mierna chybicka pri vyrobcovi
Nie nemecko ale turecko....
Bude sa este akusticky informacny system dalej montovat do dalsich MB alebo uz to skoncilo??
Reply on: Petto #3:
Hlavne pri klíme za 1 cent, prípadne podľa vzoru Škodovky pri podhodnotených službách, o ktorých už zainteresovaní vopred vedia, že sa aj tak nebudú objednávať... ?
4901, 4902, 4903(?), 4904, 4906, 4911, 4913, 4915, 4916, 4924, 4934, 4935.

Nema niekto info., kedy dostanu hlasenia zvysne, popr. Citelisy, Sory? Vyradenych bolo dostatok vozidiel, popr. Ci sa nebude nove vedenie tym zaoberat.
4921 bude stále ciernostrieborna




Môžem sa opýtať ktoré msrcedesi hlasia?
Dakujem za odpovede.
Reply on: 4004 #1:
k otázke č. 3 - sú dve možnosti na kúpu MBCC
- ich výhradným distribútorom pre SR budú Jepko s Trdkom
alebo
- výrobu MBCC kúpi Jepko s Trdkom .....
Reply on: 4004 #1:
Tak sorky sa budu kupovat a aj vacsinou vyhravat tendre, nakolko su najlacnejsi stale a cena je vzdy a asi aj bude mat velku vahu v tendri
Reply on: 4004 #1:
4901 je uz tusim bez reklamy, 4921 je stale ciernostrieborna ...
na poslednu otazku ti nedam odpoved, zalezi aj od vysledkov volieb :))
Niekolko otazok:

-4901 ma este reklamu na Euroveu?
-4921 ma este povodne farby?
-Kupime si este nejake MBCC, alebo budeme do konca sveta kupovat len SORky?