Reply on: S499.1023 #3076:
Musel som si znovu niečo o točni Unterburg vygúgliť. Mal som informácie spred vyše desiatich rokov. Točňu nezrušili a dokonca ju v rokoch 2017 - 2020 znovu využívali pre otáčanie linkových autobusov (prvý raz v histórii, predtým slúžila len trolejbusom) počas uzávierky mostu, resp. priľahlej ulice. Než som gúglil, tak som si pamätal, že točňa bola už opustená a naposledy rekonštruovaná v roku 2004 a životnosť jej dávali 15 až 20 rokov. Tak som usudzoval, že bude "administratívne zrušená". Pamätám si, že som vtedy čítal niečo o tom, že budúcnosť tej točne je neistá v akomsi germánskom článku, pričom ten článok už vtedy vychádzal z 10 rokov starých informácií, lebo novšie infomrácie vtedy neboli. Na otáčanie bežných prevádzkových vozov sa točňa nevyužívala dlhé roky, než prišla výluka. Nedostatok 12 metrových autobusov (a neexistencia 12 metrových nízkopodlažných trolejbusov vo vozovom parku) aj tak obmedzoval využitie, premávka sa zabezpečila skrátením trolejbusov po najbližšie obratisko s stým, že k točni jazdili 12 metrové autobusy slúžiace ako "návoz" ku kĺbovým trolejbusom (ktoré sa kvôli svojej dĺžke na točňu nezmestili). Posledných 5 rokov sa na točni točia iba historičáky v rámci rôznych šotojázd. Určite dobre vieš, že v bežnej premávke trolejbusy od roku 2009 jazdia v režime jazdy mimo trolejového vedenia asi jeden kilometer "za točňu", do reglérneho obratiska, kde sa otočí kĺbak.Ináč nápad na sci-fi: točňa na Kamzíku pri lanovke, predĺženie linky 44 k nej, najmä počas víkendov. Obrat trolejbusov v bežnej premávke na točni. 100% šoto. Na pohon točne sa využije pohon lanovky. Točňa sa bude otáčať počas zapnutého pohonu lanovky. Pre nájazd a výjazd trolejbusu bude lanovka krátkodobo prerušená. To je dostatočne bláznivé.

S499.1023