VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra K2

K2
K2
K2S #7103
K2S #7103
K2S #7105
K2S #7105
K2S #7115
K2S #7115
K2S #7124
K2S #7124
K2S #7134
K2S #7134
K2G #7085
K2G #7085
K2S #7116
K2S #7116

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. K2 309 1969 1969 1993 1
2. K2 310 – 329 1971 1972 1983 – 1997* 20
3. K2 330 – 354 1974 1974 – 1975 from 1986 25
4. K2 355 – 374 1975 1976 from 1991 20
5. K2 375 – 394 1977 1977 from 1996* 20
6. K2YU 7085 – 7087 1983 1983 from 2009 3
7. K2S 7126 – 7134 Autumn 2007 – May 2009 2008 – 2009 9
Total 1969 – 2009   98
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 20400 mm
Length over couplers 21504 mm
Width 2500 mm
Height 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S)
Working height 6015 mm (K2S)
Height of floor 900 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu)
49 + 1
44 + 1 (K2S okrem #7131)
Number of standing places 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Design load 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2)
152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Weight of unloaded vehicle 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S)
Gross vehicle weight 37200 kg (K2S)
Motor control ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie
Engine TE 022, jednosmerný, sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A
Continuous power output 40 kW
Number of motors 4
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7019II

7002 7003 7004 7026II 7103 7027II 7008 317 318 7010 7011 7027III 7037II 7014 7037III 7036II 7035II 7053II 7001II 7020

7117 7044II 7023 7024 7025 7026 7027 7045II 7029 7030 7031 7032 7033 7034 7017II 7036 7037 7038 7039 7102 7041 7079II 7043 7022II 7045

7122 7047 7101 7124 7050 7051 7052 7053 7113 7055 7056 7115 7118 7108 7114 7104 7062 7120 7064 7109

7105 7106 7116 7069 7110 7071 7072 7123 7074 7121 7076 7125 7078 7079 7119 7107 7112 7111 7084 8133

7085 7086 7135

7126 7127 7128 7129 7130 7131 7132 7133 7134

Legend and statistics

7103vehicle in service: 21 (21.4 %)
7116online: 2 (2 %)
7117today in service: 6 (6.1 %)
7110vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (4.1 %)
317vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %)
7019IIwithdrawn vehicle: 77 (78.6 %)
7103historic vehicle: 3 (3.1 %)
7019IIfleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 28.5 %, Monday to Friday 19 %

Currently in service on lines

1 / 2 4

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.
309 7001 7019II  
310 7002   
311 7003   
312 504 7004  
313 7005 7026II  
314 7006 7047II 7103 
315 7007 7027II  
316 7008   
317 7009 317  
319 511 7010  
320 7011   
321 7012 7027III  
322 7013 7037II  
323 7014   
324 7015 7037III  
325 7016 7036II  
326 7017 7035II  
327 7018 7053II  
328 7019 7001II  
329 7020   
330 7021 7053III 7117 
331 7022 7044II  
332 7023   
333 7024   
334 7025   
335 7026   
336 7027   
337 7028 7045II  
338 7029   
339 7030   
340 7031   
341 7032   
342 7033   
343 7034   
344 7035 7017II  
345 7036   
346 7037   
347 7038   
348 7039   
349 7040 7102  
350 7041   
351 7042 7079II  
352 7043   
353 7044 7022II  
354 7045   
355 7046 7078II 7122 
356 7047   
357 7048 7101  
358 7049 7079III 7124 
359 7050   
360 7051   
361 7052   
362 7053   
363 7054 7113  
364 7055   
365 7056   
366 7057 7115  
367 7058 7118  
368 7059 7108  
369 7060 7114  
370 7061 7104  
371 7062   
372 7063 7120  
373 7064   
374 7065 7109  
375 7066 7105  
376 7067 7106  
377 7068 7116  
378 7069   
379 7070 7110  
380 7071   
381 7072   
382 7073 7123  
383 7074   
384 7075 7121  
385 7076   
386 7077 7125  
387 7078   
388 7079   
389 7080 7119  
390 7081 7107  
391 7082 7112  
392 7083 7111  
393 7084   
394 8133   
7087 7135   

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #113:
Tak uz aj 7123 je odstavena kvoli prepadnutym reviziam, cize ten povodny plan evidentne neplati..na evidencii je aj pri 7135 napisane, ze sa v pripade nedostatku vozidiel obe vratia do premavky
Ďakujem za info.
Reply on: Andrej #185:
Klíma sa dá namontovať všade, ale reč bola o klíme pre vodiča, ktorá sa nainštalovať dá, lebo ju majú bežne T3 či T6.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #187:
To sú všetko výhovorky. Ak by sa chcelo, tak klíma sa dá dať aj na wanu. Viď VarioLF č. 1598 v Šalingrade. Alebo viaceré VarioLF v Ostrave, napr. https://mhd-ostrava.cz/obrazky/fotky/1000038178-02.jpg
Reply on: upravovač fotiek #186:
Ja sa pýtam na to či je to fyzicky možné, nie je či je to reálne.

Pražská DP tvrdí že tie vozy nie sú na to prispôsobené, a keďže nie som inžinier a ani nevidím do tejto problematiky, tak neviem usúdiť či tým myslia že by bolo treba veľa roboty/peňazí aby sa to uskutočnilo, alebo či sa to vôbec nedá robiť.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #185:
Celovozová klíma do čohokoľvek starého v Bratislave je asi rovnako reálna ako toto:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/297361/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/297362/
Reply on: Solider #179:
K téme celovozidlová klíma chcem túto otázku znova otvoriť: https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/47/Off-Topic-F%C3%B3rum?dfpi=3205#3205

Ako samozrejmosť beriem že celovozidlová klíma sa nedá nainštalovať bez zosilnenia strechy, a tiež beriem že dnes to už význam z finančného hľadiska nemá, ale keby sme šli do toho pred 20 rokmi, tak by sa to dalo? (resp vypracoval k tomu niekto dokumentáciu alebo to boli len populistické výkriky do tmy)?
Reply on: S499.1023 #183:
Sorry ja som nemyslel T3M ale T3P ako tie ktoré mi pripadajú ako tie “zlé” a nazývam ich ako modernejšie ale stále šroty. T3G a ozajstná T3M 7733+7734 majú pre mňa taký historický vibe a T3P s oranžovými tyčami a pograffitovaným/potagovaným interiérom sú pre mňa odpudivé a radšej si počkám na inú. Keď si T3M vymeníte za T3P tak vám to snáď už vyjde čo som tým myslel.
Reply on: Elektricka #181:
A vieš vôbec, ktoré sú T3G, ktoré T3M a čo je to T3P alebo nedajbože T3S?
Samozřejmě, po bitvě je každý minerál, ale v krychli se dá říci, že obyčejný člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde velké rizoto, že to může skončit pěkným fiatem. I když se človek tváří jako suvenýr a má v sobě třebas i velký potencionál, vrátí se mu to jako buzerant a on pak vypadá jako úplný decibel.
Reply on: Elektricka #181:
Nepomýlil si si T3G (starý interiér s laminátovými sedadlami) s T3P (novší interiér s látkovými sedadlami)? Lebo T3G a T3M sú z pohľadu cestujúceho to isté. A T3M máme už len jednu súpravu.
Reply on: upravovač fotiek #180:
Mne by tie T3G 10 rokov ani nevadili, v DPB je nadpolovičná väčšina nových vozov v premávke a plánuje sa nákup ďaľších a podľa mňa sú T3G zachovalé vozidlá. Horšie sú na tom T3M, síce modernejšie ale stále šroty a ich stav a celkový feel je otrasný. K2S na linke 1 sú podľa mňa fajn, na 4 či 9 nevyhovujúce… Ja by som T3G držal kým sa dá a kľudne aj nech prežijú otrasné T3M

upravovač fotiek

Reply on: Solider #179:
Aby nám T3G a T3P nejazdil ešte ďalších 10 rokov...
Reply on: upravovač fotiek #173:
Že T3G dojazdia sa hovorí posledných desať rokov. Už vtedy bolo neskoro do nich investovať viac, to malo prísť oveľa skôr a pokojne aj formou wanizácie. To sa vraciame pred rok 2010, keď sa rozhodlo, že sa nebudú ďalej modernizovať T3P, ale kúpia sa zbytočné novostavby z Parsu. A to bolo v časoch, keď si DPB tie T3P sám kompletizoval, ale dalo sa zarobiť niekomu inému. Nechávam ako otvorenú otázku, prečo. Dnes je to už nereálne, keď z ústredných dielní odišli ľudia a s nimi aj know-how. Aj otázka domontovania klím do T3P/T6, ktorá prišla pred piatimi rokmi a následne vyhnila, je už asi pasé. Ručné radiče či iné úpravy tiež.
Reply on: upravovač fotiek #175:
Už nie sú v Krasňanoch 😂😂

