Mám dotaz. Ako má správne cyklista použiť takýto prechod? Teda ten smerujúci na fotke doľava cez cestu. Pokiaľ má cyklista stlačiť tlačidlo dopytu, tak zastaví na prechode pre chodcov a teda ho zablokuje. Ak je cyklistov viac, chodci nemajú šancu.
- možno by sa to dalo aj rôzne naprogramovať, napr. ak nebude potvrdená pozornosť nejaký čas pred odjazdom, tak sa nebude možné pohnúť. Alebo urobiť rozdiel medzi jednorazovou stratou pozornosti a sústavne nesledovanie cesty.
- myslím, že jedna nehoda stojí viac ako zvýšenie platov.
- najprv ale asi treba opraviť chybu v matrixe, ktorá sa prejavuje napr. tým, že napriek celosvetovému poklesu cien hardvéru a softvéru, akurát na železnici musí byť čokoľvek predražené. Keď jedna bezpečnostná hovadina do vlaku vraj stojí 500000 euro, tak ani takúto novinku, čo sa robí do áut za páreur navyše, by sme si nemohli dovoliť.
nuz len to co pises ma 2 roviny... jedna ze si povies ze ved v ramci vyssieho dobra budes este viac spehovat a buzerovat a druha, ze uz beztak unavenych a vystresovanych firov budes nutit neuhnut zrakom nikam (hmm a co taky rozjazd zo stanice kedy ma fira bezne hlavu vonku z bocneho okienka ? ) a zaroven zvysis nedostatkovost personalu kedze nejaka cast to uz ochotna podstupovat nebude....
Uprimne ten system spehovania a pindania neznasam este viac ako lane assist. Stacilo mi ked som isiel sluzobnym autom 800km tam a potom spat. Zlate moje sukromne auto bez toho.
Keď sme pozerali kapitánovu nehodu so semaforom, tak sme zistili, že vodič električky surfoval po internete...
A nie je nevyhnutné to riešiť kamerami so záznamom, ale v autách sú už bežné zariadenia na sledovanie pozornosti vodiča. Takže určite by bolo možné také niečo inštalovať aj do vlaku alebo električky.
Ja to neženiem do absurdna, len pokračujem tam kde on začal. Stĺpy sú zlé, lebo roku pána sa o stĺp rozsekal motorkár. Alebo hrozí, že to niekoho prebodne, keď hodí salto na biku a podobne. https://maps.app.goo.gl/hyxLWgG5E11rosu39 vidíš túto zastávku? O ňu sa tiež zabil svojho času motorkár, 17 ročný chalan z vedľajšej dediny, kam som chodil na prázdniny. Ak ťa zaujíma pozadie, fešák vtedy skúšal svoju novú motorku, koľko to dá. Podľa znalca to narval do zástavky v cca 240km/h. Ideme tvrdiť zastávka je zlá? Tá zastávka tam je cez 60 rokov na tom mieste, okolo prešli milióny áut za ten čas a len raz do nej niekto narazil.
Ty navrhuješ infraštruktúru na bežné používanie aj s rezervami, že keby niečo, čo sa dá predvídať. Ak tam dám tabuľu pred zákrutou. že max 70km/h, tak skúsenejší šofér to v pohode dá v 100km/h, čo to pozná aspoň trocha. Ale nemôžeš navrhovať, že dal som tam 70km/h, ale pôjde tade idiot 140km/h a niekde sa tam rozzseká. Tak to nefunguje. To isté napríklad železničné priecestie. Dám tam svetelnú a zvukovú signalizáciu, rampy a nejaký blb tam vleze a umrie pod vlakom. Čo viac ako chceš spraviť? Jediné čo ostáva, tak mimoúrovňové križovanie. Ale máš pocit, že keď máš zákon, ktorý ti hovorí, že ako rýchlo máš prechádzať cez priecestie, máš tam svetelnú a zvukovú signalizáciu, závory, že si nespravil dosť? Žiaľ všetko má svoj limit.