Skúsme si trochu zakonšpirovať.... Čo takto "normalizovať" "medziplán" pre stanicu v Stupave. Vo vhodný moment v budúcnosti by sa mohol projekt stanice v Stupave modifikovať na projekt stanice na pozemkoch J&T medzi Volswagenom a diaľnicou D2.
Ak by to tak bolo, tak by som povedal, že si to chlapci dobre vymysleli a rozmýšľajú strategicky v prospech zhodnocovania svojích investícií.
Podľa situácie... Ak nemeskaju,tak rýchliky zo Žiliny idú o pár minút neskôr, ak mešká expres ide prvý rýchlik... V Považskej je tiež rovnaký príchod a odchod ale už v Púchove čaká rýchlik od Žiliny odchádza XX:10 a expres XX:05
Zhodou okolností som šiel 3 týždne dozadu daným spojením a ponúklo mi to Šarišan lebo je to rýchlejšie v BA a ušetril som aj napriek meškaniu cca 10 minút ..
Dnes som objavil podľa mňa trochu nelogické spojenie na trase Žilina - Bratislava. V nedeľu idú očividne o 17:31 aj o 19:31 dva vlaky súčasne - rýchlik aj expres. Zaujímalo by ma, ako to kreslili a ako by tie vlaky mali ísť v prípade, že by šli oba načas. Išli by celú cestu Žilina - Púchov súbežne vedľa seba (na spriahnutie v Žiline a rozdelenie v Púchove nie je podľa CP čas)? Alebo sa tam automaticky počíta s meškaním jedného z nich?
2. fotka je linka 10 na zastávke Zagrebačka ul. MAN Lionś city
3. fotka je linka 60 na na zastávke Zagrebačka ul. Iveco Urbanway
4. fotka je linka 10 na ul. Poljana kneza Trpimira, MAN Lion´s city
5. fotka je odbáčajúca L8 na Zagrebačka ul.
Ja som skôr prekvapený, že aj po 3/4 roku fungovania o existencii NADA verejnosť veľa nevie, nie to ešte o tom, čo je jej úlohou a aké rozhodnutia už urobila.
Štát sa nerozhodne, pretože od 1.1.2024 to má pod palcom rozpočtovka, nad ktorou existuje tzv. Rada objednávateľov (kde sú aj VÚCky aj mestá), ktorá rozhoduje o tom, čo rozpočtovka pustí von.
Logiku to má ako hovoríš, ale ak by štát hypoteticky prípravu projektu tajil (čo je prakticky nemožné) a potom spustil a nachytal ostatných nepripravených, nemal by z toho žiadnu výhodu, bol by to spektakulárny gól do vlastnej brány. Nehovoriac o tom, že toto sleduje EK, ktorej sa na dvojtýždňovej báze posielajú reporty.
Čiže de facto to problém nie je a de jure je to neškodné (ak sa samozrejme bude stíhať, tak sa to opraví).
Skeptický som aj ja, pretože je na to viazaná platba z POO, ktorou sa financujú aj iné rezorty. Našťastie reputačné dno tu dlhodobo hĺbi MŽP
Právne je to tak možno ok, ale je dosť absurdné ak štát niekomu dáva povinnosť niečo akceptovať, ale nepripraví na to podmienky. Čisto hypoteticky ak štát 1.5.2025 rozhodne že od 2.5.2025 to platí, tak dopravca nemá žiaden čas sa na to pripraviť, lebo zákonná povinnosť akceptovať tie lístky už platí.
Zákon ale nikomu nedáva povinnosť tento integrovaný lístok zaviesť. V § 26 sa spomína iba akceptovanie a distribúcia. Ak NADA systém nezavedie, tak dopravcovia a organizátori nemajú čo akceptovať a distribuovať.
Hm, Tatrany do Košíc každú hodinu, to je vcelku slušné. Tiež Považany idú tuším každú hodinu namiesto REXov, ktoré jazdili len do Trenčína. Aj vlaky BA - Nové Mesto - Nitra vyzerajú zaujímavo. Ale vyzerá to tak, že sa rušia IC vlaky. Každopádne ponuka vlakov smer TT vyzerá fajn.