Andy: Najprv som ti napísal o pracovných zmluvách, potom mi zase napísal S499.1023. Takže takto. Myslím si, že vodič by informovanie cestujúcich v popise práce nemal mať a dispečer áno. Ale len dovtedy kým sa nezlepší informovanosť z Olejkárskej. Či už nastavenie BUSE, hlásenie,... Lebo potom by ich neschopnosť bola veľmi rýchlo ospravedlňovaná: "Ale veď to majú nastarosti vodiči" a zase by sa nezmyselne strhávali prémie.
n: No veď ja som to myslel ako ideálny prípad, v nejakom pomyselnom DP. Som si istý, že v DPB nie je možné aby všetky vysielačky fungovali, aby bolo 99% pokrytie,...
Ale dalo by sa to inak. DPB vie dosť dopredu kedy bude výluka. Nahral by sa info napríklad tak, aby sa zahlásilo, v tomto prípade, na hl. stanici ešte pri otvorených dverách a v smere z Petržalky za zastávkami Dvory, Aupark, Zochova. Vopred by sa približne určilo aké vozy tam budú na poradiach + ZV a do tých sa to nahrá aj so zmenou trasy. Dostane to nejaký nový kód.
Založí sa to do archívu, keď bude treba o 10 rokov znovu výluku na danej trase, aby sa to nemuselo nahrávať znovu. Ale to som zase v nejakom inom DP.
Re 25398 Dupe: to s Tebou uplne suhlasim a tak pekne opisana realita na L50 :)) inak viem, ze trochu neskoro sa pýtam ale vlastne kvôli čomu bola tá obchádzka v nedeľu?
Dnes som sa viezol z naj.Ikarusom 435 ev.Č 4849. Ako niezeby som mal nieco proti, ale ked tie otacky splhaju uz pomaly rok nad 2.tis tak co robia dielensky pracovnici? Ten voz ak isiel 40km/h tak tlieskal cely voz. A predne napravy?Pocitam,ze este par km a sa rozsypu. Fakt nadhera.
Za tých desať rokov, čo som jazdil, mi bolo vlkmi veľakrát vynadané do xxxxtov, aj opľutý som raz bol a aj tak ma to neodradilo od toho, aby som ich informoval. Dokiaľ boli mikrofóny, aj zastávky som hlásil. Vlaky ako celok predsa nemôžu za tuposť niektorých jednotlivcov.
Mimochodom: R.K.?
To čo je zase za hovadiny o tom informovaní? To na to si ako prišiel, že dispečer je za to platený a vodič nie? Ty máš pred sebou ich pracovné zmluvy? Ani jeden z nich to tam nemá a je najmenší problém zariadiť, aby to tam obaja mali. Lenže to by podnik musel chcieť.
chcela by som podakovat mlademu panovi soferovi, ktory riadil dňa 21. 6. 2004 okolo 17:30 autobus cislo 50 smerom k Slimaku. Velmi som sa pobavila a myslim, ze aj ostatni cestujuci. Nie kazdy den clovek zazije kaskadersku jazdu v centre Bratislavy. Tento mlady muz ma velku schopnost najst na ceste kazdy hrbol a dieru co myslom nalezite vcera ocenili hlavne dochodcovia, ktori sli z Mileticky z poobedného nákupu...chcem sa mu podakovat, ze vdaka nemu asi budem musiet vyhladat lekarske osetrenie...
Ale napriek tomuto vsetkemu by som bol neskutocne rad, keby mal vodic vo vozidle vacsiu autoritu. Ale nie vdaka mohutnejsej postave a zavalitejsiemu hlasu, ale kvoli tomu ze je zamestnanec dopravneho podniku. Ale tuto autoritu si ziska len vtedy ak sa bude slusne spravat k zakaznikom - cestujucim, bude mat oblecenu rovnosatu, s usmevom preda v doplnkovom predaji cestovny listok, bude riadit moderne a ciste vozidlo a ktore nebude natrieskane a pojde nacas.
Potom mu uz jeho cest nedovoli neinformovat cestujucich o vylukach na trase... ?
Pochop, ze nie kazdy vodic ma chut vysvetlovat nechapavym cestujucim preco to takto ide a ze on za to nemoze.
