Dik, ved ja to pridam aj do novinky, len to trochu ucesem do objektivnejsej podoby - vymazem odtial moje subjektivne nazory a dispecerske veci
Re #9788 Martin Fundárek: Dik za opravu. Bol som natolko zdeseny a unaveny (pisal som to o druhej v noci), ze som to nepostrehol
Co sa tyka dojazdov, tak ani doteraz neboli - s argumentom, ze by ich ludia nepochopili. Hlavne, ze pred 10 rokmi ich chapali a to sme ani nemali digitalne transparenty... Ale to, ze doteraz neboli, neznamena, ze to nebudem vycitat aj v novom systeme.
Tie prechody z liniek sa aj mne zdaju byt fajn. Inak, vsimnite si, ze aj pri tych odchodoch, co som nespravil bold, prichadza vo vacsine k posunutiu prvych odchodov o niekolko minut neskor a posunutiu poslednych odchodov o niekolko minut skor. Potichucky sa setri aj na takychto drobnostiach.
Re #9794 Andrej (Anndy008): Ved hej, to by sa malo. Len aby som zase nebol obvinovany, ze prezradzam interne veci. Este tie 16-kilometrove dojazdy poslednych jednotiek a dvanastok, ktore by isli z Dubravky okolo polnoci, viem pochopit, ale dojazdy naprazdno 9 z KV alebo Ruzinova okolo 21.00 pochopit neviem... Najma ak vsetky T6 maju digitalne transparenty a pomaly uz aj krasnanske T3. Asi by bol velky problem urobit pri dojazde na Buse velku inverznu patku a inverzny ciel ZST Vinohrady...
Re #9799 tulenique: Mozno v grafikone (paskvile) je uvedene, ze 14 ma cakat na 12 - ten som nevidel. Ale v palubaku to bude tak, ako som napisal, teda posledna 14 odide minutu pred predposlednou 12. Snad sa to zlepsi po vyluke, ked bude 14 chodit zase na Nam. L. Stura. Uspora zrejme je, minimalne o niekolko kilobajtov dat - o tolko sa totiz znizila velkost databazy oproti doterajsiemu stavu...
A prečo výhybka nemá diaľkové ovládanie? Odpoviem si sám: pretože štandardné elektrické ovládanie "tesne pred" nevyhovuje kvôli sklonu a v DP nie sú schopní rozmýšľať o neštandardných riešeniach ani o riešeniach, ktoré sú štandardné všade okrem DPB.
Veď si spomeňme, ako dlho riešili otázku odbočovacej výhybky na Obchodnej - dva roky!!!
Pokial je mne zname je to preto ze vyhybka hore na Nam.SNP (Stalinak) smerom na Obchodnu/tunel nema el.ovladanie a v DPB sa boja ze keby si ju museli vodici prehadzovat rucne, tak by nezabrzdili supravu a ta by skoncila ako pamatnik (ne)sluzieb DPB niekde uprostred Kamenneho namestia. Aspon ja tak viem...
Co sa tyka tych elektriciek... Vidim tam urcitu snahu - preklady liniek. Co nechapem preco na 2ke budu od Polusu po Zlate jazdit prazdne supravy a dojazdy naprazdno. Myslim ze obmedzovat najlepsiu el.linku v BA (5) vo vecernych hodinach je tiez na uvazenie. A na zaver len doplnim: Kedysi davno chodila linka 12 na trase Ruzinov - Nam.L.Stura - Dubravka. Potom sa linka na dve (12 a 14) rozdelila s argumentom ze budu na seba dobre nadvazovat. Zosuladenie poslednych odchodov z Nam.SNP sa asi neda ani komentovat. to je taky problem spravit podmienku ze posledny spoj (prip. posledne 2-3 spoje) tychto liniek sa na Nam.SNP pockaju ??? Odbodbe ako v Prahe nocne saliny v Lazarskej ulici...
