Teší ma dočasný návrat tých rakúskych motorákov (po elektrifikácii trate už bežne nejazdia ani v úseku "Marchegg - Gänserndorf"). Pripomenie mi to staré časy keď tie vozy jazdili každé 2 hodiny z Bratislavy do Gänserndorfu (tie zastavovali aj v Lamači).
Kuriózne tu bude vidieť na staniciach vypísaný Marchegg ako cieľovú stanicu. Tam asi vlaky z Bratislavy nikdy nekončili.. Možno to po viacerých rokoch bude zaujímavý krátkodobý návrat pre slovenských rušňovodičov (aj keď slovenskí také isté motoráky vedú aj z Petržalky do Rajky, tie sú však vo farbách GySev).
Čo ti ja viem, musí celé mesto byť pásikavé ako autodróm? Nestačí nám proste príslušnými značkami označiť rizikové miesta (ostrovčeky, zúženia)? Vo svete to stačí, inak by napríklad celé Francúzsko dávno vymrelo po dopravných nehodách s celoplošne rozšíreným tmavošedým mobiliárom od JCDecaux
Tak samozrejme, tam to malo byť urobené automaticky tak. Ja nerozumiem ani antracitovému zábradliu, antracitovým lampám a ani antracitovým zberačom. Všetky tie "komunistické zlé" farby mali svoje opodstatnenie, a to aby boli viditeľné. Teraz všetko splýva s asfaltom a tmou a neplní to svoj vizuálny bezpečnostný význam.
Tieto obrubníky ukladané na asfalt sa začali teraz za Valla používať.
Žeby mal zhotoviteľ nesprávne meradlá, a osadil obrubník zasahujúci do jazdného pruhu v rozpore s výkresom?
Samozrejme, že za to môže Vallo. Magistrát ovládli extrémisti a nekompententní "umelci". Pokiaľ len kreslili kruhy na Kamennom námestí, tak to ešte nevadilo, ale tu už ide o bezpečnosť cestnej premávky.
---
Minimálne by mal byť obrubník okamžite označený prenosným dopravným značením, ak tvorí prekážku v jazdnom pruhu.
Za toto Vallo nemôže. Veď ten ostrovček a obrúbník tam nerobil fyzicky on. Ale rozhodne by si mesto malo posvietiť na kvalitu odovzdaných prác najmä pri ostro sledovaných a časťou verejnosti kritizovaných projektoch.
Ako laik síce neviem povedať, či ide o bezkolízny alebo semikolízny priestor, ale minimálne v bezkolíznom sa takto značka umiestňovať smie (TP 117)
"V bezkolíznom priestore sa označujú všetky priechody pre chodcov, pričom Z 325 sa umiestňuje výškovo nad vozovkou a podľa potreby sa smie opakovať prízemne vedľa vozovky. Ak ide o priechod pre chodcov so stredovým ostrovčekom, namiesto výškového umiestnenia sa Z 325 smie umiestniť do stredového ostrovčeka (a prípadne opakovať vpravo od vozovky) za predpokladu, že je dodržaná požiadavka na rozoznateľnosť priechodu podľa 2.8.4.4."
"V semikolíznom resp. kolíznom priestore sa priechody pre chodcov na vedľajšej ceste a na križovatke v režime všeobecnej úpravy prednosti v jazde („prednosť sprava“) neoznačujú Z 325; smú sa označiť, iba ak sú odsadené ďalej od križovatky (viac ako 10-15 m). Na ceste s prednosťou v jazde sa priechody pre chodcov smú označiť, ak je to s ohľadom na miestne pomery potrebné, najmä po dlhšom úseku bez priechodov; z vnútornej križovatky sa však smú označiť len ak sú odsadené ďalej od križovatky (viac ako 10-15 m). Z 325 v kolíznom a semikolíznom priestore sa spravidla umiestňuje prízemne, pričom sa musí dbať na to, aby značka nezakrývala výhľad na značku o prednosti v jazde"
Ak sa ostrovček chystá objednať nájomného vraha, ktorý dá tú nepriateľskú značku dole, tak smerovacia doska by to len zbytočne skomplikovala.
Progresívna argumentácia by mohla byť, že smerovacia doska by zhoršila výhľad na priechod. Ja by som síce nesúhlasil, ale aspoň by to bola pre zmenu argumentácia s nejakým racionálnym základom.
ES499.0001
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1980&zeme=CSD&kategorie=Os&jmeno=&relace=&vuz=&cislo_vozu=&datum=&v=