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #176:
V Krakove jazdia EU8N, čo sú modernizované a predĺžené E6 z Viedne. A E6 je obojsmernou verziou E2. V Poľsku vrazili nízkopodlažný článok, modernizovali komplet interiér a dokonca dosadili celovozovú klimatizáciu (aj keď nie do úplne všetkých modernizácií, len tých neskorších). Takže technicky je to plne realizovatľné. A verím, že aj E2 by mohla dostať klímu, keby o tom rozhodli. Lenže čo s vlekom? Ten klímu nedostane? Fajn, nech tí, čo klímu nechcú, nastúpia do neho. Ináč čo sa interiéru týka, tak drevené sitzle sú mimoriadne pohodlné, ale ich usporiadanie je to najhoršie pre kapacitu (a E6 boli ešte horšie a v Krakove majú po modernizácii taktiež blbé usporiadanie). Rôzne pozdĺžne sitzle, za búdou vodiča a oproti 2. a 3. dverám, sedenia "do štvorky". Keď to porovnám s interiérom E/E1, tak je to obrovský rozdiel. Ale to je rovnaký "problém" ako T6A5. V Košiciach mali všetky interiér po vzore KT8D5 (ako u nás prototypové vozne). Ale T6A5 sú aspoň široké vozne, v úzkych E2 to pôsobí oveľa horšie. Proste niekto taký interiér chcel, rozhodol, tak ho má. Pri E2 ale nie je moc priestoru na jeho zmenu bez rozsiahlych zásahov do výzbroje, lebo oproti 2. a 3. dverám sú pozdĺžne sitzle na nejakých krabiciach ktoré ukrývajú najskôr nejaké stýkače a pod.
Reply on: upravovač fotiek #173:
Šlapátko by som pochopil ale prešmyčka mi nedoklapla. Interiér E2 by som nemenil, veď pozri, čo si Viedeň nechávala dávať ešte nedávno do nových ULF-ov. Klimatizácia v E2 by sa mi páčila. Len sa obávam, že by to nešlo. Posledné klasické Düwagy u OEG klimatizáciu síce dostali ale s tou sa rátalo už pri výrobe.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #174:
A už sa im hovorí ináč? 😁
Reply on: S499.1023 #172:
Šlapátka boli nazývané T3M/T3G v Krasňanoch.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #172:
Vozeň s pedálmi, kde nezadávaš jazdu a brzdu ručným radičom. Zachytil som, hádam 15 rokov dozadu, vodiča hovoriť výpravcovi: "Daj mi radšej K2S, nechcem šlapátko." Preferoval K2S oproti T3G.

Keby boli dielne v DPB aspoň čiastočne schopné, tak z vyradených K2S by prehodili ručné radiče, plyšové sedačky a klímy búdy vodiča (klímy možno aj s meničmi, stačí do predných vozňov súprav) do T3G/T3P (do T3P iba klímy búdy vodiča). Už pred vyše rokom, keď sa vyraďovanie K2S začalo. Mali k tomu príležitosť. T3G boli dlho odstavené, mohli kľudne dostať plyšové sitzle a predné vozy ručné radiče a klímy búdy vodiča. Pochopím, že pri T3M to zmysel nedáva (ale na nerealizovaný návrh dávať TV Progress to T2R sa to stále nechytá). Nakoľko K2G má ručný radič aj klímu búdy vodiča, tak nemôže byť problém aby to mali aj T3G s TV8. A klímy búdy vodiča aj do predných vozňov T3P. Z vyradených K2S boli prakticky zadarmo. Stačilo prehodiť a odservisovať (vyvákuovať, naplniť). Nech má aspoň obsluha v lete aký-taký tepelný komfort. 16 kusov K2S bolo vyradených. Dosť sedačiek pre T3G (a T3M), klimatizácií do predných vozňov súprav T3G/T3P a ručných radičov do T3G. Lenže DPB naozaj nemá dielne, ktoré by boli schopné to spraviť! A to je dosť tragické zistenie. Alebo to nikoho nenapadlo. Alebo si povedal "načo, veď o dva roky tie vozne dojazdia, budeme mať nové Škodovky". Ja som absolútne za, aby nové vozy boli, ale pri súčasnom vedení mesta nemám pocit, že by to nejako riešili. Ani že v roku 2027 sa budeme voziť v bežnej premávke výlučne modernými nízkopodlažkami. Furt počúvam ako sa do T3G neoplatí investovať, lebo "čoskoro dojazdia". A to "čoskoro" sa furt presúva do budúcnosti (našťastie!, lebo sú furt lepšie ako K2S, na špičkové poradia).

Ináč to je vec, ktorú som v Bratislave nechápal. Akákoľvek modernizácia sa niesla v duchu "vymeníme výzbroj". OK, dajme tomu v 80. a 90. rokoch. Ale zvýšenie komfortu cestujúcich alebo obsluhy bolo vždy druhoradé. Koľko VPčiek absolvovali T3G od roku 2000? Dávno sa do nich mohli dať plyšové sitzle a ručné radiče, kľudne aj klíma búdy vodiča. Lenže to nikto neriešil. Vo viacerých mestách som sa vozil modernizovanými vozňami, ktorým ostali pôvodné odporové výzbroje, ale mali interiér a búdy vodiča pozdvihnuté na lepšiu úroveň. Bratislava je v tomto príšerne konzervatívna. A ináč Viedeň tiež. Modernizácie E2 sú čisto vo výzbroji. Ale interiér a búda vodiča (teda skôr polobúda) ostali pôvodné. To je akýsi špecifický, geograficky lokalizovaný fenomén.
Reply on: upravovač fotiek #171:
Čo je to špalátko?