Pokial viem, tak desiatky rokov zdevastovane chodniky v Petrzalke opravoval postupne Hrcka a teda mesto s tym nema nic. Vallo za 7 rokov nedokaze spustit ani len parkovaci tunel, ale zato dokaze na kazdu vedlajsiu cestu nasrobovat tie zlte retardery a to bez oznacenia prekazky na ceste. A tam, kde taka znacka predtym aj bola, ju odstrani.
IvoN nebol ziadna vyhra, ale aspon ku koncu narychlo dal opravit Panonsku a Dolnozemsku. Tento truhlik si nakupi platany na Trnavske za sto tisic, aby sa mal kde odfotit a vsade leje hektolitre cervenej farby...
Akože v niečom má aj pravdu (napr. že sa vybudovalo minimum vecí pre verejnosť a súkromné neprístupné mrakodrapy to nezachránia, hoci pekne vyzerajú) ale jeho primátorovanie tiež nebola rozhodne žiadna sláva. Za Valla sa opravili aspoň mnohé ulice, za jeho éry ani to veľmi nie. Čiže ok, môže hovoriť, ale tiež má poriadne maslo na hlave..
V starších štúdiách, projektoch či výskumoch to nie je zrovna zriedkavé, že sa autori občas vyjadrili "ľudovejšie". Nefungovali ako dnes, keď si môžeš otvoriť word, 50x prečítať a zakaždým zmeniť jedno slovo za krajšie
A k tej druhej časti, v roku 1992 sa už isto vedelo, na čo všetko by bolo treba peniaze - ale nie sú. Takže rozumiem, že postupné prisypávanie ulice na celej jej dĺžke, zvlášť ak by to znamenalo obchádzkové trasy počas výstavby, radšej ani nenavrhovali.
Nemci sú v tomto celkovo zvláštni.
Dortmundský Stadtbahn sa v čase ekonomického útlmu regiónu zakopával za strašne drahé peniaze v centre pod zem namiesto toho, čo by najprv vyriešili pojazdované úseky bez nástupíšť v strede ulice a jednokoľajky.
Určite autori oficiálnej štúdie použili výraz "podliezť ani nadliezť"?
Ďalej je zaujímavé, že v roku 1992 by sa nepočítalo s možnosťou zmierniť sklon trate na Molecovej dobudovaním nadjazdu a napojením cez Svrčiu pri Družbe, na čo sa vtedy ešte zrejme držala územná rezerva.
Až na to, že tá koľaj sa nepoužíva na bežné prestávkovanie vozov (aspoň som si to tam nevšimol). Zrejme to bude iba na obeh pre vozy, ktoré končia službu.
"dokonca aj zastávka, kde by sa kľudne dala spraviť vyvýšená hrana ju nemá:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/158293/"
ak si vsimnes trolej, zistis ze sa tam zbiehaju 2 kolaje, takze aj ked by si vozidlu stojacemu ako na obrazku tu vyvysenu hranu dorobil, tak cestujucim z vozidla stojaceho na kolaji viac vpravo by si naopak dorobil dalsiu terennu prekazku
(inac tamojsie miestne realie nepoznam)
Detto aj mne z pohľadu MHD najodpornejšie mesto v Nemecku Darmstadt má na svojom najcentrálnejšom prestupnom uzle Luisenplatz nástup z úrovne vozovky, hoci je to pešia zóna a miesta na ostrovčeky by tam boli 3P.
Not Just Bikes vidal video o zufalom stave Torontskych elektriciek. Velmi dlhe video, ale zaujimave a na zamyslenie pre tych ktori si myslia ze Bratislava je uplne dno elektrickovej premavky. Sice k takej Prahe mame dost daleko, ale moze byt aj ovela horsie.
Huitzilopochtli
Ďalej je zaujímavé, že v roku 1992 by sa nepočítalo s možnosťou zmierniť sklon trate na Molecovej dobudovaním nadjazdu a napojením cez Svrčiu pri Družbe, na čo sa vtedy ešte zrejme držala územná rezerva.