A urcite ho takato iniciativa prejde v pripade ze sa cely den pecie v nejakom rozhrkanom plynaku s pistiacimi brzdami, strielajucim motorom a vyheklanou prevodovkou. Aj ked sa snazi neviem ako, nedosiahne s vozom plynuly rozbeh a jemne dobrzdenie. Vlky po nom zacnu vykrikovat ako hrozne jazdi a ze by mal radsej jazdit s hnojom, na dalsej zastavke mu vynada hrstka rakovin, ktorym nevysvetli ze on nemoze za to ze predosle dve 50-ky vynechali...
Mal by si potom chut cestujicim nieco o vyluke hovorit do vozu? Najma ked mas meskanie...
Ano, ty by si im to s usmevom povedal.
Ale vcit sa do koze vodica. Bol by si taky mily k cestujucim aj po rokoch jazdenia, ked dobre vies ze cestujuci to nielen ze nepochopia, ale castokrat ani nechcu pochopit...
No ja stále nechápem, prečo sa práve vodič nesnaží upokojiť toho cestujúceho, ktorý sa do neho pustí. To je taký problém mu vysvetliť, prečo a kam to ide? Obvykle keď výjde pri výluke vodič, zahlási, že je konečná, zabuchne za sebou dvere, tak sa niekto síce začne rozčulovať, ale keď mu napríklad ja ako cestujúci poviem o čo ide a kam má ísť, tak je spokojný...
Dispečeri sú za to platení a vodiči nie??? No ja moc dispečerov nevidím, že by niečo hovorili cestujúcim. A kde si vzal, že vodiči nie sú platení za informovanie? Za čo potom sú? Nechceš náhodou zvlášt zamestnávať niekoho kto bude iba točiť volantom a druhého, ktorý bude šlapať po pedáloch? A prípadne tretieho, čo bude otvárať dvere? Lebo jeho robota nie je otvárať nejaké sprosté dvere cestujúcim, ale iba jazdiť? To jak keby ti predavačka v obchode odmietla povedať cenu výrobku, ktorý si chceš kúpiť a poslala ťa ku konkurencii so slovami "neviem, ani nechcem vám to povedať, opustite môj obchod."
hello! suhlasim, ze je na mieste cestujucim oznamit aktualne dianie, ale keby si si to niekedy vyskusal tak pochopis, ze vzdy sa najde minimalne jeden ktory sa do teba pusti, niekolko ktori budu hundrat a nadavat na DPB, autobusy, soferov.. niekolko "rakovin" ktore nebudu chapat a mala hrstka tych ktori su spokojny, ze si im to povedal.. a ked sa ti to stane viac krat tak som si veeeeelmi isty, ze uz dalsi krat iniciativny blb nebudes a radsej si cestujucich prestanes vsimat.. ?
Re #25394 J: teoreticky to ide, ale 1. vela vozov nema RDST resp. je uplne nefunkcna, 2. vo vela vozoch sa RDST nepriahlasi resp. ked vypnes zapnes mot. tak ti to hodi chybu RDST a ostane sice zapnuta (svieti "Z"), ale nie na prijme ("P"), 3. predstav si dispecera, ktory by hlasil postupne do vsetkych vozov nejaku vyluku, vsak by sa urozpraval k smrti,
Andy: No neviem, to je dosť blbé nútiť vodičov do niečoho takého. Ako bolo by to super, ale vidím to skôr skepticky, aj keby na to bola vôla v DPB.
Skôr by som zaviedol do všetkých vozov hlásiče a prepojil ich s vysielačkou. Podľa grafikonu by vedel dispečer, kedy má čo zahlásiť. Len neviem či by šlo spraviť to, aby hláška išla len do určených vozov podľa toho ako by boli prihlásené na linku. (Dispečer je za informovanie cestujúcich platení, vodič nie.)
darro: No veď ja viem ako si to myslel a súhlasím s tebou, len som chcel podotknúť, že nie všetci dispečeri sú takí.
re #25382 COLOR: Presne tak. Jednoducho pri dotáciách a výnosoch na úrovni 2mld. musí byť MHD kvalitnejšia. Avšak to by sa nesmelo bačovať. Je to komplexný problém a rozoberať ho snáď ani nemá cenu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TAXI TAXI