Americké mestá fungujú inak ako Bratislava. Američania majú iný životný štýl, najmä tí, čo žijú v mestách. Nedá sa to porovnať.
Predstava, že život v centre Bratislavy bude lepší bez áut môže mať len finančne negramotný človek, ktorý nerozumie mikroekonomike, nikdy žiaden obchod ani prevádzku neprevádzkoval.
Rôzni ľudia potrebujú odstaviť vozidlo na rôzne dlhý čas. Ešte keby sa tak dalo odstaviť vozidlo za povedzme 4,10 € / 24 hod. na rozumne umiestnenom P+R, ako trebárs v tej Viedni.
Ja nehovorím o rezidentských miestach, ale rezidentoch. To sú ľudia čo v zóne bývajú a platia fixný poplatok na rok. Keby si miesta presunul z ulice do garáže, týmto ľuďom výrazne stúpnu náklady pokiaľ ich ročná karta nebude platiť aj v tej garáži.
Vy tu budete prví bliakať keď vám zrušia lacné parkovanie na ulici a budete namiesto toho platiť komerčné parkovné v garáži, ktorú navyše budete mať ďalej od cieľa.
Samozrejme ak sa bavíme o presune áut z ulíc do garáže, nemám s tým problém. Ale taký variant na stole nie je lebo politicky to nie je priechodné.
Ako sa prejavuje nezvládanie áut komunikáciami? Autá sa tam kopia počas pracovných dní a uvoľnia sa až v sobotu ráno, alebo ako?
Podľa mňa žiadúce je, aby aj v centre mesta bol život. Ľudia pri voľbe spôsobu dopravy zvážia alternatívne náklady a rozhodnú sa podľa času dopravy, ceny parkovného, ceny MHD atď. Tieto rozhodnutia by sa mali robiť individuálne a nie podľa toho, či si ja myslím, že je áut v centre veľa alebo málo.
----
Keď píšeš, že po postavení garáže sa zruší nula miest na povrchu... Nie je náhodou parkovanie na ulici v kompetencii tej istej radnice, ktorá bojuje proti garáži? Čiže garáž je nevhodná, lebo po jej postavení sa nezrušia miesta na povrchu. Miesta na povrchu nemôžme zrušiť, lebo nemáme garáž.
Osobne by som odporúčal zrušiť miesta, ktoré zakrývajú výhľad do križovatky pri Alžbetke a na Mariánskej.
Áno, áno, centrá miest žijú z ľudí čo tam prišli autom, of corz. Preto ešte aj v carcentrických USA majú komerčné priestory v pedestrian-friendly lokalitách nadštandardnú hodnotu oproti okolitým.
Mne to je jedno, budem viac peňazí míňať inde, uvidíme, či soyaboys na bicykloch dokážu uživiť Staré mesto. Posledné roky ukazujú, že skôr nie. Ja sa dnes už špinavému a spustnutému centru Bratislavy programovo vyhýbam, kedysi som tam trávil mnoho voľného času. Ožratí hulákajúci smradľaví bezdomovci na Kamennom námestí ma akosi nepriťahujú.
Čo s tým má Viedeň? Takticky obchádzaš pointu whataboutismom. Takže ešte raz: V danej lokalite je už dnes príliš veľa áut, cestné komunikácie tento nápor nezvládajú. Je žiadúce aby tam bolo áut ešte viac, alebo nie? A ak áno, prečo?
Kedysi sa tu dávali za príklad mestá západnej Európy. Dnes to už neplatí, dnes je v móde ekodžihád.
Keď chcem vo Viedni parkovať dlhodobo, tak za tri minúty nájdem garáž v centre, kde si môžem predplatiť parkovanie na mesiac.
V Bratislave taký stav už nemôže nastať, lebo oficiálna politika je ekodžihád, kruhy na asfalte a balisety.
Čoskoro prídu z Viedne k nám naberať inšpiráciu... Na radnici im odporučia, aby svoje garáže v centre Viedne zasypali, alebo v nich pestovali šampiňóny.
Lebo parkovanie sa ne"vyrieši". Opakujem svoju otázku, koľko uličných pseudomiest má zaniknúť? Nula. Na Obchodnej a v okolí bude rovnaký bordel ako vždy bol, akurát pribudne parkovisko navyše ktoré ďalej zadrbe ulice okolo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko