Letná redukcia niektorých vlakov sa zrejme nekoná, s plánom ZSSK nesúhlasí minister dopravy Jozef Ráž. Železničná spoločnosť Slovensko navrhla počas prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych tratiach, potrebovala však súhlas ministra. https://e.dennikn.sk/minuta/4687665/
a) električenka na zóny 100+101 platí na všetky spoje IDSBK v rámci Bratislavy: tj MHD, regionálne autobusy aj vlaky liniek S
b) v rámci Bratislavy v regio busoch smer Autobusová stanica (t.j. aj 540 Mladá garda > Prievozská) platí nástup všetkými dverami a netreba nič označovať ani nikomu ukazovať. V opačnom smere treba povedať vodičovi kam idete, že máte električenku a ukázať QR kód v aplikácii
Ahojte,
mám otázku ohľadom využívania regionálnych liniek v rámci IDS BK s platnou električenkou. Pokúsim sa to vysvetliť na konkrétnom príklade:
Môj syn študuje v Bratislave a aplikácia cp.sk mu pre určitú trasu ukazuje možnosť využiť linku č. 540 zo zastávky Mladá garda na zastávku Prievozská. Syn má platnú električenku do 1. septembra 2025 v zónach 100+101.
a) Chcem sa spýtať, či môže túto regionálnu linku na uvedenej trase (ktorá sa nachádza v zónach 100+101) využiť na svoju električenku?
b) Ak áno, ako je to s nástupom do vozidla? V MHD (vrátane električiek) má električenku uloženú v mobilnej aplikácii IDS BK a nič si neoznačuje. Platí rovnaký postup aj v prípade regionálnej linky č. 540?
Už prestaňte s tým snívaním o metre. Porovnávaš hrušky s jablkami, dopravu veľkého mesta s účelovou dráhou. Metro nemajú aj mnohé ďalšie hlavné mestá a nejdú sa z toho zblázniť. Metro je síce veľkým bratislavským problémom, ale presne z opačného hľadiska. Keby sa tu nekompetentní politici a slovenskí nacionalisti nechytali myšlienky metra ("Keď ho má Praha, musíme ho mať aj na Slovensku!") a keby to potom neprevzali komunistické zelené mozgy (áno, chytili sa toho vojaci, aby v prípade vojny s imperialistami mala aj Bratislava protiatómové kryty), tak by sa tu rozmýšľalo normálne, t.j. s každým novým sídliskom by sa zároveň projektovala aj električková trať a mohli sme mať v Bratislave perfektnú dopravu. Na električkách stojí Brno, Ostrava, Plzeň, ale aj väčšie mestá ako Záhreb, Lodž atď., stačí googliť. A zaobídu sa bez metra. Lenže metro slúžilo v Bratislave ako zásterka, akýkoľvek rozumný projekt rozvoja električkovej dopravy sa tu od 70. rokov zmietol zo stola s tým, že "to predsa nepotrebujeme, veď tu bude metro". A čudujem sa, že ešte nikto nekritizoval samotný projekt metra, ktorý je z podstaty zlý. Projektoval ho totiž pražský Metroprojekt, ktorý Bratislavu a jej problémy vôbec nepoznal. Jediná rozumná trasa bola tá do Petržalky (analógia pražského najväčšieho sídliska "Jižního města") a ostatné trasy vychádzali z pražskej skúsenosti, a to že metro sa projektovalo tam, kde bola najintenzívnejšia električková doprava. Analogicky s Prahou potom naprojektovali ďalšie vetvy metra pod električkovými trasami. Teda presne tam, kde metro Bratislava potrebovala najmenej. Aj dnes vidíme, že práve tam, kde jazdí električka, doprava ešte vcelku funguje, problémy máme inde: na Gagarinovej, Rožňavskej, Lamačskej - Brnenskej - Pražskej, teda tam, kde električka chýba. Trať do Dúbravky naprojektovali cez Karlovu Ves, teda menej výhodnou (dlhšou) trasou. Keď už malo metro z Petržalky z Hlavnej stanice pokračovať ďalej, tak to mala byť práve trasa popod Kramáre, cez Patrónku a Záluhy. Výstavba električky do Petržalky je varovným prstom, ako by asi vyzerala podstatne náročnejšia a drahšia stavba metra. Veď v Bratislave sa niekoľko rokov nejazdilo na Hlavnú stanicu, lebo neboli peniaze ani na opravu električkovej trate. A v metre musí fungovať osvetlenie, vzduchotechnika, eskalátory, výťahy, personálne obsadenie stanice, a to aj večer, keď by bolo poloprázdne. To si naozaj niekto myslí, že na to by sme mali? Treba sa zmieriť s tým, že Bratislava tu ďalšie desiatky rokov metro mať nebude, zostúpiť na zem a všemožne podporovať rozvoj električkovej dopravy. A tunel vôbec nemusí znamenať metro! Samozrejme, že električka sa dá budovať aj pod zemou. Samotná trasa z Hlavnej stanice do Dúbravky by samozrejme mala mať aj tunel! Tak sa priaznivci metra zasadzujte aspoň o takýto kompromis.
Od svojej mladosti počúvam, že Bratislava je tak malá, že nemôže mať metro. Počúvam o tom toľko, že tomu pomaly aj sám verím.
A zrazu som náhodna naďabil na video o dedinskom metre v Rakúsku. Nielen to, že tam majú metro (primaranej dĺžku 1.3 km s kyvadlovou prevádzkou po "jednokoľajnej" (nemá to klasické koľajnice) trati, ale v rokoch 2017 - 2019, teda za max 2 roky nielen zrekonštruovali celú dráhu, ale aj postavili novú stanicu - verejné obstarávanie v EU im to nepredĺžilo ani nezastavilo. Už počujem, že my nie sme Rakúsku a to akceptujem, u nás sa jednoducho nič nedá a je mi z toho smutno.
Ja som sa na Slovnaftbajk vykašľal dávno, po tom čo mi tie ich pochybné bedničky v riadítkach 2x neodoslali do siete informáciu z displeja, že bicykel je vrátený... Nestáli mi za nervy, že dojdem k bicyklu, potrebujem niekam ísť a zistím, že nikam nejdem a miesto toho musím na dispečingu žobroniť o anuláciu nedoplatku za niekoľkodňovú "jazdu"
"Podľa údajov Eurostatu za rok 2023 má Slovensko 487 osobných áut na tisíc obyvateľov."
"Oproti roku 2004 sa tento ukazovateľ viac než zdvojnásobil, a to z 223 na 487 áut na tisíc obyvateľov."
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.