Teraz som skutocne dost dost nasraty. Kto menovite vytvoril a schvalil taketo cestaky elektriciek ? je niekde vycislena uspora oproti sucasnemu stavu, prip. oproti stavu v kt. by sa spravili dobre preklady, 5ka by jazdila do vecera, a NAJMA boli by dojazdy do vozovni ??? Pochybujem... A pritom ako obcania blavy mame snad pravo kontrolovat pracu podniku vlastneneho mestom...
Keby som o 24 hodin neodchadzal na mesiac do Chorvatska tak asi skutocne zacnem spolupracovat na nejakej kampani s cielom 'spropragovat' toto rozhodnutie. Takto mi ostava len dufat ze sa veci casom obratia k lepsiemu...
rene 10 - aj podla cestaku, aj v praxi - vcera - len je blbe, z mal 5min. meskanie len pri odchode z pociatocnej stanice - skoro ako MHD - aspon linka 88 rano....
Hmm, nemohol by si presne ten tvoj prispevok (s tabulkou) uviest aj niekde v novinach - napisat clanok o tom? A zdorazinit a jednoducho vysvetlit, ze ta a ta linka ide 16km napradzno a podobne veci, co si tam pisal? Nech aj ludia vedia, co je zle, a ze sa maju zacat zaujimat a tlacit - lebo inak to nepojde....
Nech mi uz nikto nic nehovori ! MHD, gumokoly... secko humus !!! Bratislava Hl. stanica - Vajnory a NAZAD (!) - 11 minut - 5,50.- SK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
;)))
Nno-zda sa, ze to je predpripravna faza k situacii, ktora nastane, ked stat zavrie MHD kohutik Potom sa obmedzi vseeetko, co uz je doteraz obmedzene, z vyprav liniek zostane tak polovica-pri dobrej voli. Co sa tyka vozidiel, ja osobne pripravujem koncepciu pre zlepsovaci navrh s nazwom: AKO DOPRAVNY PROSTRIEDOK POJME QUANTUM ZIVYCH BYTOSTI, KED MU KAPACITA NEPOSTACI. Tu je riesenie: Vzala som do ruk publikaciu o historii MHD v Bratislave a rok (priblizne) 1910 ponuka riesenie:vozidla bez dveri!!! To je jedina moznost, ako dopravny prostriedok pojme desiatky ludi nad svoju kapacitu po obmedzeni uz dost obmedzenych liniek a spojov. A kto ma nakup, ci ine bremeno, musi sa spolahnut na kapacitu chodnikov.
chybička se vloudila: 3-ka má v súčasnosti prvý odchod z Komisáriek už o 4.36, cez prázdniny 4.31.
Zmena trasy 7 je asi dočasná kvôli výluke Mostová. Mimochodom, pozná niekto nejaký rozumný argument na to, prečo môžu jazdiť zo Staliňáku električky iba jedným smerom (buď na Obchodnú, alebo do Tunela)?
Inak je to celé choré.
1. Celodenný interval 12 minút v špičke nebude stačiť, v sedle bol dostatočný aj súčasný.
2. Obmedzenie premávky 5-ky znamená, že po skončení výluky Mostová nebude po 21.hodine v jednom smere a po 22. vôbec obsluhovaná zastávka Kapucínska.
3. Oblasť Polusu by si zaslúžila skôr posilnenie, než skrátenie premávky 4-ky. Kopa ľudí chodí do Polusu nakupovať večer po práci.
4. Nasadenie súprav na linku 2, ktorá je zvyčajne vyťažená v úseku 4 zastávok (Polus-Legionárska) je bohapustým plytvaním.
5. Dojazdy naprázdno ani nebudem komentovať.
Ako možné pozitíva vidím zlepšenie prekladu a zavedenie "vyrážačov" (3/5 = 5/8, 8/4 = 14/4) - možné úspory; ale ešte som nevidel grafikony.
Andy